Определение по дело №679/2021 на Административен съд - Враца

Номер на акта: 605
Дата: 17 декември 2021 г. (в сила от 12 април 2022 г.)
Съдия: Красимир Томов Георгиев
Дело: 20217080700679
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 декември 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 605

гр. Враца, 17.12.2021 г.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА, втори състав, в закрито заседание на седемнадесети декември две хиляди двадесет и първа година, в състав:

 

АДМ. СЪДИЯ: КРАСИМИР ГЕОРГИЕВ

       

като разгледа докладваното от съдия ГЕОРГИЕВ адм. дело № 679 по описа на АдмС – Враца за 2021 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството по делото е образувано по ЖАЛБА на М.Ц.П. *** против Мълчалив отказ на Директора на РЗИ – Монтана, обективиран в писмо с изх. № 94-288-3/22.11.2021 г., да издаде индивидуален административен акт по смисъла на чл.21 от АПК.

За да се произнесе по процесуалната допустимост на оспорването, съдът съобрази следното:

Жалбоподателката М.П. е била депозирала първоначално ЖАЛБА до РЗИ - Монтана вх. № 97-00-54 от 07.08.2020 г. /л. 26-30 от делото/ за извършени нарушения от * Г.Ч., работещ в ***.“ ***, * Д. от *** – *** и * В. от "*** - ***" /“***-***“/ ***, довели до * на Ц.П.М..

М.Ц.П. е * на Ц.П.М. – починал на 11.07.2020г. в „***-***“ *** - ***. Ц.М. е бил хоспитализиран в 11.06 ч. на 06.07.2020г. в отделение „*-*“ на *** – *** и е бил изписан на 08.07.2020г. в 11.30 ч. Постъпил след това на 10.07.2020г. в „**“ на „***-***“ *** – ***.

Със Заповед № РД-01-203 от 07.08.2020 г. /л. 45/ директорът на РЗИ – Монтана е разпоредил извършването на проверка от инспектори на дирекция „Медицински дейности“ при РЗИ – Монтана, за резултата от която е съставен Констативен протокол /л. 47-49/. До жалбоподателката М.П. е изпратено уведомително писмо изх. № 97-00-54-2 от 17.08.2020 г. /л. 80-81/.

Същевременно е извършена извънредна проверка от служители на Изпълнителна Агенция „Медицински надзор“ към Министерство на здраве-опазването /л.87-91/, по сигнал на жалбоподателката М.П., за което е съставен Констативен Протокол от извънредна проверка № КП-13-668/ 14.10.2020г.

М.Ц.П. е депозирана втора ЖАЛБА до РЗИ – Монтана вх. № 97-00-3/19.01.2021 г. /л. 12-15/ с искане за преразглеждане на резултатите от извършената проверка по първоначалната жалба вх. № 97-00-54 от 07.08.2020 г. и търсене на административно-наказателна отговорност от * Г.Ч..

С писмо изх. № 97-00-54-3/29.01.2021 г. /л. 24/ директорът на РЗИ – Монтана е уведомил жалбоподателката, че на основание чл. 124, ал. 1 от АПК сигналът остава без разглеждане, тъй като не са посочени нови обстоятелства и факти, които следва да бъдат разгледани и изяснени.

Жалбоподателката М.Ц.П.  е обжалвала отказа с това писмо изх. № 97-00-54-3/ 29.01.2021 г., за което е образувано адм.д. № 94/2021г. на АдмС-Враца, който с Определение № 199/17.05.2021г. е оставил без разглеждане жалбата и е прекратил производството по делото. По частна жалба против това Определение на АдмС-Враца е образувано адм.д. № 6387/2021г. по описа на ВАС, който с Определение № 8162/06.07.2021г. е оставил в сила Определение № 199/17.05.2021г. по адм.д. № 94/2021г. по описа на АдмС-Враца /л.49-50 от приложеното адм.д. № 524/2021г. на АдмС-Монтана/.

Със Заявление /л.106/ и  Жалба вх. № 94-288/28.10.2021г. /л.107-109/ до Директора на РЗИ-Монтана, жалбоподателката М.П. е поискала възобновяване на производството по жалба с вх. № 97-00-3/15.0.2021г., издаване на индивидуален адм. акт по смисъла на чл.21 от АПК за изброени нарушения посочени в тази жалба, допуснати при лечението **, прилагане на административно-наказателна отговорност за * Ч. и включване на изброени нарушения в констативен протокол /КП/.

Във връзка с тази жалба вх. № 94-288/28.10.2021г. до жалбоподателката е изпратено Уведомително писмо изх.№ 94-288/05.11.2021г. /л.110/ от Директора на РЗИ-Монтана. Последвало е Възражение с вх. № 94-288-2/17.11.2021г. /л.111-113/ с приложено заявление /л.114/ и документи /л.115-117/.

На жалбоподателката е изпратено писмо с изх. № 94-288-3/22.11.2021г. /л.118/ от Директора на РЗИ-Монтана, с което се уведомява, че въпросите които се поставят са разглеждани многократно, а отново не се посочват нови обстоятелства и факти, които да подлежат на допълнително разглеждане. Указано е, че Изпълнителна Агенция „Медицински надзор“ е институцията, която извършва проверки по спазване на правата на пациентите и на утвърдените медицински стандарти в лечебните заведения и вече се е произнесла по този казус. На основание чл.124 ал.1 от АПК, възражението е оставено без ново разглеждане.

С оглед така установеното от фактическа страна, съдът намира, че жалбата, с която е сезиран, е процесуално НЕДОПУСТИМА, тъй като не е налице индивидуален административен акт, който да бъде предмет на съдебен контрол за законосъобразност.

В разглеждания случай е установено, че по първоначалната жалба на оспорващата М.П. вх. № 97-00-54/07.08.2020 г., имаща характер на сигнал по смисъла на чл. 107, ал. 4 от АПК, е отговорено с писмо изх. № 97-00-54-2/17.08.2020 г., издадено от директора на РЗИ – Монтана. Съгласно разпоредбата на чл. 124, ал. 2 от АПК решението, постановено по подаден сигнал, не подлежи на обжалване.

За втората жалба вх. № 97-00-3/19.01.2021 г. до РЗИ – Монтана е прието по адм.д. № 94/2021г. на АдмС-Враца, че представлява повторно подаден сигнал, който не подлежи на разглеждане според изричната норма на чл. 124, ал. 1 от АПК, доколкото няма основание да се счете, че е във връзка с изпълнение на решението по първия сигнал или се основава на нови факти и обстоятелства. Тъй като изричният отговор на сигнал не е индивидуален административен акт, който да подлежи на съдебен контрол, по аргумент от чл. 124, ал. 2 във вр. с чл. 58, ал. 1 от АПК и отказът за произнасяне по сигнала не подлежи на обжалване.

С явяващата се трета жалба вх. № 94-288/28.10.2021г. и съответно възражение с вх. № 94-288-2/17.11.2021г. фактически представлява за трети път подаден сигнал, който също не подлежи на разглеждане според изричната норма на чл. 124, ал. 1 от АПК, доколкото няма основание да се счете, че е във връзка с изпълнение на решението по първия сигнал или се основава на нови факти и обстоятелства. Тъй като изричният отговор на сигнал не е индивидуален административен акт, който да подлежи на съдебен контрол, по аргумент от  чл. 124, ал. 2 във вр. с чл. 58, ал. 1 от АПК и отказът за произнасяне по сигнала не подлежи на обжалване.

По изложените съображения съдът намира, че обжалвания мълчалив отказ обективиран в писмо изх. № 94-288-3/22.11.2021г. на директора на РЗИ – Монтана не обективира индивидуален административен акт, подлежащ на оспорване. Подадената от оспорващата М.Ц.П. жалба е процесуално недопустима, поради което следва да бъде оставена без разглеждане на основание чл. 159, т. 1 от АПК, а образуваното по нея производство да се прекрати.

Водим от горното и на основание чл. 159, т. 1 от АПК, съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на М.Ц.П. *** против мълчалив отказ на Директора на РЗИ – Монтана, обективиран в писмо с изх. № 94-288-3/22.11.2021г. да се произнесе по жалба вх. № 94-288/28.10.2021г., съответно възражение с вх. № 94-288-2/17.11.2021г., като процесуално НЕДОПУСТИМА.

 

ПРЕКРАТЯВА производството по адм. д. № 679/2021 г. по описа на АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА.

 

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване с ЧАСТНА ЖАЛБА, чрез Административен съд - Враца пред ВЪРХОВЕН АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД в 7/седмо/-дневен срок от уведомяване на страните, на които на основание чл. 138 АПК да се изпрати препис от същото.

                                                     

 

                АДМ. СЪДИЯ: