Решение по дело №432/2018 на Административен съд - Русе

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 4 декември 2018 г. (в сила от 3 декември 2019 г.)
Съдия: Вилиана Стефанова Върбанова Манолова
Дело: 20187200700432
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 4 септември 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

                                             РЕШЕНИЕ  

 

 

 

гр. Русе, 04.12.2018 г.

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд - Русе, V - ти състав, в публично съдебно заседание на 15 ноември през две хиляди и осемнадесета година, в състав:

 

                                                                 

                                                                  СЪДИЯ: ВИЛИАНА ВЪРБАНОВА

 

 

при секретаря        БИСЕРКА ВАСИЛЕВА    като разгледа докладваното от съдия           ВЪРБАНОВА             административно дело 432 по описа за 2018 година, за да се произнесе съобрази следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от АПК, във връзка с чл. 85, вр. с чл. 71 и сл. от Наредба № 7 за реда за придобиване, управление и разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост в Община Две могили, Област Русе.

Постъпила е жалба от „Трий плантейшън лимитед” ЕООД, със седалище: гр. Русе, депозирана чрез адвокат-пълномощник В.М. (л. л. 8 -12 от делото), против Заповед № 628 от 31.07.2018 г. на Кмета на Община Две могили (л. 10 от преписката).

С оспорената заповед на основание чл. 44, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 79, ал. 1 от Наредба № 7 за реда за придобиване, управление и разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост в Община Две могили, Област Русе и отразени резултати в доклад от 26.07.2018 г. на комисия, назначена със Заповед № 615 от 26.07.2018 г. за провеждане на публично оповестен конкурс за отдаване под аренда за отглеждане на трайни насаждения от дървесни видове на земеделски земи от общинския поземлен фонд, са определени класираните участници в публично оповестения конкурс за отдаване под аренда за отглеждане на трайни насаждения от дървесни видове на земеделски земи от общинския поземлен фонд: на първо място – ЕТ „Десислав Маринов ДЕНТЕМ Теменужка Маринова“, със седалище: с. Николово с комплексна оценка 85 т. и на второ място - „Трий плантейшън лимитед” ЕООД, със седалище: гр. Русе с комплексна оценка 60 т., както и спечелилият конкурсната процедура, класиран на първо място за арендатор - ЕТ „Десислав Маринов ДЕНТЕМ Теменужка Маринова“, размера на първата арендна вноска, дължима за стопанската 2018/2019 година, сроковете и условията на плащане, както и други условия във връзка с проведената конкурсна процедура.

Жалбоподателят релевира доводи за незаконосъобразност на оспорения акт поради съществени нарушения на процесуалните правила и нарушение на материалния закон.

Претендира отмяна на оспорената заповед и присъждане на разноски, съгласно представен списък на разноските с приложени писмени доказателства за реалното заплащане на адвокатския хонорар (л. л. 83 – 85 от делото).

Ответната страна в производството – Кметът на Община Две могили, в депозирано по жалбата писмено становище (л. л. 4 – 6 от делото) и чрез процесуалния си представител - главен юрисконсулт Г.К. (л. л. 76 – 78 от делото) в открито съдебно заседание от 15.11.2018 г. в хода по същество на делото (л. л. 88 и 89 от делото) оспорва основателността на жалбата. Претендира и присъждане на разноски – юрисконсултско възнаграждение, съгласно представен списък на разноските (л. 86 от делото).

Заинтересованата страна в производството – ЕТ „Десислав Маринов ДЕНТЕМ Теменужка Маринова“, със седалище: с. Николово, чрез процесуален представител адвокат Павлина И. (л. л. 79 – 82 от делото), оспорва основателността на жалбата. Претендира направените по делото разноски, съгласно представен списък на разноските (л. 87 от делото). 

Съдът, като прецени събраните по делото доказателства, поотделно и в тяхната съвкупност, доводите и твърденията на страните и след като извърши служебна проверка на оспорения акт на основание чл. 168 от АПК, във връзка с чл. 146 от АПК, приема за установено следното:

 

По фактите

С Решение № 789 по Протокол № 38 от 25.05.2018 г. (л. л. 61 и 63 от преписката) Общински съвет – Две могили дава съгласие изрично изброени земеделски земи от общинския поземлен фонд да бъдат отдадени под аренда за срок от 25 години за отглеждане на трайни насаждения от дървесни видове.

С решението е прието арендаторът да се определи чрез провеждането на публично оповестен конкурс, като ОбС – Две могили определя условията, на които следва да отговарят кандидатите, за да бъдат допуснати до участие в конкурса:

1. да са ФЛ или ЮЛ, учредени и регистрирани в съответствие с действащото българско или приложимо чуждестранно законодателство, като търговци или земеделски производители;

2. чуждестранните лица да са със седалище или гражданство от държава-членка на Европейския съюз;

3. да не са в открито производство по несъстоятелност и да не са в производство по ликвидация, съобразно съответното законодателство;

4. да нямат задължения за данъци и такси и лихви към тях към Община Две могили, установени с акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване, отсрочване или обезпечение на задълженията или задължението е по акт, който не е влязъл в сила;

С решението е определена и началната цена при провеждане на конкурса – 30.00 лева на декар, съгласно Експертна оценка на независим лицензиран оценител за определяне на пазарната стойност на земеделска земя в землищата на Община Две могили, област Русе от 14.05.2018 г.

С решението от 25.05.2018 г. общинският съвет определя и критериите за оценяване на постъпилите предложения на участниците в публично оповестения конкурс:

1. Размер на арендното плащане с относителна тежест – 80 %:

- за предложена цена до 30.00 лева на декар – 45 т.;

- за предложена цена от 31.00 до 35.00 лева на декар – 55 т.;

- за предложена цена от 36.00 до 40.00 лева на декар – 65 т.;

- за предложена цена от 41.00 до 45.00 лева на декар – 75 т. и

- за предложена цена от и по-висока от 45.00 лева на декар – 80 т. и

2. Работни места с относителна тежест – 20 %.

По отношение на този критерий е уточнено, че участникът следва задължително да предложи разкриването на най-малко 6 работни места, които да поддържа за първите пет години от срока на договора:

- за предложение за разкриване на 6 работни места – 15 т.;

- за предложение за разкриване на 7 работни места – 16 т.;

- за предложение за разкриване на 8 работни места – 17 т.;

- за предложение за разкриване на 9 работни места – 18 т.;

- за предложение за разкриване на 10 работни места – 19 т. и

- за предложение за разкриване на 11 и повече работни места – 20 т.

Определен е и начинът на класиране на кандидатите – на първо място се класира този участник, чието предложение събере най-голям общ брой точки.

Възложено е на Кмета на Община Две могили да организира и проведе всички процедури по това решение - да проведе конкурса, като изготви и одобри необходимата за това конкурсна документация, да назначи комисия по провеждане на конкурса, да определи размера на депозита за участие, както и да определи задължителните документи за участие и да сключи договор за аренда.

На основание чл. 44, ал. 2 от ЗМСМА и чл. 73, във връзка с чл. 71 от Наредба № 7 за реда за придобиване, управление и разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост в Община Две могили, Област Русе и в изпълнение на Решение № 789 по Протокол № 38 от 25.05.2018 г. на Общински съвет – Две могили, със Заповед № 568 от 09.07.2018 г. (л. л. 64 - 66 от преписката) Кметът на Община Две могили е наредил да се проведе публично оповестен конкурс за отдаване под аренда за отглеждане на трайни насаждения от дървесни видове (бяла акация, череша) изброените в решението на ОбС – Две могили земеделски земи от общинския поземлен фонд, като са посочени мястото и времето на провеждане; определени са предназначението на обектите – отглеждане на трайни насаждения от дървесни видове; началната цена при провеждане на конкурса – 30.00 лева на декар; друг критерий за класиране на участниците – разкриване на работни места; депозит за участие – в размер на 10 % от началната конкурсна цена – 2 801,18 лева; други условия към кандидатите – възпроизведени са определените с решението на общинския съвет условия; определена е цената на тръжната документация, от къде може да се закупи и в какъв срок; времето за оглед на обектите; как /в запечатан непрозрачен плик/, къде и в какъв срок се приемат писмените предложения; изброени са документите за участие в конкурса; утвърдена е тръжната документация, вкл. и проект на договор за отдаване под аренда на недвижими имоти – частна общинска собственост; определено е още, че участниците в конкурса следва да посочат три имена, ЕГН и постоянен адрес за ФЛ и търговско наименование, ЕИК и седалище за ЮЛ и да приложат заверено копие на регистрационна карта за земеделски стопанин, съгласно Наредба № 3 от 29.01.1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани (ако е приложимо), като се прилага още заявление по образец за участие в конкурса и нотариално заверено пълномощно за лицето, подписало заявлението за участие, офертата и заверило документите, когато същото е различно от посоченото за представляващ търговеца; посочен е и начинът на обявяване на конкурса в средствата за масова информация; посочено е, че контролът по изпълнението на заповедта се възлага на инж. Георги Великов – заместник-кмет на общината.

Заповедта за провеждане на конкурсната процедура не е обжалвана и е влязла в сила.

Представена е одобрената тръжна документация (л. л. 60 - 102 от преписката).

В приобщената по делото административна преписка се съдържат и копие от страница на вестник “Утро” от 10.07.2018 г., където е публикувана обява за конкурса (л. 59 от преписката), както и разпечатка от интернет-сайта на Община Две могили, от която е видно, че на същата дата (10.07.2018 г.) Заповед № 568 от 09.07.2018 г. е била публикувана на сайта на общината (л. 55 от преписката). След служебна справка на съда се установи, че и към настоящия момент заповедта за провеждане на конкурсната процедура все още може да бъде прочетена в нейната цялост на сайта на общината, публикувани новини, покани, обяви, заповеди и съобщения под заглавие „Публично оповестен конкурс за отдаване под аренда“ и дата на публикуване – 10 юли 2018 г.  

Със Заповед № 615 от 26.07.2018 г. Кме­тът на Община Две могили е назначил нарочна комисия, поименно определена с посочени редовни и резервни членове, която да проведе търга на 26.07.2018 г. от 10.00 часа в сградата на Община Две могили – зала № 13, и да приключи своята работа в срок до 30.07.2018 г., като изготви доклад от дейността си (л. 51 от преписката).

Съгласно Доклад за резултатите от конкурс за определяне на Арендатор на земеделски земи от Общинския поземлен фонд за отглеждане на трайни насаждения от дървесни видове от 26.07.2018 г. на комисията, провела конкурсната процедура (л. л. 11 и 12 от преписката), за участие в конкурсната процедура са подадени 2 бр. запечатани пликове с документи за участие – на жалбоподателя и на заинтересованата страна в настоящото съдебно производство, като и двете предложения са постъпили в определения от арендодателя срок. Видно от доклада, преди да пристъпи към разглеждане и оценка на представените предложения по реда на тяхното постъпване, членовете на комисията са попълнили и подписали декларации относно липсата на материален интерес от отдаването под аренда на процесните земи на определен кандидат и че не са свързани лица с участниците в процедурата (л. л. 41 – 50 от преписката), след което е била извършена проверка на самоличността на кандидатите или на техни упълномощени представители, като било установено, че присъстват представители на кандидатите, подали предложения, отразени в списък на присъстващите (л. 13 от преписката).

След извършена проверка на първото постъпило предложение – от жалбоподателя „Трий плантейшън лимитед” ЕООД се установило, че кандидатът е приложил всички необходими документи, отговарящи на условията, като същият е търговец по занятие и за него представянето на заверено копие на регистрационна карта за земеделски стопанин, съгласно Наредба № 3 от 29.01.1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани било неприложимо. След оценяване на подадената оферта е посочено, че жалбоподателят е получил комплексна оценка - 60 т., от които 45 т. по показател „Предложена цена“, тъй като в офертата си е направил предложение относно предлагана арендна цена – 30.00 лева на декар или 28 011.81 лева за стопанска година и 15 т. по показател „Създаване на нови работни места“, с оглед направеното с офертата предложение за създаване на 6 работни места (л. л. 14 – 24 от преписката).

За другия участник ЕТ „Десислав Маринов ДЕНТЕМ Теменужка Маринова“ се установило, че също е приложил всички необходими документи, отговарящи на условията, като след оценяване на подадената оферта е посочено, че кандидатът е събрал общо 85 т., с предложена арендна цена за декар 36.20 лева или 33 800.92 лева за стопанска година, с оглед което съобразно утвърдените критерии, показатели и начин за оценка и класиране на кандидатите (л. 73 от преписката) по този показател се следват 65 т., а по показател „Работни места“ – 20 т., тъй като с офертата кандидатът е направил предложение за откриване на 11 нови работни места (л. л. 25 – 40 от преписката).

В резултат на извършеното оценяване на офертите за спечелил конкурсната процедура за процесните имоти е обявен ЕТ „Десислав Маринов ДЕНТЕМ Теменужка Маринова“, като жалбоподателят е определен на второ място (л. л. 11 и 12 от преписката).

Във връзка с резултатите от проведената конкурсна процедура, отразени в Доклад за резултатите от конкурс за определяне на Арендатор на земеделски земи от Общинския поземлен фонд за отглеждане на трайни насаждения от дървесни видове от 26.07.2018 г. на комисията, провела конкурсната процедура, е издадена и оспорената в настоящото производство Заповед № 628 от 31.07.2018 г. на Кмета на Община Две могили, с която на основание чл. 44, ал. 2 от ЗМСМА, чл. 79, ал. 1 от Наредба № 7 за реда за придобиване, управление и разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост в Община Две могили, Област Русе са определени класираните участници в публично оповестения конкурс за отдаване под аренда за отглеждане на трайни насаждения от дървесни видове на земеделски земи от общинския поземлен фонд: на първо място – ЕТ „Десислав Маринов ДЕНТЕМ Теменужка Маринова“, със седалище: с. Николово с комплексна оценка 85 т. и на второ място - „Трий плантейшън лимитед” ЕООД, със седалище: гр. Русе с комплексна оценка 60 т., както и спечелилият конкурсната процедура, класиран на първо място за арендатор - ЕТ „Десислав Маринов ДЕНТЕМ Теменужка Маринова“, размера на първата арендна вноска, дължима за стопанската 2018/2019 година, сроковете и условията на плащане, както и други условия във връзка с проведената конкурсна процедура (л. 10 от преписката).

На 13.08.2018 г. оспореният акт е връчен лично на надлежен представител на жалбоподателя (л. 2, гръб от преписката).

По делото с административната преписка е представено и заверено копие на Наредба № 7 за реда за придобиване, управление и разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост в Община Две могили, Област Русе (л. л. 103 - 117 от преписката).

 

По правото

Жалбата е процесуално допустима и подлежи на разглеждане. Същата е депозирана в законоустановения в чл. 149, ал. 1 от АПК срок. Оспорващият е неблагоприятно засегнато лице и има правен интерес от оспорването. В производството се атакува акт, изрично посочен в нормативните актове като подлежащ на обжалване.

Разгледана по същество, жалбата е неоснователна.

Съдът, като съобрази изискванията на Наредба № 7 за реда за придобиване, управление и разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост в Община Две могили, Област Русе /чл. 85, ал. 2, вр. с чл. 79, ал. 1/ счита, че оспореният в настоящото производство акт е издаден от компетентен орган, в рамките на предоставените му правомощия.

Спазена е установената форма. Заповедта съдържа всички реквизити съгласно изискванията на чл. 79, ал. 1 от Наредба № 7 за реда за придобиване, управление и разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост в Община Две могили, Област Русе.

Съдът намира, че при провеждане на процедурата не са допуснати съществени нарушения на процесуалните правила и актът не е издаден в противоречие с материалноправни разпоредби.

Спазена е процедурата по провеждане на конкурса, уредена в чл. 71 и сл. от Наредба № 7 за реда за придобиване, управление и разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост в Община Две могили, Област Русе.

По отношение наведените оплаквания за незаконосъобразност на оспорения административен акт съдът излага следните съображения:

На първо място неоснователно е възражението, че заповедта е издадена в нарушение на чл. 59, ал. 2, т. 4 от АПК, тъй като същата била фактически немотивирана. Напротив, както беше посочено по-горе заповедта съдържа всички реквизити по чл. 79, ал. 1 от Наредба № 7 за реда за придобиване, управление и разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост в Община Две могили, Област Русе. С нея е обявен спечелилият конкурсната процедура, като е посочена и комплексната оценка, която е получил при оценяване на предложението му. Нещо повече, заповедта съдържа и посочване на другия допуснат до участие кандидат и комплексната оценка, която той е получил при оценяването му, заповедта съдържа и изрично позоваване на доклада за резултатите от проведената конкурсна процедура, който от своя страна съдържа подробно описание на предложенията на двамата кандидати по всеки един от заложените критерии за оценяване, съответно посочен е броя точки, който е получен по всеки показател, както и общата оценка. В заповедта по чл.79, ал. 1 от Наредбата следва да се обяви спечелилият конкурса участник именно на основание оценката и класирането, извършено от нарочно назначената комисия, която обективира резултатите от дейността си в доклад по чл. 78, ал. 1 от Наредбата. Освен това действията на комисията са публични (чл. 78, ал. 2 от Наредбата) и на тях е присъствал надлежен представител на жалбоподателя.

Противно на твърденията в жалбата, при откриването и провеждането на конкурсната процедура за отдаване под аренда за отглеждане на трайни насаждения от дървесни видове на земеделски земи от общинския поземлен фонд не са допуснати съществени нарушения. В заповедта за провеждането й са възпроизведени всички условия, които са били одобрени от общинския съвет в решението му от 25.05.2018 г. Видно от текста на т. 5 от Заповед № 568 от 09.07.2018 г., същият напълно съвпада с този по т. 3.1 от решението на общинския съвет. На следващо място използваното в заповедта понятие „тръжна документация“ е общо и обобщаващо и включва в себе си всички документи, които Община Две могили продава за участие в обявени от нея търгове и конкурси. По отношение на твърдението, че липсва посочен срок за внасяне на депозита следва да се посочи, че документът, удостоверяващ внесения депозит е част от документите, които следва да бъдат подадени заедно с предложението за участие. Посочен е срокът, до който се приемат предложенията. Следователно най-късно към този момент участникът следва да е комплектовал предложението си, като е приложил и документ, удостоверяващ внасянето на депозит. В заповедта за откриване на конкурса е посочен редът за подаване на предложенията, а именно как /в запечатан непрозрачен плик/, в какъв срок и къде се подават. По отношение на твърдението, че документацията съдържа неясноти и неточности във връзка с това кои и какви точно документи по образци следва да се представят следва да се отбележи, че дори и да има такива, то те не са от такова естество, че да доведат до объркване на участника, съответно до отстраняването му от конкурсната процедура. Напротив, видно от доклада на комисията е прието, че офертата на жалбоподателя отговаря на предварително обявените от арендодателя условия и изисквания, въз основа на което е допуснат до участие. Неоснователно е и твърдението, че в заповедта за откриване на конкурсната процедура, кметът е определил и допълнителни изисквания, извън одобрените от общинския съвет. В решението на ОбС – Две могили е посочено, че за да бъдат допуснати до участие в конкурса кандидатите следва да са ФЛ или ЮЛ, учредени и регистрирани в съответствие с действащото българско или приложимо чуждестранно законодателство, като търговци или земеделски производители. Посоченото в заповедта за откриване на конкурса, че следва да се приложи и заверено копие на регистрационна карта за земеделски стопанин, съгласно Наредба № 3 от 29.01.1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани (ако е приложимо) не представлява допълнително изискване, тъй като чрез представянето на този документ всъщност се удостоверява именно, че едно лице е земеделски производител. Както е изрично посочено и в доклада на комисията, в конкретния казус представянето на този документ е неприложимо, тъй като и двамата участници са търговци по занятие, съгласно разпоредбите на Търговския закон. Т.е. напълно ясно е, че участникът следва да представи заверено копие на регистрационна карта за земеделски стопанин, съгласно Наредба № 3 от 29.01.1999 г. за създаване и поддържане на регистър на земеделските стопани само в случай, че е регистриран като земеделски производител, за да докаже това обстоятелство.

На следващо място неоснователни са и възраженията, че при провеждането на конкурса са допуснати нарушения от страна на назначената конкурсна комисия. Съгласно Доклад за резултатите от конкурс за определяне на Арендатор на земеделски земи от Общинския поземлен фонд за отглеждане на трайни насаждения от дървесни видове от 26.07.2018 г. на комисията, провела конкурсната процедура (л. л. 11 и 12 от преписката), за участие в конкурсната процедура са подадени 2 бр. запечатани пликове с документи за участие – на жалбоподателя и на заинтересованата страна в настоящото съдебно производство, като и двете предложения са постъпили в определения от арендодателя срок. Видно от доклада, преди да пристъпи към разглеждане и оценка на представените предложения по реда на тяхното постъпване, членовете на комисията са попълнили и подписали декларации относно липсата на материален интерес от отдаването под аренда на процесните земи на определен кандидат и че не са свързани лица с участниците в процедурата (л. л. 41 – 50 от преписката), след което е била извършена проверка на самоличността на кандидатите или на техни упълномощени представители, като било установено, че присъстват представители на кандидатите, подали предложения, отразени в списък на присъстващите, като в този списък присъстващите собственоръчно са записали своите имена и са положили подписите си (л. 13 от преписката). След извършена проверка за съответствието на постъпилите оферти с предварително обявените условия и двамата кандидати са допуснати до участие, като е констатирано, че и двете оферти отговарят на заложените изисквания за допускане до участие.

Неоснователно е и твърдението, че в одобрената конкурсна документация, по която следва да се класират участниците, са заложени неясни и субективни критерии за оценка. Напротив, в решението на общинския съвет, в заповедта за откриване на конкурса и в критериите, показателите и начина за оценка и класиране на кандидатите съвсем ясно е посочено, че критериите/показателите, по които ще бъдат оценявани участниците са два: - предлагана годишна арендна цена на декар с относителна тежест 80 % и – брой открити работни места с относителна тежест 20 %. И двата критерия/показателя имат числово изражение – за съответна цена /от – до/ се дават определен брой точки и за съответен брой открити работни места – съответен брой точки. Напълно ясно е, че по-висока предложена цена и по-голям брой открити работни места ще доведе и до присъждането на повече точки. Критериите за оценка са напълно ясни и обективни.

В приобщената по делото административна преписка се съдържат и копие от страница на вестник “Утро” от 10.07.2018 г., където е публикувана обява за конкурса (л. 59 от преписката), както и разпечатка от интернет-сайта на Община Две могили, от която е видно, че на същата дата (10.07.2018 г.) Заповед № 568 от 09.07.2018 г. е била публикувана на сайта на общината (л. 55 от преписката). След служебна справка на съда се установи, че и към настоящия момент заповедта за провеждане на конкурсната процедура все още може да бъде прочетена в нейната цялост на сайта на общината, публикувани новини, покани, обяви, заповеди и съобщения под заглавие „Публично оповестен конкурс за отдаване под аренда“ и дата на публикуване – 10 юли 2018 г. Следователно липсват съществени процесуални нарушения и по отношение изискванията за оповестяване условията на конкурса и срока за подаване на предложенията.

На последно място неоснователен е и доводът, че в случая кметът е назначил два органа за провеждане на конкурса – заместник-кмет и комисия. В заповедта за откриване на конкурса е посочено, че контролът по изпълнението й се възлага на инж. Георги Великов – заместник-кмет на общината, като става въпрос за лице, което да контролира привеждането в изпълнение на издадената заповед, докато със Заповед № 615 от 26.07.2018 г. Кме­тът на Община Две могили е назначил нарочна комисия, която именно да разгледа, оцени и класира подадените предложения, съобразно изискванията на Наредба № 7 за реда за придобиване, управление и разпореждане с имоти и вещи - общинска собственост в Община Две могили, Област Русе.

По изложените съображения съдът счита оспорената заповед за законосъобразна. Подадената срещу нея жалба следва да остане без уважение.

С оглед изхода на спора и като съобрази разпоредбата на чл. 143, ал. 4 от АПК, във връзка с чл. 78, ал. 8 от ГПК и Тълкувателно решение № 3 от 13.05.2010 г. на ВАС по т. д. № 5/2009 г., настоящият съдебен състав намира претенцията на ответника за присъждане на разноски по делото - юрисконсултско възнаграждение за основателна. Такова следва да се присъди в размер на 200 лева, съгласно разпоредбата на чл. 24 от Наредбата за заплащане на правната помощ.

С оглед изхода на спора и на основание чл. 143, ал. 3 от АПК на заинтересованата страна се следват разноски в размер на 500 лева – заплатено адвокатско възнаграждение, съгласно представен списък на разноските (л. 87 от делото) и договор за правна защита и съдействие (л. 79 от делото).  

Водим от горното и на основание чл. 172, ал. 2, предл. последно от АПК и чл. 143, ал. 3 и ал. 4 от АПК Административният съд

 

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ оспорването по жалба на „Трий плантейшън лимитед” ЕООД против Заповед № 628 от 31.07.2018 г. на Кмета на Община Две могили.

  ОСЪЖДА „Трий плантейшън лимитед” ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Русе, ул. „Мидия енос” № 4, бл. „Дунавски строител“, вх. 5, ет. 4, ап. 3, представлявано от прокуриста С.М.А.да заплати на Община Две могили сумата от 200 (двеста) лева разноски по делото – юрисконсултско възнаграждение.

ОСЪЖДА „Трий плантейшън лимитед” ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Русе, ул. „Мидия енос” № 4, бл. „Дунавски строител“, вх. 5, ет. 4, ап. 3, представлявано от прокуриста С.М.А.да заплати на ЕТ „Десислав Маринов ДЕНТЕМ Теменужка Маринова“, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: с. Николово, област Русе, ул. „Хан Кубрат“ № 6 сумата от 500 (петстотин) лева разноски по делото – платено адвокатско възнаграждение.

Решението подлежи на касационно обжалване пред ВАС на РБ в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                                                                    СЪДИЯ: