О П Р Е Д Е Л Е Н И
Е
гр.Шумен, 29.09.2022г.
Административен съд - град Шумен, в закрито заседание на двадесет и
девети септември две хиляди двадесет и втора година в състав:
Административен съдия: Кремена Борисова
като разгледа докладваното от съдията АД № 272 по описа за 2022г. на Административен съд – гр. Шумен, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) във вр. с чл.14 ал.4 от Закон за опазване на околната среда /ЗООС/.
Образувано е по жалба от Община Омуртаг, представлявана от Кмета-E=N=E=(Председател на „Регионално сдружение за управление на
отпадъците /РСУО/-регион Омуртаг“) с адрес на управление гр.Омуртаг,
ул.Ал.***№2А, чрез пълномощника му и процесуален представител-адв.Р.М.от ВТАК
със съдебен адрес за призоваване и съобщения-гр.Велико Търново бул.Б.№10Б, ет.1
срещу Решение№134
от 15.08.2022год. на Министъра на околната среда и водите, с което е отхвърлена като
неоснователна жалбата срещу Предписание№171/22.06.2022год. на Директора на
РИОСВ-Шумен за прекратяване на приемането на отпадък с код 200301 на
територията на Регионално депо за неопасни отпадъци за общините Антоново,Върбица,Котел
и Омуртаг.
Съдът като провери редовността на депозираното
оспорване, счете, че са налице основания по смисъла на чл.158, ал.1 от АПК, във
вр.с чл.150, ал.1 , т.5, т.6 и т.7 от АПК и чл.151, т.2 от АПК за оставяне
жалбата без движение, поради следното:
В жалбата е посочено, че се
оспорва Решение№134 от 15.08.2022год. на Министъра на околната среда и водите,
с което е отхвърлена като неоснователна жалбата срещу
Предписание№171/22.06.2022год. на Директора на РИОСВ-Шумен за прекратяване на
приемането на отпадък с код 200301 на територията на Регионално депо за
неопасни отпадъци за общините Антоново,Върбица,Котел и Омуртаг.Съгласно
разпоредбата на чл.98 ал.2 изр.второ от АПК, доколкото с решението жалбата
срещу първоначалният административен акт е отхвърлена , на оспорване пред
Административния съд подлежи първоначалният административен акт- Предписание№171/22.06.2022год.
на Директора на РИОСВ-Шумен.В обстоятелствената част на жалбата са изложени
подробни съображения досежно нищожността и незаконосъобразността на обжалваното
решение на Министъра на околната среда и водите поради допуснати същствени
нарушения на процедурните правила и неправилно приложение на процесуалните и на
материалноправните норми на ЗУО, обосноваващи неговата нищожност, както и в нарушение
на принципа на обективност и на служебното начало.На следващо място, в
обстоятелствената част на жалбата са изложени съображения и досежно
незаконосъобразността на потвърденото с обжалваното решение на Министъра на
околната среда и водите Предписание№171/22.06.2022год. на Директора на РИОСВ-Шумен, по същество свеждащи се до
липсата на мотиви, непосочване на фактическото и правното основание за
издаването му, постановяването му в съществено нарушение на процесуалните
правила и принципи на административния процес.В петитума на жалбата се съдържа
искане за отмяна като незаконосъобразно на Предписание№171/22.06.2022год. на
Директора на РИОСВ-Шумен , а в условията на евентуалност-за прогласяване
нищожността на оспореното предписание.
В тази връзка и с оглед
констатираните от съда неясноти и съществени противоречия между
обстоятелствената част и петитума на жалбата оспорващият, в унисон с
разпоредбата на чл.150 ал.1 т.5 и т.7 от АПК ще следва да обозначи еднозначно обжалвания административен акт (дали това е Решение№134 от 15.08.2022год. на Министъра на околната среда и водите или Предписание№171/22.06.2022год. на Директора на
РИОСВ-Шумен за прекратяване на приемането на отпадък с код 200301 на
територията на Регионално депо за неопасни отпадъци за общините Антоново,Върбица,Котел
и Омуртаг или и двата
административни акта с гореупоменати номера и издатели) и в зависимост от това да прецизира в какво се състои искането му.
На следващо място,оспорващият,на
основание чл.150 ал.1 т.6 от АПК ще следва да уточни в какво се състои
незаконосъобразността на обжалвания административен акт в контекста на
разпоредбата на чл.146 от АПК,като посочи основанията за оспорване на акта.
Съдът констатира още, че жалбата
срещу Решение№134/15.08.2022год. на Министъра на околната среда и водите е
подадена и подписана от упълномощения процесуален представител на
оспорващия-адв.Р.М.от ВТАК, като същевременно към нея е прил. изрично
адвокатско пълномощно, с което оспорващият е упълномощил адв.М. да осъществява
процесуално представителство и защита по обжалване изрично на Решение№134 от 15.08.2022год. на Министъра на
околната среда и водите пред АдмС-Шумен.Към жалбата липсва и не е прил.
пълномощно, удостоверяващо упълномощаването на адв.М. да представлява
жалбоподателя по жалба срещу Предписание№171/22.06.2022год. на Директора на
РИОСВ-Шумен и в случай, че предмет на оспорване по жалбата е именно
първоначалният административен акт- Предписание№171/22.06.2022год. на Директора на РИОСВ, оспорващият
ще следва да представи пълномощно, удостоверяващо валидно упълномощаване на
адв.М. да го представлява по повод жалба срещу Предписание№171/22.06.2022год.
на Директора на РИОСВ или да преподпише жалбата лично, в качеството си на кмет
и представляващ Община Омуртаг.
С оглед изложените съображения
оспорването не отговаря на изискванията на
чл.150, ал.1, т.5 ,т.6 и т.7 от АПК и чл.151, т.2 от АПК, поради което и на основание чл.158, ал.1 от АПК същото следва да се остави без движение,
като на жалбоподателя се укаже да отстрани констатираните нередовности в 7
дневен срок от съобщаване на настоящото определение.
Водим от горното, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ жалбата, депозирана от Община
Омуртаг,представлявана от Кмета-E=N=E=(Председател на „Регионално сдружение за
управление на отпадъците /РСУО/-регион Омуртаг“) с адрес на управление гр.Омуртаг ул.Ал.***№2А, чрез
пълномощника му и процесуален представител-адв.Р.М.от ВТАК със съдебен адрес за
призоваване и съобщения-гр.Велико Търново, бул.Б.№10Б, ет.1 срещу Решение№134
от 15.08.2022год. на Министъра на околната среда и водите, с което е отхвърлена
като неоснователна жалбата срещу Предписание№171/22.06.2022год. на Директора на
РИОСВ-Шумен за прекратяване на приемането на отпадък с код 200301 на
територията на Регионално депо за неопасни отпадъци за общините
Антоново,Върбица,Котел и Омуртаг.
ДАВА
7-дневен срок на оспорващия да изправи констатираните нередовности,
като:
- уточни предмета на оспорване по
делото, като заяви дали обжалва Решение№134 от 15.08.2022год. на
Министъра на околната среда и водите или Предписание№171/22.06.2022год. на
Директора на РИОСВ-Шумен за прекратяване на приемането на отпадък с код 200301
на територията на Регионално депо за неопасни отпадъци за общините Антоново,Върбица,Котел
и Омуртаг или и двата административни акта с гореупоменати номера и издатели;
-в зависимост от обжалвания
административен акт, да прецизира в какво се състои искането му;
- да уточни в какво се състои
незаконосъобразността на обжалвания административен акт в контекста на
разпоредбата на чл.146 от АПК,като посочи основанията за оспорване на акта.
-в случай, че след уточняване
предмета на обжалване жалбата е подадена срещу Предписание№171/22.06.2022год.
на Директора на РИОСВ-Шумен, да представи пълномощно, удостоверяващо
валидно упълномощаване на адв.М. да го представлява по повод жалба срещу
Предписание№171/22.06.2022год. на Директора на РИОСВ или да преподпише жалбата
лично, в качеството си на кмет и
представляващ Община Омуртаг.
В съобщението да се впише изрично
указание, че при неотстраняване на
нередовностите в указания срок, жалбата ще се остави без разглеждане, а
настоящото производство ще бъде прекратено съгласно чл.158, ал.3 от АПК.
След изтичане на указания срок
или изпълнение на дадените указания, делото да се докладва незабавно на съдията
– докладчик.
Препис от
настоящото определение да се връчи на оспорващия на посочения по делото съдебен
адрес.
Административен съдия: