Р Е Ш Е Н
И Е
Към акт № 593 / 26.11.2019г.
Административен съд - Монтана, I-състав в закрито заседание на
шестнадесети декември през две хиляди и деветнадесета година в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ : ОГНЯН ЕВГЕНИВ
Производството е по реда на чл.175, ал.2 от
Административно-процесуален кодекс (АПК)
С Решение №593/26.11.2019г. по
адм.дело №493/2019г. по описа на Административен съд Монтана, настоящият
съдебен състав е отменил Акт за прекратяване на многогодишен ангажимент по
мярка 211 „Плащания на земеделски стопани за природни ограничения в планинските
райони“ от програма за развитие на селските райони (ПРСР) 2007-2013г. с
изх.№02-120-6500/553 от 16.08.2019г. издаден от Заместник изпълнителен директор
на Държавен фонд „Земеделие“, с който е прекратен ангажимент по заявление УИН
12/230407/01288.
Постъпила е молба
вх.№2663/13.12.2019г., с която пълномощника на ответника юрисконсулт Й. ми на
основание чл.175 АПК моли да бъде допусната поправка на очевидна фактическа
грешка в Решение №593/26.11.2019г. по адм.дело №493/2019г. по описа на
Административен съд Монтана, като вместо „….с изх.№02-120-6500/553 от
16.08.2019г….“ в диспозитива на решението да бъде изписано „….с
изх.№02-120-6500/553#24 от
16.08.2019г….“
Настоящият съдебен състав,
намира, че молбата е неоснователна при следните доводи:
Видно от водената административна
преписка, всички предходни административни актове, които са изцяло отменени
породи съществени пороци, така и административния акт, който е оспорен пред
настоящата съдебна инстанция е с идентичен изх.№02-120-6500/553, като само и
единствено датата на издаване на съответния административен акт е различна. В
настоящия случай липсва каквото и да е основание да се приеме, че символа „#24“ е свързан с индивидуализирането
на административния акт, като това разбиране на настоящата съдебна инстанция е
споделено и от оспорващия при подаване на жалбата му. Ноторно известно е, може
би не и на процесуалния представител на ответника, който е подал настоящата молба,
че административните актове издавани от административните органи на Държавен
фонд „Земеделие“, с които се регулират обществени отношения свързани с
подпомагането на земеделските стопани във всички случай следват идентичен
изх.номер (в случая изх.№02-120-6500/553), който индивидуализира искането за
подпомагана, като само датата на издаване на административния акт е различна. В
случая описанието на диспозитива на съдебното решение е съответно на
произнасянето по жалбата на оспорващия и липсват основания да се допусне
поправка на очевидна фактическа грешка, тъй като такава не е допусната предвид
липсата на различно изписване на оспорения административен акт от
действителното, което съответства изцяло на номера на административната
преписка под която се произнася административния орган.
С оглед изчерпателност следва да
се отбележи, че символа „#24“ не е част от изписването на административния акт, а поставен над номера
му, което е свързано с изложеното по-горе, че административните актове на
органите на Държавен фонд „Земеделие“ са с идентичен номер, който в случая е изх.№02-120-6500/553,
както е посочено в съдебното решение.
Водим от горното и на основание
на чл.175, ал.2 АПК, настоящият състав на Административен съд Монтана, като
съобрази, че молба вх.№2663/13.12.2019г., с която пълномощника на ответника
юрисконсулт Й. ми на основание чл.175 АПК да бъде допусната поправка на
очевидна фактическа грешка, като вместо „….с изх.№02-120-6500/553 от
16.08.2019г….“ в диспозитива на решението да бъде изписано „….с
изх.№02-120-6500/553#24 от
16.08.2019г….“, е неоснователна
.
Р Е Ш
И :
ОТХВЪРЛЯ
молба вх.№2663/13.12.2019г., с която пълномощника на ответника юрисконсулт Й.
ми на основание чл.175 АПК моли да бъде допусната поправка на очевидна
фактическа грешка в Решение №593/26.11.2019г. по адм.дело №493/2019г. по описа
на Административен съд Монтана.
Решението
подлежи на обжалване пред Върховен административен съд в четиринадесет дневен
срок от съобщаване му на страните.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: