гр.Силистра, 21.11.2018 година
Административен
съд гр.Силистра, в закрито, разпоредително
заседание на двадесет и първи ноември две хиляди и осемнадесета година, в
състав: съдия П. Георгиева разгледа административно дело № 184 по описа на АС
за 2018 г. гр.Силистра и, за да се произнесе по движението на оспорването , взе
предвид следното:
Производство по администриране на жалбата.
Жалбоподателят „Братя Костадинови“ ООД
- с. Айдемир, ЕИК *********, чрез адв. В., е оспорил Заповед № 03-РД/3039 от
30.07.2018 г. на Изпълнителния директор на ДФ“Земеделие“-РА, в частта, в която
е постановен отказ за финансиране на разходи по проектно предложение по ИД №
19/04/2/0/00356 в изпълнение на Наредба № 20 от 27.10.2015 г. за прилагане на
подмярка 4.2 “Инвестиции в преработка/маркетинг на селскостопански продукти“ от
мярка 4 „Инвестиции в материални активи“ от Програмата за развитие на селските
райони за периода 2014-20120 г.
Жалбата по настоящото дело е приложена
към молба за уточняване просрочието на задължението на административния орган
да препрати в законово-определения срок подадената на 05.09.2018 г. идентична
жалба.
С определение от 16.11.2018 г.по адм.
дело № 192/2018 г. Административен съд – Силистра е прекратил по-късно
образуваното дело с дублиращ предмет и страни по повод на цитираната по-горе
жалба, по което дело е била приложена и административната преписка по
оспорената в настоящото производство заповед.
Оспореният акт съставлява индивидуален
административен акт, подлежащ на съдебен контрол пред местно и функционално
компетентния Административен съд-Силистра предвид обстоятелството, че
седалището на териториална структура на издателя на акта ДФ “Земеделие“, а
именно ОД“Земеделие“-Силистра съвпада със седалището на жалбоподателя – област
Силистра / чл.133,ал.1 от АПК/.
Жалбоподателят разполага с правен
интерес от оспорването, тъй като правната му сфера е засегната от постановения
отказ за финансиране.
Преценка
за срочността на упражненото право на жалба:
В приложената административна преписка
не се съдържат доказателства за начина и датата на връчване на оспорената
заповед.Административният орган следва да бъде задължен да удостовери
посочените факти.
Платената такса от 50 лева е надлежна,
предвид разпоредбата на чл.27,ал.6 от Закона управление на средствата от
Европейските структурни и инвестиционни фондове във връзка с §4,ал.3 от същия
закона, съгласно които пропорционална такса се събира при оспорване на
административни актове по ЗУСЕСИФ доколкото друго не е предвидено в Регламент (ЕС) № 1306 / 2013 г. на Европейския парламент и на
Съвета. В процесния случай оспореният акт е издаден на основание наредба,
издадена по законова делегация на закона за подпомагане на земеделските
производители/ЗПЗП/, което обстоятелство изключва оспорения акт от обхвата на
ЗУСЕСИФ.
Въпросът за конституирането на
страните е вменен в служебно задължение на съда - чл. 154 от АПК. Съгласно чл.
153 от АПК страни по делото са
оспорващият и всички заинтересовани лица,участници в административната
процедура. Последната касае административно правоотношение по повод заявление
на жалбоподателя до ответника като страни в административното производство,
които са и страни в съдебната му фаза.
На
основание чл.170,ал.1 от АПК на издателя на акта следва да се укаже, че
задължението за установяване изпълнението на законовите изисквания за
издаването му е негова, както и доказването на следните положителни факти,
отречени от жалбоподателя:
1/
публикувана ли е и, ако отговорът е положителен, кога е публикувана заповедта
за определяне на периода за прием на заявления за подпомагане по повод на
процесната заповед?
2/
публикуван ли е и, ако отговорът е положителен, кога е публикуван на
електронната страница на Разплащателната агенция списъкът с активите,
дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи по повод
процесната заповед?
3/съгласуван
ли е с министъра на земеделието и храните списъкът с активите, дейностите и
услугите, за които са определени референтни разходи по повод процесната
заповед?
Предвид гореизложеното и на основание
чл.154,чл. 163,ал.2,чл.163,ал.3 от АПК съдът
Р
А З П О Р Е Д И:
КОНСТИТУИРА следните страни по дело № 184 / 2018
г. по описа на АС-Силистра:
Жалбоподател
- „Братя Костадинови“
ООД - с. Айдемир, ЕИК *********, чрез адв. В.,*** ;
Ответник
- Изпълнителен
директор на ДФ “Земеделие“-РА с адрес: гр.София, бул.“Цар Борис III“, № 136;
ЗАДЪЛЖАВА ответника в 7-дневен, срок,
считано от получаване на разпореждането, да представи доказателства за начина и
датата на връчване на оспорения акт Заповед № 03-РД/3039 от 30.07.2018 г. на
Изпълнителния директор на ДФ“Земеделие“-РА.
При неизпълнение на разпореждането на
съответното длъжностно лице следва да се наложи санкцията по чл.304 от АПК.
УКАЗВА на ответника,че в 14-дневен срок,
считано от получаване на съобщението,може да подаде писмен отговор по жалбата.
УКАЗВА на ответника , че задължението за
установяване изпълнението на законовите изисквания за издаване на оспорения акт
е негова.
УКАЗВА на ответника , че носи
доказателствената тежест за установяване на следните факти с правно значение,
за които по делото липсват доказателства:
1/
публикувана ли е и, ако отговорът е положителен, кога е публикувана заповедта
за определяне на периода за прием на заявления за подпомагане по повод на
процесната заповед?
2/
публикуван ли е и, ако отговорът е положителен, кога е публикуван на
електронната страница на Разплащателната агенция списъкът с активите,
дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи по повод
процесната заповед?
3/
съгласуван ли е с министъра на земеделието и храните списъкът с активите,
дейностите и услугите, за които са определени референтни разходи по повод
процесната заповед?
ПРИЛАГА
към настоящото дело материалите по адм.дело № 192 / 2018 г. по описа на
АС-Силистра.
ВНАСЯ жалбата ЗА РАЗГЛЕЖДАНЕ в открито
съдебно заседание като го насрочва за 10.01.2019 г. от 14.00 часа.
Разпореждането не подлежи на
обжалване.
СЪДИЯ:………………