Решение по дело №64/2022 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 6 юли 2022 г.
Съдия: Светлана Костадинова Драгоманска
Дело: 20227220700064
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 28 февруари 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р   Е   Ш   Е   Н   И   Е № 145

 

гр. Сливен, 06.07.2022 г.

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – СЛИВЕН, в публично заседание на двадесет и втори юни, две хиляди двадесет и втора година, в състав:

             

                    АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ:   СВЕТЛАНА ДРАГОМАНСКА

 

При участието на секретаря Ваня Костова, като разгледа докладваното от административния съдия административно дело № 64 по описа на съда за 2022 година, за да се произнесе, съобрази следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл. 215 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/.

Образувано е по жалба от „Гео-Кри“ ЕООД, ЕИК *********, п. от у. М.Г.С., с адрес ***, чрез адв. Д.П. *** срещу Заповед № ДК-11Сл-1/11.02.2022 г. на Началник РДНСК Сливен, с която е отменено Разрешение за строеж № 51/24.01.2022 г., издадено от За Главен архитект на Община Сливен за строеж: „Жилищна сграда", находящ се в УПИ XX - 53,54, кв. 369 по плана на к. „Н. с." на гр. Сливен, ведно с одобрения технически инвестиционен проект.

В жалбата се твърди, че оспореният акт е незаконосъобразен, тъй като е издаден в нарушение на административнопроизводствените правила и при неправилно прилагане на материалния закон. Жалбоподателят твърди, че конкретните показатели на одобрение ПУП и РУП със Заповед № РД - 15 - 1372/12.08.2008 г.  на Кмета на община Сливен в неговата графична част и в разработените материали при издаване на заповедта са Пз = 60 % и Кинт - 2,40; при одобряването на посочения ПУП е била допусната очевидна фактическа грешка като вместо действително определените Пз = 60 % и Кинт - 2,40 са записани Пз - 58 % и Кинт = 1,60. Моли съда да отмени заповедта като незаконосъобразна.

В с.з. оспорващият, редовно и своевременно призован, се представлява от адв. Д.П. ***, който поддържа жалбата.Ангажира доказателства. В писмени бележки излага подробни съображения за отмяна на оспорената заповед. Претендира разноски.

В с.з. административният орган, редовно и своевременно призован, се представлява от гл. е.-ю. М., която оспорва жалбата и моли да бъде отхвърлена. Претендира юрисконсултско възнаграждение.

В с.з. заинтересованото лице Главен архитект на Община Сливен, редовно и своевременно призован, се явява лично. Счита, че жалбата следва да бъде уважена.

В с.з. заинтересованата страна ЕТ“МК-Транс-М. К.“ - ***, редовно призована, не се явява и не изразява становище по жалбата.

Въз основа на всички събрани по делото писмени доказателства, съдът прие за установена следната фактическа обстановка:

Оспорващият „ГЕО-КРИ" ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Сливен, ул. „Асеновска" № 2, офис 14-15, п. от М.Г.С. – У., е собственик на 154 кв.м в южната част на УПИ ХХ- 53,54, кв.369, за което се легитимира с Нотариален акт за продажба на недвижим имот, вписан в Служба по вписванията (СВ) - Сливен под Акт №190, том VI, дело №1062/2019г./ л.22-23/.

Заинтересованата страна ЕТ „МК-ТРАНС-М. К.", ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: ***, п. от Г. З. К. – П., е с. на 254 кв.м в северната част на УПИ ХХ-53,54, кв.369, за което се легитимира с Нотариален акт за продажба на недвижим имот, вписан в СВ-Сливен под Акт № 192, том VII, дело №1220/2019г./л. 20-21/.

Съгласно Скица № 15-820652/26.07.2021 г. (лист № 24 от делото) издадена от СГКК Сливен, представляваща извадка от кадастралната карта на гр. Сливен, одобрена със заповед № РД 18-31/19.04.2006 г. на ИД на Агенция по кадастъра; Последно изменение - със заповед № КД-14-20-403/14.06.2007 г. на Началника на СГКК Сливен, процесния ПИ с идентификатор 67338.518.248 /УПИ ХХ53,54 в кв.369 по действащ план на к."Н. с." на гр.Сливен/ е в с. между ЕТ „МК-ТРАНС-М. К." - *** и „ГЕО-КРИ" ЕООД - гр.Сливен.

Изготвен е инвестиционен проект възложен от съсобствениците на имота. На 18.01.2022 г. с вх. № 4704-249 в техническата служба на Община Сливен е внесен за одобряване проект за „Жилищна сграда в УПИ ХХ53,54, кв.369 по плана на к."Н. с." на гр.Сливен, ведно с проектните материали по част „Архитектурна“, а именно: челен лист (лист 31 от делото); Обяснителна записка (лист 32-33 от делото); количествена сметка (лист 34-35 от делото); ситуация, М 1:500 (лист 36 от делото) и Комплексен доклад-оценка за съответствието на инвестиционен проект с основните изисквания към строежите по смисъла на чл.142, ал.1 от ЗУТ (лист 25-30 от делото).

Издадено е PC № 51/24.01.2022г. от За главен архитект на Община Сливен, съгласно което на основание чл.148, ал.1, ал.2 и ал.4, вр. чл.137, ал. 3 и при условията на чл.37, ал.1 от ЗУТ - действащ ПУП със Заповед № РД15-653/13.04.2021 г., възложителят да изгради триетажна с мансарден етаж жилищна сграда, с предвиждане в партера на един офис, два гаража и складови помещения, общо четири тристайни апартамента на втори и трети етаж и три двустайни апартамента в мансардния етаж, ситуирана на два калкана на източна, южна и западна регулационна граница в южната част на имота, с предвиждане на 5бр.паркоместа в границите на УПИ XX-53,54, кв.369 по плана на к. „Н. с." на гр. Сливен, имот с идентификатор 67338.518.248 по КК, у. „Г."№***, съгласно одобрен на 24.01.2022г. при условията на чл.142 ал.6, т.2 от ЗУТ - с Доклад-оценка за съответствие със съществените изисквания към строежите за обект пета категория по смисъла на Наредба №1/2003г. на МРРБ технически проект по части: „Архитектурна", „ СК", „ВиК", „Ел.", „ОВК", „Геодезия" и „EE с доклад", Становище за присъединяване №4482287/08.10.2021г. на „Електроразпределение Юг" ЕАД', Удостоверение с изходни данни изх.№ПТО-255/23.09.2021г. и Становище по Заявление с вх.№ РД-04-4777/13.09.2021г. за присъединяване на „ВиК-Сливен " ООД, гр. Сливен (лист 9 от делото)..

С писмо от Гл. архитект на Община Сливен до РДНСК Сливен вх. № РС-СЛ-124-00-198/31.01.2022г. са изпратени копия от Разрешение за строеж № 51/24.01.2022 г.; копие от действащ ПУП за УПИ XX - 53,54 в кв. 369 по плана на к. „Н. с." на гр. Сливен и копие на Заповед № РД 15-653/13.04.2021г. на Кмета на Община Сливен за одобрен ПУП.

Със Заповед № РД-15-735/14.08.1995г. на Кмета на Община Сливен е одобрен Подробен устройствен план (ПУП) - план за регулация и застрояване (ПРЗ) за кв.369 в к. „Н. с." на гр. Сливен, съгласно който е предвидено жилищно застрояване до 3 етажа, с гаражи в партера, свободно или свързано между два или повече имота. Със Заповед № РД- 15-259/21.03.2005г. на Кмета на община Сливен е одобрено частично изменение на ПУП в част ПРЗ за УПИ IV-6881, XIX-6682, УПИ ХХ-6678, 6679 в кв. 369 - к. „Н. с.", гр. Сливен, при което източната регулационна линия на УПИ ХХ-6678, 6679 е изменена по кадастралните граници, със запазване отреждането на имота и начина и характера на застрояване, с добавяне към имота на свободна площ за основно застрояване и допълващо застрояване свързано на източната регулационна линия със съседните УПИ XIX-6682 и УПИ IV-6881, разположено между основното застрояване в УПИ XX.

Изменение на ПУП в част ПЗ за УПИ ХХ-6678,6679, ХХI-6676,6677 и РУП за УПИ XIX-6682, ХХ-6678, 6679, ХХI-6676,6677 в кв. 369 е одобрено със Заповед № РД-15-1372/ 12.08.2008г., при което се променя начина на застрояване от свързано между два имота в свързано между три имота. Предвидените показатели на застрояване за УПИ ХХ-6678,6679 (сега УПИ XX - 53,54), в който е разрешен строежа предмет на PC № 51/24.01.2022г. са: Плътност на застрояване (Пзастр.) 58 %, Интензивност на застрояване (Кинт) 1,60, максимална озеленена площ 40 %, начин на застрояване - свързано в повече от два имота. Основното застрояване е триетажно с височина 10м.

Със Заповед № РД 15-653/13.04.2021г. на Кмета на Община Сливен е одобрено изменение на действащия ПУП само в част ПР за УПИ XX - 53,54 и УПИ XXI - 55,56 в кв. 369 по плана на к. „Н. с." на гр. Сливен, с което се променя местоположението на регулационната граница между посочените УПИ. Запазва се предназначението на УПИ XX - 53,54 - за жилищно строителство и показателите на застрояване не се променят.

В РДНСК Сливен е съставен Констативен протокол № Сл-51/07.02.2022 г. за извършена служебна проверка на разрешение за строеж по чл. 156 от ЗУТ (лист № 64-66 от делото), в който относно законосъобразността на съгласуване и одобряване на инвестиционния проект е записано, че инвестиционния проект не съответства на предвижданията на действащия ПУП по чл. 145, ал. 2 от ЗУТ по отношение на пределно допустимите стойности на Пзастр. и Кинт.

  На 11.02.2022 г. от Началника на РДНСК Сливен е издадена процесната Заповед № ДК-11–Сл-1/11.02.2022 г. (лист 5-8 от делото), с която се отменя Разрешение за строеж № 51/24.01.2022 г., издадено от За Главен архитект на Община Сливен за строеж: „Жилищна сграда", находящ се в УПИ XX - 53,54, кв. 369 по плана на к. „Н. с." на гр. Сливен, ведно с одобрения технически инвестиционен проект. В заповедта се изложени следните съображения : В одобрения инвестиционен проект по част „Архитектурна" са посочени само следните технико-икономически показатели на сградата: застроена площ - 242,38 кв. м; разгъната застроена площ - 966,18 кв. м; застроен обем - 2 611, 80 куб. м. Не са посочени показатели във връзка с достигнатите с проекта Пзастр. и Кинт. С оглед легалните дефиниции за Пзастр. и Кинт. с инвестиционния проект за жилищната сграда са постигнати следните стойности: Пзастр. 59,85% (242,38/405)х100, при максимално допустима 58 % и Кинт. 2,39 (966,18/405), при максимално допустима 1.60 от което следва, че инвестиционния проект е изготвен в нарушение на чл. 108, ал. 1, изр. 2 от ЗУТ, съгласно който предвижданията на подробните планове са задължителни за инвестиционното проектиране. В този смисъл оценката по чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ за съответствие на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите извършена с комплексен доклад на „НОВЕЛ" ЕООД, гр. Сливен е в нарушение на чл. 142, ал. 5, т .1 от ЗУТ, предвид неспазените с инвестиционния проект показатели на ПУП за Пзастр. и Кинт. с ПУП и тези достигнати с инвестиционния проект за жилищната сграда. Съгласно разпоредбата на чл. 145, ал. 1, т. 1 от ЗУТ във връзка с чл. 145, ал. 2 от ЗУТ техническите или работните инвестиционни проекти се съгласуват и одобряват от главния архитект на общината, като съгласуването се състои в проверка на съответствието им с предвижданията на ПУП и правилата и нормативите за разполагане на застрояването и устройствените показатели. Установеното несъответствие между Пзастр. и Кинт. предвидени с ПУП и тези достигнати с инвестиционния проект за жилищната сграда водят до извода, че от главния архитект не е извършена нормативно установената проверка, съгласно чл.145, ал.2 от ЗУТ.

С оглед изложеното Началникът на РДНСК Сливен, приел, че Разрешение за строеж № 51/24.01.2022г. е издадено в нарушение на чл. 108, ал. 1 от ЗУТ, чл. 142, ал. 5, т. 1 във връзка с чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и чл. 145, ал. 2 във връзка с чл. 145, ал.1, т. 1 от ЗУТ.

Административният акт е връчен на жалбоподателя на 16.02.2022 г.. Жалбата срещу същия е подадена чрез административния орган на 22.02.2022 г.

По делото е извършена и приета единична съдебно - техническа експертиза, която не е оспорена от страните и съдът я кредитира като компетентно и безпристрастно изготвена и подкрепена от събрания по делото доказателствен материал. Съгласно заключението на същата, за процесния УПИ XX53,54 към настоящия момент са валидни застроителните показатели, съгласно проект за „Изменение на ПУП-ПР за УПИ ХХ53,54 и XXI55,56 кв. 369, к. "Н. с.", гр. Сливен“, одобрен със Заповед № РД-15-1372/12.08.2008г. на Кмета на Община Сливен. Съгласно плана, се предвижда свързано застрояване между трите УПИ. Същите попадат в жилищна устройствена зона със средно застрояване - Жс, със следните застроителни показатели, а именно: П застр.max 58%; К инт. max 1,6; П озел. min 40%; Н височина до 3 ет./ до 10 м. Вещото лице посочва, че при сравнителен анализ на нормативните показатели за застрояване определени в чл.19, ал. 1 от Наредба № 7 от 22.12.2003г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони със застроителните показатели по проект за „Изменение на ПУП-ПЗ и РУП" от 2008г. е видно, че в последния от проектанта не са посочени максимално допустими стойности. Има разминаване при посочване на устройствената зона, в случая - Жс, и показатели, по-ниски от максимално допустими, отнасящи се за устройствена зона – Жм. В заключение констатира, че е допусната грешка при издаване на Заповед № РД-15-1372/12.08.2008 г. на Кмета на Община Сливен за одобрение на РУП УПИ XX53,54, кв.369 по плана на к."Н. с." на гр.Сливен в неговата графична част. Посочените в проекта Пзастр. и Kинт. са по-ниски от максимално допустимите и не съответстват на предвидената с ПУП устройствена зона, в случая - Жс, което ограничава възможностите по реализиране на бъдещи инвестиционни намерения в имота. Като важно вещото лице посочва, че при свободно застрояване в УПИ балансът между етажността, Пзастр.и Kинт. се постига и доказва с инвестиционен проект. Балансът между тези показатели трудно може да бъде постигнат при свързано застрояване между три УПИ. В процесния случай, при задължително покриване на двата калкана по западната и източната дворищни регулации и 3-етажна предвидената с ПУП застройка, се приема фактическата /реална - по одобрен проект/ стойност на Kинт. Действителните Пзастр. и Кинт. са доказани с одобрения технически проект, за който е издадено PC № 51/24.01.2022г. от Главния архитект на Община Сливен, които са следните : Пзастр. max 59,85% и Kинт mах 2,39. Одобреният инвестиционен проект, за който е издадено PC № 51/24.01.2022г. е съобразен с действащ ПУП-ПЗ и РУП по четири от общо пет застроителни показатели за жилищна устройствена зона със средно застрояване – Жс, като единствено  Кинт. е над допустимите показатели.

Горната фактическа обстановка съдът прие за установена въз основа на всички събрани в хода на съдебното дирене годни, относими и допустими доказателствени средства. Съдът изгради своите изводи от фактическа страна и на база всички приложени към административната преписка писмени доказателства, които не бяха оспорени от страните по предвидения в закона ред.

Въз основа на така изградената фактическа обстановка, съдът формира следните изводи от правно естество:

Жалбата е подадена на основание чл. 215 и сл. от ЗУТ срещу Заповед на Началника на РДНСК Сливен, с която е отменено издадено в полза на жалбоподателя Разрешение за строеж. Същата е допустима за разглеждане по същество като подадена от активно легитимирана страна, при наличието на правен интерес от оспорване, в срока по чл. 215, ал. 4 от ЗУТ и пред компетентния съд.

Разгледано по същество, оспорването се явява ОСНОВАТЕЛНО и като такова следва да бъде УВАЖЕНО.

Съображенията на съда в тази насока са следните:

След като е сезиран с оспорване, при служебния и цялостен контрол върху законосъобразността на обжалвания административен акт, съгласно нормата на чл. 168, ал. 1 от АПК, съдът провери изначално неговата валидност. Това се налага поради принципа на служебното начало в административния процес, въведен с нормата на чл. 9 от АПК.

Обжалваният административен акт е издаден от компетентен административен орган, в кръга на неговите правомощия, въз основа на законосъобразни, предшестващи издаването му действия, в съответната писмена форма и съдържа необходимите реквизити, което го прави процесуално законосъобразен. Обжалваната заповед е издадена от  Началника на РДНСК Сливен, изрично оправомощен със Заповед № РД - 13 – 047/04.02.2022 г. на Началника на ДНСК и действаща при спазване на делегираната му териториална и материална компетентност. Ето защо процесната заповед е един валиден акт. Освен валиден, оспореният административен акт е и процесуално законосъобразен, тъй като при издаването на същия не са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила. В случая проверката е извършена по документи и по реда на чл. 156, ал. 3 от ЗУТ. Така изложеното мотивира съда да приеме, че оспореният административен акт е валиден и процесуално законосъобразен. При цялостен анализ на събраните по делото доказателства съдът намира, че обжалваната заповед на Началника на РДНСК Сливен е постановена в противоречие с материалния закон, при следните съображения:

Предмет на преценка за законосъобразност по делото е заповед на Началника на РДНСК Сливен, с която е отменено разрешение за строеж, издадено от За Главен архитект на Община Сливен. С последното е разрешено на оспорващия „ГЕО-КРИ" ЕООД и на ЕТ „МК-ТРАНС- М. К." да изпълни строеж: „Жилищна сграда", находящ се в УПИ XX - 53,54, кв. 369 по плана на к. „Н. с." на гр. Сливен, ведно с одобрения технически инвестиционен проект. За да постанови отменителен диспозитив в своя акт, съгласно мотивите в същия, административният орган е приел, че: инвестиционния проект е изготвен в нарушение на чл. 108, ал. 1, изр. 2 от ЗУТ, съгласно който предвижданията на подробните планове са задължителни за инвестиционното проектиране, тъй като с инвестиционния проект за жилищната сграда са постигнати следните стойности: Пзастр. 59,85% (242,38/405)х100, при максимално допустима 58 % и Кинт. 2,39 (966,18/405), при максимално допустима 1.60; оценката по чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ за съответствие на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите извършена с комплексен доклад на „НОВЕЛ" ЕООД, гр. Сливен е в нарушение на чл. 142, ал. 5, т .1 от ЗУТ, предвид неспазените с инвестиционния проект показатели на ПУП за Пзастр. и Кинт. Въз основа на което е приел, че процесното разрешение за строеж № 51/24.01.2022г. е издадено в нарушение на чл. 108, ал. 1 от ЗУТ, чл. 142, ал. 5, т. 1 във връзка с чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и чл. 145, ал. 2 във връзка с чл. 145, ал.1, т. 1 от ЗУТ.

Въз основа на събраните по делото доказателства се установява, че съгласно действащия ПУП за УПИ XX - 53,54, кв. 369 по плана на к. „Н. с.", гр. Сливен отреждането е за свързано застрояване, в жилищна устройствена зона със средно застрояване – Жс, със застроителни показатели Пзастр.max 58%; Кинт. max 1,6; Позел. min 40%; Нвисочина до 3 ет./ до 10 м., съгласно Заповед № РД-15-1372/12.08.2008г. и  Заповед № РД-15-653/13.04.2021г. на Кмета на Община Сливен. Процесния УПИ, попада в устройствена зона със средно застрояване – Жс. Съгласно чл. 19, ал. 1 от Наредба № 7 от 22.12.2003г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони, нормативните показатели за застрояване в устройствена зона – Жс са както следва : Плътност на застрояване, П застр. в % от 25 до 70; Интензивност на застрояване, К инт. от 1,0 до 2,0 и Необходима озеленена площ, П озел. в % от 30 до 50. Видно е, че действащите по одобрения ПУП застроителни показатели за устройствена зона Жс, са по-ниски от максимално допустимите и се отнасят за устройствена зона – Жм с малка височина. В този смисъл е и заключението на назначената по делото съдебно-техническа експертиза, че посочените в проекта Пзастр. и Kинт. са по-ниски от максимално допустимите и не съответстват на предвидената с ПУП устройствена зона, в случая - Жс, което ограничава възможностите по реализиране на бъдещи инвестиционни намерения в имота. Видно от приложените към делото Обяснителна записка  и чертеж „Ситуация“, проектните стойности по инвестиционния проект са следните: Застроена площ  242.38 м2; Разгъната застроена площ  966.18 м2 и Площ на имота 405.00 м2.

Съгласно § 5 от ДР на ЗУТ по смисъла на този закон:

15.       "Застроена площ" е площта, ограничена от външните очертания на ограждащите стени на първия надземен етаж или на полуподземния етаж, включително площта на проветрителните шахти и проходите в тези очертания. В застроената площ на приземно ниво не се включват тераси, външни стълби и стълбищни площадки, рампи, гаражи и други елементи с височина до 1,2 м от средното ниво на прилежащия терен.

17. "Плътност на застрояването" е отношението на сбора от застроените площи на основното и допълващото застрояване спрямо площта на урегулирания поземлен имот, изразено в процент. Плътност на застрояване може да се определя и общо за квартал, устройствена територия или зона, както и за части от тях.

Следователно реално постигнатите с инвестиционния проект Пзастр. и Kинт. за процесния имот, изчислени съгласно горецитираните законови критерии са следните: Пзастр. max 59,85% и Kинт. mах 2,39.

Тъй като съгласно действащия ПУП процесният имот попада в жилищна устройствена зона със средно застрояване – Жс, то както и вещото лице посочва одобреният инвестиционен проект, за който е издадено PC № 51/24.01.2022г. е съобразен с действащ ПУП-ПЗ и РУП по четири от общо пет застроителни показатели, единствено коефициента за интензивност на застрояване е малко над максималната стойност за вида територия. Съдът счита, че в процесния случай, издаденото РС изпълнява изискванията на чл. 82 от Наредба № 7/22.12.2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони, и в частност на ал. 2 от същия член, който изисква пълно покриване в дълбочина и височина на сградите при свързано застрояване в съседни урегулирани имоти. Следователно заложеният Кинт. 2,39 като съотношение между разгърнатата застроена площ на сградата към площта на УПИ съответства на законовите изисквания, предвид установената задължителна етажност и плътност на застрояване, произтичащи от съществуващите съседни сгради и изискванията на ПУП от 2021 г.

В този смисъл е и заключението на назначената по делото съдебно-техническа експертиза, която съдът кредитира напълно. Вещото лице приема, че в процесния случай, при задължително покриване на двата калкана по западната и източната дворищни регулации и 3-етажна предвидената с ПУП застройка, следва да се приеме фактическата /реална - по одобрен проект/ стойност на Kинт.

При това положение обжалваният акт се явява незаконосъобразен, издаден при нарушение изискванията на материалния закон, както и при несъответствие с целта на ЗУТ. Изложените в оспорената заповед мотиви не съответстват със смисъла и целта на закона, като издаването й е довело до необосновано ограничаване правата на жалбоподателя, без в действителност да са били налице фактически и правни основания за това. Поради изложените съображения Заповед № ДК-11–Сл-1/11.02.2022 г. на Началник РДНСК Сливен следва да бъде отменена изцяло, като незаконосъобразна.

С оглед изхода на спора и на основание чл. 143, ал. 1 от АПК, претенцията на оспорващия за присъждане на направените по делото разноски е основателна, поради което РДНСК Сливен следва да бъде осъдена да заплати на оспорващия разноски по делото в размер на 1020 лева, от които: 50 лева - платена държавна такса, 600 лева - договорено и платено адвокатско възнаграждение и 370 лева депозит за вещо лице.

Воден от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2, предл. второ от АПК, Административен съд – Сливен

 

 

Р          Е          Ш          И:

 

ОТМЕНЯ Заповед № ДК-11–Сл-1/11.02.2022 г. на Началник РДНСК Сливен, с която е отменено Разрешение за строеж № 51/24.01.2022 г., издадено от За Главен архитект на Община Сливен за строеж: „Жилищна сграда", находящ се в УПИ XX - 53,54, кв. 369 по плана на к. „Н. с." на гр. Сливен, ведно с одобрения технически инвестиционен проект, като незаконосъобразна.

ОСЪЖДА Регионална дирекция за национален строителен контрол Сливен да заплати на „Гео-Кри“ ЕООД, ЕИК *********, п. от у. М.Г.С., с адрес ***, сумата от 1020 /хиляда и двадесет/ лева, представляваща разноски по делото

Решението е постановено при участието на заинтересованото лице Главен архитект на Община Сливен.

Решението може да се обжалва с касационна жалба пред Върховен административен съд на Република България в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Решението да се съобщи на страните чрез изпращане на препис от същото.

 

 

 

                                              

 АДМИНИСТРАТИВЕН  СЪДИЯ: