№ 17328
гр. София, 09.11.2022 г.
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 60 СЪСТАВ, в публично заседание на
девети ноември през две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:АНГЕЛИНА К. БОЕВА
при участието на секретаря В. Т. Е.
Сложи за разглеждане докладваното от АНГЕЛИНА К. БОЕВА Гражданско
дело № 20221110115424 по описа за 2022 година.
На именното повикване в 15:00 часа се явиха:
ИЩЕЦЪТ В. П. И., редовно призован, не се явява и не се представлява.
Депозирана е молба от АДВ. П., в която моли делото да се гледа в негово
отсъствие.
ОТВЕТНИКЪТ ФИРМА, редовно призован, се представлява от АДВ. С.
с пълномощно по делото.
АДВ. С.: Да се даде ход на делото.
Съдът, след като изслуша стА.ището на страната, намира, че не са
налице процесуални пречки за разглеждане на делото в днешното съдебно
заседание, поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО.
АДВ. С.: Поддържам отговора на исковата молба и направените
възражения и доказателствени искания. Нямам възражения по проекта на
доклад по делото. Представям и моля да приемете флаш памет със записите
от тахографа.
Съдът, като изслуша стА.ището на страната и взе предвид липсата на
възражения по проекта на доклад по делото, както и на други основания за
неговото изменение или допълване
ОПРЕДЕЛИ:
ОБЯВЯВА изготвения с Определение от 19.10.2022 г. проект на доклад
1
по делото за окончателен.
АДВ. С.: Имам възражение срещу приемането като доказателство по
делото на приложените към исковата молба от л. 10 до л. 12 писмо от ищеца
до управителя на ответното дружество, тъй като същото съдържа единствено
нападки.
СЪДЪТ
ОПРЕДЕЛИ:
ПРИЕМА представената в днешното съдебно заседание извадка от
картата на дигиталния тахограф, представена на електронен носител от
процесуалния представител на ответника.
ДОПУСКА съдебно-техническа експертиза за снемане съдържанието на
картата на дигиталния тахограф на хартиен носител.
НАЗНАЧАВА за вещо лице А. Д. А., специалност: изчислителна
техника, който да бъде уведомен за допуснатата експертиза и за датата на
следващото съдебно заседание.
ОПРЕДЕЛЯ възнаграждение на вещото лице в размер на 300 лева,
платими от бюджета на съда.
СЪДЪТ снема самоличността на свидетелите – М. И.. С. – 40 г.,
неосъждан, без дела и родство със страните, и Д.Р.П.. – 51 г., неосъждан, без
дела и родства със страните.
СЪДЪТ предупреди свидетелите за наказателната отговорност по чл.
290, ал. 1 НК.
СВИДЕТЕЛИТЕ (поотделно): Обещавам да кажа истината.
Съдът пристъпва към разпит на свидетеля Д.Р.П...
НА ВЪПРОСИ НА АДВ. С. СВИДЕТЕЛЯТ ОТГОВОРИ: Транспортен
мениджър съм на ответното дружество от декември 2019 г. Моите
задължения са наемане, освобождаване на шофьори, контрол на цялата
оперативна дейност на фирмата и контакти с цялата държавна
администрация. Познавам В. И.. Той беше шофьор международни превози
при нас. Той работи при нас около месец и половина – два, ако не се лъжа, от
края на март до края на май. Командироването на служители се осъществява
със съответни зА.еди за командироване в съответствие с българското
2
законодателство. Служителят В. И. самостоятелно управляваше превозното
средство. Размерът на командировъчните се определяше според Наредбата за
командировките на работещите в чужбина, която действаше към момента на
неговата работа при нас. Подчертавам това, тъй като преди половин година се
промени размерът на командировъчните. Тогава беше 27 евро на ден.
Работното време на всеки един водач се определя от Регламент 561. Това е
регламентът, който администрира работното време и почивките на водачите в
международния транспорт. В дружеството заплащаме нощен труд.
Извънреден труд по смисъла на Регламент 561 не се полага, тъй като това
противоречи на разпоредбите и подлежи на санкции. Според Регламент 561
работното време е в общи линии в рамките на 24 часа, като правилото е, че
водачът може да кара 9 часа и е длъжен да почива 11 часа. Три пъти в
седмицата може почивката да се намали на 9 часа. Това е като цяло
философията на Регламент 561. Нашите диспечери са тези, които следят
работното време на водачите да не го нарушават. 90 % от водачите са
абсолютно некомпетентни за този регламент и съответно нашият
административен персонал е този, който следи стриктно регламентът да се
спазва. Всички водачи са запознати с Регламент 561. Подписват декларация,
че са длъжни да спазват Регламент 561. Оставам настрана факта, че всеки
един водач в международния транспорт трябва да притежава карта за
професионална квалификация, част от обучението за която е именно
Регламент 561. Т. е. по принцип се предполага, че ако имаш такава карта,
която е задължителен атрибут за всеки един водач в международния
транспорт, ти трябва да си на 100 % сведущ по Регламент 561. Прекратихме
трудовите отношения с В. поради лошото качество на работата му. Водачът
предизвика едно ПТП в Белгия и съсипа едно ремарке в Швейцария, което ни
струваше 1500 франка. И поради много ниското качество на работата му
решихме да го освободим в рамките на изпитателния му период.
АДВ. С.: Нямам други въпроси към свидетеля.
Съдът приключи разпита на свидетеля Д.П.А..
Съдът пристъпва към разпит на свидетеля М. И.. С..
НА ВЪПРОСИ НА АДВ. С. СВИДЕТЕЛЯТ ОТГОВОРИ: Работя в
ФИРМА от три години. Моите задължения са да интервюирам кандидат
шофьорите, качество и контрол на водачите, обучение и инспекция. Познавам
3
лицето В. И.. Беше кандидат шофьор при мен. Аз го назначих, аз му проведох
обучението. Той беше назначен на длъжност „международен шофьор“.
Работеше при нас между един и три месеца, не съм сигурен точно.
Самостоятелно шофираше моторното превозно средство. Работното време на
шофьорите се определя по Регламент 561. В. не е полагал нощен и
извънреден труд. Продължителността на работното време и почивките се
определя по Регламент 561. Всички служители са запознати с този регламент.
Всеки новоназначен при нас водач минава теоретично обучение за сметка на
фирмата, което продължава два дни или 16 часа. Идва при нас, настаняваме
го в хотел и преди да започне работа го запознаваме с Регламент 561.
АДВ. С.: Нямам други въпроси към свидетеля.
НА ВЪПРОСИ НА СЪДА СВИДЕТЕЛЯТ ОТГОВОРИ: Почивките и
времето за шофиране се следят чрез софтуер, който е свързан към тахографа
на моторното превозно средство. В реално време можем да ги следим, със
закъснение от 5-10 минути. Дали се спазва работното време зависи от водача
и когато някой водач наруши Регламент 561, моята работа и на инструкторите
е да го предупредим, че не спазва закона. Това е моята длъжност. Не си
спомням дали В. И. някога не си е спазил почивките. Имаме 170 човека.
Съдът приключи разпита на свидетеля М. С. и го освободи от съдебната
зала.
АДВ. С.: Нямам други доказателствени искания. Моля да ни бъде
издаден препис от протокола от днешното съдебно заседание.
СЪДЪТ РАЗПОРЕЖДА: На процесуалния представител на ответника да
се издаде незаверен препис от протокола след таксуване.
СЪДЪТ, за събиране на допуснатите доказателства и за произнасяне по
искането на ищеца за допускане на съдебно-счетоводна експертиза,
ОПРЕДЕЛИ:
ОТЛАГА и НАСРОЧВА делото за 06.02.2023 г. от 14:30 часа, за които
дата и час страните редовно уведомени от днешното съдебно заседание.
Да се уведоми вещото лице.
Протоколът е изготвен в открито съдебно заседание, което приключи в
15:22 часа.
4
Съдия при Софийски районен съд: _______________________
Секретар: _______________________
5