Определение по дело №812/2022 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 291
Дата: 5 май 2023 г.
Съдия: Михаил Драгиев Русев
Дело: 20227240700812
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 1 декември 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

О   П   Р   Е   Д   Е   Л   Е   Н   И   Е

              

291                                    05.05.2023 год.                         град Стара Загора

 

Старозагорският административен съд, VІ състав, в закрито съдебно заседание на пети май две хиляди двадесет и трета година, в състав:

 

Председател: ГАЛИНА ДИНКОВА

 

                                                          Членове: ДАРИНА ДРАГНЕВА

                                                                            МИХАИЛ РУСЕВ

 

 

като разгледа докладваното от съдия М. РУСЕВ административно дело №812 по описа за 2022 год., за да се произнесе, съобрази следното:                                                       

           

            Производството е образувано по молба вх.№2121/11.04.2023 год. на Р.Н.Д., чрез процесуалния се представител адв. Й.М., с която е направено искане за изменение на Решение №90 от 23.03.2022 год., постановено по адм. дело №812/2022 год. по описа на Административен съд – Стара Загора, в частта му за разноските, като същите бъдат присъдени в пълен размер. Според изложеното в молбата, производството следва да се приеме като такова по реда на ЗУТ, поради което и минималното адвокатско възнаграждение, съгласно чл.8, ал.2, т.1 от Наредба №1 за минималните размери на адвокатските възнаграждения е в размер на 1 250.00 лв..

Ответника по делото – Общински съвет Стара Загора, в предвидения от закона срок не изразява становище по така депозираната молба.

            Искането за изменение на решението е направено в законово установения срок по чл.248, ал.1 от ГПК, от легитимирано лице.

Съдът намира, че искането е процесуално допустимо, като намира същите за неоснователно.

Производството по делото е образувано по жалби на инж. Л.М. – Б., В.П.В., инж. Н.М., А.Г.Д. – представлявани от адв. С.С., инж. В.Т., П.К.В.Г., М.Т.Д. и Г.Х.З. - представлявани от адв. В. Ц. и Р.Н.Д., чрез законен представител Р.Д. – представляван от адв. М. и З.П.Ж., представлявана от адв. Г.,*** против чл.10, ал.1 и чл.11, ал.1 от Наредба за изграждане, поддържане и опазване на зелената система на Община Стара Загора, приети с Решения №1200/30.09.2021 год. и Решение №1303/30.09.2021 год. на Общински съвет Стара Загора за изменение на оспорваните текстове от цитираната наредба. С решение №90/23.03.2022 год., съдът е отменил оспорените разпоредби и е осъдил ответника да заплати на молителя Р.Н.Д. *** разноски в размер на 1 230.00 лв., от които 210.00 лв. представляващи разноски по адм. дело №658/2021 год. по описа на АССЗ и 1 020.00 лв. разноски по адм. дело №812/2022 год. по описа на АССЗ.

            Наведените в молбата доводи, че производството по делото следва да се приеме такова по реда на ЗУТ, са неоснователни.

Не е спорно, че оспорените разпоредби на Наредбата са приети на основание чл.62, ал.10 от ЗУТ. Предмет на оспорване в настоящето производство обаче са разпоредби от Наредба за изграждане, поддържане и опазване на зелената система на Община Стара Загора, а не административен акт приет по реда на ЗУТ. За да се приеме, че едно производство е по реда на ЗУТ и за което адвокатското възнаграждение да се определя по реда на чл.8, ал.2, т.1 от Наредбата №1 за минималните размери на адвокатски възнаграждения, е необходимо предмет на съдебен контрол да е индивидуален административен акт по смисъла на чл.214 от ЗУТ. Такива са актовете за устройство на територията по чл.1, отказите за издаване на такива актове и административните актове за отмяна или оставане в сила на актове, издадени по административен ред, с които се създават права или задължения или се засягат права или законни интереси на отделни физически или юридически лица, независимо дали изрично са посочени като адресати, актовете по т.1, издадени от Дирекцията за национален строителен контрол, от кметовете на райони и кметства, от главните архитекти и други овластени длъжностни лица в областните, общинските и районните администрации, както и актовете за спиране, за забрана на ползването и за премахване на незаконни строежи. Процесната Наредба не отговаря на така определената законова дефиниция за индивидуален административен акт по ЗУТ, редът й за приемане е уреден в ЗМСМА, а само съдържанието й е обусловено от нормата на чл.62, ал.10 от ЗУТ, поради което и минималното адвокатско възнаграждение следва да се определи по реда на чл.8, ал.3 от Наредба №1 за минималните размери на адвокатските възнаграждения.

            Водим от горните мотиви и на основание чл.248, ал.3 от ГПК във връзка с чл.144 от АПК, Старозагорският административен съд

 

О   П   Р   Е   Д   Е   Л   И   :

 

ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ молбата на Р.Н.Д., чрез процесуалния си представител адв. Й.М. за изменение на Решение №90 от 23.03.2022 год., постановено по адм. дело №812/2022 год. по описа на Административен съд – Стара Загора, в частта за присъдените му разноски.

Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховния административен съд в 7 дневен срок от съобщаването му на страните.

    

 ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

 

                                                                               ЧЛЕНОВЕ: 1.     

                                                                

 

                                                                                                    2.