Решение по дело №269/2024 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: 1367
Дата: 15 юли 2024 г. (в сила от 15 юли 2024 г.)
Съдия: Светлана Драгоманска
Дело: 20247220700269
Тип на делото: Касационно административно наказателно дело
Дата на образуване: 28 май 2024 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

№ 1367

Сливен, 15.07.2024 г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

Административният съд - Сливен - II състав 3-членен, в съдебно заседание на трети юли две хиляди двадесет и четвърта година в състав:

Председател: СВЕТЛАНА ДРАГОМАНСКА
Членове: ГАЛЯ ИВАНОВА
ИГЛИКА ЖЕКОВА

При секретар ГАЛЯ РАЙКОВА-ГЕОРГИЕВА и с участието на прокурора КРАСИМИР ГЕОРГИЕВ МАРИНОВ като разгледа докладваното от съдия СВЕТЛАНА ДРАГОМАНСКА канд № 20247220600269 / 2024 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 63в от Закона за административните нарушения и наказания /ЗАНН/ във връзка с чл. 208 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.

Образувано е по касационна жалба от „Милат Карпет България“ ЕООД гр. Сливен, подадена чрез пълномощник, против Решение № 110/29.03.2024 г., постановено по АНД № 1352/2023 г. по описа на СлРС, с което е потвърдено като законосъобразно НП № BG2023/1000-1133/НП от 31.08.2023 г., издадено от Началник на Отдел „Митническо разузнаване и разследване“ към Териториална дирекция Митница Бургас, с което на касационния жалбоподател: за нарушение на чл. 15, § 2, буква „а“ от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, във вр. с чл. 238, ал. 1 от Закона за митниците, е наложено наказание на основание чл. 238, ал. 1 във вр. с чл. 235, ал. 1 от Закона за митниците „Имуществена санкция“ в размер на 500 лв.; за нарушение на чл. 15, § 2, буква „а“ от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, във вр. с чл. 238, ал. 1 от Закона за митниците, е наложено наказание на основание чл. 238, ал. 1, във вр. с чл. 235, ал. 1 от Закона за митниците „Имуществена санкция“ в размер на 500 лв.; за нарушение на чл. 15, § 2, буква „а“ от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, във вр. с чл. 238, ал. 1 от Закона за митниците, е наложено наказание на основание чл. 238, ал. 1 във вр. с чл. 235, ал. 1 от Закона за митниците „Имуществена санкция“ в размер на 500 лв.; за нарушение на чл. 15, § 2, буква „а“ от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, във вр. с чл. 238, ал. 1 от Закона за митниците, е наложено наказание на основание чл. 238, ал. 1 във вр. с чл. 235, ал. 1 от Закона за митниците „Имуществена санкция“ в размер на 500 лв.; за нарушение на чл. 15, § 2, буква „а“ от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, във вр. с чл. 238, ал. 1 от Закона за митниците, е наложено наказание на основание чл. 238, ал. 1 във вр. с чл. 235, ал. 1 от Закона за митниците „Имуществена санкция“ в размер на 500 лв.; за нарушение на чл. 15, § 2, буква „а“ от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, във вр. с чл. 238, ал. 1 от Закона за митниците, е наложено наказание на основание чл. 238, ал. 1 във вр. с чл. 235, ал. 1 от Закона за митниците „Имуществена санкция“ в размер на 500 лв.; за нарушение на чл. 15, § 2, буква „а“ от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, във вр. с чл. 238, ал. 1 от Закона за митниците, е наложено наказание на основание чл. 238, ал. 1 във вр. с чл. 235, ал. 1 от Закона за митниците „Имуществена санкция“ в размер на 500 лв.; за нарушение на чл. 15, § 2, буква „а“ от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, във вр. с чл. 238, ал. 1 от Закона за митниците, е наложено наказание на основание чл. 238, ал. 1 във вр. с чл. 235, ал. 1 от Закона за митниците „Имуществена санкция“ в размер на 500 лв.; и е осъдено „Милат Карпет България“ ЕООД, да заплати на Териториална дирекция „Митница“ – Бургас сумата от 120 (сто и двадесет) лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение.

В касационната жалба се твърди, че при постановяването на решението на първоинстанционния съд са допуснати нарушения, представляващи касационни основания по смисъла на чл. 348 от НПК. Твърди се, че първоинстанционният съд е нарушил закона, допуснал е съществени нарушения на процесуалните правила и не е разгледал искането на жалбоподателя да приложи чл. 28 ЗАНН. Твърди се, че видно от диспозитива на решението, предмет на потвърждаване е НП BG2023/1000-1133/НП, вместо възприетото от съда за предмет на обжалване НП BG2023/1000-2000/НП, което било видно от съпоставянето на съобразителната част на решението на стр. 1 от него и диспозитива на стр. 22 и сл. от решението. Заявява, че: към датата на издаване на АУАН тримесечният давностен срок по чл. 34, ал. 1, изр. 2 ЗАНН е бил изтекъл; Районният съд необосновано и в противоречие с доказателствения материал по делото приел, че осемте нарушения, се състоят в това, че в кл. 34.1 на процесните митнически декларации дружеството е посочило като данни за произход на килимите код BG - България, вместо Р. Т. Твърди, че в решението без мотиви било прието, че разследващите органи не са допуснали съществено нарушение на процедурата, лишавайки „Милат Карпет България“ ЕООД от участие в обсъждането на изготвения доклад. Касаторът посочва, че решението е незаконосъобразно и необосновано, като излага подробни съображения за това. Моли съда да отмени решението на Районен съд – Сливен и вместо него да постанови друго, с което да отмени НП. Претендира присъждането на направените съдебно-деловодни разноски пред двете инстанции.

По делото е постъпил отговор на касационна жалба, подаден чрез процесуален представител, според който същата е неоснователна. Счита, че НП е издадено при спазване сроковете по ЗАНН, без при съставяне на АУАН и издаване на НП да са допуснати съществени процесуални нарушения. Посочва, че решението на Районния съд е правилно и моли същото да бъде оставено в сила. Претендира юрисконсултско възнаграждение. Прави възражение за прекомерност на размера на адвокатското възнаграждение, претендирано от касационния жалбоподател.

В съдебно заседание касационният жалбоподател, редовно призован, се представлява от адв. Т. Т. от ***, който поддържа жалбата. Възраженията срещу касационната жалба счита за неоснователни. Посочва, че от представените доказателства се установява, че АУАН и НП са съставени от компетентни орани. Излага доводи за основателността на касационната жалба.

Ответникът по касационната жалба – Началник на Отдел „Митническо разузнаване и разследване“ към ТД Митница Бургас, редовно призован, не се явява и не изпраща представител.

Представителят на Окръжна прокуратура – Сливен, счита, че обжалваното решение следва да бъде оставено в сила като правилно.

Касационната жалба е подадена в предвидения в чл. 211, ал. 1 от АПК преклузивен срок, от надлежна страна и при наличие на правен интерес, поради което е допустима. Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

Видно от установената по делото фактическа обстановка, със Заповед за възлагане № ЗТД-1000-551 от 01.08.2022 г., изменена със Заповед № ЗТД-1000-662 от 21.09.2022 г. и Заповед № ЗТД-1000-792 от 03.11.2022 г., издадени от директора на ТД Митница Бургас, на основание чл. 48 от Регламент (ЕС) № 952/2013 и чл. 84, ал. 1, т. 2 от Закона за митниците било възложено извършване на последващ контрол на декларирането на дружеството жалбоподател „Милат Карпет България“ ЕООД. За резултатите от проверката бил изготвен писмен констативен доклад № BG001000/1/5/19.12.2022 г. с рег. № 32-443594/ 19.12.2022 г., който бил връчен на управителя на „Милат Карпет България“ ЕООД на 22.12.2022 г., видно от разписка за връчване.

В хода на последващия контрол, съгласно данни от митническите информационни системи, проверяващите констатирали, че през проверявания период, от 01.01.2020 г. до 01.08.2022 г. включително, „Милат Карпет България“ ЕООД е поставило: 1. под режим допускане за свободно обращение общо 10 597 795,31 кв. м. килими с декларирана държава на произход TR (Т.) и с кодове по КН 5702 42 00 и 5702 32 00; 2. под режим износ общо 12 930 803,69 кв. м. килими с кодове по КН 5702 42 00 (12 295 619,91 кв. м.) и 5703 30 18 (635 183,78 кв. м.), от които за 12 930 594,79 кв. м. била декларирана държава на произход BG (България). Установено било още, че през проверявания период дружеството „Милат Карпет България“ ЕООД е поставило под режим износ общо 2 629 714,02 кв. м. килими с код по КН 5702 42 00 с местоназначение Кралство Мароко. За всички килими, поставени под режим износ с държава на получаване Кралство Мароко, били издадени сертификати за движение EUR.1, в които за килимите бил посочен преференциален произход България.

Счетоводната отчетност на „Милат Карпет България“ ЕООД и водената от дружеството материална отчетност, предоставени в хода на проверката, не съдържали информация за целите на доказване на преференциален произход България на изнасяните килими с местоназначение Кралство Мароко, във връзка с което проверяващите приели, че те не могат да послужат като подкрепящи документи по смисъла на чл. 27 от Регионалната конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, във връзка с издадените сертификати за движение EUR.1 за стоките (килими), поставени под режим износ от „Милат Карпет България“ ЕООД с държава на получаване Кралство Мароко.

В резултат от извършената проверка на издадените сертификати за движение EUR.1, на заявленията за издаване на сертификат за движение и на приложените към тях документи проверяващите приели за установено, че дружеството не е изпълнявало задълженията си съгласно разпоредбите на чл. 16, § 2 от Допълнение I на Конвенцията, като не е попълвало коректно формулярите на заявленията за издаване на сертификат за движение и на сертификатите за движение EUR.1, образци на които са представени в Приложение IIIа от Конвенцията, като в процеса по заявяване за издаване на сертификати за движение EUR.1, „Милат Карпет България“ ЕООД не е попълвало декларацията на износителя, по образец представен в Приложение IIIа от Конвенцията. Проверяващите установили още, че представяните документи към заявленията за издаване на сертификат за движение и към сертификатите за движение EUR.1 не могат да бъдат обвързани по ясен и категоричен начин с изнасяните стоки, за които са издадени сертификати за движение EUR.1, както и, че представените справки за вложените материали не могат да бъдат съотнесени към изнасяните килими, за които са издадени сертификати за движение EUR. 1

Установено било, че през проверявания период „Милат Карпет България“ ЕООД е поставило под режим износ общо 85133,90 кв. м. (10081 броя) килими с код по КН 57024200 с купувач I. N., Кралство Мароко. Килимите били поставени под режим износ с общо 8 (осем) броя МД, както следва: 1. МРН на МД 21BG001009АА205726 с дата на приемане 17.05.2021 г., отразено с фактура №*********/17.05.2021 отнасяща се за 268 броя с 10 720,00 кв. м. килим вид „ARIZONA“, 5 броя с 5,00 кв. м. вид килим „ARIZONA“; 2. МРН на МД 21BG001009АА205850 с дата на приемане 18.05.2021 г., отразено с фактура №*********/14.05.2021 г., отнасящи се за 268 броя с 10 720,00 кв. м. килим вид „ARIZONA“, 5 броя с 5,00 кв. м. вид килим „ARIZONA“ ; 3. МРН на МД 21BG001009AА208323 с дата на приемане 02.06.2021 г., отразено с фактура № *********/02.06.2021 отнасяща се за 275 броя с 10 758,50 кв. м. килим вид „ARIZONA“, 5 броя с 2,00 кв. м. вид килим „ARIZONA“; 4. МРН на МД 21BG001009AА210415 с дата на приемане 14.06.2021 г., отразено с фактура № *********/14.06.2021 отнасяща се за 274 броя с 10 726,000 кв. м. килим вид „ARIZONA“; 5. МРН на МД 21BG001009AА222066 с дата на приемане 01.09.2021 г., отразено с фактура № *********/01.09.2021 отнасяща се за 274 броя с 10 726,00 кв. м. килим вид „ARIZONA“; 6. МРН на МД 21BG001009AА222114 с дата на приемане 01.09.2021 г., отразено с фактура № 00000933/01.09.2021 отнасяща се за 7422 броя с 10 836,40 кв. м. килим вид „ARIZONA“; 7. МРН на МД 21BG001009AА223764 с дата на приемане 14.09.2021 г., отразено с фактура № *********/14.09.2021 отнасяща се за 649 броя с 10 707,00 кв. м. килим вид „ARIZONA“, 6 броя с 6,00 кв. м. вид килим „ARIZONA“; 8. МРН на МД 21BG001009AА224627 с дата на приемане 21.09.2021 г., отразено с фактура № *********/21.09.2021 отнасяща се за 2 броя с 110,00 кв. м. килим вид „MODERNА“, 628 броя с 9 812,00 кв. м. вид килим „ARIZONA“.

На основание чл. 16, §1 от Регионалната конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, дружеството е подало заявление за сертификат за движение, който да удостовери преференциален произход България на изнасяните килими „ARIZONA“ и „MODERNА“. На основание чл. 16, § 2 от Допълнение I от Конвенцията, в кл. 4 „Държава, група държави или територия, откъдето се смята, че произхождат стоките“ от заявлението за издаване на сертификат за движение и от сертификатите за движение EUR.1, дружеството попълнило, че килимите, поставени под режим износ с горепосочените МД, са с преференциален произход България.

Проверяващите извършили проверка и съпоставка на данните и информацията от митническите декларации за поставяне на стоки (килими) под режим допускане за свободно обращение и под режим износ; приложените към тях документи, в това число фактурите за покупко-продажба на стоките и опаковъчните листове; от предоставените на флаш памет документи, относими към доставката на стоките, поставени под режим допускане за свободно обращение или под режим износ през проверявания период; от сертификатите за движение EUR.1 и заявленията за издаване на сертификат за движение, ведно с приложените към тях документи; писмо с рег. № 32-393326/16.11.2022 г.; извлечения от програмен продукт Enterprise; справка за закупените през проверявания период готови и полуготови килими и тяхната последваща продажба към клиенти на проверяваното дружество.

Въз основа на посочените данни и документи, проверяващите приели за установено, че през проверявания период, в програмен продукт Enterprise няма въведени поръчки за производството на килими „ARIZONA“ и „MODERNА“, в това число и за клиент I. N., Кралство Мароко.

Съгласно протокол с peг. № 32-292109/31.08.2022 г. справка за закупените от „МИЛАТ КАРПЕТ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД килими и тяхната последваща продажба към клиенти на проверяваното дружество, поставените под режим износ килими „ARIZONA“ и „MODERNА“, с купувач I. N., Кралство Мароко, били килими, допуснати за свободно обръщение със следните МД: 1.MRN на МД 21BG001009007443R6 с дата на приемане 14.05.2021 г., дата на вдигане на стоките 14.05.2021 г. описани във фактура № МЕХ2021000001127-1129 от 11.05.2021 г. касаеща 268 броя килими „ARIZONA“ с 10 720,00 кв.м., 5 броя килими „ARIZONA“ с 5,00 кв. метра; 2. MRN на МД 21BG001009007463R5 с дата на приемане 14.05.2021 г., дата на вдигане на стоките 17.05.2021 г. описани във фактура № МЕХ2021000001128-1130 от 11.05.2021 г. касаеща 268 броя килими „ARIZONA “ с 10 720,00 кв.м., 5 броя килими „ARIZONA“ с 5,00 кв. метра; 3. MRN на МД 21BG001009007688R4 с дата на приемане 01.06.2021 г., дата на вдигане на стоките 01.06.2021 г. описани във фактура № МЕХ2021000001241-1242 от 27.05.2021 г. касаеща 275 броя килими „ARIZONA “ с 10 758,50 кв.м.; 4. MRN на МД 21BG001009007847R1 с дата на приемане 14.06.2021 г., дата на вдигане на стоките 14.06.2021 г. описани във фактура № МЕХ2021000001363-1364 от 09.06.2021 г. касаеща 274 броя килими „ARIZONA “ с 10 726,00 кв.м.; 5. MRN на МД 21BG001009008906R5 с дата на приемане 31.08.2021 г., дата на вдигане на стоките 31.08.2021 г. описани във фактура № МЕХ2021000001822 от 28.08.2021 г. касаеща 7 422 броя килими „ARIZONA “ с 10 836,40 кв.м., 6 броя килими „ARIZONA“ с 6,00 кв. метра; 6. MRN на МД 21BG001009008917R9 с дата на приемане 31.08.2021 г., дата на вдигане на стоките 01.09.2021 г. описани във фактура № МЕХ2021000001823 от 28.08.2021 г. касаеща 274 броя килими „ARIZONA“ с 10 726,00 кв.м.; 7. MRN на МД 21BG001009009080R5 с дата на приемане 13.09.2021 г., дата на вдигане на стоките 13.09.2021 г. описани във фактура № МЕХ2021000001888 от 09.09.2021 г. касаеща 652 броя килими „ARIZONA “ с 10 713,00 кв.м.; 8. MRN на МД 21BG001009009162R1 с дата на приемане 20.09.2021 г., дата на вдигане на стоките 20.09.2021 г. описани във фактура № МЕХ2021000001917 от 16.09.2021 г. касаеща 2 броя килими „MODERNА“ с 110,00 кв.м., 628 броя килими „ARIZONA“ с 9 812,00 кв. метра.

