Решение по дело №1892/2017 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 2755
Дата: 20 декември 2018 г.
Съдия: Татяна Иванова Петрова
Дело: 20177180701892
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 3 юли 2017 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПЛОВДИВ

 

 

 

 

 

Р Е Ш Е Н И Е

 

 

№ 2755

 

гр. Пловдив,  20 декември 2018 год.

 

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

 

 

ПЛОВДИВСКИ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, ІІ отделение, ХVІІ състав, в публично заседание на четвърти декември през две хиляди и осемнадесета година в състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ТАТЯНА ПЕТРОВА

 

при секретаря Б.К., като разгледа докладваното от председателя ТАТЯНА ПЕТРОВА административно дело № 1892 по описа за 2017 год. на Пловдивския административен съд, за да се произнесе взе предвид следното:

 

І. За характера на производството, жалбата и становищата на страните:

1. Производството е по реда на Дял трети, Глава десета, Раздел първи от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.

2. Образувано е по жалба на „МЦ Х.” ООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление ***, представлявано от управителя д-р Г.Т.Т., против Мълчалив отказ на Директора на РЗОК – гр. Пловдив, в частта, с която не е уважено искането за увеличение на брой специализирани медицински дейности /СМД/ по бл. МЗ НЗОК № 3 над 90 до 2160 броя; ВСМД по бл. МЗ НЗОК № 3А над 40 до 753 броя и медико-диагностични дейности /МДД/ по бл. МЗ НЗОК № 4 над 1791 лв. до 19 000 лв. по молба с вх. № 29-04-55-46/31.05.2017 г. за второ тримесечие на 2017 г.

В жалбата се навеждат доводи за незаконосъобразност на обжалвания административен акт и се иска неговата отмяна от съда, както и връщане на административната преписка на Директора на РЗОК - Пловдив за произнасяне по същество. Претендират се разноски по делото.

3. Ответникът по жалбата – Директор на РЗОК Пловдив, чрез процесуалния си представител, е на становище, че жалбата е неоснователна и като такава следва да бъде отхвърлена. Поддържа се, че оспореният административен акт е правилен и законосъобразен. Съображения в тази насока се излагат в писмена защита, приложена по делото. Претендира се съответното юрисконсултско възнаграждение и сторените в производството разноски. Прави възражение за прекомерност на адвокатското възнаграждение.

ІІ. За допустимостта:

4. Жалбата е подадена в рамките на предвидения за това срок и при наличието на правен интерес, поради което се явява ДОПУСТИМА. Съображенията за това са следните:

Искането, с което е сезиран настоящият съд, е да се отмени отказ на Директора на РЗОК - Пловдив да увеличи бройките и стойности за СМД, ВСМД и МДД. Съгласно установената практика на ВАС, отказът на РЗОК да увеличи отпуснатите брой СМД и стойност МДД, при положение, че преди изтичане на съответното тримесечие е поискано такова увеличение, подлежи на обжалване по съдебен ред, като в това производство следва да се преценява основателността на искането.

Пак в съответствие с практиката на ВАС следва да се посочи, че самите  протоколи за първоначално определяне на брой СМД и стойност на МДД не подлежат на съдебен контрол, тъй като същите представляват неразделна част от индивидуалните договори с изпълнителите на медицинска помощ. Това е регламентирано изрично в чл. 25, ал. 4, т. 1 от Национален рамков договор за медицинските дейности между Националната здравноосигурителна каса и Българския лекарски съюз за 2017 г. В чл. 9, ал. 1 от Правилата за реда за определяне на броя на СМД и стойността на МДД за назначаване от изпълнители на първична и специализиран медицинска помощ, приети с решение № РД-НС-04-159/19.12.2016 г. на НС на НЗОК, на основание чл. 3, ал. 3 от Закона за бюджета на НЗОК за 2017 г. /Правилата на НЗОК/ е предвидено, че преди определяне на индивидуалните брой/стойности, РЗОК заделя резерв не по-малко от 5 на сто от общия брой/стойност определени от ЦУ на НЗОК. В ал. 3, т. 2 от същия член е регламентирана възможност за коригиране на определените брой на СМД и стойност на МДД при мотивирано искане от страна на изпълнител на извънболнична медицинска помощ.

От съдържанието на тази разпоредба следва, че РЗОК има правомощието да измени /да коригира/ определените индивидуален брой на СМД и стойност на МДД за тримесечие въз основа на мотивирано искане от изпълнителя на медицинска помощ и в рамките на заделения резерв по ал. 1. Регламентираното в чл. 9, ал. 3, т. 2 от Правилата на НЗОК правомощие на директора на РЗОК за коригиране, е свързано със задължението на същия орган да се произнесе по направеното мотивирано искане за коригиране на определените брой на СМД и стойност на МДД, като уважи това искане (частично или напълно) или го отхвърли. При всички случаи обаче, административният орган дължи произнасяне, независимо от това, че издаването на акт с исканото съдържание /за коригиране на бройки и стойности/ е предоставено на неговата преценка. Горното се подкрепя и от съдържанието на Заповед № РД-09-193/02.06.2017 г. на Директора на РЗОК – Пловдив, в която се сочи, че комисията следва да изготвя уведомителни писма до изпълнителите на ПИМП и СИМП в случаите, в които депозираните от тях молби не са удовлетворени /л. 115/.

Видно от доказателствата по делото, заявлението, подадено от „МЦ Х.“ ООД е частично удовлетворено от Директора на РЗОК – Пловдив. В законоустановения срок с допълнителен протокол от 06.06.2017 г., подписан на 08.06.2017 г. от управителя на оспорващото дружество /л.26/, на база извършено преразпределение на резерва, са отпуснати допълнително 90 броя за СМД, 40 броя за ВСМД и 1791 лева за МДД. В случая за исканите в заявлението от 31.05.2017 г. брой СМД над 90 бр., брой ВСМД над 40 броя и стойност на МДД над 1791 лева, няма произнасяне от страна на административния орган.

Съгласно чл. 58, ал.1 от АПК непроизнасянето в срок се смята за мълчалив отказ да се уважи искането по останалата част, тъй като в мотивите на акта няма обсъждане по тази част на заявлението. Частичният отказ по направено искане за извършване на корекция засяга неблагоприятно правата и интересите на изпълнителя на медицинска помощ, следователно за него е налице правен интерес от търсената защита по съдебен ред.

ІІІ. За фактите:

5. С писмо изх. № 20-00-121/12.04.2017 г. на управителя на НЗОК до ди-ректорите на РЗОК са изпратени утвърдените за второто тримесечие на 2017 г. регионални параметри за броя на назначаваните СМД и стойността на назначаваните МДД за РЗОК /л. 110/.

6. Със Заповед № РД-09-132/02.05.2017 г. на директора на РЗОК – Пловдив е извършена корекция в коефициентите за разпределение на броя на СМД и стойността на МДД на изпълнителите на първична извънболнична медицинска помощ за второто тримесечие на 2017 г. /л.108/.

7. Между „МЦ Х.“ ООД от една страна като изпълнител и НЗОК гр. София, представлявана от директора на РЗОК – Пловдив от друга страна като възложител, е сключен договор за оказване на първична извънболнична медицинска помощ № 162318 от 17.05.2017 г., на основание чл. 59, ал. 1 от ЗЗО и в съответствие с НРД за медицински дейности за 2017 г. /л. 177/.

Към този договор е подписан двустранен Протокол № 2/17.05.2017 г. за определяне на броя на назначаваните СМД, стойността на МДД и броя на медицинско направление за ВСМД на изпълнителя на СИМП за второ тримесечие на 2017 г. С този протокол са определени 539 броя за СМД, 247 броя направления за ВСМД и 26 006,33 лева за МДД /л. 25/.

8. Със заявление вх. № 29-04-55-46/31.05.2017 г. до директора на РЗОК – Пловдив, „МЦ Х.“ ООД, чрез управителя д-р Тотев, моли да му бъдат отпуснати допълнителни направления, като сочи, че за нормалното функциониране на медицинския център за второто тримесечие на 2017 г. са необходими стандарти за назначаване на СМД, ВСМД и МДД, както следва: бланка № 3 – 2700 бр.; бланка № 3А – 1000 бр. и МДД – 45 000 лв., поради което разчита на съдействие за промяна в стойностите на РС за остри случаи за второто тримесечие със завишение, както следва: бланка № 3 – 2160 бр.; бланка № 3А – 753 бр. и МДД – 19 000 лв., като липсват конкретни мотиви за исканото увеличение /л.5/.

9. Със Заповед № РД-09-193/02.06.2017 г. са определени комисии, които да разглеждат молби от ПИМП и СИМП за отпускане на допълнителен брой РС /л. 115/ по създадените вътрешни правила, утвърдени на 18.11.2014 г. от Директора на РЗОК – Пловдив /л. 113/.

10. На 08.06.2017 г. управителят на оспорващото дружество е подписал допълнителен двустранен протокол от 06.06.2017 г., съгласно който, на база извършеното преразпределение на резерва, са му отпуснати допълнително 90 броя за СМД, 40 броя за ВСМД и 1791 лева за МДД /л. 26/.

11. С жалба вх. № 29-04-55-46/22.06.2017 г. дружеството е оспорило отказа на Директора на РЗОК - Пловдив да увеличи определените бройки и стойности в поискания размер, предмет на разглеждане на настоящото дело /л. 4/.

12. В хода на съдебното производство е изготвено и прието по делото заключение по съдебно-счетоводна експертиза (ССЕ) вх. № 21604/22.11.2018 г. по описа на съда /л. 236/, частично оспорено от жалбоподателя.

След запознаване с наличните по делото доказателства констатациите на вещото лице се свеждат до следното:

Въпроси, поставени от ответника:

По делото е приложено писмо на НЗОК изх. № 20-00-121/12.04.2017 г., което съдържа данни за утвърдените за второ тримесечие на 2017 г. параметри за броя на СМД и стойността на МДД за РЗОК-Пловдив /л. 110 и сл./. Посочените в писмото утвърдени параметри за РЗОК-Пловдив са, както следва:

Брой медицински направления за СМД по бл. МЗ-НЗОК № 3 – 159 208 броя;

Брой медицински направления за ВСМД по бл. МЗ-НЗОК № ЗА – 31 222 броя;

Обща стойност на МДД по бл. МЗ-НЗОК № 4 – 2 092 454 лева.

От РЗОК - Пловдив първоначално са разпределени следните направления - със Заповед № РД-09-132 от 02-05-2017 г. /л.108 по делото/:

Брой медицински направления за СМД по бл. МЗ-НЗОК № 3 – 152 390 броя (оставен резерв 6818 броя);

Брой медицински направления за ВСМД по бл. МЗ-НЗОК № ЗА – 29 904 броя (оставен резерв 1318 броя);

Обща стойност на МДД по бл. МЗ-НЗОК № 4 – 2 015 223 лева (оставен резерв 77 232 лева).

Допълнително са преразпределени направления, както следва /л. 127/:

Брой медицински направления за СМД по бл. МЗ-НЗОК № 3 – 6818 броя;

Брой медицински направления за ВСМД по бл. МЗ-НЗОК № ЗА – 1318 броя;

Обща стойност на МДД по бл. МЗ-НЗОК № 4 – 69 343 лева.

Общо за второто тримесечие са разпределени и преразпределени следните направления:

Брой медицински направления за СМД по бл. МЗ-НЗОК № 3 – 159 208 броя (=152390+6818), т.е. всички направления за второ тримесечие на 2017 г., определени от НЗОК, са разпределени и преразпределени от РЗОК Пловдив;

Брой медицински направления за ВСМД по бл. МЗ-НЗОК № ЗА – 31 222 броя (=29904+1318), т.е. всички направления за второ тримесечие на 2017 г., определени от НЗОК, са разпределени и преразпределени от РЗОК Пловдив;

Обща стойност на МДД по бл. МЗ-НЗОК № 4 – 2 084 566 лева (=2015223 +69343), т.е. от наличните данни, налице е остатък от неразпределена стойност МДД 7888 лв. (2092454-2084566).

Със заявление вх. № 29-04-55-46/31.05.2017 г. от „МЦ Х." ООД е заявено увеличение на възложените СМД, ВСМД и МДД както следва:

СМД по бл. МЗ-НЗОК № 3 - заявено увеличение 2160 броя, предложено и одобрено увеличение от РЗОК - 90 броя;

ВСМД по бл. МЗ-НЗОК № ЗА - заявено увеличение 753 броя, предложено и одобрено увеличение от РЗОК - 40 броя;

МДД по бл. МЗ-НЗОК № 4 - заявено увеличение 19 000 лева, предложено и одобрено увеличение от РЗОК - 1791 лева.

Въпроси, поставени от жалбоподателя:

Първи въпрос: По делото е налична информация от НЗОК /л.134 и сл./, съдържаща следните справки:

- Справка за първоначално определения от НЗОК на РЗОК Пловдив размер специализирани медицински дейности (СМД) Бланка МЗ-НЗОК № 3 през 3-то и 4-то тримесечия на 2016 г. и 1-во и 2-ро тримесечия на 2017 г. за изпълнителите на ПИМП и СИМП, допълнително определените за този период брой СМД Бланка МЗ-НЗОК №3 и разлика между възложения и изпълнения размер СМД Бланка МЗ-НЗОК №3;

- Справка за първоначално определения от НЗОК на РЗОК Пловдив размер високо-специализирани медицински дейности (ВСМД) Бланка МЗ-НЗОК № ЗА през 3-то и 4-то тримесечия на 2016 г. и 1-во и 2-ро тримесечия на 2017 г. за изпълнителите на ПИМП и СИМП, допълнително определените за този период брой ВСМД Бланка МЗ-НЗОК № 3А и разлика между възложения и изпълнения размер ВСМД Бланка МЗ-НЗОК № 3А;

- Справка за първоначално определената от НЗОК на РЗОК Пловдив стойност за медико-диагностични дейности (МДД) Бланка МЗ-НЗОК № 4 през 3-то и 4-то тримесечия на 2016 г. и 1-во и 2-ро тримесечия на 2017 г., за изпълнителите на ПИМП и СИМП, допълнително определената за този период стойност МДД Бланка МЗ-НЗОК № 4 и разлика между възложената и изпълнена стойност МДД Бланка МЗ-НЗОК № 4.

По данни от цитираните справки, за първото тримесечие на 2017 г. са налице неусвоени направления (разлика между възложен и изпълнен брой/стойност направления) по видове както следва:

- СМД по бл. МЗ-НЗОК № 3 - остатъци от направления (като разлика между възложения и изпълнения размер СМД Бланка МЗ-НЗОК № 3) 7570 броя;

- ВСМД по бл. МЗ-НЗОК № ЗА - остатъци от направления (като разлика между възложения и изпълнения размер ВСМД Бланка МЗ-НЗОК № ЗА) 9787 броя;

- МДД по бл. МЗ-НЗОК № 4 - остатъци от направления (като разлика между възложената и изпълнена стойност МДД Бланка МЗ-НЗОК № 4) 127763 лв.

По данни от цитираните справки, за второто тримесечие на 2017 г. са налице неусвоени направления (разлика между възложен и изпълнен брой/стойност направления) по видове, както следва:

- СМД по бл. МЗ-НЗОК № 3 - остатъци от направления (като разлика между възложения и изпълнения размер СМД Бланка МЗ-НЗОК № 3) 8293 броя;

- ВСМД по бл. МЗ-НЗОК № ЗА - остатъци от направления (като разлика между възложения и изпълнения размер ВСМД Бланка МЗ-НЗОК № ЗА) 10 142 броя;

- МДД по бл. МЗ-НЗОК № 4 - остатъци от направления (като разлика между възложената и изпълнена стойност МДД Бланка МЗ-НЗОК № 4) 151 455 лв.

Втори въпрос: От предоставената от РЗОК информация, неусвоените направления от I-во и ІІ-ро тримесечие на 2017 г. за специализирани медицински дейности /СМД/ по бл. МЗ НЗОК № 3; високоспециализирани дейности /ВСД/ по бл. МЗ НЗОК № ЗА и стойност медико-диагностични дейности /МДД/ по бл. МЗ НЗОК № 4 не са допълнително преразпределени от РЗОК - Пловдив, тъй като неусвоените направления са вече разпределени и преразпределени на изпълнители на ПИМП и СИМП и се прехвърлят за следващото тримесечие на основание чл. 15 от Правила за условията и реда за утвърждаване от НЗОК за всяка РЗОК и за всяко тримесечие към договорите с изпълнителите на извънболнична първична и на извънболнична специализирана медицинска помощ на броя на назначаваните специализирани медицински дейности и стойността на назначаваните медико-диагностични дейности /л. 9 и сл./.

Трети въпрос: От предоставената от РЗОК информация, през І-во и ІІ-ро тримесечие на 2017 г. не е извършено разпределение и преразпределение на определените от НЗОК на РЗОК - Пловдив средства за здравноосигурителни плащания за СИМП и МДД, след разрешение от Надзорния съвет на НЗОК, съгласно чл. 10, ал. 2 от Правилата за определяне на броя на СМД и МДД на изпълнителите на ПИМП и СИМП за 2017 г.

Допълнително в съдебно заседание вещото лице уточнява, че при отговора на втория въпрос на ответната страна е дадена информация, че са разпределени и преразпеделини бройките направления и стойността на МДД, като за МДД по бл. № 4 не цялата стойност е разпределена и преразпределена. Има малка неразпределена стойност, която експертът е посочил в отговора си по тази точка. По първия въпрос на жалбоподателя уточнява, че става въпрос за неусвоените СМД и МДД, което е различно от разпределени и преразпределени направления и стойности МДД. Разпределянето и преразпределянето се извършва в началото на тримесечието или в течение на тримесечието. А данните за неусвоените СМД и МДД стават ясни след приключване на тримесечието, след като се отчете дейността на изпълнителите на СИМП и ПИМП. На втори въпрос на ответника експертът е отговорил така, както е зададен, но по отношение на това дали така разпределените и преразпределените направления са усвоени, отговорът е даден в следващата точка 2 от отговорите на заключението. На стр. 4 от заключението, т. 3 по поставен от жалбоподателя въпрос, се уточнява, че неусвоените направления на ниво РЗОК се формират от неусвоените направления и МДД от всеки конкретен изпълнител по договора, сключен с РЗОК. Поради това, отговорът е сведен до чл. 15 от Правилата, тъй като съгласно този нормативен текст, неусвоените СМД и МДД се прехвърлят в следващо тримесечие на конкретния изпълнител.

13. В хода на съдебното производство преписката е попълнена с доказателства, представени от процесуалния представител на ответника в съдебно заседание на 27.11.2017 г. /л. 107 и сл./, както и с писмо вх. № 22306/19.12.2017 г. по описа на съда /л. 176 и сл./. Представена е от пълномощника на жалбоподателя Информация относно заявление за достъп до обществена информация с вх. № 24-03-155/15.09.2017 г. на НЗОК /л. 170 и сл./.

ІV. За правото:

14. Съгласно чл. 3, ал. 1, т. 1 и 2 от Закона за бюджета на Националната здравноосигурителна каса за 2017 г. /отм./ РЗОК определя за всяко тримесечие към договорите с изпълнителите на СИМП броя на назначаваните специализирани медицински дейности /СМД/ и стойността на назначаваните медико-диагностични дейности /МДД/. Броят на СМД и стойността на МДД са в съответствие с разходите и трансферите по чл. 1, ал. 2, съответно ред 1.1.3.2 и ред 1.1.3.4. Предвиденият резерв по ред 1.3. е предназначен за непредвидени и неотложни разходи.

През 2017 г. определянето на броя на СМД и стойността на МДД по договорите с изпълнителите на СИМП, както вече се посочи, се извършва съобразно Правилата на НЗОК.

Съгласно чл. 9, ал. 3 от тези правила, директорът на съответната РЗОК се разпорежда със заделения резерв, включващ неразпределените брой/стойности от назначаваните СМД и МДД, като: 1. определя броя на СМД и стойност на МДД през тримесечието на нови договорни партньори; 2. коригира определените брой на СМД и стойност на МДД - при мотивирано искане от страна на изпълнител на извънболнична медицинска помощ.

Регулацията на броя на СМД и стойността на МДД, назначавани от изпълнителите на СИМП, се извършва при съобразяване с факторите, регламентирани в Глава Втора от Правилата на НЗОК. За всички изпълнители се определят еднакви коефициенти, като се отчитат показателите относно броя на здравноосигурените лица (ЗОЛ), включени в програма „Майчино здравеопазване” и „Детско здравеопазване”, регистрираните ЗОЛ на диспансерно наблюдение, отчетените средномесечен брой първични прегледи и посещения и пр.

Искането по чл. 9, ал. 3, т. 2 от Правилата на НЗОК за корекция на определените брой на СМД и стойност на МДД, което изпълнителят на СИМП отправя до Директора на РЗОК, следва да бъде обосновано от изменение на параметрите, релевантни за регулацията на броя на СМД и стойността на МДД.

15. От фактическа страна по делото е безспорно установено, че производството пред директора на РЗОК - Пловдив е започнало по заявление от 31.05.2017 г., подадено от „МЦ Х.“ ООД за увеличение дейностите с 2160 броя за СМД, със 753 броя за ВСМД и с 19 000 лева за МДД за второто тримесечие на 2017 г.

На тази молба административният орган в изпълнение на правомощията му съгласно чл. 9, ал. 3, т. 2 от Правилата на НЗОК е издал Допълнителен протокол от 06.06.2017 г., подписан от страна на МЦ на 08.06.2017 г., от който се установява, че молбата на дружеството е частично удовлетворена, като са отпуснати допълнителни 90 броя за СМД, 40 броя за ВСМД, а от поисканата стойност за МДД е отпусната такава в размер на 1791 лева.

Допълнителният брой СМД, ВСМД и стойност на МДД са определени от комисия, назначена със Заповед № РД-09-193/02.06.2017 г. на Директора на РЗОК – Пловдив /л. 115/, съгласно нормите на Правилата на НЗОК и в срока, определен в чл. 6 от Вътрешните правила на РЗОК - Пловдив, утвърдени на 18.11.2014 г. Съгласно чл. 4 от същите, разпределението и преразпределението на заделения резерв за съответното тримесечие се осъществява от комисия, която в своята дейност се ръководи от Правилата на НЗОК. В цитираните Вътрешни правила подробно е описана методиката, по която става разпределението и преразпределението на допълнителните бройки СМД и стойност на МДД от предварително заделения резерв.

16. По делото не са представени доказателства административният орган да е отговорил по какъвто и да е начин на оспорващото дружество защо молбата за увеличаване на дейностите не е удовлетворена изцяло. В този смисъл съдът намира, че за разликата от отпуснатите 90 бр. СМД до поисканите 2160 бр., за разликата от отпуснатите 40 броя ВСМД до поисканите 753 броя и за разликата от отпуснатите 1791 лева стойност МДД до исканата от 19 000 лева, се е формирал мълчалив отказ на директора на РЗОК – Пловдив. Доводът на жалбоподателя, че отказът е незаконосъобразен, защото липсват мотиви, е неоснователен. Това е така, защото, както вече се посочи, в случая се касае за мълчалив отказ, който за разлика от изричния, не се издава във форма и съдържание, съгласно чл. 59 от АПК. Мълчаливият отказ е приравнен по правни последици на изричен отказ, с който непроизнасянето от компетентен административен орган в срок, се счита за изричен отказ да бъде издаден административен акт с поисканото съдържание.

17. Съдът намира този отказ за законосъобразен, доколкото е установено, че не са били налични остатъци за разпределение на СИМП на брой СМД, респ. ВСМД и стойност МДД, както и че не е било възможно да се удовлетвори изцяло молбата на лечебното заведение и да се отпусне брой СМД, респ. ВСМД и стойност МДД в целия поискан размер.

Отделно от това, от подаденото заявление от управителя на МЦ за отпускане на допълнителни бройки и стойности се установява, че в същото липсват основателни доводи за отпускането на такъв голям брой направления и средства в голям размер.

В този смисъл, жалбоподателят, комуто бе доказателствената тежест, не успя да докаже от една страна наличието на остатъци по резерва на РЗОК – Пловдив, а от друга страна необходимост от предоставяне на поисканите стандарти /над вече допълнително отпуснатите такива/. А доказателствената тежест е негова, тъй като той твърди необходимост от такива стандарти в един силно завишен размер, което налага обосноваването им с обективни данни, а не само с твърдения. Поради това и с оглед липсата на такива /данни и твърдения/ и ответният административен орган няма какво повече да посочи, за да обори тези на практика голословни твърдения.

18. От представените по делото доказателства се установява, че молбата на „МЦ Х.“ ООД е частично удовлетворена с оглед определения коригиращ коефициент по Заповед № РД-09-132/02.05.2017 г. на Директора на РЗОК – Пловдив /л. 108/, исканията на останалите изпълнители на медицинска помощ и при съобразяване с размера на заделения резерв.

Действията на директора на РЗОК – Пловдив са съобразени, както с чл. 9 и чл. 10 от Правилата на НЗОК, така и с указанията, дадени в писмо изх. № 20-00-121/12.04.2017 г. на управителя на НЗОК, според които при изчисленията на броя на назначаваните СМД и стойността на назначаваните МДД, следва да се има предвид отчетената дейност за месеците – декември 2016 г., януари и февруари 2017 г., а при определяне на коригиращия коефициент за диспансерните дейности и изследвания при изпълнителите на ПИМП и СИМП, да се има предвид изпълнението на посещенията на диспансерните лица за четвърто тримесечие на 2016 г. /л. 110/.

19. Съгласно приложимите правни норми правилно директорът на РЗОК - Пловдив не е отпуснал СМД, ВСМД и МДД в исканите от МЦ стойности. Обратното е било възможно само, ако не се удовлетворят молбите на другите изпълнители на специализирана медицинска помощ, заявили също искане за увеличение на дейностите, както и ако е имало достатъчно основания това да бъде сторено.

Заключението на вещото лице, което съдът възприема като компетентно и обективно изготвено, въвеждащо в процеса с необходимата пълнота релевантните за разрешаване на настоящия административноправен въпрос факти и обстоятелства, и кореспондиращо с останалия доказателствен материал по делото, е категорично в тази насока и обосновава несъмнения извод, че към 06.06.2017 г. не са били налични остатъци за разпределение на СИМП на брой СМД, респ. ВСМД и стойност МДД.

20. Изложеното до тук налага извод за неоснователност на жалбата, поради което същата ще следва да бъде отхвърлена.

V. За разноските:

21. При посочения изход на спора, на Районна здравноосигурителна каса – Пловдив се дължат извършените разноски по осъществената юрисконсултска защита и заплатените депозити за вещо лице. Те се констатират в размер на 350 лв. (200 лв. - депозит за вещо лице и 150 лв. – юрисконсултско възнаграждение, изчислено съгласно чл. 24 от Наредба за заплащането на правната помощ, във връзка с чл. 37, ал. 1 от ЗПП, във връзка с чл. 76, ал. 8 от ГПК, във връзка с чл. 144 АПК).

 

Така мотивиран, на основание чл. 172, ал. 2 от АПК, Пловдивският административен съд, ІІ отделение, ХVІІ състав

                                                     

 

Р    Е    Ш   И :

 

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на „МЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР Х.” ООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление ***, представлявано от управителя д-р Г.Т.Т., против Мълчалив отказ на Директора на РЗОК – гр. Пловдив, в частта, с която не е уважено искането за увеличение на брой специализирани медицински дейности /СМД/ по бл. МЗ НЗОК № 3 над 90 до 2160 броя; ВСМД по бл. МЗ НЗОК № 3А над 40 до 753 броя и медико-диагностични дейности /МДД/ по бл. МЗ НЗОК № 4 над 1791 лв. до 19 000 лв. по молба с вх. № 29-04-55-46/31.05.2017 г. за второ тримесечие на 2017 г.

ОСЪЖДАМЕДИЦИНСКИ ЦЕНТЪР Х.” ООД, ЕИК ***, със седалище и адрес на управление ***, представлявано от управителя д-р Г.Т.Т., да заплати на Районна здравноосигурителна каса – Пловдив, сумата в размер на 350 лв., представляваща възнаграждение за осъществената юрисконсултска защита и заплатени депозити за вещо лице.

 

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването на страните за неговото изготвяне.

 

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: /П/