Решение по дело №717/2019 на Районен съд - Плевен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 15 май 2019 г.
Съдия: Красимир Маринов Димитров
Дело: 20194430200717
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 28 март 2019 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

                                                    15.05.2019 г.

 

номер ..................                                                       град ПЛЕВЕН

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Плевенски районен съд

на 18 април

Тринадесети наказателен състав

година 2019

В публично заседание в следния състав:

 

РАЙОНЕН СЪДИЯ:

КРАСИМИР ДИМИТРОВ

 

Секретар: ПЕТЯ КАРАКОПИЛЕВА

Като разгледа докладваното от съдия ДИМИТРОВ

НАХД № 717/2019 г. по описа на РС - Плевен

и на основание данните по делото и закона, за да се произнесе взе предвид следното:

 

ПРОИЗВОДСТВОТО е по реда на чл. 59 ал. І от ЗАНН.

 

Обжалвано е наказателно постановление № 415644-F469530 от 05.03.2019 г. издадено от Директор на офис /дирекция/ за обслужване – Плевен в ТД на НАП – Велико Търново, с което на „Б.“ ООД, с БУЛСТАТ ***, със седалище и адрес на управление ***, представлявано от ***, с ЕГН: ********** и Н.Д.Б., с ЕГН: ********** е наложил административни санкции на осн. чл. 53, ал. 1, във вр. с чл. 27, /чл. 83/, и чл. 3, ал. 2 от ЗАНН, а именно:

-чл. 355, ал. 1, предл. 1-во от КСО,  във вр. с чл. 5, ал. 4 и ал. 6 от КСО във вр. с §3 от ПЗР на Наредба № Н-8/29.12.2005 г. – имуществена санкция в размер на 500 /петстотин/ лева;

-чл. 355, ал. 1, предл. 1-во от КСО,  във вр. с чл. 5, ал. 4 и ал. 6 от КСО във вр. с §3 от ПЗР на Наредба № Н-8/29.12.2005 г. – имуществена санкция в размер на 500 /петстотин/ лева

Жалбоподателят в подадената до съда жалба оспорва наложените му санкции с наказателното постановление. Моли съда да отмени издаденото му наказателно постановление.

Административно наказващия орган на ТД на НАП- В. Търново, редовно призован, за него се явява процесуален представител, гл. юрк. ***, който оспорва жалбата. По същество взима становище за законосъобразност на проведеното административно наказателно производство и правилност на обжалваното наказателно постановление, затова моли издаденото НП да бъде потвърдено, като правилно и законосъобразно.

Съдът, след преценка на събраните по делото доказателства по реда на съдебното следствие, намира за установено следното от фактическа и правна страна:

Жалбата е депозирана в преклузивния срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН от административно наказаното лице, поради което е процесуално допустима. Разгледана по същество обаче  тя е НЕОСНОВАТЕЛНА.

Съдът‚ след като обсъди ангажираните от страните фактически и правни доводи, прецени събраните по делото доказателства, и извърши служебна проверка на обжалваното наказателно постановление, съгласно изискванията на чл. 314 НПК, вр. чл. 84 ЗАНН, намира за установено от фактическа и правна страна следното:

Атакуваното наказателно постановление № 415644-F469530 от 05.03.2019 г. е издадено от Директор на офис /дирекция/ за обслужване – Плевен в ТД на НАП – Велико Търново въз основа на Акт № F469530 от 31.01.2019 г. за установяване на административно нарушение, от който е видно, че след извършена справка в информационната система на НАП е установено, че като осигурител не е подал декларации образец 1 и образец 6 от Наредба № Н-8/29.12.20015 г., за 1 лице, за месец март 2018 г. в офис Плевен при ТД на НАП – гр. Велико Търново в законоустановения срок до 25 април 2018 г. Декларациите са подадени по електронен път с КЕП, на 25.01.2019 г. и са приети и обработени с вх. № 15000193012407/21.01.2019

Горната фактическа обстановка се установява от събраните в хода на съдебното следствие гласни доказателства: показанията на актосъставителя, както и разпита на свидетелите, които съдът кредитира като обективни, логични, последователни, подкрепени и от събраните по делото писмени доказателства.

От показанията на разпитаните по делото свидетели се установи, че жалбоподателят, в качеството си на работодател и осигурител е подало след законоустановения срок годишни данъчна декларация Образец № 1 и образец № 6 за месец март 2018 г.

 Декларациите са подадени едва на дата 25.01.2019г., а срокът им за подаване е бил отдавна  изтекъл, с оглед на подробно гореизложения период !!!

 При така установената фактическа обстановка съдът  приема, че констатациите в акта за установяване на административно нарушение съответстват на действителното положение.

Съдът приема, че правилно наказващият орган е санкционирал жалбоподателя за нарушение на чл. 3, ал. 3, т. 1 от Наредба № Н-8 от 29.12.2005 год., тъй като видно от приложените писмени доказателства и показанията на свидетелите за посочените в акта и НП периоди не е подал своевременно в законоустановения срок декларация-образец № 6 за дължими вноски и данък по чл.42 от ЗДДФЛ.

Извършените нарушения са безспорно доказани. АУАН-а и НП-то съдържат всички изискуеми по чл. 42 и чл. 57 от ЗАНН реквизити, направено е пълно и детайлно описание на нарушенията и на обстоятелствата, при които те са извършени, правилна е и правната квалификация на тези нарушения.

В случая се касае за осъществяване на две отделни административни нарушения, които законодателят е въвел като такива и е определил съответните срокове за тяхното изпълнение, поради което е напълно правилна преценката на наказващия орган, че се касае за 7 отделни нарушения, за които следва да бъдат  наложени и съответно 7 санкции, което е сторено по надлежния ред.

При определяне на конкретната санкция за всяко едно по отделно от тези нарушения, административно наказващият орган е съобразил основанието за налагането на глобата и нейния размер и правилно е наложил минималните предвидени наказания на основание чл. 355, ал. 1 от КСО имуществена санкция в размер на 500,00 лв. за нарушенията по чл.3,ал.3,т.1 и чл. 3, ал. 1, т. 1 от Наредба Н-8/29.12.2005 г..

Съгласно сочената като нарушена разпоредба на чл. 5, ал. 4 от КСО, осигурителите, осигурителните каси, самоосигуряващите се лица и работодателите периодично представят в НАП данни за осигурителния доход, осигурителните вноски за държавното обществено осигуряване, Учителския пенсионен фонд, здравното осигуряване, допълнителното задължително пенсионно осигуряване, вноските за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите", дните в осигуряване и облагаемия доход по Закона за данъците върху доходите на физическите лица- поотделно за всяко лице, подлежащо на осигуряване.

Според ал. 6 съдържанието, сроковете, начинът и редът за подаване и съхраняване на декларациите по ал. 4 се определят с наредба, издадена от министъра на финансите, съгласувано с управителя на НОИ.

В изпълнение на тази разпоредба е издадена Наредба № Н-8 от 29.12.2005 г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица.

Съгласно чл.3, ал.3, т.1 от същата декларация образец № 6 се подава в съответната компетентна териториална дирекция на НАП от работодателите, осигурителите и техните клонове и поделения за дължимите осигурителни вноски, вноските за фонд "Гарантирани вземания на работниците и служителите" и данъка по чл. 42 от ЗДДФЛ- едновременно с подаване на декларация образец № 1.

В конкретния случай от събраните по делото доказателства е видно, че дружеството е подало със забава, тази декларация !!!

Декларация образец № 1 пък се подава, според чл.3, ал.1 от същата наредба, от работодатели, осигурители и техните клонове и поделения- за всеки календарен месец до - 25-то число на месеца, следващ месеца, за който се отнасят данните -  при начислено или изплатено възнаграждение за същия месец след този срок- до края на месеца, в който е начислено или изплатено възнаграждението.

Ето защо съдът прие за безспорно установени описаните  административни нарушения в АУАН-а и НП-то.

Съдът намира,че в конкретния случай не може да намери приложение чл.28 от ЗАНН, тъй като от подаването на декларации образец № 6 се пораждат и задълженията за дължими вноски и данъци, недекларирането и незаплащането на които съществено засягат целите на КСО и правата на работниците и служителите.

            Нарушенията са извършени за първи път и при индивидуализацията на наказанията, административно наказващият орган е определил имуществената санкция в минималния предвиден в разпоредбата на чл. 355, ал. 1 от КСО размер, поради което същите се явяват справедливи и съответстващи на извършеното нарушение и установените смекчаващи вината обстоятелства, като изложените доводи в обратна насока не съответстват на данните, установени по случая.

Предвид всичко изложено, настоящият съдебен състав намира, че преценката на административно наказващия орган е правилна и издаденото НП е законосъобразно.

Водим от горното, съдът

 

РЕШИ:

 

ПОТВЪРЖДАВА изцяло наказателно постановление № 415644-F469530 от 05.03.2019 г. издадено от Директор на офис /дирекция/ за обслужване – Плевен в ТД на НАП – Велико Търново, с което на „Б.“ ООД, с БУЛСТАТ ***, със седалище и адрес на управление ***, представлявано от ***, с ЕГН: ********** и Н.Д.Б., с ЕГН: ********** е наложил административни санкции на осн. чл. 53, ал. 1, във вр. с чл. 27, /чл. 83/, и чл. 3, ал. 2 от ЗАНН, а именно:

-чл. 355, ал. 1, предл. 1-во от КСО,  във вр. с чл. 5, ал. 4 и ал. 6 от КСО във вр. с §3 от ПЗР на Наредба № Н-8/29.12.2005 г. – имуществена санкция в размер на 500 /петстотин/ лева;

-чл. 355, ал. 1, предл. 1-во от КСО,  във вр. с чл. 5, ал. 4 и ал. 6 от КСО във вр. с §3 от ПЗР на Наредба № Н-8/29.12.2005 г. – имуществена санкция в размер на 500 /петстотин/ лева

като ПРАВИЛНО И ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.

РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване по реда на АПК пред Административен съд – Плевен в 14 дневен срок, от получаване на съобщението от страните за постановяването му.

 

 

                                      РАЙОНЕН СЪДИЯ: