Р А П О Р Е Ж Д А Н Е
№ …………………
гр. Варна, 21.12.2022
г.
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД - ВАРНА, ХІV състав, в закрито
заседание на двадесет и първи декември две хиляди двадесет и втора година, като
разгледа докладваното от съдия ВАСИЛ ПЕЛОВСКИ адм. д № 2773/2022 г. по описа на съда, за да се произнесе, взе
предвид следното:
Образувано е по частна касационна жалба от „ВЕЛИКОВ ДИЗАЙН СТУДИО“ ЕООД, против Определение № 1522 от 31.10.2022 г., постановено по АНД № 4338/2022 г. по описа на Pайонен съд – Варна (ВРС), с което е прекратено производството по делото и е върната жалбата на оспорващия срещу Наказателно постановление (НП) № 579003-F529676/25.05.2021 г. издадено от Директор на Дирекция „Обслужване“ при ТД на НАП - Варна.
Процесното НП е изпратено по пощата, чрез „СТАР ПОСТ“ ООД, като препоръчана пощенска пратка, поради което за да се приеме, че са изпълнени изискванията на чл. 58, ал. 2 ЗАНН, адресатът (нарушителят) да не е намерен на посочения от него адрес, следва да се удостовери изпълнението на правилата на Закона за пощенските услуги (ЗПУ).
Съгласно разпоредбата на чл. 6, ал. 4 ЗПУ, условията за доставянето на пощенските пратки и на пощенските колети се определят с общи правила, изготвени от Комисията за регулиране на съобщенията.
Според чл. 5, ал. 1 – 3 от Общите условия за доставяне на пощенски пратки и пощенски колети, препоръчаните пощенски пратки се доставят на адреса на получателя срещу подпис. Препоръчаните пощенски пратки може да се доставят на лице, пълнолетен член на домакинството на получателя, живеещо на адреса, посочен в пратката, срещу подпис и документ за самоличност, като в служебните документи се вписват трите имена на лицето, получило пратката. Когато при посещението на адреса поради отсъствие на получателя по ал. 1 или лицето по ал. 2 пощенската пратка не може да бъде доставена, в пощенската кутия се оставя писмено служебно известие с покана получателят да се яви за получаване на пратката в пощенската служба в срок, определен от пощенския оператор, не по-кратък от 20 дни, но ненадхвърлящ 30 дни от датата на получаване в пощенската служба за доставяне. Броят на служебните известия и времевият интервал на уведомяване на получателите се определят от пощенските оператори в общите условия на договора с потребителите, като броят на служебните известия е не по-малък от две.
От своя страна, съгласно предвиденото в т. 55.2.6 от
Общите условия на договора с потребителите на пощенски услуги, включени
в обхвата на универсалната пощенска
услуга, предоставяни от „СТАР ПОСТ” ООД (достъпни
на адрес: http://www.starpost.info/certs.aspx), пощенски пратки, които
се доставят на домашен адрес, се доставят лично на получателя или на негов
пълномощник, а когато върху пратката няма изрично указание „лично на получателя“,
може и на пълнолетен член от домакинството му - като в служебните формуляри
освен данните по т.55.2.1. се вписва и родствената връзка с получателя. Когато
при посещението на адреса на получателя, пратката не може да бъде доставена
поради отсъствие на получателя/пълнолетен член на домакинството, той се
уведомява със служебно известие по реда и в сроковете по т. 55.1.1. да се яви в
пощенския офис за доставяне. Срокът за доставяне
е 20 дни от датата на получаване на пратката в пощенската служба. При неявяване
на получателя в срок от 5 календарни дни от датата на получаване на пратката в
пощенската станция за доставяне се изпраща второ писмено служебно известие.
Предвид изложеното съдът констатира, че по административната преписка липсват доказателства за оставено писмено служебно известие с покана до получателя на пратката да се яви в съответната пощенска служба. При така установеното следва да се предостави възможност на ответника - Директор на Дирекция „Обслужване“ при ТД на НАП – Варна да предостави доказателства за изпълнение на това изискване.
На следващо място следва да се изиска информация от „СТАР ПОСТ“ ООД в процеса на връчване на процесното НП № 579003-F529676/25.05.2021 г. с обратни разписки № ********** и № **********, предвид обстоятелството, че адресатът не е открит на адрес, последният уведомяван ли е със служебно известие да се яви в пощенския офис за доставяне.
Предвид горното чяастната жалба следва да се остави без движение за събиране на доказателства по реда на чл. 234, ал. 2 АПК.
По изложените съображения, съдът
Р А З П О Р Е Д И:
ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ частна жалба с вх.№ 18274/07.12.2022 г. от „ВЕЛИКОВ ДИЗАЙН СТУДИО“ ЕООД.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответника Директор на Дирекция „Обслужване“ при ТД на НАП – Варна в 7 – дневен срок от получаване на съобщението, да представи доказателства при връчване на НП № 579003-F529676/25.05.2021 г. с обратни разписки № ********** и № **********, оставено ли е писмено служебно известие с покана до получателя на пратката да се яви в съответната пощенска служба.
Да се изиска от „СТАР ПОСТ“ ООД в 7 – дневен срок
от получаване на съобщението информация в процеса на връчване на НП №
579003-F529676/25.05.2021 г. с обратни разписки № ********** и № **********,
уведомяван ли е адресата „ВЕЛИКОВ ДИЗАЙН СТУДИО“ ЕООД със служебно известие да
се яви в пощенския офис за доставяне.
Разпореждането не подлежи на обжалване.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: