Решение по дело №256/2020 на Районен съд - Царево

Номер на акта: 260027
Дата: 21 октомври 2020 г. (в сила от 11 ноември 2020 г.)
Съдия: Мария Атанасова Москова
Дело: 20202180200256
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 6 август 2020 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

         Р    Е    Ш    Е    Н    И    Е    

 

 

                                           гр.Царево,                              21.10.2020 г.

 

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

 

         ЦАРЕВСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД, наказателен състав, в открито съдебно заседание на двадесет и трети септември  две хиляди и двадесета година, в състав:

                                                    

 ПРЕДСЕДАТЕЛ : МАРИЯ МОСКОВА

 

с участието на секретаря Нели С.,

като разгледа докладваното от съдия Москова  НАХД № 256/2020г. по описа на на съда, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.53 и следващите от ЗАНН.

Образувано е по жалба  на Т.С.С. с ЕГН ********** *** срещу Наказателно постановление № 4635а-146/23.07.2020г. на Началника на РУП-Приморско, с което за нарушение на чл.16а ал.2 от ЗЗШОС й е наложено административно наказание – глоба в размер на 500.00 /петстотин/ лева на основание чл.34 а ал.1 от ЗЗШОС.

         В с.з. за жалбоподателят С., редовно призована, не се явява и не се представлява.  

В с.з. за АНО, редовно призован, процесуален представител не се явява и не взема становище по делото.

         Съдът, след преценка на събраните по делото доказателства намира следното от фактическа и правна страна:

На 04.07.2020 г. около 03:50 часа в РУП-Приморско бил получен сигнал за силна музика  в дискотека „Зангадор" в гр.Китен, във връзка с който веднага бил изпратен за проверка на място полицейски патрул.  При пристигането си на място полицейският патрул, в състава на който бил св.Д.С., установил, че в обекта звучи силна музика от озвучителна техника. С оглед на така установеното, св.Д.С. съставил на място против Т.С.С. АУАН  с бланков №410147/04.07.2020г. за това, че на 04.07.2020 г. около 03:50 часа в качеството си на управител на дискотеката допуска озвучаване от озвучителна техника в часовия интервал от 23:00 часа до 08:00 часа, като квалифицирал нарушението като такова по чл.16а ал.2 от ЗЗШОС/л.7/. Препис от акта е връчен на жалбоподателката и подписан от нея без възражения.

 Въз основа на така съставения АУАН било издадено процесното НП, в което нарушението е описано по същия начин и му е дадена същата правна квалификация, като за извършеното нарушение по чл.16а ал.2 от ЗЗШОС на жалбоподателката е наложена глоба в размер на 500 лева на основание чл.34а ал.1 от ЗЗШОС.

Препис от НП е връчен на жалбоподателката на 31.07.2020г., видно от инкорпорираната в НП разписка, а жалбата е депозирана на 03.08.2020г., видно от входящия регистрационен номер на АНО.

При така установената фактическа обстановка, съдът намира следното от правна страна:

Жалбата е подадена в предвидения от закона седмодневен срок от лице, което има правен интерес, предвид което е допустима. Разгледана по същество е ОСНОВАТЕЛНА, като съображенията на съда са следните:

Настоящото производство е от административно наказателен характер. Същественото при него е да се установи има ли извършено деяние, което да представлява административно нарушение по смисъла на чл.6 от ЗАНН, дали това деяние е извършено от лицето посочено в акта и наказателното постановление като нарушител и дали е извършено от това лице виновно. Следва да се отбележи, че актовете за установяване на административно нарушение нямат обвързваща доказателствена сила, т. е. посоченото в акта не се счита за доказано, тъй като при това производство се прилагат съответно правилата на НПК, а съгласно чл. 14 от НПК обвиняемият (административно отговорното лице) се счита за невиновен до доказване на противното.  (Така и ППВС № 10/1973 г.). Това означава, че в тежест на административно наказващия орган е да докаже по безспорен начин пред съда, че има административно нарушение. Освен това, за да бъде наказателното постановление правилно и законосъобразно е необходимо стриктно да бъдат спазени и изискванията на ЗАНН относно съставянето на акта и издаването на наказателното постановление.

В конкретния случай с процесното НП е ангажирана отговорността на жалбоподателката за това, че за това, че в качеството й на управител на дискотека „Зангадор“ в гр.Китен на 04.07.2020 г. около 03:50 часа допуска озвучаване от озвучителна техника в часовия интервал от 23:00 часа до 08:00 часа, като се сочи, че с описаното деяние същата е нарушила разпоредбата на чл.16а, ал.2 от ЗЗШОС, съгласно която не се допуска озвучаването на открити площи на заведения за хранене и развлечения, разположени в жилищни зони и курорти, за времето между 23,00 и 7,00 ч.

На първо място следва да се посочи, че по делото липсват доказателства, въз основа на които да се установи, че жалбоподателката е заемала длъжността „управител“ в процесната дискотека, в каквото й качество е ангажирана административно-наказателната й отговорност.

На следващо място, следва да се посочи, че в обстоятелствената част на НП, както и в обстоятелствената част на АУАН обаче липсват каквито и да е било данни за процесното заведение – дискотека „Зангадор“  от какъв вид е - от закрит или открит тип, както и данни за устройствената зона, в която попада процесното заведение, което не позволява да се направи категоричен извод, че разпоредбата на чл. 16а, ал. 2 от ЗЗШОС е  приложима по отношение на обекта.

Както в НП, така и в съставения АУАН липсват данни  въпросното заведение – дискотека „Зангадор“, независимо че има озвучаване на открити площи, да е разположено в жилищна зона и курорт, като доказателства в тази насока не бяха ангажирани от АНО и в хода на съдебното следствие.

От обстоятелствената част на НП и на АУАН не става ясно, а и по делото не се ангажираха доказателства в тази насока, в каква устройствена зона според ОУП на град Китен попада  имотът, в който се намира процесния обект. От показанията на актосъставителя, събрани в хода на съдебното следствие, се установява, че процесния обект е разположен на морски плаж, изключителна държавна собственост, в Зона „А“ по Закона за устройство на Черноморското крайбрежие, но по делото липсват данни дали имотът и изграденият в него обект граничат с жилищна зона. По аргумент от чл. 8, т. 1 от ЗУТ конкретното предназначение на поземлените имоти се определя с подробния устройствен план и може да бъде в урбанизирани територии или в отделни поземлени имоти извън тях - за жилищни, общественообслужващи, производствени, складови, курортни, вилни, спортни и развлекателни функции, за озеленени площи и озеленени връзки между тях и териториите за природозащита, за декоративни водни системи (каскади, плавателни канали и други), за движение и транспорт, включително за велосипедни алеи и за движение на хора с увреждания, за техническа инфраструктура, за специални обекти и други. Съгласно чл. 106, т. 1 и т. 2 от ЗУТ с общия устройствен план на община или на част от нея се определят общата структура на територията, предмет на плана, и преобладаващото предназначение на съставните и структурните части - местоположението и границите на териториите за населени места и селищни образувания; земеделските територии; горските територии; териториите за природозащита; териториите за културно-историческа защита; нарушените територии за възстановяване и териториите със специално, с друго или със смесено предназначение, както и общият режим на устройство на всяка от териториите по т. 1 със съответните правила и нормативи. Обстоятелството, че местонахождението на обекта е на плаж в гр.Китен, което място е обичайно за креация, не обосновава категоричния извод за приложимостта на хипотезата на чл. 16а, ал. 2 от ЗЗШОС в конкретния случай, доколкото същата е с ясен обект на защита от шум – жилищни зони и курорти.

В контекста на горното съдът намери, че административно наказващият орган не е изпълнил своята основна задача в процеса – да докаже по безспорен начин пред съда, че е налице административно нарушение по чл.16а ал.2 от ЗЗШОС и то е извършено виновно от нарушителя, поради което наказателното постановление се явява незаконосъобразно.

Мотивиран от горното, съдът

        

Р   Е   Ш   И:

 

          ОТМЕНЯ Наказателно постановление № 4635а-146/23.07.2020г. на Началника на РУП-Приморско, с което на Т.С.С. с ЕГН ********** ***, за нарушение на чл.16а ал.2 от ЗЗШОС е наложено административно наказание – глоба в размер на 500.00 /петстотин/ лева на основание чл.34 а ал.1 от ЗЗШОС.

 

РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване чрез РС-Царево по реда на АПК на основанията предвидени в НПК пред Административен съд-Бургас в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                    

 

 РАЙОНЕН СЪДИЯ: