Решение по дело №103/2022 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 1 април 2022 г. (в сила от 27 април 2022 г.)
Съдия: Соня Димитрова Камарашка
Дело: 20227140700103
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 10 март 2022 г.

Съдържание на акта

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

145/01.04.2022 г.

 

гр. Монтана

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Административен съд – Монтана, втори съдебен състав в публично съдебно заседание на двадесет и девети март през две хиляди двадесет и втора година в състав:

 

         Административен съдия: Соня Камарашка

 

при секретаря Александрина Александрова, като разгледа докладваното от съдията административно дело № 103 по описа за 2022г., за да се произнесе, взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) във връзка с чл.68, ал. 1 от Закона за защита от дискриминация (ЗЗДискр.)

 

Образувано е по жалба на Районна служба „Изпълнение на наказанията“ /РСИН/ - Монтана чрез надлежно упълномощения юрисконсулт Е.Д. против Решение №720 от 04.10.2021г. издадено от ad hoc заседателен състав състоящ се от Председател С*** Й*** , докладчик З*** Д*** и член П*** К*** при Комисия за защита от дискриминация /КЗД/, с което на основание чл.47 във вр. чл.64, чл.65, чл.66, чл.81 и чл.82 от ЗЗДискр. във вр. чл.9 от ЗЗДискр. е установено, че при осъществяване на своята дейност ответната страна Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ представлявана от Началника с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* е поддържала и продължава да поддържа архитектурна среда, затрудняваща достъпа на лица с увреждания до обект - Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* , извършвайки по този начин дискриминация по смисъла на чл.5 във вр. чл.4, ал.1 от ЗЗДискр. по признак „увреждане“ и нарушавайки разпоредбите на антидискриминационното законодателство. На осн. чл.47, т.3 във вр. чл.80, ал.2 от ЗЗДискр. е наложена имуществена санкция в размер на 500,00лева /петстотин/ и е предписано на основание чл.47,т.4 от ЗЗДискр. в три месечен срок от постановяване на решението, да се предприемат необходимите действия за изграждане на достъпна архитектурна среда до обект Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* . В жалбата си адресата на обжалваното решение, счита същото за неоснователно и недоказано. Твърди, че РСИН Монтана, сектор „Пробация“ ползва отдадени й безвъзмездно в сграда на Общинската администрация помещения и няма задължения и право да извършва реконструкции в нея, като задължението за изграждане на архитектурна среда е на собственика на сградата. Твърди, че в изпълнение на пробационните мерки в случай на установено увреждане на лице изтърпяващо наложено му наказание прилагат правилата регламентирани в ЗИНЗС и ППЗИНЗ. Сочи се в сградата се помещават и други институции, като отрича да е извършено нарушение по ЗЗДискр. или на който и да било друг закон уреждащ равенство в третирането. Сочи, че с оглед дадените предписания в доклада от извършената проверка са предприети действия по уведомяване на Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“ гр.С*** , която на свой ред е възложила на Областна служба „Изпълнение на наказанията“ гр. П*** да извърши техническо и финансово проучване за изграждане на архитектурна достъпност на хора с увреждания, която на свой ред е потърсила съдействие от Областен управител на Монтана. Твърди, че при извършената повторна проверка на обекта на 27.09.2021г. е констатирано но не е отразено в оспореното решение, че в дясно от входната врата на сградата е монтиран звънец и поставен международен стикер за хора с увреждания, който да се използва при нужда след известяване за установяване на контакт с пробационен служител. В съдебно заседание Районна служба „Изпълнение на наказанията“ /РСИН/ - Монтана чрез надлежно упълномощения юрисконсулт Н*** Б*** поддържа жалбата си по доводи изложени в нея и представен писмен отговор. По същество моли за отмяна на оспореното решение на Комисията за защита от дискриминация и претендира юрисконсултско възнаграждение.

Ответникът Комисията за защита от дискриминация, чрез процесуалния си представител главен юрисконсулт Б*** Б*** , оспорва жалбата, излага съображения по съществото на спора в насока законосъобразност на постановеното решение, като издадено от компетентен орган при спазване на административнопроизводствените правила и в съответствие с материалния закон. Моли за отхвърлена на жалбата и потвърждаване на решението като законосъобразно, обосновано и постановено в съответствие с целта на закона. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

С Определение №1873/08.03.2022г. на АССГ по Адм. дело №10305/2021г. производството по делото е прекратено пред АССГ и същото е изпратено по правилата на местната подсъдност на АС – Монтана.

От събраните по делото писмени доказателства от фактическа страна се установява следното:

Районна служба „Изпълнение на наказанията“ /РСИН/ - Монтана е с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* , към което е обособена и Пробационна служба – звено Монтана и е създадена към Областна служба „Изпълнение на наказанията“ гр. П*** и Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“ гр.С*** , след преструктуриране на ГДИН – С*** и териториалните й служби със Заповед №ЧР-050139/24.07.2015г. на зам. Министъра на правосъдието, като е утвърдено ново длъжностно разписание на Областни служби „Изпълнение на наказанията“. Към Областни служби „Изпълнение на наказанията“ са обособени и Районни служби „Изпълнение на наказанията“, каквато е и Районна служба „Изпълнение на наказанията“ /РСИН/ - Монтана, ведно с длъжностно разписание на основание Заповед №ЧР-05-302/30.12.2016г. на Министъра на правосъдието, приложени по делото.

На 22.04.2019г. представител на КЗД извършил проверка за състоянието на архитектурната достъпност на обект Районна служба „Изпълнение на наказанията“ /РСИН/ - Монтана, находящ се в гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* , на основание чл. 40, ал. 2 от ЗЗдискр., във връзка със Заповед № 24/20.03.2018 г. на Председателя на КЗД, в рамките на кампания "Достъпна среда". За проверката бил съставен констативен протокол от същата дата, регистриран в КЗД с вх. № 12-11-1519 от 30.04.2019г. В протокола като констатация е отбелязано, че пред входната врата на сградата има осем стъпала, като РСИН – Монтана се намира на четвърти етаж в същата сграда. Няма изградена архитектурна достъпност за хора с увреждания. Към протокола са приложени снимки /л. 22,23 от адм. д. по описа на АССГ/, изпратено по компетентност към настоящия съд.

Въз основа на констативния протокол председателят на КЗД е изготвил доклад вх. № 12-11-1430 от 12.03.2020 г. и на основание чл. 50, т. 2 от ЗЗДискр. е предложила на КЗД да бъде образувано производство за защита от дискриминация по реда на Глава четвърта, Раздел първи от ЗЗДискр., в което да се установи налице ли е нарушение на чл. 5, предложение последно по признак "увреждане" във вр. с § 1, т. 7 и 8 от ДР на ЗЗДискр.

С Решение от 10.11.2017 г. на редовно заседание на КЗД с 8 гласа е прието да се стартира кампанията „Достъпна България“ с цел да се осигури масова достъпна среда за хора с увреждания, като въз основа Заповед №24/20.03.2018г. на Председателя на КЗД приела да се образува производство и се самосезира по доклад под № 12-11-1430 от 12.03.2020г. Въз основа на решението с Разпореждане № 585 от 12.05.2020 г. на председателят на КЗД е образувала преписка № 365/2020 г. на КЗД за производство по Глава четвърта от закона. Преписката е разпределена на ad hoc заседателен състав състоящ се от трима членове на комисията. На заседание на членовете на комисията е определен Председател на състава и докладчик по преписката.

С писмо с изх. № 90-11-56/17.07.2020 г. КЗД е уведомила Началник Областна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана за образуваната преписка относно „изграждане и поддържане на архитектурна среда достъпна за хора с увреждания за обект – Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, находяща се в гр.Монтана ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* , като е дадена възможност в 7-дневен срок да представи писмено становище.

Главна Дирекция „Изпълнение на наказанията“ чрез Главния директор е представил становище с вх. № 90-11-71/23.09.2020 г., в което се съдържа писмено становище на Началник РСИН – Монтана, ведно с приложени писмени доказателства, че ползваната сграда е общинска собственост, като в нея се помещават и други общински и частни търговски дружества. Ползваните помещение от РСИН са актувани с акт за публична и частна държавна собственост  върху които е предоставено безвъзмездно право на управление с договор от 08.09.2015г. между Областен управител и Министерство на правосъдието за нуждите на Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“, Областна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ /тогава/. Приложено е и изготвено от Началник Областна служба „Изпълнение на наказанията“ – П*** писмо от 19.08.2020г. до Областен управител – Монтана, за оказване на съдействие при извършване на техническо и финансово проучване за изграждане на архитектурна достъпност за цялата сграда.

С доклад от З*** Д*** докладчик по преписката с №365/2020г. на КЗД до Председателя на състава са посочени страните по делото – доц. Д-р А*** Д*** - Председател на КЗД – подател на доклад за самосезиране и ответна страна - Областна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ представлявана от Началника, описан е фактическия състав на нарушението и извършеното проучване, ведно с приложените писмени доказателства, като е предложено насрочване на открито съдебно заседание с призоваване на страните.

По делото са приложени уведомления за призоваване на страните от КЗД, като ответник по делото е била призована Областна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ представлявана от Началника, видно от л.38 и л.40 от адм. д. по описа на АССГ. Със Заповед №12-11-1843/26.05.2022г. на Председателя на КЗД поради обективна невъзможност на Председателя на състава – В*** С*** да участва в заседанието същата е заместена от С*** Й*** .

За откритото заседание по преписка № 365/2020 г. е съставен протокол от 03 юни 2021г. на ad hoc заседателен състав, като видно от съдържанието му като конституирани страни са посочени самосезиране – доклад на доц. Д-р А*** Д*** страна в производството във вр. чл.30, ал.6 от правилата за производството и чл.50, т.2 от ЗЗДискр., ответна страна - Областна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ представлявана от Началника.

Като краен резултат КЗД е приела констативния протокол от 22.04.2019 г., въз основа на който е изготвен доклад от председателя на КЗД и е възложено с изх.№12-11-2895 от 20.09.2021г. на регионален представител на КЗД да посети обекта на място, като предостави точна информация за всички обитаващи сградата институции. Към докладна вх.№12-11-2976 от 29.09.2021г. на КЗД е изготвен протокол от последваща проверка със снимков материал на л.67 и сл. от делото на АССГ в който е констатирано, че в дясно на входната врата е поставена табела с международен знак на хора с увреждания, монтиран е звънец за известяване. При подаване на сигнал, чрез позвъняване се осъществява контакт с мл. инспектор с цел обслужване на лица с увреждания.

На 04.10.2021 г. било постановено процесното Решение с №720, в което като ответна страна е посочена Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ и с което на основание чл.47 във вр. чл.64, чл.65, чл.66, чл.81 и чл.82 от ЗЗДискр. във вр. чл.9 от ЗЗДискр. е установено, че при осъществяване на своята дейност ответната страна Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ представлявана от Началника с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* е поддържала и продължава да поддържа архитектурна среда, затрудняваща достъпа на лица с увреждания до обект - Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* , извършвайки по този начин дискриминация по смисъла на чл.5 във вр. чл.4, ал.1 от ЗЗДискр. по признак „увреждане“ и нарушавайки разпоредбите на антидискриминационното законодателство. На осн. чл.47, т.3 във вр. чл.80, ал.2 от ЗЗДискр. е наложена имуществена санкция в размер на 500,00лева /петстотин/. Предписано е на ответна страна Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ на основание чл.47,т.4 от ЗЗДискр. в три месечен срок от постановяване на решението, да предприеме необходимите действия за изграждане на достъпна архитектурна среда до обект Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* .

Оспореното решение е връчено на жалбоподателя - Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* на 08.10.2021г., видно от известието за доставка на л.84 от делото пред АССГ, жалбата е депозирана чрез КЗД, където е заведена с вх.№90-11-106 от 20.10.2021г. до АССГ, в преклузивния 14-дневен срок. Същата е процесуално допустима, от лице, което е адресат на издадения индивидуален административен акт.

По основателността на жалбата:

Разгледана по същество жалбата е ОСНОВАТЕЛНА, но по съображения различни от изложените в същата.

Като взе предвид наведените доводи и извърши проверка на оспореният акт, на всички основания за законосъобразност, съдът достигна до следните изводи: На първо място, Решение № 720 от 04.10.2021 год. по преписка № 365/2020 год. на Комисията за защита от дискриминация на РБ ad hoc заседателен състав е постановено от компетентен колективен орган, в рамките на предоставените му правомощия, съгласно чл. 47 ЗЗДискр., в съответствие с чл. 48, ал.1 във вр. с чл. 54 ЗЗДискр. Решаващият състав на КЗД е определен с Разпореждане на председателя № 585/12.05.2020г. На основание чл. 11, ал. 3 от Правилата за производство пред КЗД членовете на заседателния състав са определили с доклад до Председателя докладчик и председател на състава. На основание чл. 64, ал. 1 от ЗЗДискр. "решенията се вземат с обикновено мнозинство от членовете на заседателния състав и се подписват от него", което изискване е изпълнено, както и не е налице особено мнение на член от състава по смисъла на чл. 64, ал. 2 от ЗЗДискр.

На второ място, актът е в предписаната от закона форма, съгласно чл. 66 ЗЗДискр., като съдържа наименованието на органа, който го е издал, фактическите и правните основания за издаването му, диспозитивна част, пред кой орган и в какъв срок решението може да се обжалва.

При постановяване на решението обаче са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, установени в чл.50 - чл.70 от ЗЗДискр.

КЗД е нарушила чл. 60, ал. 2 от ЗЗДискр., което е съществено нарушение на административнопроизводствените правила, тъй като на първо място КЗД е уведомила Началник Областна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана за образуваната преписка пред КЗД и за становище, която териториална служба не съществува както към момента на изготвяне на доклада, така и при извършената проверка към 22.04.2019г., тъй като със Заповед №ЧР-050139/24.07.2015г. на зам. Министъра на правосъдието е утвърдено ново длъжностно разписание на Областни служби „Изпълнение на наказанията“, като в случая Районна служба „Изпълнение на наказанията“ /РСИН/ - Монтана с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* , и обособената към нея Пробационна служба – звено Монтана е създадено към Областна служба „Изпълнение на наказанията“ гр. П*** и Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“ гр.С*** , след преструктуриране на ГДИН – С*** и териториалните й служби. На следващо място видно от доклада – заключение по преписката, като ответник по образуваното производство пред КЗД е конституирана Областна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ представлявана от Началника. В хода на проведеното открито заседание пред КЗД по преписката е призовавана, видно от уведомленията с изх.№90-11-18/22.02.2021г. и изх.№90-11-42/13.05.2021г. и е участвала като ответна страна Областна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“, докато оспореното Решение №720/04.10.2021г. е постановено при осъществяване на дейността на Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ и по отношение на обект РСИН – Монтана, сектор „Пробация“ с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* . Постановеното решение е изпратено и на настоящия жалбоподател, който не е бил конституиран ката страна в производството пред КЗД.

Съгласно чл. 35 от АПК Индивидуалният административен акт се издава, след като се изяснят фактите и обстоятелствата от значение за случая и се обсъдят обясненията и възраженията на заинтересованите граждани и организации, ако такива са дадени, съответно направени. Безспорно производството пред КЗД следва да се съобразява както с процесуалните норми на специалния закон ЗЗДискр., така и от нормите на АПК, уреждащи административното производство по издаване на ИАА. Задължително следва да се спазват принципите на истинност – чл. 7 от АПК, на равенство – чл. 8 от АПК и на служебното начало – чл. 9 от АПК, поради което и КЗД е следвало да събере доказателства за извършената структурна промяна в проверявания обект на РСИН - Монтана.

С оспореното решение Районна служба „Изпълнение на наказанията“ /РСИН/ - Монтана е санкционирана за извършено нарушение на чл. 4, ал. 1, във връзка с чл. 5 от ЗЗДискр. по защитен признак "увреждане". Нормата на чл. 4 от ЗЗДискр. забранява всяка пряка или непряка дискриминация, основана на признак "увреждане". Разпоредбата на чл. 5 от ЗЗДискр. определя като дискриминация изграждането и поддържането на архитектурна среда, която затруднява достъпа на лица с увреждания до публични места. Законът не дава дефиниция на понятието публично място. То следва да се тълкува, изхождайки от целта на ЗЗДискр. и Конвенцията за правата на хората с увреждания, според които хората с увреждания следва да имат възможност да живеят самостоятелно и да участват пълноценно във всички аспекти на живота, като имат достъп до всички удобства и услуги, отворени или предназначени за широката общественост, както в градските, така и в селските райони. Следователно сградите, в които се предоставят обществени услуги, предлагани публично, каквато е процесната сграда ползвана от РСИН - Монтана, могат да се определят като публично място.

По отношение на субекта на задължение и съответно санкционирано лице, решението е неправилно.

Съгласно чл.12, ал.2 от Закон за изпълнение на наказанията и задържането под стража /ЗИНЗС/ Главна дирекция "Изпълнение на наказанията" е юридическо лице към министъра на правосъдието със седалище С*** и е на бюджетна издръжка, като според чл.12, ал.3 от ЗИНЗС и чл.6, ал.3 от ППЗИНЗ - Затворите и областните служби "Изпълнение на наказанията" са териториални служби на Главна дирекция "Изпълнение на наказанията". Междувременно в чл.16, ал.1 от ЗИНЗ е разписано, че Областните служби "Изпълнение на наказанията" обединяват, ръководят и контролират дейността на пробационните служби и арестите, като според ал.2 на чл.16 от ЗИНЗ към областните служби "Изпълнение на наказанията" могат да се създават районни служби, каквато е и създадената - Районна служба „Изпълнение на наказанията“ /РСИН/ - Монтана на основание Заповед №ЧР-05-302/30.12.2016г. на Министъра на правосъдието.

Съответно, функциите по ръководство на цялостната дейност на РСИН – Монтана е предоставена на Областна служба „Изпълнение на наказанията“ гр.П*** към Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“ гр.С*** . Анализът на горепосочената нормативна уредба по ЗИНЗС води до извода, че РСИН – Монтана, сектор „Пробация“ не е самостоятелно юридическо лице и следователно, като съставна единица без правосубектност, не може да бъде ангажирана отговорността й по повод нарушение на ЗЗДискр.

С втора част от процесното решение на основание чл. 47, т. 3, вр. чл. 80, ал. 2 от ЗЗдискр. на Районна служба „Изпълнение на наказанията“ /РСИН/ - Монтана е наложено административно наказание "глоба" в размер на 500,00 лева. Както беше посочено по-горе РСИН - Монтана не е юридическо лице, поради което и наложената глоба се явява изцяло незаконосъобразна.

Решението на КЗД е постановено при съществено нарушение на административнопроизводствените правила и противоречие с материалноправните разпоредби, защото при упражняване правомощията си по чл. 47, т. 1 КЗД не е взела предвид събраните в административното производство доказателства относно субектите, които могат да носят отговорност за нарушение на чл. 5 от ЗЗДискр. при осъществена дискриминация за изграждането и поддържането на архитектурна среда, която затруднява достъпа на лица с увреждания до публични места, и административното производство по реда на чл. 50, т. 2 ЗЗДискр е проведено без участието на страна, която би могла да е адресат на отговорност по реда на ЗЗДискр.

Настоящият съдебен състав намира, че допуснатите съществени нарушения на административнопроизводствените правила свързани с правилно конституиране на страните в производството, представляват основания за отмяна на решението на КЗД. Като на основание чл. 173, ал. 2 АПК делото следва да бъде върнато като преписка на КЗД. При новото разглеждане на спора следва да бъдат конституирани правилно участниците в производството, съобразно мотивите на настоящото решение, да бъдат обсъдени всички оплаквания и събрани доказателства за тях.

Предвид дадените указания и на основание чл. 174 АПК на КЗД следва да бъде определен срок за постановяване на административен акт с формата и реквизитите по чл. 66 и чл. 67 ЗЗДискр. в тримесечен срок от постъпване на преписката в КЗД.

При този изход на правния спор основателна се явява и претенцията за разноски на жалбоподателя с оглед разпоредбата на чл. 143, ал.1 от АПК вр. чл. 78 ГПК вр. чл. 24 от Наредба за заплащане на правната помощ, поради което ще следва да се присъди сумата от 100.00лева /сто/ юрисконсултско възнаграждение.

Водим от горните мотиви и на основание чл. 172, ал.2, предл. второ от АПК, съдът

 

Р  Е  Ш  И:

 

ОТМЕНЯ изцяло Решение №720 от 04.10.2021г. по преписка №365/2020г. на Комисията за защита от дискриминация издадено от ad hoc заседателен състав с което е установено, че при осъществяване на своята дейност ответната страна Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ представлявана от Началника с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* е поддържала и продължава да поддържа архитектурна среда, затрудняваща достъпа на лица с увреждания до обект - Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* , извършвайки по този начин дискриминация по смисъла на чл.5 във вр. чл.4, ал.1 от ЗЗДискр. по признак „увреждане“ и нарушавайки разпоредбите на антидискриминационното законодателство. На осн. чл.47, т.3 във вр. чл.80, ал.2 от ЗЗДискр. е наложена имуществена санкция в размер на 500,00лева /петстотин/ и е предписано на основание чл.47,т.4 от ЗЗДискр. в три месечен срок от постановяване на решението, да се предприемат необходимите действия за изграждане на достъпна архитектурна среда до обект Районна служба „Изпълнение на наказанията“ – Монтана, сектор „Пробация“ с административен адрес гр.Монтана, ул.“Ю*** И*** “ №* , ет.* .

 

ИЗПРАЩА делото като преписка на Комисията за защита от дискриминация за ново произнасяне. ОПРЕДЕЛЯ тримесечен срок за постановяване на административния акт, считано от постъпване на преписката в Комисията за защита от дискриминация.

 

ОСЪЖДА Комисия за защита от дискриминация - гр. С*** , бул. "Д*** Ц*** " №*  да заплати на Главна дирекция „Изпълнение на наказанията“ гр.С*** , сумата от 100,00 лв. /сто/ юрисконсултско възнаграждение.

 

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба чрез Административен съд - Монтана пред Върховен административен съд на РБ в 14 дневен срок от съобщението до страните.

 

На основание чл.138, ал.3 от АПК препис от решението да се изпрати на страните по реда на чл.137 от АПК.

 

 

                                                                                  Административен съдия: