Р Е Ш Е Н И Е
15.05.2019 г.
номер .................. град ПЛЕВЕН
В ИМЕТО НА НАРОДА
Плевенски районен съд на 18 април |
Тринадесети наказателен състав година 2019 |
В публично заседание в следния състав:
РАЙОНЕН СЪДИЯ: |
КРАСИМИР ДИМИТРОВ |
Секретар: ПЕТЯ КАРАКОПИЛЕВА
Като разгледа докладваното от
съдия ДИМИТРОВ
НАХД № 717/2019 г. по описа на РС - Плевен
и на
основание данните по делото и закона, за да се произнесе взе предвид следното:
ПРОИЗВОДСТВОТО е по реда на чл. 59 ал. І от ЗАНН.
Обжалвано е наказателно постановление № 415644-F469530 от 05.03.2019 г. издадено от Директор на офис /дирекция/ за обслужване – Плевен в ТД на НАП – Велико Търново, с което на „Б.“ ООД, с БУЛСТАТ ***, със седалище и адрес на управление ***, представлявано от ***, с ЕГН: ********** и Н.Д.Б., с ЕГН: ********** е наложил административни санкции на осн. чл. 53, ал. 1, във вр. с чл. 27, /чл. 83/, и чл. 3, ал. 2 от ЗАНН, а именно:
-чл. 355, ал. 1,
предл. 1-во от КСО, във вр. с чл. 5, ал.
4 и ал. 6 от КСО във вр. с §3 от ПЗР на Наредба № Н-8/29.12.2005 г. – имуществена санкция в размер на 500 /петстотин/
лева;
-чл. 355, ал.
1, предл. 1-во от КСО, във вр. с чл. 5,
ал. 4 и ал. 6 от КСО във вр. с §3 от ПЗР на Наредба № Н-8/29.12.2005 г. – имуществена санкция в размер на 500
/петстотин/ лева
Жалбоподателят в подадената до съда жалба оспорва наложените му санкции с наказателното постановление. Моли съда да отмени издаденото му наказателно постановление.
Административно наказващия орган на ТД на НАП- В. Търново, редовно призован, за него се явява процесуален представител, гл. юрк. ***, който оспорва жалбата. По същество взима становище за законосъобразност на проведеното административно наказателно производство и правилност на обжалваното наказателно постановление, затова моли издаденото НП да бъде потвърдено, като правилно и законосъобразно.
Съдът, след преценка на събраните по делото доказателства по реда на съдебното следствие, намира за установено следното от фактическа и правна страна:
Жалбата е депозирана в преклузивния срок по чл. 59, ал. 2 от ЗАНН от административно наказаното лице, поради което е процесуално допустима. Разгледана по същество обаче тя е НЕОСНОВАТЕЛНА.
Съдът‚ след като обсъди ангажираните от
страните фактически и правни доводи, прецени събраните по делото доказателства,
и извърши служебна проверка на обжалваното наказателно постановление, съгласно
изискванията на чл. 314 НПК, вр. чл. 84 ЗАНН, намира за установено от фактическа и правна страна следното:
Атакуваното
наказателно постановление № 415644-F469530 от 05.03.2019 г. е издадено от Директор
на офис /дирекция/ за обслужване – Плевен в ТД на НАП – Велико Търново въз
основа на Акт № F469530 от 31.01.2019 г. за установяване на административно нарушение,
от който е видно, че след извършена справка в информационната система на НАП е
установено, че като осигурител не е подал декларации образец 1 и образец 6 от
Наредба № Н-8/29.12.20015 г., за 1 лице, за месец март
Горната фактическа обстановка се установява от събраните в хода на съдебното следствие гласни доказателства: показанията на актосъставителя, както и разпита на свидетелите, които съдът кредитира като обективни, логични, последователни, подкрепени и от събраните по делото писмени доказателства.
От показанията
на разпитаните по делото свидетели се установи, че жалбоподателят, в качеството
си на работодател и осигурител е подало след законоустановения срок годишни
данъчна декларация Образец № 1 и образец № 6 за месец март
Декларациите
са подадени едва на дата 25.01.2019г., а срокът им за подаване е бил отдавна изтекъл, с оглед на подробно гореизложения
период !!!
При така установената фактическа обстановка съдът приема, че констатациите в акта за установяване на административно нарушение съответстват на действителното положение.
Съдът приема, че правилно наказващият орган е санкционирал жалбоподателя за нарушение на чл. 3, ал. 3, т. 1 от Наредба № Н-8 от 29.12.2005 год., тъй като видно от приложените писмени доказателства и показанията на свидетелите за посочените в акта и НП периоди не е подал своевременно в законоустановения срок декларация-образец № 6 за дължими вноски и данък по чл.42 от ЗДДФЛ.
Извършените нарушения са безспорно доказани. АУАН-а и НП-то съдържат всички изискуеми по чл. 42 и чл. 57 от ЗАНН реквизити, направено е пълно и детайлно описание на нарушенията и на обстоятелствата, при които те са извършени, правилна е и правната квалификация на тези нарушения.
В случая се касае за осъществяване на две отделни административни нарушения, които законодателят е въвел като такива и е определил съответните срокове за тяхното изпълнение, поради което е напълно правилна преценката на наказващия орган, че се касае за 7 отделни нарушения, за които следва да бъдат наложени и съответно 7 санкции, което е сторено по надлежния ред.
При определяне на конкретната санкция за всяко едно по отделно от тези нарушения, административно наказващият орган е съобразил основанието за налагането на глобата и нейния размер и правилно е наложил минималните предвидени наказания на основание чл. 355, ал. 1 от КСО имуществена санкция в размер на 500,00 лв. за нарушенията по чл.3,ал.3,т.1 и чл. 3, ал. 1, т. 1 от Наредба Н-8/29.12.2005 г..
Съгласно сочената като нарушена разпоредба на чл. 5,
ал. 4 от КСО, осигурителите, осигурителните каси, самоосигуряващите се лица и
работодателите периодично представят в НАП данни за осигурителния доход,
осигурителните вноски за държавното обществено осигуряване, Учителския
пенсионен фонд, здравното осигуряване, допълнителното задължително пенсионно
осигуряване, вноските за фонд "Гарантирани вземания на работниците и
служителите", дните в осигуряване и облагаемия доход по Закона за данъците върху доходите на физическите лица-
поотделно за всяко лице, подлежащо на осигуряване.
Според ал. 6 съдържанието, сроковете, начинът и редът
за подаване и съхраняване на декларациите по ал. 4 се определят с наредба,
издадена от министъра на финансите, съгласувано с управителя на НОИ.
В изпълнение на тази разпоредба е издадена Наредба № Н-8 от 29.12.2005 г. за съдържанието,
сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите,
осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица.
Съгласно чл.3, ал.3, т.1 от същата декларация образец
№ 6 се подава в съответната компетентна териториална дирекция на НАП от
работодателите, осигурителите и техните клонове и поделения за дължимите
осигурителни вноски, вноските за фонд "Гарантирани вземания на работниците
и служителите" и данъка по чл. 42 от ЗДДФЛ- едновременно с подаване на
декларация образец № 1.
В конкретния
случай от събраните по делото доказателства е видно, че дружеството е подало
със забава, тази декларация !!!
Декларация образец № 1 пък се подава,
според чл.3, ал.1 от същата наредба, от работодатели, осигурители и техните
клонове и поделения- за всеки
календарен месец до - 25-то число на месеца, следващ месеца, за който се
отнасят данните - при начислено
или изплатено възнаграждение за същия месец след този срок- до края на месеца,
в който е начислено или изплатено възнаграждението.
Ето защо съдът прие за безспорно установени описаните административни нарушения в АУАН-а и НП-то.
Съдът
намира,че в конкретния случай не може да намери приложение чл.28 от ЗАНН, тъй като от подаването на декларации образец № 6 се
пораждат и задълженията за дължими вноски и данъци, недекларирането и незаплащането
на които съществено засягат целите на КСО и правата на работниците и
служителите.
Нарушенията са извършени за първи
път и при индивидуализацията на наказанията, административно наказващият орган
е определил имуществената санкция в минималния предвиден в разпоредбата на чл.
355, ал. 1 от КСО размер, поради което същите се явяват справедливи и
съответстващи на извършеното нарушение и установените смекчаващи вината
обстоятелства, като изложените доводи в обратна насока не съответстват на
данните, установени по случая.
Предвид всичко
изложено, настоящият съдебен състав намира, че преценката на административно
наказващия орган е правилна и издаденото НП е законосъобразно.
Водим от горното, съдът
РЕШИ:
ПОТВЪРЖДАВА изцяло наказателно постановление № 415644-F469530 от 05.03.2019 г. издадено от Директор на офис /дирекция/ за обслужване – Плевен в ТД на НАП – Велико Търново, с което на „Б.“ ООД, с БУЛСТАТ ***, със седалище и адрес на управление ***, представлявано от ***, с ЕГН: ********** и Н.Д.Б., с ЕГН: ********** е наложил административни санкции на осн. чл. 53, ал. 1, във вр. с чл. 27, /чл. 83/, и чл. 3, ал. 2 от ЗАНН, а именно:
-чл. 355, ал.
1, предл. 1-во от КСО, във вр. с чл. 5,
ал. 4 и ал. 6 от КСО във вр. с §3 от ПЗР на Наредба № Н-8/29.12.2005 г. – имуществена санкция в размер на 500
/петстотин/ лева;
-чл. 355, ал.
1, предл. 1-во от КСО, във вр. с чл. 5,
ал. 4 и ал. 6 от КСО във вр. с §3 от ПЗР на Наредба № Н-8/29.12.2005 г. – имуществена санкция в размер на 500
/петстотин/ лева
като ПРАВИЛНО И ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване по реда на АПК пред Административен съд – Плевен в 14 дневен срок, от получаване на съобщението от страните за постановяването му.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: