РЕШЕНИЕ
№ 90
гр. Петрич, 07.05.2024 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ПЕТРИЧ, ТРЕТИ НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ, в
публично заседание на двадесет и трети април през две хиляди двадесет и
четвърта година в следния състав:
Председател:Андроника Ил. Ризова -
Ръжданова
при участието на секретаря Людмила Маламова
като разгледа докладваното от Андроника Ил. Ризова - Ръжданова
Административно наказателно дело № 20241230200009 по описа за 2024
година
Производството е по реда на чл. 58д и следващите от ЗАНН.
Образувано е по жалба от „Т. Т." ЕООД, с ЕИК ***, със седалище и адрес на
управление: гр. П., бул. „С. С.“ № *, представлявано от Т. К. – Управител,
чрез пълномощника адвокат М. Н., ПАК, сл.н. **********, адрес на
кантората: гр. П., ул. „И. В.“ № *, ет. *, офис *, против Електронен фиш /ЕФ/
за налагане на имуществена санкция за нарушение, установено от електронна
система за събиране на пътни такси по чл. 10, ал. 1 от Закона за пътищата №
**********, издаден от Агенция „Пътна Инфраструктура“ към Министерство
на регионалното развитие и благоустройството, с който на дружеството -
жалбоподател, за административно нарушение по чл. 102, ал.2 от Закона за
движението по пътищата, на основание чл. 187а, ал. 2, т. 3 във връзка с чл.
179, ал. 3б от Закона за движението по пътищата, е наложена имуществена
санкция в размер на 2 500 /две хиляди и петстотин/ лева.
В жалбата се сочи, че електронният фиш е незаконосъобразен, поради
допуснати съществени процесуални нарушения при издаването му и
противоречието му с материалния закон. Релевира се, че ЕФ е получен от
жалбоподателя на 13.12.2023 г., една година и девет месеца след регистриране
на нарушението от ТОЛ системата на АПИ. ЕФ е издаден след изтичане на
предвидения в чл. 34 от ЗАНН едногодишен срок. Навежда се, че в ЕФ не е
описано точно и конкретно къде е извършено нарушението, т.е. мястото на
извършване на нарушението, посоката в която се е движило ППС, като
вместо това е записано „в община Петрич, за движение по път А-3 км
163+488, с посока Намаляващ километър, включен в обхвата на платената
пътна мрежа. Твърди се, че е неясно в какво се изразява нарушението, че е
налице непълно и неточно описание, тъй като в ЕФ е описано, че за
процесното ППС изцяло не е заплатена дължимата пътна такса по чл. 10, ал.
1
1, т. 2 от Закона за пътищата, като не е конкретизирано дали за посоченото
ППС няма валидна маршрутна карта или валидна тол декларация за
преминаването. Независимо от налагането на административно наказание, на
Т. - Т. ЕООД е наложено и задължение да заплати и такса по чл. 106, ал. 5 от
Закона за пътищата съобразно категорията на притежаваното от дружеството
пътно превозно средство в размер на 119,00 лв. Поддържа се, че ППС са
оборудвани със съответните устройства за таксуване, които са здраво
закрепени и се включват автоматично, без намеса на водача на камиона.
Релевира се, че не е установен по безспорен начин нарушителят и липсват
доказателства за извършеното нарушение. Претендират се сторените по
делото разноски.
В съдебно заседание за дружеството-жалбоподател не се явява представител.
В депозирана писмена молба - становище процесуалният представител на
дружеството жалбоподател поддържа депозираната жалба на посочените в
нея основания, като навежда допълнителни съображения за
незаконосъобразност на обжалвания административен акт. Моли съда да
отмени обжалвания електронен фиш, претендира сторените по делото
разноски.
За административнонаказващия орган – Агенция „Пътна инфраструктура“
към Министерство на регионалното развитие и благоустройството, се явява
редовно упълномощен юрисконсулт. Последният оспорва жалбата и моли
съда да потвърди процесния електронен фиш като правилен и
законосъобразен по подробно изложени съображения в депозирано писмено
становище, претендира юрисконсултско възнаграждение.
Районна прокуратура – Благоевград, ТО – Петрич не изпраща представител и
не взема становище по делото.
По делото са събрани писмени доказателства, подробно описани в протокола
от проведено съдебно заседание на 29.02.2024 г. и на 23.04.2024 г.
Съдът, след като прецени събраните по делото доказателства,
поотделно и в тяхната съвкупност, прие за установено от фактическа
страна следното :
Безспорно се установи по делото, че на 24.02.2022 г., в 07:41 часа, е
установено нарушение № D98A09AD1BF176F2E053021F160ABCF3., с ППС
СПЕЦИАЛЕН АВТОМОБИЛ МЕРЦЕДЕС АКТРОС, регистрационен номер
РА6121КВ, с технически допустима максимална маса 18000, брой оси 2,
екологична категория ЕВРО 6, в състав с ремарке с общ брой оси 4, с обща
технически допустима максимална маса на състава 40000, в община Петрич,
за движение по път А-3 км 163+488, с посока Намаляващ километър, включен
в обхвата на платената пътна мрежа, като за посоченото ППС изцяло не е
заплатена дължимата пътна такса по чл. 10, ал. 1, т. 2 от Закона за пътищата,
тъй като за посоченото ППС няма валидна маршрутна карта или валидна тол
декларация за преминаването. Така извършеното нарушение е установено с
устройство № 10112, представляващо елемент от електронната система за
събиране на пътни такси по чл. 10, ал. 1 от Закона за пътищата, намиращо се
на път А - 3 км 163+488.
Собственикът, на когото е регистрирано ППС-то е „Т.-Т.“ ЕООД, със законен
представител Т. К., срещу което за така установеното нарушение е съставен
обжалваният Електронен фиш № ********** за налагане на имуществена
санкция за нарушение, установено от електронна система за събиране на
пътни такси по чл. 10, ал. 1 от Закона за пътищата, издаден от Агенция
„Пътна Инфраструктура“ към Министерство на регионалното развитие и
2
благоустройството. На основание чл. 187а, ал. 2, т. 3 във връзка с чл. 179, ал.
3б от ЗДвП, на дружеството жалбоподател е належа имуществена санкция в
размер на 2500,00 лева, за нарушение на чл. 102, ал. 2 от ЗДвП. Независимо
от наложеното административно наказание, в ЕФ е посочено, че дружеството
жалбоподател дължи и заплащане на съответната такса по чл. 10б, ал. 5 от
ЗДвП съобразно категорията на притежаваното от него пътно превозно
средство в размер на 119,00 лева.
ЕФ № ********** е връчен на представител на дружеството жалбоподател на
19.12.2023 г., в законоустановения срок е постъпила и разглежданата в
настоящото производство жалба.
Към административнонаказателната преписка е приобщено извлечение от
създаден доклад от Електронната система за събиране на пътни такси по чл.
167а, ал. 3 от ЗДвП за установени нарушения по чл. 179, ал. 3 – 3в от ЗДвП, с
№ **********, удостоверяващ липсата на валидна маршрутна карта или
валидна тол декларация за преминаването за ППС с рег. № РА6121КВ на
24.02.2022 г., в 07:41 часа, тол селекция 10112, път А - 3, 163+488, посока
намаляващ километър, област Благоевград, град Марикостиново, както и
данни за собственика на процесното ППС и индивидуализиращи превозното
средство данни, ведно със статично изображение във вид на снимков
материал на същото.
По делото е представено становище от отдел „Управление на
информационната система и инфраструктура“, Национално тол управление от
21.11.2022 г., съгласно което за датата на нарушението /24.02.2022 г./ за ППС
с рег. № РА6121КВ няма получена тол декларация за сегмента на рамката, от
която е отчетено нарушението – рамка 10112, сегмент № **********.
Видно от заверено копие на Справка за местоположението на стационарни
контролни единици на електронна система за събиране на таксите за ползване
на РПМ находящи се на територията на Областно пътно управление
Благоевград, Рамка № 10112 за сегмент № **********, на който е
разположено устройство № 10112, с което е установено нарушението, е
разположена в Област Благоевград, Община Петрич, място Марикостиново,
път А - 3, позиция на АУЗПТ (км) 163+488.
Съгласно представено заверено копие от Решение № 101 на МС от 20.02.2020
г. за приемане на Списъка на републиканските пътища, за които се събира
такса за изминато разстояние – тол такса, път А - 3, клас Автомагистрала, тол
сегмент № ********** е включен в цитирания списък и за същия се събира
такса за изминато разстояние – тол такса.
От АНО е представено заверено копие на Заповед № РД-11-983/13.09.2021 г.
на И.Д. Председател на Управителния съвет на АПИ, с която са утвърдени
образци на електронни фишове съгласно приложение, измежду които и
Приложение № 2 – Образец на електронен фиш за превозно средство с обща
техническа допустима максимална маса над 3.5 тона за собственик на ППС;
Приложение № 2 към същата заповед – електронен фиш; и Протокол №
28765/21 от заседание на Управителния съвет на АПИ от 09.09.2021 г.,
съгласно който УС на АПИ приема предложението и утвърждава образци на
електронни фишове на основание чл. 189ж, ал. 1 от ЗДвП, от които и
Приложение № 2, отменя предходно издадена заповед, одобрява проект на
заповед за утвърждаване на образците на електронни фишове и възлага на
И.Д. Председател на УС на АПИ да подпише заповедта.
Към доказателствения материал по делото са приобщени и заверени копия на
Разрешение за строеж № РС-51/23.05.2019 г., ведно с 4 бр. приложения, и
Протокол за установяване годността за приемане на изграждането, доставката
и монтажа на нова стационарна контролна точка СКТ - № 1011 от 15.08.2019
г.
Приобщено е и писмо с Изх. № 692 от 07.03.2024 г. от „Д. с. и.“ АД, съгласно
което бордовото устройство асоциирано към ППС с рег. № РА6121КВ е било
изключено или неправилно включено в електрическото захранване, което е
довело до преустановяване на работата му в периода от 23.02.2022 г. в 19:24
3
ч. до 24.02.2022 г. в 08:56 ч., когато отново е включено в захранването.
Посочват, че нарушението е заснето в периода, в който бордовото устройство
не е било включено и не е подавало данни, а именно на 24.02.2022 г. в 07:41 ч.
При така установеното от фактическа страна, съдът прие от правна
страна следното:
Жалбата е подадена от легитимирано лице при спазване на
законоустановения срок за обжалване съгласно чл. 59, ал. 2 ЗАНН, срещу
подлежащ на съдебен контрол административно-наказателен акт, поради
което се явява процесуално допустима.
Разгледана по същество жалбата е неоснователна. Съображения:
Административнонаказателната отговорност на дружеството - жалбоподател
е ангажирана за това, че на посочените в ЕФ дата, час и място е установено
движение на собственото на дружеството ППС, индивидуализирано с
техническите му характеристики, за което изцяло не е заплатена дължимата
пътна такса по чл. 10, ал. 1, т. 2 от Закона за пътищата, тъй като за ППС-то
няма валидна маршрутна карта или валидна тол декларация за преминаването
– нарушение на чл. 102, ал. 2 ЗДвП. Вменената за нарушена разпоредба
предвижда, че собственикът е длъжен да не допуска движението на пътно
превозно средство по път, включен в обхвата на платената пътна мрежа, ако
за пътното превозно средство не са изпълнени задълженията във връзка с
установяване на размера и заплащане на съответната такса по чл. 10, ал. 1 ЗП,
според категорията на пътното превозно средство. Ако в свидетелството за
регистрация е вписан ползвател, задължението се изпълнява от него.
Вмененото на дружеството - жалбоподател нарушение е документирано от
Електронната система за събиране на пътни такси по смисъла на чл. 167а, ал.
3 от ЗДвП, която създава доклад с приложени към него статични изображения
във вид на снимков материал. Съгласно чл. 189е, ал. 8 ЗДвП докладът и
снимките, в своята съвкупност, представляват доказателства за отразените в
тях обстоятелства, тъй като законодателят е предвидил, че контролните
органи могат да извършват справки в електронната система за събиране на
пътни такси по чл. 10, ал. 1 ЗП, като отразените в нея данни се считат за
доказателства във връзка със следните обстоятелства: мястото, датата, точния
час на извършване на нарушението, регистрационния номер на пътното
превозно средство, както и данни, свързани с движението по участък от път,
включен в обхвата на платената пътна мрежа, данни за липса или наличие на
декларирани тол данни и наличие или липса на заплащане на дължимите
такси. А съгласно ал. 9 на същата разпоредба - чл. 189е ЗДвП, справката от
електронната система за събиране на пътни такси има доказателствена сила за
отразените в нея обстоятелства, доколкото не бъде доказано противното.
В настоящия случай не беше оборена доказателствената сила на доклада,
генериран от Електронната система за събиране на пътни такси по смисъла на
чл. 167а, ал. 3 от ЗДвП и отразените в него обстоятелства.
По делото е безспорно, че ППС специален автомобил с рег. № РА6121КВ, е
собственост на дружеството жалбоподател. Обстоятелството се установява от
приложеното към преписката извлечение от създаден доклад от Електронната
система за събиране на пътни такси по чл. 167а, ал. 3 от ЗДвП за установени
нарушения по чл. 179, ал. 3 – 3в от ЗДвП, с № **********. Липсват наведени
съображения или доказателства в обратна насока от дружеството
жалбоподател.
Пътят, по който е установено движението на процесното ППС – път А - 3 км
163+488, с посока намаляващ километър, е включен в обхвата на платената
пътна мрежа и съгласно Списъка на републиканските пътища, за които се
събира такса за изминато разстояние – тол такса, приет с Решение № 101 на
4
МС от 20.02.2020 г. на Министерския съвет, за движението по него се дължи
съответната такса. Същият път се намира на територията на Областно пътно
управление Благоевград и представлява Рамка № 10112 за сегмент №
**********, на който е разположено устройство № 10112, с което е
установено нарушението.
Установеното движение на ППС-то, за което не е платена дължимата пътна
такса, безспорно попада в хипотезата на чл. 10, ал. 1, т. 2 ЗП – за
преминаването му по платената пътна мрежа се дължи такса за изминато
разстояние – тол такса, тъй като същото е с обща техническа допустима
максимална маса над 3.5 тона и попада в категорията на пътните превозни
средства по чл. 10б, ал. 3 ЗП. Размерът на дължимата за плащане тол такса,
съгласно чл. 10б, ал. 4 ЗП се определя въз основа на реално получени
декларирани тол данни, удостоверени по реда, предвиден в наредбата по чл.
10, ал. 7 ЗП или чрез закупуването на еднократна маршрутна карта, която
дава право на ползвателя на пътя да измине предварително заявено от него
разстояние по определен маршрут. Видно от Становище от отдел
„Управление на информационна система и инфраструктура“ при НТУ от
21.11.2022 г., за датата и часа на нарушението за ППС с рег. № РА6121КВ не
е получена тол декларация за сегмента на рамката, от която е отчетено
нарушението – рамка 10112, сегмент № **********. Като същевременно от
дружеството жалбоподател не са ангажирани каквито и да е доказателства,
установяващи заплащането на дължимата тол такса.
В тази връзка наведените от дружеството жалбоподател твърдения, че
процесното пътно превозно средство е било оборудвано с бордово устройство
и за същото ППС е имало сключен договор с лице, предоставящо услуга по
електронно събиране на такса за изминато разстояние, са неоснователни, тъй
като не са ангажирани каквито и да е било доказателства в тази насока,
оборващи установената липса на подадени тол данни, респективно тол
декларации за посочените в електронния фиш дата и час на извършване на
нарушението.
Предвид изложеното, съдът приема за безспорно доказано от обективна
страна, въз основа на доклада по чл. 167а, ал. 3 от ЗДвП, с приложени към
него 2 броя статични изображения във вид на снимков материал, че
собственото на дружеството жалбоподател ППС рег. № РА6121К, с
технически допустима максимална маса 18000, брой оси 2, екологична
категория ЕВРО 6, в състав с ремарке с общ брой оси 4, с обща технически
допустима максимална маса на състава 40000, на дата 24.02.2022 г. в 07:41
часа се е движило по път включен в обхвата на платената пътна мрежа – А - 3
км 163+488, с посока намаляващ километър, като за същото ППС изцяло не е
заплатена дължимата пътна такса по чл. 10, ал. 1, т. 2 ЗП. Докладът е редовен
и служи като доказателство за отразените в него обстоятелства относно
пътното превозно средство, неговата табела с регистрационен номер, датата,
часа и мястото на движение по участък от път, включен в обхвата на
платената пътна мрежа и местонахождението на техническото средство – част
от системата. Същият не е оборен с допустимите по закона доказателствени
средства, поради което съдът зачита присъщата му доказателствена стойност
и приема, че дружеството жалбоподател е осъществило от обективна страна
състава на вмененото му административно нарушение по чл. 102, ал. 2 ЗДвП.
Доколкото нарушителят е юридическо лице, отговорността на което е
обективна, съдът не следва да обсъжда субективната съставомерност на
деянието.
При категорично установеното нарушение по чл. 102, ал. 2 ЗДвП, правилно
дружеството е санкционирано на основание чл. 187а, ал. 2, т. 3 във вр. с чл.
179, ал. 3б ЗДвП. Санкцията на чл. 179, ал. 3б от ЗДвП предвижда наказание
за собственика на пътно превозно средство от категорията по чл. 10б, ал. 3
ЗП, каквото е ППС с рег. № РА6121КВ, за което изцяло или частично не е
заплатена дължимата такса по чл. 10, ал. 1, т. 2 ЗП. Разпоредбата на чл. 187а
ЗДвП определя административноотговорното лице, според която при
установяване на нарушения по чл. 179, ал. 3 - 3б ЗДвП в отсъствие на
5
нарушителя - каквото е процесното, се счита, че пътното превозното средство
е управлявано от собственика му. А съгласно ал. 2 на чл. 187а ЗДвП когато
собственик на ППС е юридическо лице, за допуснатото движение на ППС, без
да са изпълнени задълженията по установяване размера и заплащане на
съответната такса по чл. 10, ал. 1 ЗП, на собственика се налага имуществена
санкция, като в настоящия случай последната е по т. 3 от същата алинея - по
чл. 179, ал. 3б – в размер на 2500 лева. Имуществената санкция е определена в
константен размер, което препятства възможността за индивидуализация на
наказанието.
Обжалваният в настоящото производство електронен фиш е издаден в
съответствие с изискванията на чл. 189ж, ал. 1 от ЗДвП за задължителните
реквизити на съдържанието му. В същия са посочени мястото на нарушението
– община Петрич, път А – 3 км 163+488 с посока намаляващ километър;
датата на нарушението – 24.02.2022 г.; точният час на извършване на
нарушението – 07:41 часа; регистрационният номер на пътното превозно
средство – рег. № РА6121КВ; собственикът – дружеството жалбоподател;
описание на нарушението – движение на пътно превозно средство по път,
включен в обхвата на платената пътна мрежа, за което не са изпълнени
задълженията във връзка със заплащане на съответната такса по чл. 10, ал. 1,
т. 2 от ЗП; нарушените разпоредби – чл. 102, ал. 2 от ЗДвП и чл. 187а, ал. 2, т.
3 във вр. с чл. 179, ал. 3б от ЗДвП; разяснена е възможността за заплащане на
компенсаторната таксата по чл. 10, ал. 2 от ЗП, с което санкционираният да се
освободи от понасянето на административнонаказателна отговорност;
размерът на имуществената санкция – 2500 лева; срокът и начините за
доброволното й заплащане.
Неоснователни са релевираните от жалбоподателя съображения, че
оспореният електронен фиш е незаконосъобразен, тъй като за процесното
нарушение приложение намират разпоредбите, регламентиращи съставянето
на акт за установяване на административното нарушение и издаването на
наказателно постановление. Електронният фиш е издаден на основание чл.
189ж от ЗДвП, който предвижда възможност при нарушение по чл. 179, ал. 3
ЗДвП, установено и заснето от електронната система по смисъла на чл. 167а,
ал. 3 от ЗДвП да се издаде електронен фиш в отсъствието на контролен орган
и на нарушител за налагане на глоба или имуществена санкция в размер,
определен за съответното нарушение. В отсъствие на нарушителя могат да се
установяват и нарушения по чл. 179, ал. 3 - 3б, съгласно разпоредбата на чл.
187а, ал. 1 от ЗДвП. Следователно, нарушения от категорията на описаното в
ЕФ могат да бъдат санкционирани с имуществена санкция, определена по
реда на чл. 187а, ал. 2, т. 3 във връзка с чл. 179, ал. 3б от ЗДвП.
Съдът не приема за основателни и твърденията, наведени в жалбата за
допуснати съществени нарушения на правилата за установяване и
санкциониране на нарушението, които да ограничават или препятстват
възможността на нарушителя да разбере за какво е санкциониран,
респективно да осъществи ефективно правото си на защита. Съкратеното
производство за ангажиране на административнонаказателната отговорност
чрез издаване на електронен фиш, е изключение от общите правила на ЗАНН,
поставящи началото на производството със съставянето на АУАН и
завършването му с издаването на НП. Разпоредбата на чл. 189, ал. 11 от ЗДвП
приравнява влезлия в сила електронен фиш към влязло в сила НП единствено
по отношение на неговото правно действие, но не и по форма, съдържание,
реквизити и процедура по издаване. Доколкото в настоящото производство се
установи, че оспорваният акт – електронният фиш, отговаря на изискванията,
възведени с чл. 189ж, ал. 1 ЗДвП, съдът намира, че процедурата относно
ангажиране на административнонаказателната отговорност чрез издаване на
електронен фиш не е опорочена, а издаденият в хода й ЕФ е съобразен с
процесуалните правила и същият е законосъобразен.
Предвид изложените съображения, неоснователно е и твърдението на
дружеството жалбоподател, че не са спазени сроковете по чл. 34 ЗАНН.
Ангажирането на административнонаказателната отговорност чрез издаване
на електронен фиш е своеобразно съкратено производство, предвидено в
6
ЗДвП, което е изключение от общите правила по ЗАНН, съгласно
постановките изложени в Тълкувателно решение № 1 от 26.02.2014 г. на ВАС,
постановено по т.д. № 1/2013 г. В специалното производство по издаване на
електронните фишове не намират приложение разпоредбите на ЗАНН
касателно сроковете за съставяне на АУАН и издаване на НП, обективирани в
чл. 34 ЗАНН. При процедурата по издаването му следва да се съблюдава
единствено общият срок за административнонаказателно преследване
предвиден в чл. 81, ал. 3 във връзка с чл. 80, ал. 1, т. 5 НК, считано от
установяването на нарушението и заснемането му със специализираните
технически средства и генерирането на доклада от системата по чл. 167а, ал. 3
от ЗДвП. Доколкото в настоящия казус срокът за преследване предвиден в чл.
81, ал. 3 във връзка с чл. 80, ал. 1, т. 5 НК не е изтекъл, съдът намира, че
процедурата относно ангажиране на административнонаказателната
отговорност чрез издаване на електронен фиш не е опорочена, а издаденият в
хода й ЕФ е съобразен с процесуалните правила и същият е законосъобразен.
Касателно оспорванията от страна на процесуалния представител на
дружеството жалбоподател по отношение компетентността на
актосъставителя и АНО, както и годността на техническото средство, с което
е установено нарушението, тъй като не са наведени каквито и да е било
съображения в подкрепа на така направените бланкетни оспорвания, нито са
ангажирани доказателства в тази насока, съдът намира за неоснователни.
Както беше посочено в изложението, вмененото на дружеството
жалбоподател нарушение е документирано от Електронната система за
събиране на пътни такси по смисъла на чл. 167а, ал. 3 от ЗДвП, която създава
доклад с приложени към него статични изображения във вид на снимков
материал, който доклад и снимките, в своята съвкупност, представляват
доказателства за отразените в тях обстоятелства, съгласно чл. 189е, ал. 8
ЗДвП. А съгласно ал. 9 на същата разпоредба - чл. 189е ЗДвП, справката от
електронната система за събиране на пътни такси има доказателствена сила за
отразените в нея обстоятелства, доколкото не бъде доказано противното, като
в настоящия случай противното не е доказано.
Съдът намира, че в случая не се констатират основания за приложение
разпоредбата на чл. 28 от ЗАНН. Конкретно установеното нарушение, както и
обстоятелствата по същото, не разкриват по-ниска степен на обществена
опасност в сравнение с обикновените случаи на нарушения от същия вид.
Охраняваните обществени отношения касаят управлението и в частност
поддръжката на републиканската пътна мрежа, като част от необходимите
финансови средства за нея се генерират именно чрез заплащането на пътни
такси за движението по платената пътна мрежа, като не плащането на
дължимата пътна такса ощетява държавния фиск, от който се разходват
средства и за републиканските пътища. Измененията в закона, касаещи
възможност за предеклариране в определен срок, могат да се прилагат само
занапред, защото същите имат процесуален характер, а за жалбоподателя е
съществувала възможност да заплати компенсаторна такса или да посочи с
декларация виновното лице, с което да се освободи от административно-
наказателна отговорност, но не се е възползвал от това.
Предвид изложеното, съдът следва да постанови решение, с което
обжалваният електронен фиш да се потвърди като правилен и
законосъобразен.
С оглед крайния изход на спора и направеното от юрисконсулта на
въззиваемата страна искане за присъждане на юрисконсултско
възнаграждение, като взе предвид фактическата и правната сложност на
случая, съдът прецени, че жалбоподателят следва да бъде осъден, на
основание чл. 63, ал. 9 от ЗАНН във вр. с чл. 143, ал. 3 от АПК, да заплати на
Агенция „Пътна Инфраструктура“ към Министерство на регионалното
развитие и благоустройството, юрисконсултско възнаграждение в размер на
100,00 /сто/ лева, определено съгласно чл. 144 от АПК във вр. с чл. 78, ал. 8
от ГПК вр. с чл. 37, ал. 1 от ЗПП и чл. 27е от Наредбата за заплащането на
правната помощ.
7
Водим от горното, Петричкият районен съд, наказателно отделение, трети
състав
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА Електронен фиш /ЕФ/ № ********** за налагане на
имуществена санкция за нарушение, установено от електронна система за
събиране на пътни такси по чл. 10, ал. 1 от Закона за пътищата, издаден от
Агенция „Пътна Инфраструктура“ към Министерство на регионалното
развитие и благоустройството, с който на „Т.Т.“ ЕООД, с ЕИК ***, със
седалище и адрес на управление: гр. П., бул. „С. С.“ № *, представлявано от
Т. К. - Управител, за административно нарушение по чл. 102, ал. 2 от Закона
за движението по пътищата, на основание чл. 187а, ал. 2, т. 3 във връзка с чл.
179, ал. 3б от Закона за движението по пътищата, е наложена имуществена
санкция в размер на 2 500 /две хиляди и петстотин/ лева.
ОСЪЖДА „Т. Т.“ ЕООД, с ЕИК ***, със седалище и адрес на управление: гр.
П., бул. „С. С.“ № *, представлявано от Т. К.- Управител, да заплати на
Агенция „Пътна Инфраструктура“ към Министерство на регионалното
развитие и благоустройството, гр. София, сумата от 100,00 /сто/ лева,
представляваща направени по делото разноски за юрисконсултско
възнаграждение.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд –
гр. Благоевград в 14-дневен срок от получаване на съобщението, че е
изготвено.
Съдия при Районен съд – Петрич: _______________________
8