ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 605
гр. Враца,
17.12.2021 г.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – ВРАЦА, втори състав, в закрито заседание на
седемнадесети декември две хиляди двадесет и първа година, в състав:
АДМ. СЪДИЯ:
КРАСИМИР ГЕОРГИЕВ
като разгледа докладваното
от съдия ГЕОРГИЕВ адм. дело № 679 по
описа на АдмС – Враца за 2021 г. и
за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството по делото
е образувано по ЖАЛБА на М.Ц.П. *** против Мълчалив отказ на Директора на РЗИ –
Монтана, обективиран в писмо с изх. № 94-288-3/22.11.2021 г., да издаде
индивидуален административен акт по смисъла на чл.21 от АПК.
За да се произнесе по
процесуалната допустимост на оспорването, съдът съобрази следното:
Жалбоподателката М.П. е била
депозирала първоначално ЖАЛБА до РЗИ - Монтана вх. № 97-00-54 от 07.08.2020 г.
/л. 26-30 от делото/ за извършени нарушения от * Г.Ч., работещ в ***.“ ***, * Д.
от *** – *** и * В. от "*** - ***" /“***-***“/ ***, довели до * на Ц.П.М..
М.Ц.П. е * на Ц.П.М. –
починал на 11.07.2020г. в „***-***“ *** - ***. Ц.М. е бил хоспитализиран в
11.06 ч. на 06.07.2020г. в отделение „*-*“ на *** – *** и е бил изписан на
08.07.2020г. в 11.30 ч. Постъпил след това на 10.07.2020г. в „**“ на „***-***“ ***
– ***.
Със Заповед № РД-01-203
от 07.08.2020 г. /л. 45/ директорът на РЗИ – Монтана е разпоредил извършването
на проверка от инспектори на дирекция „Медицински дейности“ при РЗИ – Монтана,
за резултата от която е съставен Констативен протокол /л. 47-49/. До
жалбоподателката М.П. е изпратено уведомително писмо изх. № 97-00-54-2 от
17.08.2020 г. /л. 80-81/.
Същевременно е извършена
извънредна проверка от служители на Изпълнителна Агенция „Медицински надзор“ към
Министерство на здраве-опазването /л.87-91/, по сигнал на жалбоподателката М.П.,
за което е съставен Констативен Протокол от извънредна проверка № КП-13-668/ 14.10.2020г.
М.Ц.П. е депозирана втора
ЖАЛБА до РЗИ – Монтана вх. № 97-00-3/19.01.2021 г. /л. 12-15/ с искане за
преразглеждане на резултатите от извършената проверка по първоначалната жалба
вх. № 97-00-54 от 07.08.2020 г. и търсене на административно-наказателна
отговорност от * Г.Ч..
С писмо изх. №
97-00-54-3/29.01.2021 г. /л. 24/ директорът на РЗИ – Монтана е уведомил
жалбоподателката, че на основание чл. 124, ал. 1 от АПК сигналът остава без
разглеждане, тъй като не са посочени нови обстоятелства и факти, които следва
да бъдат разгледани и изяснени.
Жалбоподателката М.Ц.П. е обжалвала отказа с това писмо изх. №
97-00-54-3/ 29.01.2021 г., за което е образувано адм.д. № 94/2021г. на
АдмС-Враца, който с Определение № 199/17.05.2021г. е оставил без разглеждане жалбата
и е прекратил производството по делото. По частна жалба против това Определение
на АдмС-Враца е образувано адм.д. № 6387/2021г. по описа на ВАС, който с
Определение № 8162/06.07.2021г. е оставил в сила Определение № 199/17.05.2021г.
по адм.д. № 94/2021г. по описа на АдмС-Враца /л.49-50 от приложеното адм.д. №
524/2021г. на АдмС-Монтана/.
Със Заявление /л.106/
и Жалба вх. № 94-288/28.10.2021г.
/л.107-109/ до Директора на РЗИ-Монтана, жалбоподателката М.П. е поискала
възобновяване на производството по жалба с вх. № 97-00-3/15.0.2021г., издаване
на индивидуален адм. акт по смисъла на чл.21 от АПК за изброени нарушения
посочени в тази жалба, допуснати при лечението **, прилагане на административно-наказателна
отговорност за * Ч. и включване на изброени нарушения в констативен протокол
/КП/.
Във връзка с тази жалба
вх. № 94-288/28.10.2021г. до жалбоподателката е изпратено Уведомително писмо изх.№
94-288/05.11.2021г. /л.110/ от Директора на РЗИ-Монтана. Последвало е
Възражение с вх. № 94-288-2/17.11.2021г. /л.111-113/ с приложено заявление
/л.114/ и документи /л.115-117/.
На жалбоподателката е
изпратено писмо с изх. № 94-288-3/22.11.2021г. /л.118/ от Директора на
РЗИ-Монтана, с което се уведомява, че въпросите които се поставят са
разглеждани многократно, а отново не се посочват нови обстоятелства и факти,
които да подлежат на допълнително разглеждане. Указано е, че Изпълнителна
Агенция „Медицински надзор“ е институцията, която извършва проверки по спазване
на правата на пациентите и на утвърдените медицински стандарти в лечебните
заведения и вече се е произнесла по този казус. На основание чл.124 ал.1 от АПК, възражението е оставено без ново разглеждане.
С оглед така
установеното от фактическа страна, съдът намира, че жалбата, с която е сезиран,
е процесуално НЕДОПУСТИМА, тъй като не е налице индивидуален административен
акт, който да бъде предмет на съдебен контрол за законосъобразност.
В разглеждания случай е
установено, че по първоначалната жалба на оспорващата М.П. вх. № 97-00-54/07.08.2020
г., имаща характер на сигнал по смисъла на чл. 107, ал. 4 от АПК, е отговорено
с писмо изх. № 97-00-54-2/17.08.2020 г., издадено от директора на РЗИ –
Монтана. Съгласно разпоредбата на чл. 124, ал. 2 от АПК решението, постановено
по подаден сигнал, не подлежи на обжалване.
За втората жалба вх. №
97-00-3/19.01.2021 г. до РЗИ – Монтана е прието по адм.д. № 94/2021г. на
АдмС-Враца, че представлява повторно подаден сигнал, който не подлежи на
разглеждане според изричната норма на чл. 124, ал. 1 от АПК, доколкото няма
основание да се счете, че е във връзка с изпълнение на решението по първия
сигнал или се основава на нови факти и обстоятелства. Тъй като изричният
отговор на сигнал не е индивидуален административен акт, който да подлежи на
съдебен контрол, по аргумент от чл. 124, ал. 2 във вр. с чл. 58, ал. 1 от АПК и
отказът за произнасяне по сигнала не подлежи на обжалване.
С явяващата се трета
жалба вх. № 94-288/28.10.2021г. и съответно възражение с вх. № 94-288-2/17.11.2021г.
фактически представлява за трети път подаден сигнал, който също не подлежи на
разглеждане според изричната норма на чл. 124, ал. 1 от АПК, доколкото няма
основание да се счете, че е във връзка с изпълнение на решението по първия
сигнал или се основава на нови факти и обстоятелства. Тъй като изричният
отговор на сигнал не е индивидуален административен акт, който да подлежи на
съдебен контрол, по аргумент от чл. 124,
ал. 2 във вр. с чл. 58, ал. 1 от АПК и отказът за произнасяне по сигнала не
подлежи на обжалване.
По изложените съображения
съдът намира, че обжалвания мълчалив отказ обективиран в писмо изх. №
94-288-3/22.11.2021г. на директора на РЗИ – Монтана не обективира индивидуален
административен акт, подлежащ на оспорване. Подадената от оспорващата М.Ц.П.
жалба е процесуално недопустима, поради което следва да бъде оставена без
разглеждане на основание чл. 159, т. 1 от АПК, а образуваното по нея
производство да се прекрати.
Водим от горното и на основание чл. 159, т. 1 от АПК, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ
БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ
жалбата на М.Ц.П. *** против мълчалив отказ на Директора на РЗИ – Монтана,
обективиран в писмо с изх. № 94-288-3/22.11.2021г. да се произнесе по жалба вх.
№ 94-288/28.10.2021г., съответно възражение с вх. № 94-288-2/17.11.2021г., като
процесуално НЕДОПУСТИМА.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм. д. № 679/2021 г. по описа на АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване с ЧАСТНА ЖАЛБА,
чрез Административен съд - Враца пред ВЪРХОВЕН АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД в 7/седмо/-дневен
срок от уведомяване на страните, на които на основание чл. 138 АПК да се изпрати препис от същото.