РЕШЕНИЕ
№ 1349
Бургас, 16.02.2024 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Бургас - II-ри състав, в съдебно заседание на двадесет и четвърти януари две хиляди и двадесет и четвърта година в състав:
Съдия: | КОНСТАНТИН ГРИГОРОВ |
При секретар ДИМИТРИНА ДИМИТРОВА като разгледа докладваното от съдия КОНСТАНТИН ГРИГОРОВ административно дело № 20237040700859 / 2023 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.220 от Закона за митниците (ЗМ) във връзка с глава десета, раздел първи от Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Образувано е по жалба от Галва метал България ЕООД в несъстоятелност, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр. София, п.к. 1404
р-н Триадица бул. България, № 49А, ет.2, офис 6, представлявано от управителя Т. Х. О., чрез адвокат Р. А. Х. от АК – София, против решение № 32-76295/24.02.2023 г. на директора на ТД Митница Бургас.
В жалбата се твърди, нищожност на оспорения административен акт – постановен от некомпетентен орган, алтернативно незаконосъобразност – неспазване на установената форма и липса на задължителни реквизити, при допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила и материалния закон. Сочи се, че към датата и часа на вноса, квота 098612, открита за внос на стоки с ТАРИК **********, с който според проверяващия орган е следвало да се класира процесната част от стоката, е била свободна, поради това митническият орган е трябвало да съобрази този факт и да приложи непреференциално мито от 0 %, а не защитно мито от 25 % за внос при условията на изчерпана квота. Сочи се, че обжалваното решение е издадено и в противоречие с целта на закона.
В допълнение към жалбата се излагат още аргументи за незаконосъобразност на административния акт. Твърди се, че в хода на административното производство е нарушено правото на изслушване на дружеството по смисъла на чл.22, §6 Регламент (ЕС) № 952/2013, вр. чл.8 от Регламент (ЕО) 2015/2447. Твърди се още липса на мотиви. Описват се конкретни съществени неточности, които според жалбоподателя влияят на законосъбразността на акта. Не е приложен чл.86, §6 от Регламент (ЕС) № 952/2013. Мотивите, изложени в доклада и в уведомлението противоречат на мотивите, изложени в решението.
Иска се съдът да обяви за нищожно решението или да го отмени като незаконосъобразно.
В съдебно заседание жалбоподателят, редовно призован, се представлява от упълномощен представител, който поддържа жалбата и исканията в нея. Претендира разноски и представя списък на същите по чл.80 от ГПК (л.232).
Ответникът – Директор на Териториална дирекция „Митница Бургас“, чрез процесуален представител оспорва жалбата, като неоснователна и прави искане да бъде оставена без уважение. Претендира юрисконсултско възнаграждение. Ангажира доказателства. Прави възражение по списъка на разноските за адвокатски хонорар.
В писмени бележки подробно аргументира становището за неоснователност на жалбата и прилага съдебна практика за сведение.
Факти:
На 06.04.2020 г. в МБ Свободна зона Бургас, ТД Митница Бургас, Галва метал България ЕООД подал митническа декларация (МД) с MRN 20BG001008019145R4/06.04.2020 г. (л.505 от адм. д. № 511/2023). Дружеството декларирало за режим „допускане за свободно обращение“ стока с описание в ел.д. № 6/8 „галванизирани стоманени ленти с широчина по-малка от 600 mm – 22 181 кг; 0,56 mm х 80 mm – 2 935 кг – 1 бр; 0,56 mm х 122 mm – 14 256 кг – 5 бр.; 0,56 mm х 175 mm – 3 120 кг – 1 бр.; 0,56 mm х 200 mm – 1 870 кг – 1 бр. За стоката е декларирн код по ТАРИК в ел.д. № 6/14- Кл.33 от МД **********, който отговаря на: „Плосковалцовани продукти от желязо или от нелегирани стомани, с широчина, по-малка от 600 mm, плакирани или покрити; Поцинковани по друг начин; откислени с алуминий; плакирани или покрити чрез горещо поцинковане с цинк и/или с алуминий, но не и с други метали; химически пасивирани; съдържащи тегловно: 0,015 % или повече, но не повече от 0,170 % въглерод, 0,015 % или повече, но не повече от 0,100 % алуминий, не повече от 0,045 % ниобий, не повече от 0,010 % титан и не повече от 0,010 % ванадий; на рулони, на разкроени по размери листове и на тесни ленти”.
Към МД са представени и следните описани в ел.д. 2/3 документи: опаковъчен лист с референтен № 001396/020420; декларация за износ на стоки № 20341200EX102788; търговска фактура № GLA20200000000113-114/010420; пътна товарителница 020420; Сертификат ATR № В1093643; U005 Сертификат за наименование за произход S0353323,
В ел.д. 4/17 от МД, дружеството е декларирало код на тарифна преференция 120 „Непреференциални тарифни квоти“ и код на тарифната квота в ел.д. 8/1 098610, във връзка с което е приложена ставка на вносно мито (А00) в размер на 0 %.
Декларираната митническа стойност на стоката е в размер на 28 328,61 лв.
Данъчната основа в размер на 28 328,61 лв. е определена на основание чл.55 от ЗДДС и предвид данъчната ставка от 20 %, съгласно чл.66, ал.1, т.2 от ЗДДС и на основание чл.67, ал.1 от същия закон задължението за ДДС при внос (В00) по смисъла на чл.16, ал.1 от ЗДДС е определено в размер на 5 665,72 лв.
Със заповед № ЗТД-1000-409/07.06.2022 г. на директора на ТД Митница Бургас (л.502 от адм.д. № 511/2023), изменена по отношение на срока със заповеди № ЗТД–1000-566/08.08.2022 г. (л.457 от адм.д. № 511/2023) и № ЗТД–1000-627/07.09.2022 г. (л.416 от адм.д. № 511/2023), на основание чл.34, т.1 и т.9 от Устройствения правилник на Агенция Митници и чл.84в, ал.2, т.2 от Закона за митниците, е възложено извършването на проверка в рамките на последващия контрол, на основание чл.48 от Регламент (ЕС) № 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 9 октомври 2013 година за създаване на Митническия кодекс на Съюза и чл.84, ал.1, т.2 от ЗМ. Указано е при проверката да бъде установена законосъобразността на действията на проверяваното лице, при поставяне на стоките под митнически режим „допускане за свободно обращение“, прилагането на мерките на търговската политика в ЕС, както и изпълнение на задължението на проверяваното лице за плащане и обезпечаване на публичните държавни вземания при поставяне на стоките под съответния режим. Заповедите са връчени на дружеството срещу разписки.
На 10.06.2022 г. на дружеството е връчено искане № 1 за предоставяне на документи (л.499 от адм.д. № 511/2023). С приемо – предавателен протокол от 17.06.2022 г. СК „Интер Информ Консулт“ ЕООД предал на ТД „Митница Бургас“ подробно описана в протокола документация собственост на Галва метал България ЕООД (л.474 от адм.д. № 511/2023).
На 20.06.2022 г. на жалбоподателя е връчено искане № 2 за предоставяне на документи (л.472 от адм.д. № 511/2023). С приемно – предавателен протокол от 24.06.2022 г. (л.468 от адм.д. № 511/2023) СК „Интер Информ Консулт“ ЕООД предал на ТД „Митница Бургас“ хронологични счетоводни регистри с кореспондиращи сметки по дебита и по кредита на счетоводни сметки 304 „Стоки“, 401 „Доставчици“, 411 „Клиенти“, 412 „Клиенти по аванси“, 457 „Разчети с митници“, 460 „Вътрешни разчети“, 492 „Разчети със собственик“, 498 „Други дебитори“, 499 „Други кредитори“, 501 „Каса в левове“, 503 „РС в левове“, 504 „Разплащателна сметка във валута“, 602 „Външни услуги“, 609 „Други разходи“, 702 „Приходи от продажба на стоки“, 709 „Други приходи“.
На 15.07.2022 г. на Галва метал България ЕООД е връчено искане № 3 за представяне на документи (л.465 от адм.д. № 511/2023). С приемо – предавателен протокол от 21.07.2022 г. (л.459 от адм.д. № 511/2023) СК „Интер Информ Консулт“ ЕООД предал на ТД „Митница Бургас“ исканите документи, ведно с обяснения. С приемо – предавателен протокол от 19.07.2022 г. (л.461 от адм.д. № 511/2023) СК „Интер Информ Консулт“ ЕООД предал на ТД „Митница Бургас“ копия на фактури с конкретно посочени номера, копия на три митнически декларации, копия на фактури за продажби с посочени номера от 2021 г. и 2022 г.
На 09.08.2022 г. е връчено и искане № 4 за представяне на документи (л.453 от адм.д. № 511/2023). С приемно – предавателен протокол от 16.08.2022 г. (л.441 от адм.д. № 511/2023) СК „Интер Информ Консулт“ ЕООД предал на ТД „Митница Бургас“ сертификати за качество, проформа-фактури и отговор по искането. С приемно – предавателен протокол от 19.08.2022 г. (л.432 от адм.д. № 511/2023) СК „Интер Информ Консулт“ предал на ТД „Митница Бургас“ превод на отговор по искане № 4. Съгласно писмените обяснения, етапите на производство на поцинковани рулони са както следва: горещовалцуваните рулони се почистват с HCI киселина; процесът на студено валцуване се извършва с цел изтъняване на почистените горещовалцувани рулони; валцуваните рулони се потапят в съд с разтопен цинк чрез метод на горещо потапяне и се покриват с цинк, като този процес на нанасяне на покритие се нарича „поцинковане“. Посочено е, че процесът на откисляване с алуминий се извършва по време на производството на „горещовалцуван лист“, който е суровината в този процес. Обяснено е как се извършва процесът на откисляване с алуминий (л.438 от адм.д. № 511/2023).
С изх.№ 32-272083/15.08.2022 г. до „Бумитспед“ ООД е изпратено искане за представяне на документи и информация във връзка с извършвания последващ контрол на Галва метал България ЕООД (л.368 от адм.д. № 511/2023), тъй като „Бумитспед“ ООД действа в качеството си на пряк представител на проверяваното дружество.
В отговор (л.343 от адм.д. № 511/2023) „Бумитспед“ ООД посочва, че тарифното класиране на стоки допуснати за свободно обращение от Галва метал България ЕООД е определяно според предоставяните от проверяваното дружество анализни сертификати и съпътстващи документи, както и според преките изисквания от дружеството, за което е приложена e-mail кореспонденция. Сочи се, че стоките са декларирани с различни кодове по ТАРИК, поради факта, че анализните сертификати, приложени от Галва метал България ЕООД, отговарят на съответния код използван в съответната декларация.
На 24.08.2022 г. жалбоподателят е получил искане № 5 (л.423 от адм.д. № 511/2023) за представяне на документи – анализни сертификати от производителя/ите, от които да е видно вида и състава на стоките, допуснати за свободно обращение. С искането са дадени указания за представяне на конкретни документи и справки. С приемо – предавателен протокол от 16.09.2022 г. от (л.388 от адм.д. № 511/2023) СК „Интер Информ Консулт“ представя превод на отговор по искане №5; отговор копие на документи на турски език; USB флаш памет с всички документи по приложено извлечение от файловете с номера на документите; заверени копия на документи на хартия по приложено извлечение от файловете с номера на документите.
На 05.10.2022 г. на Галва метал България ЕООД, чрез упълномощено лице е връчено уведомление за провеждане на заключително обсъждане на основание чл.84к от ЗМ (л.386 от адм.д. № 511/2023).
На 07.10.2022 г. е проведено заключително обсъждане (л.386 от адм.д. № 511/2023), относно резултатите от извършената проверка. На заключителното обсъждане от страна на дружеството са присъствали управителят и две от лицата за съдействие при проверката. Управителят на проверяваното лице е бил уведомен за направените в хода на проверката констатации, касаещи тарифното класиране на стоки допуснати за свободно обращение. За проведеното заключително обсъждане е съставен протокол в два еднообразни екземпляра.
Съгласно разпоредбата на чл.84к, ал.1 от ЗМ, Галва метал България ЕООД, чрез Адвокатско дружество „Д. и Х.“ подал становище с вх. № 32-351550 от 17.10.2022 г. В същото са изложени възражения за липсата на информация относно твърдяните от проверяващия орган правилни ТАРИК кодове, както и липсата на аргументи, подкрепящи изводите за неправилно тарифно класиране (л.376 от адм.д. № 511/2023).
На 21.10.2022 г. е изготвен доклад № BG001000/1/4/21.10.2022 г. за извършения последващ контрол на декларирането, на основание чл.84, ал.1, т.2 от ЗМ, в който подробно са изложени всички извършени действия и установените факти и обстоятелства касаещи тарифното класиране на стоката по процесната МД MRN 20BG001008019145R4/06.04.2020 г. (л.271 от адм.д. № 511/2023) и е направено предложение за вземане под отчет и досъбиране на суми за мито и ДДС в размер на 855,56 лв., както следва: Мито А00 712,97 лв. и ДДС В00 142,59 лв. Докладът е връчен на жалбоподателя на 02.11.2022 г. (л.43 от адм.д. № 511/2023).
Със съобщение рег.№ 32-21231/17.01.2023 г. по чл.22, §6, вр. с чл.29 от Регламент 952/2013 директорът на ТД „Митница Бургас“, уведомил Галва метал България ЕООД, че предстои издаване на решение, с което ще се определи нов размер на задължение (л.33 от адм.д. № 511/2023). Изложени са мотивите въз основа на които ще бъде издадено решението. Органът описал изисканите и представени документи в хода на последващия контрол. Констатирал, че при сравняване на данните от Mill Test Certificate, издадени от GALVA METAL SAN. VE TIC.A.S., Република Турция, извлечението от материалната отчетност и представените с приемо-предавателния протокол от 15.09.2022 г. сертификати, за част от стоката, допусната за свободно обращение с МД с MRN 20BG001008019145R4 по фактура GLA2020000000113/01.04.2020 г. и фактура GLA2020000000114/01.04.2020 г., издадени от GALVA METAL SAN. VE TIC.A.S., Република Турция, химичният състав на приложените към МД Mill Test Certificate, издадени от GALVA METAL SAN. VE TIC.A.S., Република Турция не съответства на химичния състав на стоката по предоставения от проверяваното лице Inspection Certificate, издаден от YILDIZ DEMIR CELIK, Република Турция, съгласно поръчка № **********-000010. Посочено е, че от данните в предоставения сертификат е видно, че в химичния състав на част от стоката, допусната за свободно обращение с МД с MRН 20BG001008019145R4, а именно рулон № 20030017GA не се съдържа Алуминий (Al), което не съответства на декларирания за него код по ТАРИК.
Сочи се, че съгласно описаното и на основание обективните характеристики на част от стоката – 1 бр. рулон с нето тегло 2 233 кг. и с цитирания идентификационен номер, допусната за свободно обращение с МД с MRN № 20BG001008019145R4 с дата на приемане 06.04.2020 г., същата следва да бъде класирана в код по ТАРИК ********** – „Плосковалцовани продукти от желязо или от нелегирани стомани, с ширина 600 мм или повече, плакирани или покрити; Други”.
Към датата на приемане на митническата декларация за код по ТАРИК ********** е предвидена непреференциална квота по отношение на стоки с произход Турция. Номерът на квотата е 098612, със срок на действие от 01.04.2020 г. до 30.06.2020 г. Количествата по цитираната квота са изчерпани, поради което допуснатите за свободно обращение стоки по митническата декларация не могат да ползват предвидената в ТАРИК непреференциална тарифна квота с номер 098612, съответно да бъде приложена ставка в размер на 0 %. Предвид това следва да се приложи ставка на допълнително (защитно) мито в размер на 25 % на основание посочено в Регламент за изпълнение (ЕС) 2019/159 на Комисията от 31 януари 2019 г. Посочено е, че за вземане под отчет и заплащане ще бъдат определени вземания в общ размер на 855,56 лв., от които вносно мито (А00) в размер на 712,97 лв. и ДДС при внос (В00) в размер на 142,59 лв.
Съобщението е получено от Галва метал България ЕООД на 19.01.2023 г. (л.42 от адм.д. № 511/2023).
Предвид извършените действия и установените факти, в хода на производството по последващ контрол, описани в констативен доклад № BG0010001/1/4/21.10.2022 г., директорът на ТД Митница Бургас издал оспореното решение № 32-76295/24.02.2023 г. на (л.22 от адм.д. № 511/2023).
В хода на съдебното производство е разпитан свидетелят Н. Ц. – главен инспектор в ТД Митница Бургас, отдел Последващ контрол и част от екипа, извършил проверката през 2022 г. който дава подробни обяснения как е било установено, че с МД е деклариран неправилен код по ТАРИК.
Правни изводи
Допустимост
Обжалваното решение е връчено на дружеството 28.02.2023 г. (л.32 от адм.д. № 511/2023). Жалбата е депозирана чрез ТД Митница Бургас на 13.03.2023 г., а входирана в съда на 21.03.2023 г. Жалбоподателят е адресат. Съдът намира жалбата за допустима, като подадена от надлежна страна срещу подлежащ на съдебен контрол административен акт и в срока по чл.149, ал.1 от АПК.
Компетентност и форма
Съгласно чл.19, ал.7 от ЗМ, за целите на прилагане на чл.29 от Регламент (ЕС) № 952/2013 решения, взети без предварително заявление, се издават от директора на териториалната дирекция, където са възникнали фактите и обстоятелствата, изискващи вземането на решение, освен ако не е предвидено друго. Разпоредбата на чл.29 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г. указва, че освен когато даден митнически орган действа като правораздавателен орган, разпоредбите на чл.22, параграфи 4, 5, 6 и 7, чл.23, §3 и чл.26, 27 и 28, се прилагат и за решения, взети от митническите органи, без съответното лице да е подало предварително заявление. Следователно, оспореното решение на директора на ТД Митница Бургас в Агенция „Митници“, е издадено от компетентен административен орган, в обхвата на неговата териториална и материална компетентност. Възражението за нищожност, поради липса на компетентност, е неоснователно.
Решението е в изискуемата писмена форма и със съдържание, регламентирано в чл.59, ал.2 от АПК. Изложени са фактически и правни основания за издаването.
Административнопроизводствени правила
Оспореното решение е издадено след извършена последваща проверка, чиято правна уредба се съдържа в чл.84 от ЗМ. Спазени са правилата за последващ контрол на декларирането по смисъла на чл.84, ал.1, т.2 от ЗМ. Контролът е осъществен въз основа на заповед за възлагане по чл.84в от ЗМ от компетентния орган в предвидената писмена форма, със съдържанието по чл.84в, ал.3 от ЗМ. Органът е спазил изискването на чл.84д относно вида и обема на необходимите за контрола доказателства и е изискал същите от проверяваното лице. Извършено е и заключително обсъждане на установените при проверката обстоятелства и възможните правни последици, за което е съставен протокол, подписан от проверяващите служители и представители на проверяваното дружество. Изготвен е констативен доклад, който е приключил проверката, съдържащ информацията по чл.84л, ал.1 от ЗМ и приложенията по чл.84л, ал.2 от ЗМ. Във всеки етап от производството органът е дал възможност на дружеството да представи доказателства по твърдяните факти и обстоятелства, приобщил е тези доказателства и е коментирал тяхната относимост и достоверност към предмета на проверката.
Неоснователни са възраженията за липса на компетентност (липса на заповед за заместване) на зам.директор на ТД Митница Бургас за издаване на заповеди за удължаване на срока на проверката. В съответствие с чл.84в е издадена заповед за възлагане на проверка, която съдържа всички необходими реквизити и която е връчена надлежно на провереното лице, а впоследствие е изменена на основание чл.84в, ал.5 от ЗМ. Дори да се приеме, че проверката е приключила след допълнително определения срок, това не съставлява съществено нарушение на административнопроизводствените правила, което да обоснове незаконосъобразност на административния акт. Сроковете за издаване на индивидуални административни актове са инструктивни, освен ако в закон не е предвидено друго, поради което и неспазването им не съставлява съществено нарушение на административнопроизводствените правила, доколкото това не ограничава правото на защита на адресата. В конкретния случай такава хипотеза не е налице. След връчване на акта адресатът е упражнил правото си на защита в пълен обем.
Материалноправни разпоредби
Спорът между страните се свежда до прилагането на материалния закон при тарифното класиране на процесния продукт, описан в митническата декларация като „Галванизирани стоманени ленти с широчина по-малка от 600 мм“. В позиция 6/14 на митническата декларация жалбоподателят е декларирал код на стоката по Комбинираната номенклатура **********, а митническият орган приема, че същият продукт следва да бъде класиран с код **********, предвид химичния състав на материала.
Съгласно постоянната съдебна практика на Съда на Европейския съюз, за да се гарантира правната сигурност и лесния контрол, решаващият критерий за тарифното класиране на стоките трябва по правило да се търси в техните обективни характеристики и качества, определени в текста на позицията по Комбинираната номенклатура, както и в забележките към разделите или главите (решение от 16 септември 2004 г. по дело DFDS, С-396/02, Recueil, стр. 1-8439, точка 27, решение от 15 септември 2005 г. по дело Intermodal Transports, С-495/03, Recueil, стр. 1-8151, точка 47 и решение от 8 декември 2005 г. по дело Рossehl Erzkontor, С-445/04, Recueil, стр. 1-10721, точка 19).
В процесния случай при извършения последващ контрол е установено, че Галва метал България ЕООД допуска за свободно обращение стоки с идентично описание в митническите декларации, за които декларира два различни тарифни кода, като за тарифното класиране определящи са химическите и физическите характеристики на стоките. В хода на последващия контрол след вдигане на стоката чрез представените от самото дружество, сертификати: 4бр. Mill Test Certificate съгласно стандарт EN 10204-3.1, издадени от Galva Metal San.VE TI.A.S, Република Турция, приложени към МД; Inspection Certificate, издаден от YILDIZ DEMIR CELIK, Република Турция, съгласно поръчка № /Order) / **********-000080; Inspection Certificate, издаден от YILDIZ DEMIR CELIK, Република Турция, съгласно поръчка № /Order) / **********-000010, се установява че в химичния състав на част от стоката, допусната за свободно обращение с МД с MRN 20BG001008019145R4/06.04.2020 г., не се съдържа Al (Алуминий), което не съответства на декларирания код по ТАРИК.
Съгласно стандарт EN 10204-3.1, този вид сертификати следва да бъдат издавани от производителя на стоките. В процесния случай е установено, че Галва метал Турция не е производител на стоките, като в тази връзка от жалбоподателя са изискани сертификати от производителите на стоките, като такива са представени на проверяващия екип. При сравнение между сертификатите, издадени от Галва метал Турция и сертификатите от производителя са установени разлики във връзка с химичен състав на част от стоките. Установено е, че за част от стоката, допусната за свободно обращение с МД с MRN 20BG001008019145R4 състояща се в 1 бр. рулон със идентификационен № по Mill Test Certificate, издаден от Galva Metal San.VE TI.A.S, Република Турция GZRD20P186218 и идентификационен № по сертификат, издаден от YILDIZ DEMIR CELIK , като в химичния състав на този рулон не се съдържа алуминий, което не съответства на декларирания за него код по ТАРИК.
Предвид изложеното, правилно е определен на основание чл.57, §1 и §3 от Регламент (ЕС) № 952/2013 г., във връзка с правила 1 и 6 от Общите правила за тълкуване на КН на ЕС, предвид обяснителните бележки към ХС за описание и кодиране на стоките във връзка с чл.3, §2 и чл.5, §1 и §2 от Регламент (ЕИО) № 2658/1987 г., код по ТАРИК 7212 30 00 80 за процесната стока. Определянето на новия код по ТАРИК е извършено, при съобразяване на фактите, посочени в приложените от жалбоподателя писмени доказателства – анализни сертификати издадени от производителя.
Според чл.5, т.12 от Регламент (ЕС) № 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета, митническа декларация е актът, с който дадено лице изразява в установената форма и по установения начин желанието си за поставяне на стоки под определен митнически режим, като посочва където е уместно специфични мерки, които следва да бъдат приложени.
В случая с процесната декларация, жалбоподателят е заявил ползването на тарифна квота 098610, която е относима за код по КН/ код по ТАРИК 7212 30 00 20, за който на основание мотивите изложени в решението на директора на ТД Митница Бургас, митническите органи са приели, че е неправилно определен и стоките е следвало да се класират в код по ТАРИК 7212 30 00 80. При липсата на надлежно подадена декларация за стоки с код по ТАРИК 7212 30 00 80, липсва и валидно подадено заявление за ползване на тарифна квота, относима към този код. На основание чл.49, §1, и чл.50, §1 от Регламента за изпълнение (ЕС) № 2015/2447/24.11.2015г., тарифната квота не се администрира и разпределя служебно, а винаги по заявление на вносителите. В този смисъл неоснователно е възражението, че към момента на осъществяване на вноса, квота 098610 не е била изчерпана.
Изложеното обосновава правилност на извода на административния орган, според който на 06.04.2020 г., в митническо бюро Свободна зона Бургас, Галва метал ЕООД, с МД с MRN 20BG001008019145R4/06.04.2020 г., е декларирало неправилен код по ТАРИК, а именно 7212 30 00 20, представяйки пред митническите органи 4 бр. MILL TEST CERTIFICATE, издаден от GALVA METAL SAN. VE TIC.A.S., Република Турция, неточно отразяващи обективните характеристики на стоката и в противоречие с чл. 15, § 2, буква а) и буква б) от Регламент (ЕС) № 952/2013. Към датата на деклариране е била приложима ставка на вносно мито в размер на 0 % по митническата тарифа на ЕС, въз основа на непреференциална тарифна квота с № 098610, вместо правилния код по ТАРИК 7212 30 00 80, за който е била приложима ставка на допълнително мито в размер на 25 %.
Предвид изложеното решение № 32-76295/24.02.2023 г. на директора на ТД Митница Бургас е законосъобразен индивидуален административен акт, поради което жалбата следва да бъде отхвърлена като неоснователна.
При този изход на спора, предвид направеното искане, фактическата и правна сложност на делото, фактът, че процесуалният представител на ответника взе участие в проведените съдебни заседания, като устно и писмено ангажира становища и доказателства, на основание чл.143, ал.3, вр. с чл.37 от ЗПП, вр. чл.24, предл второ от Наредбата за заплащане на правната помощ, предвид материалния интерес по делото, жалбоподателят следва да бъде осъден да заплати разноски за юрисконсултско възнаграждение в размер на 250 лв.
Мотивиран от изложеното и на основание чл.172, ал.2 от АПК, Административен съд – Бургас, II-ри състав
Р Е Ш И
ОТХВЪРЛЯ жалбата на Галва метал България ЕООД в несъстоятелност, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр. София, п.к. 1404, р-н Триадица бул. България, № 49А, ет.2, офис 6, представлявано от управителя Т. Х. О., против решение № 32-76295/24.02.2023 г. на директора на ТД Митница Бургас.
ОСЪЖДА Галва метал България ЕООД в несъстоятелност, с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр. София, п.к. 1404, р-н Триадица бул. България, № 49А, ет.2, офис 6, представлявано от управителя Т. Х. О. да плати на ТД Митница Бургас сума в размер на 250 лв., представляваща юрисконсултско възнаграждение.
Решението може да бъде обжалвано пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването на страните.
Съдия: | |