От извършения цялостен анализ на документите и информацията, предоставени в хода на проверката и в частност на документите, относими към покупката на килимите, поставени под режим допускане за свободно обращение, проверяващите приели за установено, че общо 85 131,90 кв. м. (10 076 броя) килими „ARIZONA“ и „MODERNА“ са килими, закупени от MILAT HALI SANAYI VE TICARET A.S., Р. Т. - е. с. на к. на „МИЛАТ КАРПЕТ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД.

При деклариране на килимите „ARIZONA“ и „MODERNА“ за режим допускане за свободно обращение, в ел. д. №5/15- Кл.34а от МД с MRN на МД 21BG001009007443R6, за MRN на МД 21BG001009007463R5, за MRN на МД 21BG001009007688R4, за MRN на МД 21BG001009007847R1, за MRN на МД 21BG001009008906R5, за MRN на МД 21BG001009008917R9, за MRN на МД 21BG001009009080R5, за MRN на МД 21BG001009009162R1 „Милат Карпет България“ ЕООД е декларирало държава на произход на стоките с код TR- Т. Констатирали също, че декларираните за режим допускане за свободно обращение килими „ARIZONA“ и „MODERNА“, са поставени от „Милат Карпет България“ ЕООД под режим износ с МД с MRN 21BG001009АА202749, 21BG001009АА202790, 21BG001009АА206929, 21BG001009АА202790. При поставяне на стоките под режим износ с държава на получаване Кралство Мароко, касационният жалбоподател е декларирал неточни данни за произхода на килимите „ARIZONA“ и „MODERNА“ в кл.34.1 от МД за износ, а именно държава на произход с код BG- България, с което е нарушило разпоредбите на чл.15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) №952/2013г.

Проверката установила, че дружеството касационен жалбоподател е подало писмени заявления по смисъла на чл. 16, § 1 и § 2 от Допълнение I от Регионалната конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход за килимите „ARIZONA“ и „MODERNА“, като е попълнило в сертификатите за движение EUR.1 и във формулярите на заявлението, че изнасяните килими „ARIZONA“ и „MODERNА“ са с преференциален произход България и същите са произведени във фабриката на проверяваното лице на територията на Република България. Проверяващите приели за установено, че „Милат Карпет България“ ЕООД е предоставило неверни данни, за 85 131,90 квадратни метра (10 076 бр.) килими „ARIZONA“ и „MODERNА“ с произход TR (Т.), в резултат на което били издадени доказателства за преференциален произход - сертификатите за движение EUR.1, удостоверяващи преференциален произход България.

1. Проверяващите приели за установено, че „Милат Карпет България“ ЕООД, ЕИК *********, гр. Сливен, в качеството си на износител, е нарушило разпоредбите на чл. 15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, като е декларирало неточни данни за произхода на 10 725,00 кв. м. (273 бр.) килими „ARIZONA “ в кл. 34.1 от МД с MRN 21BG001009AA205726, а именно държава на произход с код BG - България и като е попълнило неверни данни в кл. 4 от заявление за издаване на сертификат за движение № Аим **********/1 7.05.2021 г. и от сертификат за движение EUR.1 № Аим **********/17.05.2021 г., а именно преференциален произход България, за 10 725,00 кв. м. (273 бр.) килими „ARIZONA", поставени под режим износ с МД с MRN 21BG001009AA205726 с местоназначение Кралство Мароко, с цел получаване на преференциално третиране при внос в получаващата държава.

Като дата на извършване на нарушението проверяващите приели датата на приемане на МД с MRN 21BG001009AA205726, а именно 17.05.2021 г., която е и датата на подаване на заявление за издаване на сертификат за движение EUR. 1 № Аим **********.

Като място на извършване на нарушението проверяващите приели Митническо бюро Сливен, код BG001009, ТД Митница Бургас, а именно митническото учреждение, в което е приета МД с MRN 21BG001009AA205726, в което е подадено заявлението за сертификат за движение № Аим **********/17.05.2021 г. и където е издаден сертификат за движение № Аим **********/17.05.2021 г.

2. Проверяващите приели за установено, че „Милат Карпет България“ ЕООД, ЕИК *********, гр. Сливен, в качеството си на износител, е нарушило разпоредбите на чл. 15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, като е декларирало неточни данни за произхода на 10 725,00 кв. м. (273 бр.) килими „ARIZONA “ в кл. 34.1 от МД с MRN 21BG001009AA205850, а именно държава на произход с код BG - България и като е попълнило неверни данни в кл. 4 от заявление за издаване на сертификат за движение № Аим **********/17.05.2021 г. и от сертификат за движение EUR.1 № Аим **********/17.05.2021 г., а именно преференциален произход България, за 10 725,00 кв. м. (273 бр.) килими „ARIZONA“, поставени под режим износ с МД с MRN 21BG001009AA205850 с местоназначение Кралство Мароко, с цел получаване на преференциално третиране при внос в получаващата държава.

Като дата на извършване на нарушението проверяващите приели датата на приемане на МД с MRN 21BG001009AA205850, а именно 18.05.2021 г.

Като място на извършване на нарушението проверяващите приели Митническо бюро Сливен, код BG001009, ТД Митница Бургас, а именно митническото учреждение, в което е приета МД с MRN 21BG001009AA205850, в което е подадено заявлението за сертификат за движение № Аим **********/17.05.2021 г. и където е издаден сертификат за движение № Аим **********/17.05.2021 г.

3. Проверяващите приели за установено, че „Милат Карпет България“ ЕООД, ЕИК *********, гр. Сливен, в качеството си на износител, е нарушило разпоредбите на чл. 15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, като е декларирало неточни данни за произхода на 10 758,50 кв. м. (275 бр.) килими „ARIZONA “ в кл. 34.1 от МД с MRN 21BG001009AA208323, а именно държава на произход с код BG - България и като е попълнило неверни данни в кл. 4 от заявление за издаване на/сертификат за движение № Аим **********/02.06.2021 г. и от сертификат за движение EUR. 1 № Аим **********/02.06.2021 г„ а именно преференциален произход България, за 10 758,50 кв. м. (275 бр.) килими „ARIZONA", поставени под режим износ с МД с MRN 21BG001009AA208323 с местоназначение Кралство Мароко, с цел получаване на преференциално третиране при внос в получаващата държава.

Като дата на извършване на нарушението проверяващите приели датата на приемане на МД с MRN 21BG001009AA208323, а именно 02.06.2021 г., която е и датата на подаване на заявление за издаване на сертификат за движение EUR.1 № Аим **********.

Като място на извършване на нарушението проверяващите приели Митническо бюро Сливен, код BG001009, ТД Митница Бургас, а именно митническото учреждение, в което е приета МД с MRN 21BG001009AA208323, в което е подадено заявлението за сертификат за движение № Аим **********/02.06.2021 г. и където е издаден сертификат за движение № Аим **********/02.06.2021 г.

4. Проверяващите приели за установено, че „Милат Карпет България“ ЕООД, ЕИК *********, гр. Сливен, в качеството си на износител, е нарушило разпоредбите на чл. 15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, като е декларирало неточни данни за произхода на 10 726,00 кв. м. (274 бр.) килими „ARIZONA “ в кл. 34.1 от МД с MRN 21BG001009AA210415, а именно държава на произход с код BG - България и като е попълнило неверни данни в кл. 4 от заявление за издаване на сертификат за движение № Аим **********/14.06.2021 г. и от сертификат за движение EUR.1 № Аим **********/14.06.2021 г., а именно преференциален произход България, за 10 726,00 кв. м. (274 бр.) килими „ARIZONA", поставени под режим износ с МД с MRN 21BG001009AA210415 с местоназначение Кралство Мароко, с цел получаване на преференциално третиране при внос в получаващата държава.

Като дата на извършване на нарушението проверяващите приели датата на приемане на МД с MRN 21BG001009AA210415, а именно 14.06.2021 г., която е и датата на подаване на заявление за издаване на сертификат за движение EUR.1 № Аим **********.

Като място на извършване на нарушението проверяващите приели Митническо бюро Сливен, код BG001009, ТД Митница Бургас, а именно митническото учреждение, в което е приета МД с MRN 21BG001009AA210415, в което е подадено заявлението за сертификат за движение № Аим **********/14.06.2021 г. и където е издаден сертификат за движение № Аим **********/14.06.2021 г

5. Проверяващите приели за установено, че „Милат Карпет България“ ЕООД, ЕИК *********, гр. Сливен, в качеството си на износител, е нарушило разпоредбите на чл. 15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, като е декларирало неточни данни за произхода на 10 836,40 кв. м. (2 422 бр.) килими „ARIZONA “ в кл. 34.1 от МД с MRN 21BG001009АА222114, а именно държава на произход с код BG - България и като е попълнило неверни данни в кл. 4 от заявление за издаване на сертификат за движение № Аим **********/01.09.2021 г. и от сертификат за движение EUR.1 № Аим **********/01.09.2021 г., а именно преференциален произход България, за 10 836,40 кв. м. (2 422 бр.) килими „ARIZONA", поставени под режим износ с МД с MRN 21BG001009АА222114 с местоназначение Кралство Мароко, с цел получаване на преференциално третиране при внос в получаващата държава.

Като дата на извършване на нарушението проверяващите приели датата на приемане на МД с MRN 21BG001009АА222114, а именно 01.09.2021 г., която е и датата на подаване на заявление за издаване на сертификат за движение EUR.1 № Аим **********.

Като място на извършване на нарушението проверяващите приели Митническо бюро Сливен, код BG001009, ТД Митница Бургас, а именно митническото учреждение, в което е приета МД с MRN 21BG001009АА222114, в което е подадено заявлението за сертификат за движение № Аим **********/01.09.2021 г. и където е издаден сертификат за движение № Аим **********/01.09.2021 г.

6. Проверяващите приели за установено, че „Милат Карпет България“ ЕООД, ЕИК *********, гр. Сливен, в качеството си на износител, е нарушило разпоредбите на чл. 15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, като е декларирало неточни данни за произхода на 10 726,00 кв. м. (274 бр.) килими „ARIZONA “ в кл. 34.1 от МД с MRN 21BG001009AA222066, а именно държава на произход с код BG - България и като е попълнило неверни данни в кл. 4 от заявление за издаване на сертификат за движение № Аим **********/01.09.2021 г. и от сертификат за движение EUR.1 № Аим **********/01.09.2021 г., а именно преференциален произход България, за 10 726,00 кв. м. (274 бр.) килими „ARIZONA", поставени под режим износ с МД с MRN 21BG001009AA222066 с местоназначение Кралство Мароко, с цел получаване на преференциално третиране при внос в получаващата държава.

Като дата на извършване на нарушението проверяващите приели датата на приемане на МД с MRN 21BG001009AA222066, а именно 01.09.2021 г., която е и датата на подаване на заявление за издаване на сертификат за движение EUR.1 № Аим **********.

Като място на извършване на нарушението проверяващите приели Митническо бюро Сливен, код BG001009, ТД Митница Бургас, а именно митническото учреждение, в което е приета МД с MRN 21BG001009AA222066, в което е подадено заявлението за сертификат за движение № Аим **********/01.09.2021 г. и където е издаден сертификат за движение № Аим **********/01.09.2021 г.

7. Проверяващите приели за установено, че „Милат Карпет България“ ЕООД, ЕИК *********, гр. Сливен, в качеството си на износител, е нарушило разпоредбите на чл. 15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, като е декларирало неточни данни за произхода на 10 713,00 кв. м. (655 бр.) килими „ARIZONA “ в кл. 34.1 от МД с MRN 21BG001009AA223764, а именно държава на произход с код BG - България и като е попълнило неверни данни в кл. 4 от заявление за издаване на сертификат за движение № Аим **********/14.09.2021 г. и от сертификат за движение EUR.1 № Аим **********/14.09.2021 г., а именно преференциален произход България, за 10 713,00 кв. м. (655 бр.) килими „ARIZONA", поставени под режим износ с МД с MRN 21BG001009AA223764 с местоназначение Кралство Мароко, с цел получаване на преференциално третиране при внос в получаващата държава.

Като дата на извършване на нарушението проверяващите приели датата на приемане на МД с MRN 21BG001009AA223764, а именно 14.09.2021 г., която е и датата на подаване на заявление за издаване на сертификат за движение EUR.1 № Аим **********.

Като място на извършване на нарушението проверяващите приели Митническо бюро Сливен, код BG001009, ТД Митница Бургас, а именно митническото учреждение, в което е приета МД с MRN 21BG001009AA223764, в което е подадено заявлението за сертификат за движение № Аим **********/14.09.2021 г. и където е издаден сертификат за движение № Аим **********/14.09.2021 г.

8. Проверяващите приели за установено, че „Милат Карпет България“ ЕООД, ЕИК *********, гр. Сливен, в качеството си на износител, е нарушило разпоредбите на чл. 15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, като е декларирало неточни данни за произхода на 9 922,00 кв. м. (630 бр.) килими „ARIZONA “ и „MODERNA “ в кл. 34.1 от МД с MRN 21BG001009AA224627, а именно държава на произход с код ВС - България и като е попълнило неверни данни в кл. 4 от заявление за издаване на сертификат за движение № Аим **********/23.09.2021 г. и от сертификат за движение EUR. 1 № Аим **********/23.09.2021 г., а именно преференциален произход България, за 9 922,00 кв. м. (630 бр.) килими „ARIZONA" и „MODERNA", поставени под режим износ с МД с MRN 21 BG001009ДА224627 с местоназначение Кралство Мароко, с цел получаване на преференциално третиране при внос в получаващата държава.

Като дата на извършване на нарушението проверяващите приели датата на приемане на МД с MRN 21BG001009AA224627, а именно 21.09.2021 г., която е и датата на подаване на заявление за издаване на сертификат за движение EUR.1 № Аим **********.

Като място на извършване на нарушението проверяващите приели Митническо бюро Сливен, код BG001009, ТД Митница Бургас, а именно митническото учреждение, в което е приета МД с MRN 21BG001009AA224627, в което е подадено заявлението за сертификат за движение № Аим **********/23.09.2021 г. и където е издаден сертификат за движение № Аим **********/23.09.2021 г

На основание чл. 84к от Закона за митниците, дружеството жалбоподател било писмено уведомено за провеждането на заключително обсъждане на 05.12.2022 г. в 14:30 часа в стая 106, в сградата на ТД Митница Бургас с уведомление за провеждане на заключително обсъждане. Уведомлението било връчено на 28.11.2022 г. с разписка за връчване на упълномощено лице от дружеството. Тъй като представител или пълномощник на дружеството не се явил за провеждането му, на основание чл. 84к, ал. 1 от ЗМ не било проведено заключително обсъждане, за което бил съставен протокол рег. № 32-424568 от 06.12.2022 г.

Въз основа на установеното при проверката, на „Милат Карпет България“ ЕООД бил съставен Акт за установяване на административно нарушение /АУАН/ № BG13032023/1000/M-724 от 13.03.2023 г. за осем нарушение на чл.15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 и на чл.16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход във връзка с разпоредбите на чл.10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция, вр. чл. 238, ал. 1 от Закона за митниците. Актът бил връчен на упълномощен представител на жалбоподателя на 13.03.2023 г.

От „Милат Карпет България“ ЕООД до административнонаказващия орган било подадено писмено възражение срещу съставения му АУАН, по което било взето становище.

Въз основа на съставения АУАН било издадено процесното НП.

За да потвърди НП първоинстанционният съд, след като е обсъдил и преценил събраните по делото доказателства, е приел, че АУАН и НП са съставени от компетентни органи, като при съставянето им не са допуснати съществени процесуални нарушения и нарушения на материалния закон. Приел е, че АУАН и НП съдържат установените в ЗАНН реквизити за редовността им, като фактическото описание на нарушението е пълно и ясно, съответства на посочената като нарушена законова разпоредба, като пълно и точно е описана всяка от нарушените законови разпоредби. Формирал е извод за установеност на извършването на нарушението, за което дружеството жалбоподател е санкционирано. Приел е, че материалният закон и санкционната разпоредба на чл. 238, ал. 1, във вр. с чл. 235, ал. 1 от ЗМ са приложени правилно.

Изводите на Районния съд са правилни. Съобразени са със събраните по делото доказателства и с приложимото право, и се споделят от настоящия съдебен състав. Възраженията на касационния жалбоподател са неоснователни.

Приетата за установена от Районния съд фактическа обстановка кореспондира със събраните по делото доказателства. Установено е по несъмнен начин, че касационният жалбоподател „Милат Карпет България“ ЕООД е извършил административните нарушения, за които е ангажирана административнонаказателната му отговорност. Настоящият състав намира за неоснователно наведеното възражение от страна на касационния жалбоподател, че видно от диспозитива на решението, предмет на потвърждаване е НП BG2023/1000-1133/НП, вместо възприетото от съда за предмет на обжалване НП BG2023/1000-2000/НП. В обжалваното решение първоинстанционният съд се е произнесъл по законосъобразността на НП № BG2023/1000-1133/НП от 31.08.2023 г., като не е налице противоречие между установената фактическа обстановка, изложените мотиви и диспозитива на решението. Допусната е техническа грешка само в изписване номера на НП на страница първа - BG2023/1000-2400/НП от 07.09.2023г., а не както е посочил касатора.

Изложените в касационната жалба възражения за нарушение на закона и съществени нарушения на процесуалните правила, допуснати от първоинстанционния съд, настоящият касационен състав намира за неоснователни.

Обжалваното НП е издадено от началника на Отдел „Митническо разузнаване и разследване“ към ТД „Митница“ – Бургас, който видно от представените по делото пред Районния съд Заповед № 2401 от 30.07.2021 г. и Заповед № ЗАМ-988/32-220316 от 13.06.2023 г. на директора на Агенция „Митници“, е притежавал необходимата компетентност.

Съгласно разпоредбата на чл. 225, ал. 1 от Закона за митниците, установяването на нарушенията, издаването на наказателните постановления и обжалването им се извършват по реда на Закона за административните нарушения и наказания. Според нормата на чл. 36, ал. 1 от ЗАНН, административнонаказателно производство се образува със съставяне на акт за установяване на извършеното административно нарушение, като следва да е установено дали извършеното деяние съставлява административно нарушение, датата и мястото на извършването му, описание на нарушението и обстоятелствата, при които е било извършено, както и законните разпоредби, които са нарушени. Именно в писмения констативен доклад № BG001000/1/5/19.12.2022 г. с рег. № 32-443594 от 19.12.2022 г., съставен на основание чл. 84л от ЗМ, се съдържа посочената информация, въз основа на която може да се направи извод дали е извършено административно нарушение, неговата правна квалификация, лицето, което го е извършило. Докладът с доказателствата, приложени към него, съгласно ал. 4 от същата разпоредба, в 7-дневен срок се връчват на проверяваното лице срещу подпис и се предават на органа, възложил проверката, за последващи действия, каквото действие е и съставяне на АУАН. Формирания от Районния съд извод, че срокът за съставяне на АУАН е започнал да тече от този момент, поради което АУАН е съставен при спазване сроковете по чл. 34, ал. 1, изр. 2 от ЗАНН, е правилен.

Относно неучастието на касационния жалбоподател в обсъждането на доклада по чл. 84л, ал. 1 от ЗМ, следва да се има предвид, че дори да се приеме за нарушение, то същото не е от категорията на съществените, за да е годно да обуслови отмяна на НП. Писменият констативен доклад № BG001000/1/5/19.12.2022 г. с рег. № 32-443594 от 19.12.2022 г. е бил връчен на управителя на „Милат Карпет България“ ЕООД на 22.12.2022 г., видно от разписка за връчване. За установеното нарушение е бил съставен АУАН, срещу който дружеството е подало възражение, обсъдено от административнонаказващия орган при издаване на НП. Възражението за допуснато нарушение на правото на защита на дружеството е неоснователно.

В касационната жалба е въведено и възражение за липса на извършено нарушение, като се посочва, че митническите декларации, приобщени като доказателство по делото, не съдържат клетка 34.1. За да се произнесе по възражението, съдът съобрази следното:

Разпоредбата на чл. 15, § 2, буква а) от Регламент (ЕС) № 952/2013 предвижда, че лице което подава пред митническите органи митническа декларация, декларация за временно складиране, обобщена декларация за въвеждане, обобщена декларация за напускане, декларация за реекспорт или уведомление за реекспорт или подава заявление за разрешение или за друго решение, е отговорно за точността и пълнотата на информацията, предоставена в декларацията, уведомлението или заявлението. Посочените разпоредби на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция уреждат процедурата по издаване на сертификат за движение EUR.1 или EURMED, както и предвиждането на санкция при съставяне на документ, който съдържа невярна информация, с цел получаване на преференциално третиране на продукти, отнасящ се при търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко. Съгласно нормата на чл. 238, ал. 1 от ЗМ всяко нарушение на нормативни актове, приложими за стоки под митнически надзор, установено от митническите органи, ако не е предвидено друго, се наказва с глобата или с имуществената санкция по чл. 235, ал. 1.

С нормата на чл. 66, ал. 1 от ЗМ е предвидено, че всяка стока, предназначена да бъде поставена под митнически режим, подлежи на деклариране за съответния режим. С изменението на ал. 2 на същата разпоредба (ред., ДВ, бр. 58 от 2016 г.) е предвидено, че декларирането се извършва посредством използването на средства за електронна обработка на данни. По делото е представено извлечение от Митническа информационна система 3А (МИС3А), видно от която за митнически декларации с МРН на МД 21BG001009АА205726 от 17.05.2021 г., МД 21BG001009АА205850 от 18.05.2021 г., МД 21BG001009AА208323 от 02.06.2021 г., МД 21BG001009AА210415 от 14.06.2021 г., МД 21BG001009AА222066 от 01.09.2021 г., МД 21BG001009AА222114 от 01.09.2021 г., МД 21BG001009AА223764 от 14.09.2021 г. и МД 21BG001009AА224627 от 21.09.2021 г. в графа „Държава на произход на стоката“ кл.34.1 е попълнен код BG. В този смисъл са и показанията на св. Р. Т., според която след подаването на тази информация от дружеството по електронен път, тя е видна от програмата МИС3А, от която са извлечени приложените по делото данни.

По делото на Районния съд са представени и декларации MRN на МД 21BG001009007443R6 от 14.05.2021 г. , за MRN на МД 21BG001009007463R5 от 14.05.2021 г. , за MRN на МД 21BG001009007688R4 от 01.06.2021 г. , за MRN на МД 21BG001009007847R1 от 14.06.2021 г., за MRN на МД 21BG001009008906R5 от 31.08.2021 г. , за MRN на МД 21BG001009008917R9 от 31.08.2021 г. , за MRN на МД 21BG001009009080R5 от 13.09.2021 г. и за MRN на МД 21BG001009009162R1от 20.09.2021 г., с които „Милат Карпет България“ ЕООД е декларирало, че закупените от „MILAT HALI SANAYI VE TICARET“ A.S килими „ARIZONA" и „MODERNA" са с държава на произход с код TR- Т.

Правилно Районният съд е приел, че килимите „ARIZONA" и „MODERNA" не са произведени от дружеството „Милат Карпет България“ ЕООД, като не са с произход Република България, както е посочено в описаните по-горе декларации на дружеството, като реалният произход на описаните стоки е Р. Т. - държава извън Европейския съюз, което обосновава формирания от АНО извод, че декларираните данни в декларациите за поставяне под режим износ от дружеството касационен жалбоподател относно държавата на произход на килимите са неверни.

Видно от приложените в административно наказателната преписка в сертификатите за движение EUR.1, относно изнасяните килими „ARIZONA" и „MODERNA": № Аим **********/17.05.2021 г. , отнасящ се за 268 бр. килими „ARIZONA“ и 5 бр. килими„ARIZONA", № Аим **********/17.05.2021 г., отнасящ се за 268 бр. килими „ARIZONA“ и 5 бр. килими„ARIZONA", № Аим **********/02.06.2021 г. , отнасящ се за 275 бр. килими „ARIZONA", № Аим **********/14.06.2021 г., отнасящ се за 274 бр. килими „ARIZONA“, № Аим **********/01.09.2021 г., отнасящ се за 7 422 бр. килими „ARIZONA“, № Аим **********/14.09.2021 г., отнасящ се за 6 бр. килими „ARIZONA“, № Аим **********/01.09.2021 г., отнасящ се за 274 бр. килими „ARIZONA“, № Аим **********/14.09.2021 г., отнасящ се за 649 бр. килими „ARIZONA“ и № Аим **********/23.09.2021 г., отнасящ се за 2 бр. килими „MODERNA“ и 628 бр. килими „ARIZONA", „Милат Карпет България“ ЕООД е посочило преференциален произход България, което е попълнило и в кл. 4 от заявленията за издаване на сертификат за движение, представляващи неверни данни. Предвид посоченото, обоснован се налага и изводът за нарушение на разпоредбите на чл. 16, § 2 от Допълнение I от Регионална конвенция за паневросредиземноморските преференциални правила за произход, във връзка с разпоредбите на чл. 10 от Приложение III „Търговия между Европейския съюз и Кралство Мароко“ към Допълнение II от същата Конвенция. Настоящият касационен състав намира за установено по несъмнен начин извършването на нарушенията, описани в АУАН и НП, както правилно е приел и първоинстанционният съд.

Случаят не следва да се квалифицира като маловажен. Предвид характера на нарушенията и обществените отношения, които се засягат, както и липсата на такива смекчаващи вината обстоятелства, които да сочат, че всяко едно от деянията представлява по-ниска степен на обществена опасност, в сравнение с обикновените случаи от съответния вид, настоящата инстанция счита, че не се касае за маловажен случай по смисъла на чл. 28 от ЗАНН.

Размерът на наложените осем броя административни наказания е определен в съответствие с минимално предвидения по чл. 235, ал. 1 от ЗМ - имуществена санкция за юридически лица в размер на 500 лева за всяко едно от тях.

Пред настоящата касационна инстанция се твърди, че пред Районния съд е направено искане за назначаване на комплексна счетоводно-икономическа експертиза, която не е била допусната, без в тази насока да има определение или друг акт, за да може дружеството жалбоподател да се запознае с мотивите на съда. Установява се от протокол от проведеното открито съдебно заседание на 31.01.2024 г., че искането за назначаване на експертиза е оттеглено от процесуалния представител на дружеството, поради което нарушение на съдопроизводствените правила не е допуснато.

При горните изводи настоящата касационна инстанция приема, че обжалваното решение не е постановено при допуснати нарушения на съдопроизводствените правила и в противоречие с материалния закон, и се явява правилно и обосновано. Районният съд е обсъдил в достатъчна степен наведените от жалбоподателя възражения и правилно е приел същите за неоснователни. Наведените в касационната жалба оплаквания не се споделят от настоящия съдебен състав, поради което от съвкупната преценка на събраните по делото доказателства може да се направи обоснован извод за това, че „Милат Карпет България“ ЕООД е осъществило състава на административните нарушения, за които е ангажирана административнонаказателна му отговорност, поради което и постановеното от Районния съд решение е правилно. Извършвайки своята проверка в рамките на приетите за установени от предходната съдебна инстанция факти и обстоятелства, Административен съд – Сливен намира, че доводите в касационната жалба са неоснователни и релевираните отменителни основания не са налице. По изложените съображения, обжалваното решение като правилно следва да бъде оставено в сила.

Предвид изхода на делото, претенцията на касационния жалбоподател за присъждане на разноски е неоснователна. На основание чл. 63д, ал. 4 във вр. с ал. 5 от ЗАНН, претенцията на ответника по касационната жалба за присъждане на юрисконсултско възнаграждение следва да бъде уважена и касационният жалбоподател следва да бъде осъден да заплати на Агенция „Митници“, защитавана от юрисконсулт, юрисконсултско възнаграждение в размер на 80 лева, определено по реда на чл. 37 от Закона за правната помощ.

Воден от гореизложеното и на основание чл. 63в от ЗАНН във връзка с чл. 221, ал. 2 от АПК, Административен съд – Сливен

 

РЕШИ:

 

ОСТАВЯ В СИЛА Решение № 110 от 29.03.2024 г., постановено по АНД № 1352/2023 г. по описа на Районен съд - Сливен.

ОСЪЖДА „Милат Карпет България“ ЕООД, ЕИК: *********, със седалище и адрес на управление: гр. Сливен, ул. „Хаджи Димитър“ № 42, да заплати на Агенция „Митници“ разноски по делото за юрисконсултско възнаграждение в размер на 80 /осемдесет/ лева.

Решението е окончателно.

 

 

Председател:  
Членове: