Р А З
П О Р Е Ж Д А Н Е
Номер |
|
Година |
02.04.2021 г. |
Град |
Кърджали |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Административен |
Съд |
|
Състав |
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
На |
02.04. |
Година |
2021 г. |
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
В |
Закрито |
заседание и следния състав: |
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Председател |
Ангел
Момчилов |
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Членове |
|
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Съдебни заседатели |
|
|||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Прокурор |
|
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
като
разгледа докладваното от |
Съдията |
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Адм. |
дело
номер |
55 |
По
описа за |
2021 |
година. |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
Производството е образувано
по жалба от Ш.А.К. от ***, против Акт за прекратяване на ангажимент по мярка 10 „Агроекология и климат“ от програмата за развитие на
селските райони за периода 2014 – 2020 за кампания 2017 с изх. № 01-6500/980 от 17.02.2021 г., издаден
от заместник
изпълнителния директор на ДФ „Земеделие“ гр.София, с който е прекратен поетият
ангажимент по направление
„Възстановяване и поддържане на затревени площи с висока природна стойност
(ВПС-1)“.
Счита,
че административният акт е незаконосъобразен и постановен в нарушение на
материалния закон и подлежащ на отмяна.
Излага съображения, че производството
по издаване на акта е започнало през 2017 г, когато Ш.К. е подала Заявление за
подпомагане с УИН *** и Приложение за кандидатстване по мярка 10 „Агроекология и климат“ за кампания 2017 с направление
„Възстановяване и поддържане на затревени площи с висока природна стойност
(ВПС-1, като заявила и площи, за които през 2016 г. е изтекъл ангажиментът й по
направление „ВПС" от мярка 214 „Агроекологични
плащания” от ПРСР 2007-2013. В последствие бил издаден и връчен на Ш.К. Акт за
прекратяване на ангажимент по мярка 10 „Агроекология
и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 — 2020
за кампания 2017 с изх. № 02-090-6500/1510 от 14.11.2018г., издаден от
заместник изпълнителен директор на ДФЗ. Цитираният акт бил обжалван и отменен с
Решение № 111/24.04.2019г., постановено по а.д. № 431/2018 г. по описа на
Административен съд Кърджали, потвърдено с Решение № 4105 от 13.04.2020 г. на
ВАС по а.д. № 6656/2019 г., влязло в сила на 13.04.2020 г.
В процесния
акт за прекратяване на ангажимент било посочено, че административните проверки
по подаденото от жалбоподателката заявление за
подпомагане за кампания 2017 по поетия многогодишен ангажимент от Мярка 10 Агроекология и климат, по направление „Възстановяване и
поддържане на затревени площи с висока природна стойност (ВПС-1)“, включвали
сравнение на размера на одобрената/референтната площ по направлението с размера
на допустимата заявена площ през текущата кампания в ИСАК. В оспорения акт за
прекратяване на ангажимент, административният орган бил приел, че процентът на
припокриване на площта на пресичане на заявените от Ш.К. през текущата кампания
парцели, с парцелите с поет ангажимент е в размер на 2.24 ха по направление
„Възстановяване и поддържане на затревени площи с висока природна стойност
(ВПС-1)“, е бил 83.48 % представени в Приложение 1. Прието било, че парцелите с поет ангажимент включвали одобрените
парцели през кампания 2015 в размер на 2.07 ха., както и новите площи заявени
за подпомагане по направлението през 2016 в размер на 0.17 ха. Административния
орган приема също, че новите площи от 2016 кампания са били разгледани по реда
па чл. 21, ал. 6 от Наредба № 7 от 24.02.2015 г.
Въвежда доводи, че
оспореният акт за прекратяване на ангажимент се явявал в противоречие с Решение
№ 111/24.04.2019г., постановено по а.д. № 431/2018 г. по описа на
Административен съд Кърджали, потвърдено с Решение № 4105 от 13.04.2020 г. на
ВАС по а.д. № 6656/2019г. Оспорва изводите на административният орган, като несъответстващи
на фактите и обстоятелствата по делото, както и несъобразени с изричните
указания и мотиви на съда.
В конкретния случай одобрените
площи, за които имало поет агроекологичен ангажимент били
посочени в Уведомително писмо за одобрение и неодобрение за участие по мярка 10
"Агроекология и климат" от Програмата за
развитие на селските райони за периода 2014 - 2020 г. с изх. № 02-090-6500/12947
от 16.03.2016 г., а именно одобрените площи били в шест парцела с обща одобрена
площ от 2.07 ха. С обжалвания акт административният орган не е извършил
съпоставка с тези референтни (одобрени) парцели с обща площ от 2,07 ха, а с
парцелите, които са заявени за подпомагане за кампания 2016г., която е
следващата (втора година) от поетия ангажимент. Заявените парцели за кампания
2016 г. бил седем на брой и с площ от 2,24 ха. Това било видно от таблица за
използваните парцели 2016г. към заявление за подпомагане за 2016 г. на Ш. К., приложени след края на адм.
дело № 431/2018г. на АС - Кърджали. Счита, че така приетото било незаконосъобразно,
тъй като се явявало в противоречие с условията на чл. 20, ал. 2 (изм.) от
Наредба № 7. Съгласно нормативните изисквания съпоставката между заявените за
кампания 2017 г. парцели следвало да се извърши с одобрените площи, за които
има поет агроекологичен ангажимент по мярка 10 „Агроекология и климат“, а не със заявените за подпомагане
през предходната година.
Оспорва изцяло като
неправилни изводите на издателя на акта, с които е прието, че при одобрена площ
от 2.07 ха и площ от пресичане от 1.87 ха, процентът на припокриване на площта
от пресичане на заявените през 2017 г. е 83.48 %, при което намалението било в
съответствие с нормата на чл. 20, ал. 2 от Наредба № 7. В случая, безспорно било
доказано в хода на а.д. № 431/2018 г. по описа на Административен съд Кърджали,
че одобрената площ на агроекологичният ангажимент е
2.07 ха, липсвало/не било представено от административния орган/нито в адм.преписка, нито в хода на делото/ доказателство
(уведомително писмо за одобрение) за допълнителни одобрени площи извън тези
2.07 ха. При това положение, безспорно било, че процентът на припокриване на
заявените през 2017 г. площи спрямо площите с одобрен агроекологичен
ангажимент бил 90,34%, който процент се получава като се раздели площа от географско пресичане между одобрените площи 2.07,
и заявените през текущата/2017 г./ кампания 1.87 ха, видно от Приложение 1, към
обжалвания акт.
Предвид това, счита, че
оспореният акт за прекратяване се явявал материално незаконосъобразен, тъй като
не са били налице обстоятелствата, съставляващи материалноправното
основание за издаването му, визирани в специалната норма на чл. 20, ал. 2
(изм.) от Наредба №7, поради което се явявали и неправилни, направените в тази
връзка констатации на административния орган.
Твърди, че изводите на администрагивния орган са необосновани и неправилни, поради
неправилното тълкуване и прилагане на закона, вследствие на допуснати
съществени нарушения на административнопроизводствените
правила в хода на административното производство, довели до необосновани материалноправни изводи. Липсвали изложени мотиви -
подробни и ясни фактически и правни основания за издаването му, както и не били
съобразени доказателствата по административната преписка. Това само по себе си
опорочавало административното производство, тъй като в тази насока липсвал
какъвто и да е документ и доказателства в подкрепа на твърденията на
административния орган. Констатациите на административния орган не кореспондирали
и с доказателствата по административната преписка.
Излага довод, че процесният акт за прекратяване на ангажимент бил нищожен и
незаконосъобразен, тъй като се явявал издаден в нарушение на материалния закон,
в частност - в противоречие с чл. 177, ал. 2 от АПК, съгласно която норма
актове и действия на административния орган, извършени в противоречие с влязло
в сила решение на съда, са нищожни. Всеки заинтересуван може винаги да се
позове на нищожността или да поиска от съда да я обяви. В тази връзка сочи, че оспореният
Акт за прекратяване на ангажимент по
мярка 10 „Агроекология и климат“ от програмата за
развитие на селските райони 2014-2020 за кампания 2017, с изх.№ 01-6500/980 от
17.02.2021 г. от зам.изпълнителен директор на ДФ ’’Земеделие” - София, за кампания
2017 с направление „Възстановяване и поддържане на затревени площи с висока
природна стойност (ВПС-1)“, противоречал на влязло в сила решение на съда, а
именно- Решение № 111/24.04.2019 г., постановено по а.д. № 431/2018 г. по описа
на Административен съд Кърджали, потвърдено с Решение № 4105 от 13.04.2020 г.
на ВАС по а.д. № 6656/2019 г., влязло в сила на 13.04.2020 г.
Моли съда да постанови
решение, с което да отмени Акт за прекратяване на ангажимент по мярка 10 „Агроекология и климат“ от програмата за развитие на
селските райони 2014- 2020 за кампания 2017, с изх. № 01-6500/980 от 17.02.2021
г. издаден от зам.изпълнителен директор на ДФ Земеделие - София, за кампания
2017 с направление „Възстановяване и поддържане на затревени площи с висока
природна стойност (ВПС-1)“, като незаконосъобразен и издаден при съществени
нарушения на административнопроизводствените правила
и в противоречие с материалноправните норми, като
преписката да се върне на изпълнителния директор на Държавен фонд
„Земеделие" за ново произнасяне по същество. Претендира присъждането на
деловодни разноски.
С оглед горното и на основание чл. 171, ал. 5 от
АПК, съдът
намира, че следва да се приемат
приложените към административната преписка писмени доказателства, като в съответствие с разпоредбата на чл.
154, ал. 1, във
вр. с чл. 153, ал. 1 от АПК, следва служебно да се конституират
и страните по делото, а именно: Ш.А.К. от ***, в качеството й на жалбодател и органът, издал оспорения административен акт – заместник изпълнителен директор на ДФ „Земеделие“
гр.София, като делото следва да се
насрочи за разглеждане в открито съдебно заседание с призоваване на страните.
Водим от горното и на
основание чл. 154, ал. 1, чл. 157, ал.1, чл.
163, ал. 1 и ал. 2 и чл. 171, ал. 5 от АПК, съдът
Р А З П О Р Е Д И :
КОНСТИТУИРА СТРАНИТЕ ПО ДЕЛОТО, както
следва:
ЖАЛБОДАТЕЛ: Ш.А.К. от ***, със съдебен
адрес:***, ***, който да бъде призован на посочения адрес;
ОТВЕТНИК: Заместник изпълнителен
директор на ДФ „Земеделие“ гр.София, с адрес ***, който да бъде призован чрез
пълномощника си юрисконсулт К. С. И. на адрес: ***.
ПРИЕМА и прилага като ДОКАЗАТЕЛСТВА по
делото административната преписка по оспорения акт, съдържаща заверени копия
от: *****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****.
УКАЗВА на жалбоподателя Ш.А.К. от ***, чрез процесуалния й представител, че носи доказателствена тежест за установяване съществуването на
фактите и обстоятелствата, изложени в жалбата, от които черпи благоприятни за
себе си правни последици.
УКАЗВА на ответника, че на основание чл.
170, ал. 1 от АПК, в негова тежест е да установи в процеса съществуването на
фактическите основания, посочени в обжалвания административен акт, както и
изпълнението на законовите изисквания при издаването му.
УКАЗВА на ответника по жалбата, че в
14/четиринадесет/ - дневен срок, считано от получаването на препис от жалбата и
от настоящото разпореждане, може да представи писмен отговор по жалбата,
съгласно разпоредбата на чл. 163, ал. 2 от АПК, както и да посочи писмените
доказателства, които да приложи към отговора.
ДА
СЕ ПРИЛОЖИ а.д. № 431/2018 г. по описа на Административен съд Кърджали.
НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито
съдебно заседание на 10.05.2021 год. от 14.00 часа, за която дата и час да се призоват страните.
Преписи от разпореждането, на основание
чл. 138, ал. 3 от АПК, да се връчат на страните по делото.
Разпореждането не подлежи на обжалване.
Председател: