РЕШЕНИЕ
№ 8713
гр. София, 14.05.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 46 СЪСТАВ, в публично заседание на
****надесети май през две хиляди двадесет и пета година в следния състав:
Председател:КРАСЕН ПЛ. ВЪЛЕВ
при участието на секретаря ЙОРДАНКА Г. ЦИКОВА
като разгледа докладваното от КРАСЕН ПЛ. ВЪЛЕВ Гражданско дело №
20251110110690 по описа за 2025 година
Производството е образувано по искова молба от ************** /ЕС/, с
административен адрес: **************** (****), чрез управителя „ВМ“ ЕООД с ЕИК
**************, чрез Адвокатско дружество „В и Г.“, БУЛСТАТ: *************, чрез адв.
ДВ и адв. И. Г. седалище и адрес на управление: ************** срещу *************** с
ЕИК *************, с която се иска да бъде признато за установено, че ответника
дължи на ищеца сумата от 1571,84 лв. (хиляда петстотин седемдесет и един лева и
осемдесет и четири стотинки) главница за незаплатени вноски за управление и поддръжка
на **************, фонд "Ремонт и обновяване" и други ремонти дейности за периода от
01.12.2016г. до 31.10.2024 г., ведно със законната лихва от 13.12.2024 г. до окончателното
изплащане на вземането, за които суми е издадена Заповед за изпълнение по чл. 410 ГПК по
ч.гр.д. №***********/2024 г. на СРС, 46 състав.
Твърди се, че в изпълнение на протокол от проведено общо събрание за избор на
дружеството “ВМ” ЕООД на база чл. 19, ал. 8 ЗУЕС, въз основа на което е подписан
Договор за управление от 01.07.2016г., последно подновен договор на 23.09.2022г. с
**************, № 60, ”ВМ” ЕООД извършва услугата по управление и поддръжка на
общите части на горепосочената ЕС.
Съгласно чл. 11, ал. 1, т. 5 и т. 10, и чл. 48, ал. 1 ЗУЕС от компетентността на общото
събрание е да определя размера на паричните вноски за ремонт на общите части на
*************** и да определя размера на паричните вноски за разходите за управлението и
поддържането на общите части на сградата. Разпоредбата на чл. 6, ал. 1, т. 10 ЗУЕС
предвижда, че собствениците/ползвателите на обекти в режим на ************** имат
задължение да заплащат вноските за управлението и поддържането на общите части на
сградата, както и всички ремонтни дейности по общите части на сградата.
В тази връзка Длъжникът – ***************, в качеството си на
******************** (****), дължи на **************, находяща ************* (****),
представлявана от ”ВМ” ЕООД, сумата от от 1571,84 (хиляда петстотин седемдесет и един
лева и осемдесет и четири стотинки) за периода от 01.12.2016г. до 31.10.2024г.,
представляващи:
1
-За управление на общите части на сградата сума в общ размер 402,50 лв. за периода
от 01.12.2016г. до 31.10.2024г.
-За поддържане на общите части на сградата сума в общ размер 286,00 лв. за периода
от 01.12.2016г. до 31.10.2024г.
-За фонд ремонт и обновяване сума в общ размер 276,00 лв. за периода от 01.12.2016г.
до 31.10.2024г.
-За други ремонти сума в общ размер 607,34 лв. за периода от 01.12.2016г. до
31.10.2024г.
Съгласно чл. 23, ал. 4 от Закона за управление на ***************, управителят
представлява *************** пред всички институции, включително и съда и във връзка
неизпълнението на задълженията на собствениците по чл. 6, ал.1, т. 8 т. 9 и т. 10 от ЗУЕС.
В сградата на **************, находяща се в ************* (****), е поставена
Покана за доброволно изпълнение на парично задължение, с която на *************** е
предоставен 14 дневен срок да заплати доброволно горепосоченото задължение.
В срока по чл. 131 ГПК е подаден отговор на исковата молба, с който се оспорват
исковете.
Не се спори, че Недвижимият имот — а******************************
Поддържа се обаче, че с настанителна ******************************
Сочи се, че на 1**********************
Прави се възражение за погасяване на сумите по давност. Поддържа се, че сумите за
периода от 01.12.2016 г. до 12.12.2021 г. са погасени по давност, а за останалия период е
сключено споразумение за разсрочено плащане между наемателите и СО — район „М".
Излагат се доводи, че от извършена служебна справка в Регистъра на
***************, воден съгласно Глава трета от Закона за управление на ***************,
е установено, че към 28.03.2025 г. ЕС на ***********е без легитимно управление. В
администрацията на СО - район „М“ няма подавани документи за проведени общи събрания
и избиране на управител или управителен съвет от 2016 г. Следователно, от страна на ЕС на
*************** не е изпълнено задължението по ЗУЕС за уведомяване на районната
администрация за провеждането на общо събрание на ЕС и избирането на управител на ЕС,
с оглед вписването на тези обстоятелства. Поради това, не следва да се счита, че ЕС е
надлежно и легитимно управлявана и представлявана в периода от 2016 г. до настоящия
момент.
Представени са писмени доказателства.
Като прецени събраните по делото доказателства, съдът намери от фактическа и
правна страна следното:
Правната квалификация на предявените искове е чл.38 във вр. чл. 6, ал. 1, т.9 и т. 10
във вр. чл. 11, т. 5, т. 7, т.8 и 10 ЗУЕС.
В тежест на ищеца е да докаже, че общото събрание на етажните собственици е взело
валидни решения на основание чл. 11, ал. 1, т. 5, т.7, т.8 и т. 10 от ЗУЕС за заплащане на
вноски за управление и поддръжка, ремонти и фонд „Ремонти и управление“, както и че
ответникът е собственик на самостоятелен обект в сградата.
Доколкото периодът на поддръжка вече е отминал / от 01.12.2016г. до 31.10.2024г./
ищецът трябва да докаже и реалното извършване на дейност по управление и поддръжка.
/Определение № 124 от 17.02.2020 г. по гр. д. № 3130 по описа за 2019 г. на ВКС/.
Не се спори, а и се установява от представените по делото Акт за общинска
собственост *********************
2
С настанителна З*****************************************договора наемателят
се задължава да заплаща всички разноски, свързани с ползването на жилището-
електроенергия, отопление, вода телефон и др.
С Писмо ******г. *************** уведомява ГЗ, че в общината е постъпило
заявление с **************** от фирма „ВМ“ ЕООД, касаещо заплащане на непогасени
задължения в размер на 1642,54 лв. към *************** от Ваша страна, Сочи се, че
съгласно раздел III, т. 5.3 от сключения договор за наем по чл. 22, ал. 1 от Наредбата за реда
и условията за управление и разпореждане с общински жилища на територията на
*************** от 19.12.2006 г., наемателят се задължава да заплаща редовно наемната
цена, такса смет и всички консумативни разноски, свързани с ползването на общинското
жилище. Кани се наемателя в 14-дневен срок да представи доказателства за извършено
плащане. Не са представени доказателства за връчване на уведомлението на третото лице.
С Уведомление към**************** сума в размер на 1642,54 лев /хиляда шестстотин
четиридесет и два лева и петдесет и четири стотинки/ сбор от вноски за ************** за
период до 03.07.2024г. кани се третото лице в 14- дневен срок от получаване на
уведомлението, да изпълни доброволно задължението си за заплащане на дължимите суми и
да представи в деловодството на район „М" доказателства за извършеното плащане за
общински недвижим имот, с адрес: **********************************
На 1************************** ЕГН: ********** е депозирал пред
*************** Споразумение между него и „ВМ” ЕООД, с което той заявява, че Х
признава и приема наличието на натрупано задължение в размер на 1401,50лв. /хиляда
четиристотин и един лев и петдесет стотинки/ към „ВМ“ ЕООД, представляващо остатък от
дължими и незаплатени месечни такси и разноски за ремонтни дейности, начислени на
апартамент *******заплатени от страна на „ВМ“ ЕООД в период между 01.03.2020 г. и
01.03.2025 г., през който „ВМ“ ЕООД е предоставяло услугата „професионален
домоуправител“ на ************** с административен адрес *******************, въз
основа на Договор за управление, сключен на 01.06.2016 и анексиран на 23.09.2022. СЧХ се
задължава да заплати на „ВМ“ ЕООД сумата по описан погасителен план на равни месечни
вноски от по 93,43 лева за периода от 31.03.2025 г. до 31.05.2026 г.
От представените актове за общинска собственост се установява, че ответникът
*************** е етажен собственик, в качеството си на собственик на апартамент *****в
*************** с адрес: ****************.
От представените по-горе заповед за настаняване и договор за наем, както и водената
между *************** от една страна и ***************и членовете на семейството и/в
т.ч. ****************/от друга страна кореспонденция, се установява наличието на наемно
правоотношение между *************** и третите неучастващи по делото лица. Тоест
същите представляват обитатели съгласно легалната дефиниция, дадена в пар. 1, т. 5 от ДР
на ЗУЕС-
Според чл. 6, ал. 3 от ЗУЕС, обитателите на сграда в режим на ************** имат
задълженията по ал. 1, с изключение на тези по ал. 1, т. 9. Съгласно чл. 6, ал. 1, т. 10 от
ЗУЕС, собствениците са длъжни да заплащат разходите за управлението и поддържането на
общите части на сградата, като с оглед препращането на ал. 3, това задължение имат и
обитателите.
Единствено собствениците имат задължение за заплащат разходите за ремонт,
реконструкция, преустройство, основен ремонт и основно обновяване на общите части на
сградата, подмяна на общи инсталации или оборудване и вноските, определени за фонд
„Ремонт и обновяване“, съразмерно с притежаваните идеални части/ т. 9 на чл. 6, ал. 1 т. 9
ЗУЕС.
Между собствениците и ползвателите възниква своево рода „несъщинска
солидарност“ за заплащане на вноските за управлението и поддържането на общите части на
сградата, доколкото и двата субекта се явяват задължени по закон без да е предвидена
3
изрично солидарна или разделна отговорност. *************** може да претендира сумите
за управлението и поддържането на общите части на сградата както от собственика, така и
от ползвателя.
Фактът, че в сключения от *************** с наемателите си договор, общината е
уговорила заплащането всички разноски, свързани с ползването на вещта от наемателите не
може да обвърже ***************, която не е страна по договора. За ответната община при
заплащането на сумите в полза на *************** е отворена възможността да ги
претендира от наемателите си на договорно основание въз основа на сключения договор за
наем
Така съдът намира, че ответната *******е материално пасивно легитимирана да
отговоря за претенциите за разходи за управление и поддръжка на **************, фонд
„Ремонт и обновяване“ и други ремонти дейности спрямо *************** в качеството си
на собственик на апартамент*************************
Приложен по делото е Протокол за проведено общо събрание на *************** от
07.08.2023 г.
- По т.1.2 е взето решение да се увеличи месечната вноска за Фонд ремонт и
обновление с 1 лв. на обитател.
- По т. 1.2. от дневния ред Общо събрание на *************** е взело решение да се
разпредели дефицит в *************** по 55,56 лв./апартамент в пет отделни вноски.
-По т.3.1 е взето решение да се заведат дела срещу собствениците на апартаменти със
задължения към касата на входа - ап. 91, ап. 88, ап. 87, ап. 85, ап. 72, ап. 70, ап. 64, ап. 63.
Приложен по делото е Протокол за проведено общо събрание на *************** от
23.09.2022 г.
-По т.1.2 е взето решение да се увеличи месечната вноска за Фонд ремонт и обновление
на 3 лв. на обитател.
-По т.1.3 е взето решение да се събира бюджет за смяна на дограма в размер 7000 лв.
Сумата да се разпредели между собствениците на база идеални части, като допълнително се
раздели на 2 вноски.
-По т.4.3 е взето решение да се избере абонамента услуга „***********“ на фирма
„ВМ“ ЕООД- пълен пакет на цена 6,50 лева на самостоятелен обект месечно.
Приложен по делото е Протокол за проведено общо събрание на *************** от
23.02.2021 г.
-По т.1.1 е взето решение да се покрие натрупания дефицит в касата на
*************** и фонд „Ремонт и обновяване“ в размер на 2 900 лв. Сумата да се
разпредели на база идеални части между всички съсобственици. Да се разпределят на две
вноски за месец март и месец април.
-По т.1.2 е взето решение да се актуализира вноска за поддръжка на *************** с
2 лв. на самостоятелен обект месечно.
- По т.2. е взето решение да се извърши ремонт на козирка за площ от 7 кв.м за сума от
685 лв. Сумата да се разпредели между собствениците на самостоятелни обекти на база
идеални части.
Приложен по делото е Протокол за проведено общо събрание на *************** от
15.03.2019 г.
По т.1 е взето решение да се преизчислят месечните вноски за 2 месеца назад, като се
коригира единствено почистването, което следва да не се начислява, защото е нямало такова
през периода. Общото събрание е взело решение за Фонд „Ремонт и обновяване“ да се
събират по 2,00 лв. от обитаемите апартаменти месечно, както и по 3,00 лв. на апартамент
месечно за почистване. Общото събрание желае разходите, които към момента не са
4
начислени да се събират, като средства следва да се разпределят.
По т.2 Общото събрание е взело решение да избере фирма „Т“ ЕООД за изпълнител на
подмяната на хоризонтални щрангове с материал *********/ ***********на цена 3500 лв.
Средствата да се вземат от общата каса. Общото събрание гласува да се разпределят
допълнителни 150 лв., съобразно ид. части, за да се покрие стойността на подобрението. Да
се подменят вертикални щрангове , като за целта избира фирма „Т“ ЕООД за изпълнител на
ремонта- ******2002 на цена 270,00 лв. на щранг.
По т. 4 е взето решение да се избере абонаментна услуга „***********“ на фирма
„ВМ“ ЕООД - пълен пакет на цена 6 лв. на самостоятелен обект месечно.
Приложен по делото е Протокол за проведено общо събрание на *************** от
15.06.2017 г.
По т.2 е взето решение да се извърши подмяна на вертикални щрангове. Общото
събрание избира фирма „***********” да извърши подмяната.
Приложен по делото е Протокол за проведено общо събрание на *************** от
08.06.2016 г.
По т.1 от е взето решение да се избере ВМ“ ООД да предостави услугата
„***********“ за поддържане на общите части от сградата срещу възнаграждение - 5.00
лева на апартамент.
По т. 3 е взето решение вноските за фонд Професионален Домоуправител се определят
на 5 лева на ап. месечно. За поддръжка и управление на ЕС (фонд ЕС) - да се събират по 5
лв. за почистване от всеки живущ на месец. За фонд „Ремонт и обновление” да се дължи по
1 лв. от всеки обитател на месец. Живущите, които ползват асансьор да заплащат по 2 лв.
Вноските се дължат от всеки собственик, ползвател или обитател в обособен обект в
ЕС. Заплащат се ежемесечно на фирма ВМ ООД, която извършва професионална поддръжка
на ЕС. Дължими са между 5- то и 10-то число.
Съгласно Решение № 8/24.02.2015 г. по гр.д.№ 4294/14 г. І г.о. на ВКС, за провеждане
на общото събрание на *************** се води протокол от избран от него протоколчик –
чл.16, ал.4 ЗУЕС. Изискуемото се съдържание на протокола е нормативно установено в
следващата ал. 5 на същия текст - дата, място на провеждане, дневен ред, присъстващите
лица и идеалните части от общите части, които представляват, същността на изявленията,
предложенията и взетите решения. С това съдържание протокола е свидетелстващ документ,
установяващ извършените от общото събрание действия и взетите решения. Наличието на
специални изисквания към изготвянето и съдържанието на протокола, удостоверяване на
съдържанието му от изрично натоварени лица за това, определен начин за оповестяването
му и срок за оспорване на съдържанието му придават доказателствена сила на протокола,
подобна на официалните свидетелстващи документи. От оповестяването на протокола на ОС
на ЕС, за ответниците е възникнала възможността в срока по чл.16, ал.9 ЗУЕС да оспорят
писмено съдържанието му, включително достоверността на отразените в него решения. Не
се твърди, а и не се установи по делото ответника да е направил такова оспорване, поради
което, протоколът се е стабилизирал като съдържание и доказва с обвързваща етажните
собственици и съда доказателствена сила, че отразените в него действия на ОС и взети
решения са извършени съобразно отразеното в него, в който смисъл е отново Решение №
8/24.02.2015 г. по гр. д. № 4294/2014 г., I г. о., ГК на ВКС.
В тежест на ищеца е провеждане на главно и пълно доказване на обуславящия факт –
валидно взето решение на ОС на ЕС, определящо парично задължение на ответника за
дължимите такса за поддържане на общите части, фонд „Ремонт и обновление“, (чл. 154, ал.
1, ГПК във вр. с чл. 38 и чл. 11, ал. 1, т. 5, т.7 и 8 и 10 ЗУЕС).
Съгласно чл. 11, ал. 1, т. 5, 7, 8 и 10 ЗУЕС сред правомощията на общото събрание е да
определя размера на паричните вноски за разходите за управлението и поддържането на
5
общите части на сградата, размера на паричните вноски във фонд „Ремонт и обновяване“,
приема план за извършване на ремонти, реконструкции, преустройства и други дейности в
общите части на сградата, включително и по изпълнение на предписаните мерки в
техническия паспорт, или на други предписания на компетентните органи, както и одобрява
годишния отчет на управителния съвет (управителя) за изпълнението му, както и приема
решения за извършване на разходи, които са необходими или неотложни за поддържането
или за възстановяването на общите части, за извършване на полезни разходи, както и за
определяне на размера на разходите за изпълнението на указанията в техническия паспорт.
Съгласно чл. 6, ал. 1, т. 8 и т. 10 ЗУЕС собствениците на обекти в ************** са
длъжни да изпълняват решенията на органите на управление на ***************, заплащат
разходите за ремонт, реконструкция, преустройство, основен ремонт и основно обновяване
на общите части на сградата, подмяна на общи инсталации или оборудване и вноските,
определени за фонд „Ремонт и обновяване“, съразмерно с притежаваните идеални части и
да заплащат разходите за управлението и поддържането на общите части на сградата.
Вписването, респективно липсата на вписване на управител или управителен съвет в
единна информационна система на професионалните управители, сдруженията на
собствениците и на *************** по глава трета на ЗУЕС има само оповестителен
характер, а не конститутивен и не е обуславящо за надлежната легитимация на
***************.
Видно от съдържанието на писмените протоколи за проведените на 08.06.2016 г.,
15.06.2017 г., 15.03.2019 г., 23.02.2021 г., 23.09.2022 г. и 07.08.2023 г. общи събрания, теса
взели валидни решения за определяне размер на вноските за разходите за управлението и
поддържането на общите части на сградата, и размера на паричните вноски във фонд
„Ремонт и обновяване“.
Своевременно с отговора на исковата молба е направено възражение за погасяване на
сумите по давност.
Вземанията за месечни вноски за поддръжка и управление на *************** и за
фонд „Ремонт и обновяване“ представляват периодични плащания по смисъла на чл. 111, б.
"в" от ЗЗД. В ТР № 3/2012 г. по тълк. дело № 3/2011 г., ОСГТК на ВКС, е разяснен по
задължителен начин точният смисъл на понятието „периодични плащания“, като е посочено,
че тези плащания се характеризират с изпълнение на повтарящи се задължения за предаване
на пари или други заместими вещи, имащи единен правопораждащ факт, чиито падеж
настъпва през предварително определени интервали от време, а размерите на плащанията са
изначално определени или определяеми без да е необходимо периодите да са равни и
плащанията да са еднакви. Вноските за поддръжка и управление и за фонд „Ремонт и
обновяване“ на *************** покриват посочените критерии, доколкото представляват
повтарящи се задължения за предаване на пари, имащи общ правопораждащ факт – наличие
на ************** и решение на ОС, а размерът им е предварително определен от ОС. Ето
защо, тези вземания се погасяват с кратката 3-годишна давност на основание чл. 111, б. „в“
от ЗЗД.
Заявлението за издаване на заповедта за изпълнение, откогато се счита предявен искът
съгласно чл. 422, ал. 1 ГПК и откогато се счита прекъсната давността съгласно чл. 116, б. "б"
ЗЗД, е подадено на 13.12.2024 г. Следователно, всички вземания, чиято изискуемост е
настъпила преди 13.12.2021 г., са погасени по давност. Съгласно чл. 114, ал. 1 ЗЗД, давността
започва да тече от деня, в който вземането е станало изискуемо. По арг. от чл. 84, ал. 1 и 2
ЗЗД, когато има определен падеж за изпълнение, вземането става изискуемо с настъпването
му. В случая, във взетите решения на ОС на ЕС е прието вноските да се заплащат между 5-
то и 10-то число на съответния месец. С оглед на това, от 11-то число на съответния месец
започва да тече погасителната давност за вземането. От това следва, че вземанията за
месечни вноски за управление и поддръжка и ФРО, отнасящи се за периода от 01.12.2016г
до 31.12.2021 г. са погасени по давност.
Дължими са вноски за управление на общите части за периода м.01.2022 г.- м.10.2024 г.
в размер на 216,50 лева / по 6 лева на месец, съгласно приетото на ОС на ЕС на 15.03.2019
г., за периода м.01.2022 г.- м.9.2022 г. и по 6,50 лева на месец, съгласно приетото на ОС на
6
ЕС на 23.09.2022 г., за периода м.10.2022 г.-м.10.2024 г.
Дължими са вноски за поддръжка на общите части в размер на 170 лева/ съгласно
решения на ОС на ЕС от 15.03.2019 г. /3 лева за почистване/, коригирано с решение на ОС на
ЕС от 23.02.2021 г./ увеличаване с 2 лева/ или се дължи по 5 лева на месец за периода
м.01.2022 г. – м.10.2024г.
Дължими са вноски за фонд „Ремонт и обновяване“ в размер на 107 лева / по 2 лева на
месец за период м.01.2022 г. –м.09.2022 г/ съгласно решение на ОС на ЕС от 15.03.2019 г./,
по 3 лева на месец за периода м.10.2022 г.-08.2023 г. /съгласно решение на ОС на ЕС от
23.09.2022 г./ и по 4 лева на месец за период м.09.2023 г.- м.10.2024 г./съобразно решение на
ОС на ЕС от 07.08.2023 г./
Съдът намира, че претенциите за събиране на разходи за ремонти нямат характер на
периодични плащания, те са определят целево и при необходимост с конкретно решение на
ОС на ЕС, респективно за тях важи общата петгодишна давност В процесния случай по това
перо, всички вземания, чиято изискуемост е настъпила преди 13.12.2019 г., са погасени по
давност.
Видно от съдържанието на писмените протоколи за проведените 23.02.2021 г.,
23.09.2022 г. общите събрания са взели валидни решения за изършване на ремонти дейности
и заплащането им от етажните собственици. Ответната община отговаря съобразно 2.428 %
от идеалните части от общите части на входа/ съобразно посоченото в акта за общинска
собственост. Дължи се 2.428 % от 685 лева за ремонт на козирка или 16.63 лева и 2.428 % от
7000 лева за подмяна на дограма или 169.96 лева. Общата дължима сума за ремонти е 186.59
лева.
Така общата дължима сума от ответната община е 680,09 лева, като за разликата до
1571,84 лева искът се явява неоснователен.
На основание чл.78, ал.1 от ГПК, на ищцовата ЕС съобразно уважената част от
исковете се следват деловодни разноски за настоящото производство, чийто размер, възлиза
на 13.60 лева от пълен размер на 31.44 лева- държавна такса. Претендира се адвокатски
хонорар, като не е представен договор за правна помощ и доказателства за плащането му,
съответно такъв не следва да се присъжда.
Съгласно мотивите към т. 11г от ТР №4/2013 на ОСГТК на ВКС съдът, който
разглежда иска, предявен по реда на чл. 422, респ. чл. 415, ал. 1 ГПК, следва да се произнесе
за делимостта на разноските, направени и в заповедното производство, като съобразно
изхода на спора разпредели отговорността за разноските както в исковото, така и в
заповедното производство. Видно от приложените към заповедното производство
доказателства следва да се присъдят съразмерно разноски -35.24 лева от пълен размер от
81.44 лева.
На основание чл. 78, ал. 3 ГПК ответната община има право на разноски съразмерно на
отхвърлената част в размер на 56.73 лева за юрисконсултско възнаграждение, определено от
съда в пълен размер на 100 лева по реда на чл.78, ал.8 от ГПК, вр. с чл.37, ал.1 от ЗПрП вр. с
чл.25, ал.1 от Наредбата за заплащане на правната помощ/.
Водим от горното и на основание чл.235 и чл.236 от ГПК, Софийският районен съд
РЕШИ:
ПРИЗНАВА ЗА УСТАНОВЕНО по предявените по реда на чл. 411 ГПК от
************** /ЕС/, с административен адрес: **************** , чрез управителя
„ВМ“ ЕООД с ЕИК **************, чрез Адвокатско дружество „В и Г.“, БУЛСТАТ:
*************, чрез адв. ДВ и адв. И. Г. седалище и адрес на управление: **************
срещу *************** с ЕИК ************* и адрес: ************** искове с правно
основание чл. 38 ЗУЕС във вр. чл. 6, ал. 1, т.9 и т. 10 във вр. чл. 11, т. 5, т. 7, т.8 и 10 ЗУЕС,
че *************** дължи на ************** /ЕС/, с административен адрес:
**************** сумата в общ размер от 680,09 лева (шестстотин и осемдесет лева и
7
девет стотинки) главница за незаплатени вноски за управление и поддръжка на
**************, фонд "Ремонт и обновяване" и други ремонти дейности както следва:
- вноски за управление на общите части в размер на 216,50 за периода м.01.2022 г.-
м.10.2024 г. лева
- вноски за поддръжка на общите части в размер на 170 лева за периода м.01.2022 г.-
м.10.2024 г.
- вноски за фонд „Ремонт и обновяване“ в размер на 107 лева за периода м.01.2022 г.-
м.10.2024 г. и
-вноски за ремонти въз основа на взето решения на 23.02.2021 г., 23.09.2022 г в размер
на 186.59 лева,
, ведно със законната лихва върху сумата от 680,09 лева от 13.12.2024 г. до
окончателното изплащане на вземането, за които суми е издадена Заповед за изпълнение по
чл. 410 ГПК по ч.гр.д. №***********/2024 г. на СРС, 46 състав, като ОТХВЪРЛЯ исковете
за разликата над уважения размер от 680,09 лева до пълния предявен размер от 1571,84 лева.
ОСЪЖДА *************** с ЕИК ************* и адрес: *****************, да
заплати на основание чл. 78, ал. 1 ГПК на ************** /ЕС/, с административен
адрес: ****************, сумата от 13.60 лева- разноски за настоящото производство и
сумата от 35.24 лева-разноски по ч.гр.д. №***********/2024 г.
ОСЪЖДА ************** /ЕС/, с административен адрес: ****************, да на
основание чл. 78, ал. 3 ГПК заплати на *************** с ЕИК ************* и адрес:
**************сумата от 56.73 лева- разноски за настоящото производство.
Решението подлежи на обжалване пред Софийски градски съд, в двуседмичен срок от
връчването му на страните.
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
8