Протокол по дело №646/2021 на Районен съд - Разград

Номер на акта: 148
Дата: 10 март 2022 г. (в сила от 10 март 2022 г.)
Съдия: Доротея Енчева Иванова
Дело: 20213330200646
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 28 октомври 2021 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 148
гр. Разград, 09.03.2022 г.
РАЙОНЕН СЪД – РАЗГРАД в публично заседание на девети март през
две хиляди двадесет и втора година в следния състав:
Председател:ДОРОТЕЯ ЕНЧ. ИВАНОВА
при участието на секретаря СРЕБРЕНА СТ. РУСЕВА
Сложи за разглеждане докладваното от ДОРОТЕЯ ЕНЧ. ИВАНОВА
Административно наказателно дело № 20213330200646 по описа за 2021
година.
На именното повикване в 10:00 часа се явиха:
ЖАЛБОПОДАТЕЛЯТ, уведомен, не се явява за него се явява адв. Св.
М. отпреди.
АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАВАЩИЯ ОРГАН Изпълнителна
Агенция „Автомобилна администрация“ гр. София, Регионална Дирекция
„Автомобилна администрация“ гр. Русе, редовно призовани, не се явява
представител.
КОНТРОЛИРАЩАТА СТРАНА Районна прокуратура гр. Разград не се
явява представител.
АДВ. М.: Да се даде ход на делото.
СЪДЪТ намира, че липсват процесуални пречки по даване ход на
делото, поради което
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО.
ДОКЛАДВА постъпила с вх. № 1538/21.02.2022 г. справка от ТД на
НАП гр. София.
АДВ. М.: Да се приеме.
СЪДЪТ
О П Р Е Д Е Л И:
ПРИЕМА представеното доказателство справка от ТД на НАП гр.
София.
АДВ. М.: Няма да соча други доказателства.
СЪДЪТ счете делото за изяснено от фактическа страна и
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД ПО СЪЩЕСТВО.
АДВ. М.: Преди да изложа съображенията си по правния спор ще се
опитам да внесе яснота по фактите касаещи транспортния превозвач „Метро
плюс“, реда по който се организира дейността в дружеството, по който се
администрира цялата работа, управляват транспортни средства и контролират
и ръководят управляващите автобусите шофьори. Колкото и да ми е странно,
защото мисля, че тези практики отдавна са преустановени в областта на
1
обществения превоз на пътници, още повече в международния превоз на
пътници, на практика са указва, че транспортния превозвач „Метро плюс“,
който апроро притежава разрешително за експлоатиране на международна
превозна редовна линия с маршрут Русе-Истанбул, всъщност е създал
структура, която не намира регламентация, нито в приложимите в сферата на
транспортните закони, нито Търговския закон или всеки, който има
отношение към подобен вид дейност. Какво имам предвид, в състава на
„Метро плюс“ ООД се използват автобуси, които са наети от дружеството,
собственост на физически лица, което не противоречи на закона, като тези
автобуси се експлоатират от техните собствени и набрани от собствениците
екипажи. В случая процесния автобус мерцедес, с рег. № Р 1881 КН е
собственост на жалбоподателя Ш.М., като на него се предоставя
изпълнението на тази линия от гр. Русе до гр. Истанбул и той организира
цялата дейност по разписанието и си осигурява работниците. От постъпила
справка от ТД на НАП гр. София се установява, че нито Ш.М., нито Ш. Х.,
нито С.Б. имат сключени договори с „Метро плюс“. Това не е предмет на
правния спор. На следващо място за конкретния курс на 16.08.2021 г. смятам,
че се установи, че на борда на автобуса са били двама водачи Ш.М. и С.Б.
независимо, че нямат трудови договори, това са хората ангажирани да
управляват автобуса, както от справката на граничния пункт, така и от
показанията на разпитания Ш. Х. се установяват тези обстоятелствата, че Ш.
Х. не е бил в автобуса, като автобусът е бил управляван от Ш. и С.. Това е
относно недоразуменията кой е бил на борда на автобуса, кой го управлявал,
кой го сменял. Що се отнася до изготвянето на пътния лист, Вие не
допуснахте да разпитаме свидетел - служителка на автогара Русе П., която
подпомага този сплотен екип от Ш. и С. при обработване на документите
Защо обаче, не който е служител на фирмата ги подпомага, защото
организацията на „Метро плюс“ не прилича на нищо, но е факт. И по тази
причина в пътния лист са имената на водачите Ш.М. и Ш. Х. – който не е
присъствал. Та да се върнем на правния спор. От събраните доказателства
безпротиворечиво се установява, че автобусът от гр. Русе до гр. Разград е
управляван от водача С.Б.. Безспорен факт е, че поради непоглеждане на
Министерство на транспорта разписанието възложено по линията Русе –
Истанбул, в частта Русе - Разград следва да се изпълни за 2 часа, което е
абсурдно и по тази причина автобусът не само за този курс, а и за всеки друг
пристига значително по-рано от възложеното разписание. Няма начин
разписанието да се спазва, защото тези 60 км. няма как да се изминат за
толкова дълго време, няма как да се спре по маршрута или да се управлява
автобусът с по-ниска скорост. Пристигайки по-рано на автогарата искат или
не хората от екипажа следва или да престоят там, изчаквайки началния етап
на тръгване или да се възползват от възможността да решат някой възникнал
проблем. Установи се в производството, за технически проблеми установени
в автобуса. Установи се и какво е наложило автобусът да излезе от автогарата
и защо е бил управляван от Ш.М. с картата на С.Б., доколкото да се отиде до
сервиза, провери софтуера и се върне обратно до началния час на тръгване,
говорим за малък отрязък на територията на гр. Разград, при който отрязък
единият водач е управлявал с картата на другия водач, който изначално е
тръгнал от гр. Русе и е следвало да продължи и след гр. Разград. Считам, че
жалбоподателят не е бил наясно с това, което прави, тръгвайки до сервиза, че
2
в тахографа се е намирала намира картата на другия водач. Призовавам съда и
умолявам постановявайки решение да направи анализ на следното: има ли
смисъл от подобно нарушение. Няма смисъл, защото с двамата водачи на
борда автобусът ще изпълни разписанието си, без да се извършва нарушение
нито на Регламент № 561, нито на европейската спогодба приложима в
случая. Така, че тази подмяна в такъв ранен момент не води до положителен
резултат за двамата водачи. Защото рано или късно на този водач, ще
свършат часовете и ще трябва да застъпи този, чиято карта е били използвана.
До ситуацията се достига поради недоглеждане и жалбоподателят Ш.М. в
действителност е реализирал посоченото деяние в хипотезата на чл. 14 от НК.
И в крайна сметка считам, че дори да се приеме, че е налице нарушение, то
това е в условията на чл. 28 от ЗАНН и можем да твърдим, че това деяние е
маловажно и моля да отмените наказателното постановление.
СЪДЪТ обяви, че ще се произнесе с решение в срок.
ЗАСЕДАНИЕТО приключи в 10:16 часа.
ПРОТОКОЛЪТ изготвен днес в съдебно заседание.
Съдия при Районен съд – Разград: _______________________
Секретар: _______________________
3