ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 5088
Варна, 17.05.2024 г.
Административният съд - Варна - XVIII състав, в закрито заседание в състав:
Съдия: | МАРИЯ ЖЕЛЯЗКОВА |
като разгледа докладваното от съдията Мария Желязкова административно дело № 403/2024 г. на Административен съд - Варна, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/, вр. чл.25 ал.3 от Закона за агрохранителната верига /ЗАХВ/.
Образувано е по жалба на И. Б. Я., [ЕГН], от гр.Варна, ул.“Д-р В.П.“ № 8, вх.1, ап.8-9, чрез пълномощник – адв. Н.Б., срещу Разпореждане за забрана № 01462/12.02.2024г. на Гл. инспектор към ОБДХ – Варна Д-р Р. Н..
В съдебно заседание на 24.04.2024г., с протоколно определение, съдът е счел делото за изяснено от фактическа страна и е дал е ход по същество. В срока за произнасяне съдията-докладчик констатира, че представените от ответника доказателства относно компетентността на органа постановил оспорения акт, не са достатъчни. Нормата на чл. 24, ал.1 от ЗУАВ /посочена като основание за издаване на обжалваното разпореждане/ установява, че ръководителите на съответните ведомства по чл.7, в рамките на тяхната компетентност и в зависимост от тежестта на установените нарушения, прилагат една или няколко от мерките по чл. 138, параграф 2 от Регламент (ЕС) 2017/625. Съгласно разпоредбата на чл.7, ал.1, т. 4 от ЗУАВ компетентен орган по смисъла на чл. 4 от Регламент (ЕС) 2017/625, осъществяващ официален контрол и други официални дейности, е БАБХ. По делото не са представени доказателства Гл.инспектор д-р Р. Н. да е надлежно оправомощена да издава актове, с които да прилага някои от мерките от чл.138 параграф 2 от Регламент (ЕС) 2017/625 /каквато е настоящата/. Представената длъжностна характеристика не установява този факт.
Предвид изложеното, съда намира, че протоколното определение за даване ход на делото по същество от съдебно заседание проведено на 24.04.2024г. следва да отмени и на ответника да се предостави последна възможност да представи доказателства за компетентността на органа постановил оспореното разпореждане, в частност издадена в този смисъл заповед за оправомощаване от компетентен орган по чл.7 от ЗУАВ, като при непредставяне в срок, съдът ще приеме, че такава не съществува.
Воден от горното, съдът
О П Р Е Д Е Л И :
ОТМЕНЯ протоколно определение за даване ход по същество на адм.д. № 403/2024г. по описа на Адм.съд-Варна, от съдебно заседание на 24.04.2024г.
ДАВА ПОСЛЕДНА ВЪЗМОЖНОСТ на ответника в 7-дневен срок от получаване на съобщението да представи доказателства /с копие за жалбоподателя/ за компетентността на органа постановил оспореното разпореждане да осъществява контрол и да издава актове по чл. 24, ал.1 от ЗУАВ, вр. чл. 138, параграф 2 б. „г“ от Регламент (ЕС) 2017/625, в частност издадена в този смисъл заповед за оправомощаване от компетентен орган по чл.7 от ЗУАВ, като УКАЗВА на същия, че при непредставяне в срок, съдът ще приеме, че такава не съществува.
НАСРОЧВА производството по делото в открито съдебно заседание на 19.06.2024г. от 10.15ч., за която дата да се призоват страните с препис от настоящото определение.
Определението не подлежи на обжалване.
Съдия: | |