Решение по дело №15055/2018 на Софийски градски съд

Номер на акта: 4974
Дата: 3 юли 2019 г.
Съдия: Биляна Димитрова Коева
Дело: 20181100515055
Тип на делото: Въззивно гражданско дело
Дата на образуване: 12 ноември 2018 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ

 

гр. София, ……………… г.

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД, Гражданско отделение, III „В” състав в публично заседание на пети май през две хиляди и деветнадесета година, в състав:

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ: НИКОЛАЙ ДИМОВ

ЧЛЕНОВЕ: ВЕЛИНА ПЕЙЧИНОВА

мл. съдия: БИЛЯНА КОЕВА

 

           при секретаря Цветелина Пецева, като разгледа докладваното от младши съдия Коева гр. д. № 15055/2018 г. по описа на СГС, за да се произнесе, взе предвид следното:

 

В В В В В В В В В  Производството Рµ РїРѕ реда РЅР° С‡Р». 258 ГПК.

 

В В В В В В В В В  РЎ решение в„– 473076 РѕС‚ 19.08.2018 Рі. РїРѕ РіСЂ. Рґ. в„– 44629/2016 Рі. Софийски районен СЃСЉРґ, 118 състав Рµ отхвърлил като неоснователни предявените РѕС‚ Рђ.И.И., действащ СЃСЉСЃ съгласието РЅР° майка СЃРё Рњ.Рњ.Р’. Рё Р”.Рџ.Рџ., действащ чрез майка СЃРё Рњ.Рњ.Р’., срещу "Р›.РЎ. " ЕАД, осъдителни РёСЃРєРѕРІРµ СЃ правно основание С‡Р». 49 РІСЂ. С‡Р». 45 Р—Р—Р” съответно Р·Р° сумата 7000 лв. (частично РѕС‚ 30 000 лв.) – Р·Р° РїСЉСЂРІРёСЏ ищец Рё сумата РѕС‚ 3000 лв. (частично РѕС‚ 15 000 лв.) – Р·Р° втория ищец, ведно СЃСЉСЃ законната лихва РѕС‚ датата РЅР° увреждането РґРѕ окончателното изплащане РЅР° сумата, представляваща обезщетение Р·Р° претърпени неимуществени РІСЂРµРґРё РѕС‚ деликт осъществен РЅР° 03.04.2016 Рі. РЅР° Аерогара София, Терминал 1 РѕС‚ служители РЅР° ответника.

          Срещу решението е подадена въззивна жалба от ищците А.И.И., действащ лично и със съгласието на майка си М.М.В. и Д.П.П., действащ чрез майка си М.М.В., като законен представител, с която го обжалват изцяло с оплаквания за незаконосъобразност и неправилност, като постановено при неправилно приложение на материалния закон, съществено нарушение на съдопроизводствените правила. Поддържа се, че изводите на СРС, че служителите на ответника не са осъществили противоправно деяние спрямо ищците е неправилен. Излагат се довори, че съгласно чл. 35, ал. 3 от ЗЧРБ, относима към случая, чужденец, който има разрешение за дългосрочно или постоянно пребиваване, омже да влиза и да напуска страната без виза, а съгласно чл. 36 от същия закон, чужденците могат да излизат от Република България през определените за това места въз основа на документи за задгранично пътуване и други заместващи ги документи, които им дават право да напускат страната. Навежда доводи, че съгласно чл. 37 от ЗЧРБ е предвидено ограничение за чужденците за напускане на страната само когато има наложена принудителна административна мярка за ненапускане. Поддържа се, че правилното на чл. 4, ал2, т. 2 от Закона за влизането, пребиваването и напускането на Република България на гражданите на Европейския съюч, които не са български граждани, и членовете на техните семейства, определя еднствено пастпорта като документ необходим за напускане територията на Република България. Излага съображения, че осъществяването на граничен паспортно-визов контрол на лица и транспортни средства, преминаващи зад границата на Република България е възложено на органите за граничен паспортно-визов контрол на Министерството на вътрешните работи, по силата на чл. 16, т. 1 от Наредба за задграничните контролно-пропусквателни пунктове, а не на ответника по делото, нито на неговите служители, като последният не разполага с преценка дали едно лице може да напусне територията на Република България. Поддържа се, че съгласно чл. 5, т. 1 от Директива 2004/38/ЕО на Европейския Парламент и на Съвета от 29 април 2004 г., държавите-членки дават на гражданите на Съюза разрешение да влизат на тяхна територия с валидна карта за самоличност или паспорт и дават на членовете на семейството, които не са граждани на държава-членка разрешение да влязат с валиден паспорт. Навеждат се доводи, че съдът неправилно се позовал на Регламент (ЕО) №539/2001 г., който е неотносим към случая, тъй като в случая не се касае за преминаване граница между държава-нечленка на Съюза и държава-членка. Поддържа, че съдът неправилно се е позовал и на разпоредбата на чл.4, ал. 2, т. 1 от Закона за влизането, пребиваването и напускането на РБ на гражданите на ЕС, които не са български граждани, тъй като разпоребдата касае влизането на територията на Република България. С оглед изложеното се поддържа основателността на предявените искове, иска се отмяна на решението на СРС и уважаването им. Претендират се разноските по делото.

В В В В В В В    Въззиваемата страна "Р›.РЎ. " ЕАД СЃ отговор РїРѕ реда РЅР° С‡Р». 263, ал. 1 ГПК РѕСЃРїРѕСЂРІР° жалбата Рё моли СЃСЉРґР° РґР° потвърди атакуваното решение като правилно. Излага РїРѕРґСЂРѕР±РЅРё съображения Р·Р° неоснователност РЅР° предявените РёСЃРєРѕРІРµ. РџРѕРґРґСЉСЂР¶Р°, че РЅРµ Рµ налице противоправно поведение извършено РѕС‚ служителите РЅР° летището. Претендира юрисконсултско възнаграждение Р·Р° въззивното производство.

В В В В В В В В В  Р—Р° РґР° СЃРµ произнесе РїРѕ основателността РЅР° жалбата, Софийски градски СЃСЉРґ като РІСЉР·Р·РёРІРЅР° инстанция РѕР±СЃСЉРґРё събраните РїРѕ делото доказателства съобразно С‡Р». 12 Рё С‡Р». 235, ал. 2 Рё 3 ГПК, РІСЉРІ РІСЂСЉР·РєР° СЃ изтъкнатите РґРѕРІРѕРґРё, РїСЂРё което намира Р·Р° установено следното:

В В В В В В В В В  Съобразно разпоредбата РЅР° чл. 269 ГПК РІСЉР·Р·РёРІРЅРёСЏС‚ СЃСЉРґ СЃРµ произнася служебно РїРѕ валидността РЅР° решението, Р° РїРѕ допустимостта - РІ обжалваната РјСѓ част. РџРѕ останалите РІСЉРїСЂРѕСЃРё той Рµ ограничен РѕС‚ посоченото РІ жалбата. 

          Обжалваното решение е валидно и допустимо.

В В В В В В В В В  РЎСЉРґСЉС‚ Рµ сезиран СЃ обективно кумулативно съединени РёСЃРєРѕРІРµ СЃ правно основание С‡Р». 49 РІСЂ. С‡Р». 45 Р—Р—Р” Р·Р° заплащане РЅР° СЃСѓРјРё Р·Р° обезщетение РѕС‚ неимуществени вреди причинени РЅР° ищците РѕС‚ страна служители РЅР° ответника “Л.РЎ.” ЕАД вследствие неправомерно задържане РЅР° документите РёРј, довело РґРѕ неосъществяване РЅР° смейната РёРј почивка.

В В В В В В В В В  Отговорността РїРѕ С‡Р». 49 Р—Р—Р” Рµ обективна, РёРјР° гаранционно-обезпечителна функция Рё Рµ Р·Р° чужди РІРёРЅРѕРІРЅРё противоправни действия. РџРѕ предявения РёСЃРє СЃ правно основание С‡Р». 49 Р—Р—Р” РїРѕ делото трябва РґР° бъдат установени следните елементи РѕС‚ фактическия състав, пораждащ отговорността Р·Р° обезвреда: противоправно действие или бездействие РѕС‚ страна РЅР° лице, РЅР° което Рµ възложено извършване РЅР° някаква работа РѕС‚ ответника, причиняване РЅР° РІСЂРµРґР° - РїСЂРё или РїРѕ РїРѕРІРѕРґ изпълнението РЅР° възложената работа, както Рё причинна РІСЂСЉР·РєР° между противоправното поведение Рё вредоносния резултат. Вината РЅР° причинителя РЅР° РІСЂРµРґР°С‚Р° СЃРµ предполага РґРѕ доказване РЅР° противното (чл. 45, ал. 2 Р—Р—Р”), като РІ тежест РЅР° ответника Рµ РїСЂРё оспорване РґР° РѕР±РѕСЂРё презумпцията, доказвайки РїРѕ несъмнен начин липсата РЅР° РІРёРЅР° РЅР° прекия извършител. Доказването РЅР° останалите елементи РѕС‚ фактическия състав Рµ РІ тежест РЅР° ищеца, претендиращ обезщетението, съгласно правилото Р·Р° разпределение РЅР° доказателствената тежест РІ С‡Р». 154, ал. 1 ГПК.

В В В В В В В В В  Следвоателно уважаването РЅР° предявения РёСЃРє РїСЂРё квалификацията РЅР° С‡Р». 49 Р—Р—Р” РїСЂРµРґРїРѕР»Р°РіР° наличието РЅР° следните предпоставки: правоотношение РїРѕ възлагане РЅР° работа РѕС‚ страна РЅР° ответника; поведение РЅР° едно или няколко РѕС‚ натоварените РѕС‚ ответника лица, обективно отклоняващо СЃРµ РѕС‚ изискванията Р·Р° полагане РЅР° дължимата РїСЂРё осъществяване РЅР° възложената работа РіСЂРёР¶Р°, довело РґРѕ засягане РЅР° абсолютно субективно право РЅР° ищците, РІ резултат РЅР° което СЃР° РёРј причинени РІСЂРµРґРё.

В В В В В В  Р’ случая между страните РЅРµ Рµ било СЃРїРѕСЂРЅРѕ Рё РїРѕ делото СЃРµ установява РѕС‚ събраните писмени Рё гласни доказателства, че РЅР° 03.04.2016 Рі. РЅР° гишетата Р·Р° регистрация РЅР° РЅР° авиокомпания "РЈРёР· Еър " РїРѕ маршрут София, България – Аликанте, Испания, СЃРµ явили ищците Рё майка РёРј Рњ.Рњ.Р’. СЃСЉСЃ СЃСЉРїСЂСѓРіСЉС‚ СЃРё Рџ. Рђ. Рџ. (баща РЅР° втория ищец), гражданин РЅР° Република Гана – СЃСЉСЃ статут РЅР° постоянно пребиваващ РІ Република България. РџСЂРё проверката РЅР° документите РЅР° Рџ. Рђ. Рџ. било установено, че Рµ гражданин РЅР° страна РёР·РІСЉРЅ ЕС. Последният РЅРµ разполагал СЃ РІС…РѕРґРЅР° РІРёР·Р° или карта Р·Р° пребиваване РЅР° член РЅР° семейството РЅР° гражданин РЅР° ЕС. Служителката РЅР° ответника РЅР° наземен отдел РЅР° летището, направила проверка РІ автоматизираната система "Тиматик", РїСЂРё която СЃРµ потвърдило, че Р·Р° допускането РЅР° Рџ. Рђ. Рџ. РґРѕ Р±РѕСЂРґР° РЅР° самолета, пътуващ Р·Р° Испания, Рµ необходима РІС…РѕРґРЅР° РІРёР·Р° РёР»Рё карта Р·Р° пребиваване РЅР° член РЅР° семейството РЅР° гражданин РЅР° ЕС – “Family member”.  Поради това РЅР° Рџ. Рђ. Рџ. РЅРµ Р±РёР» допуснат РґР° СЃРµ качи РІ самолета.

В В В В В В В  В В РћС‚ приетите стандартен РґРѕРіРѕРІРѕСЂ Р·Р° наземно обслужване, анекс Р‘. 1. 0 СЃРµ установява, че ответникът, като оператор Р·Р° наземно обслужване, Рµ извършвал проверка РЅР° пътните документи РЅР° пътниците РЅР° авиокомпания "РЈРёР· Еър " РїРѕ възлагане РѕС‚ "РЈРёР· Еър Унгария". Р’ РґРѕРіРѕРІРѕСЂР° Рµ предвидено, че като обслужващо предприятие ответникът отговаря имуществено РїСЂРё пропускане РЅР° пътници, приети без нужните паспорт Рё РІРёР·Р°.

В В В         Приети РїРѕ делото Рё неоспорени СЃР° отговор РѕС‚ Посолството РЅР° Кралство Испания Рё извадка РѕС‚ системата “Timatic”, съгласно които граждани РѕС‚ трети страни СЃ РІРёР·РѕРІ режим /какъвто РЅРµ СЃРµ СЃРїРѕСЂРё, че Рµ Рџ. Рђ. Рџ. – гражданин РЅР° Република Гана/, притежаващи валидно разрешение Р·Р° пребиваване Р·Р° България Рё такива, които СЃР° СЃСЉРїСЂСѓР·Рё РЅР° български граждани, СЃРµ нуждаят РѕС‚ валидна РІРёР·Р° Р·Р° влизане РЅР° територията РЅР° Кралство Испания, или РґР° притежават ЕС-карта Р·Р° пребиваване.

          Спорният по делото върпос се концентрира върху обстоятелството дали служителите на ответника са осъществили противоправно поведение и дали са имали право да не допуснат съпругът на майката на ищците и баща на втория ищец до борда на самолета, респ. ищците.

          Въззивният съд напълно споделя извода на СРС, че от ищците, чиято е доказателствената тежест, не е доказано противоправно поведение на служители на ответника, поради следните съображения:

В В В В В В В  В РЎ Р”иректива 2004/38/ЕО РЅР° Европейския парламент Рё РЅР° Съвета РѕС‚ 29.04.2004 Рі. СЃР° определени условията, уреждащи упражняването РЅР° правото РЅР° гражданите РЅР° РЎСЉСЋР·Р° Рё РЅР° членовете РЅР° техните семейства РЅР° СЃРІРѕР±РѕРґРЅРѕ движение Рё пребиваване РЅР° територията РЅР° държавите-членки. Относима Р·Р° СЃРїРѕСЂР° Рµ разпоредбата РЅР° чл. 5 РѕС‚ Директивата. Според В§ 1 РЅР° чл. 5, държавите–членки дават РЅР° членовете РЅР° семейството РЅР° гражданин РЅР° ЕС, които РЅРµ СЃР° граждани РЅР° държава–членка, разрешение РґР° влязат РЅР° тяхна територия СЃ валиден паспорт. Както Рµ посочил РЎР РЎ, според В§ 2, РѕС‚ членовете РЅР° семейството, които РЅРµ СЃР° граждани РЅР° държава–членка, СЃРµ РёР·РёСЃРєРІР° само РґР° притежават РІС…РѕРґРЅР° РІРёР·Р°  РІ съответствие СЃ Р РµРіР»Р°РјРµРЅС‚ (ЕО) в„– 539/2001 РёР»Рё РІ съответствие СЃ националното законодателство, когато това Рµ необходимо. Въведено Рµ изключението, че Р·Р° целите РЅР° Директивата притежаването РЅР° валидна карта Р·Р° пребиваване, посочена РІ член 10 ("карта Р·Р° пребиваване РЅР° член РЅР° семейството РЅР° гражданин РЅР° РЎСЉСЋР·Р°"), освобождава тези членове РЅР° семейството РѕС‚ изискването Р·Р° РІРёР·Р°. Въведено Рµ изискването държавите-членки РґР° РѕСЃРёРіСѓСЂСЏС‚ РЅР° такива лица всички необходими улеснения Р·Р° получаване РЅР° необходимите РІРёР·Рё, които РґР° СЃРµ издават безплатно, РІ най-кратък СЃСЂРѕРє Рё РІСЉР· РѕСЃРЅРѕРІР° РЅР° ускорена процедура. Директивата Рµ транспонирана РІ българското право СЃСЉСЃ Р—акона Р·Р° влизането, пребиваването Рё напускането РЅР° Република България РЅР° гражданите РЅР° Европейския СЃСЉСЋР· Рё членовете РЅР° техните семейства, като РІ В§ 1, С‚. 5 РѕС‚ Допълнителните разпоредби РЅР° закона Рµ предвидено издаване РЅР° карта Р·Р° постоянно пребиваване РЅР° член РЅР° семейството РЅР° гражданин РЅР° ЕС, който РЅРµ Рµ гражданин РЅР° ЕС, която карта Рµ различен документ РѕС‚ разрешението Р·Р° постоянно пребиваване РїРѕ С‡Р». 25 Р—Р§Р Р‘.

           Неоснователни се явяват доводите на въззивниците за неприложимост на текста на § 2 на чл. 5 от посочената директива, тъй като Регламент (ЕО) № 539/2001 г. касае преминаването на външните граници на държавите-членки, поради следните съображения:

В В В В В В В В В В  Съгласно С‡Р». 1, С‚. 1 РѕС‚ Регламент (ЕО) в„– 539/2001 РЅР° Съвета РѕС‚ 15 март 2001 РіРѕРґРёРЅР°, гражданите РЅР° третите страни, които СЃР° изброени РІ СЃРїРёСЃСЉРєР° РІ Приложение I, трябва РґР° притежават РІРёР·Р° РїСЂРё преминаване РЅР° външните граници РЅР° РґСЉСЂР¶Р°РІРёС‚Рµ-членки. Сред РґСЉСЂР¶Р°РІРёС‚Рµ, изброени РІ Приложение I РєСЉРј регламента, Рµ Рё Република Гана, чиито гражданин Рµ пътникът Рџ. Рђ. Рџ.. Съгласно С‡Р». 2, С‚. 1 - 2 РѕС‚ Регламент (ЕО) в„– 562/2006 (С‚. нар. РљРѕРґРµРєСЃ РЅР° С€РµРЅРіРµРЅСЃРєРёС‚еграници), "вътрешни граници" СЃР° общите сухопътни граници, включително реки Рё езера, РЅР° РґСЉСЂР¶Р°РІРёС‚Рµ-членки Рё летищата РЅР° РґСЉСЂР¶Р°РІРёС‚Рµ-членки Р·Р° вътрешни полети, Р° "външни граници" СЃР° сухопътните граници РЅР° РґСЉСЂР¶Р°РІРёС‚Рµ-членки, включително реки Рё езера, РјРѕСЂСЃРєРё граници Рё техните пристанища, речни пристанища Рё езерни пристанища, доколкото те РЅРµ представляват вътрешни граници.

В В В В В В В В В В  Въпреки, че СЃРµ съобразява изцяло СЃ правилата РЅР° Шенгенското РїСЂРѕСЃС‚ранство, РєСЉРј настоящия момент Република България РЅРµ Рµ част РѕС‚ това РїСЂРѕСЃС‚ранство Рё РЅСЏРјР° "вътрешна граница" СЃ другите РґСЉСЂР¶Р°РІРё РѕС‚ него, РїРѕ смисъла РЅР° С‡Р». 2, С‚. 1 РѕС‚ Кодекса РЅР° С€РµРЅРіРµРЅСЃРєРёС‚Рµ РіСЂР°РЅРёС†Рё, защото РЅРµ СЃРµ СЏРІСЏРІР° "държава - членка" РїРѕ Р РµРіР»Р°РјРµРЅС‚ (ЕО) в„– 562/2006, Рё РЅРµ ползва изцяло достиженията РЅР° Шенгенското РїСЂРѕСЃС‚ранство. Р’ този СЃРјРёСЃСЉР», намира изцяло приложение посоченият РѕС‚ РЎР РЎ текст РЅР° В§ 2 РЅР° чл. 5 РѕС‚ Директива 2004/38/ЕО РЅР° Европейския парламент Рё РЅР° Съвета РѕС‚ 29.04.2004 Рі. РІСЉРІ РІСЂСЉР·РєР° СЃ Регламент (ЕО) в„– 539/2001 Рі.

В В В В В В В В  Р’ случая РїРѕ делото Рµ установено, че РїСЂРё извършената проверка РЅР° пътните документи лицето Рџ. Рђ. Рџ.В  РЅРµ Рµ представило нито РІРёР·Р°, нито карта Р·Р° пребиваване РЅР° член РЅР° семейството РЅР° гражданин РЅР° ЕС РїРѕ смисъла РЅР° Директива 2004/38/ЕО, поради което законосъобразно служителите РЅР° ответника РЅРµ РіРѕ  допуснали РґРѕ Р±РѕСЂРґР° РЅР° самолета.

        Относно доводите на въззивниците, че служителите на ответника са извършили противоправно действие насочено пряко към ищците, като са задържали документите им за пътуване без да имат основание за това и по този начин са им попречили да отпътуват заедно с майка им:

В В В В В В В  Както вече беше посочено, фактическият състав РЅР° предявените РёСЃРєРѕРІРµ включва противоправно действие или бездействие РѕС‚ страна РЅР° лице, РЅР° което Рµ възложено извършване РЅР° някаква работа РѕС‚ ответника, причиняване РЅР° РІСЂРµРґР° - РїСЂРё или РїРѕ РїРѕРІРѕРґ изпълнението РЅР° възложената работа, както Рё причинна РІСЂСЉР·РєР° между противоправното поведение Рё вредоносния резултат.

В В В В В В В  Съгласно С‡Р». 76, С‚. 9 РѕС‚ ЗБЛД РјРѕР¶Рµ РґР° РЅРµ СЃРµ разреши напускане РЅР° страната РЅР° малолетни Рё непълнолетни Рё поставени РїРѕРґ запрещение лица, които притежават валиден паспорт или лична карта, РЅРѕ нямат нотариално заверено писмено СЃСЉРіР»Р°СЃРёРµ Р·Р° РїСЉС‚уване РІ чужбина РѕС‚ своите родители, настойници, попечители. Рђ съгласно разпоредбата РЅР° чл. 48, ал. 1 РѕС‚ Инструкция в„– 8121Р· -813/09.07.2015 Рі. Р·Р° реда Рё организацията Р·Р° осъществяване РЅР° граничните проверки РЅР° граничните контролно-пропусквателни пунктове/ РѕР±РЅ. ДВ Р±СЂ. 55/21.07.2015 Рі. / малолетни Рё непълнолетни български граждани, които напускат територията РЅР° България, непридружавани РѕС‚ родителите, РѕС‚ придружителя или РѕС‚ самото лице СЃРµ РёР·РёСЃРєРІР° писмено СЃСЉРіР»Р°СЃРёРµ Р·Р° РїСЉС‚уване РѕС‚ отсъстващия родител/родители, настойник или попечител – български гражданин. 

       В проведеното открито съдебно заседание на  13.05.2017 г., свидетелят П.П., баща на единия ищец, изрично е заявил, че семейството не е разполагало с декларация за съгласие за пътуване на децата. Последното се поддържа и във въззивната жалба.

           С оглед приетата липса на противоправно деяние спрямо бащата на единия ищец, неоснователни се явяват доводите за липса на възможност на семейството да се снабди с писмено съгласие, тъй като родителите на ищците е следвало да положат дължимата грижа, за да установят какви документи са необходими за пътуването им, респ. да ги осигурят преди полета. Следва да се отбележи, че за ищеца А.И., който е непълнолетен, съгласно цитираната нормативна уредба е налице изискване за писмено съгласие от неприсъстващия родител. По делото липсват доказателства и въобще твърдения за наличие на такова съгласие.

           Съобразно горното, дори да се приеме, че служителите на летището са задържали направомерно докумените на ищците, последните не биха могли да напуснат пределите на държавата без необходимите документи, които е следвало да бъдат представени пред служителите на гранична полиция на летещето, поради което действията на служителите на летището не биха могли да бъдат в причинно-следствена връзка с невъзможността ищците да отпътуват.

           При липса на противоправно поведение на служители на ответника и съответно при липса на причинно-следствена връзка с настъпили вреди, предявените искове са неоснователни и подлежат на отхвърляне.

           Крайните изводи на двете инстанции съвпадат, поради което първоинстанционното решение следва да бъде потвърдено.

           По разноските:

В В В В В В В В В В  РџСЂРё този РёР·С…РѕРґ, разноски Р·Р° въззивното производство СЃРµ следват РЅР° въззиваемия, който Рµ заявил претенция Р·Р° присъждане РЅР° юрисконсултско възнаграждение РЅР° основание С‡Р». 78, ал. 8 ГПК. РџРѕ реда РЅР° С‡Р». 78, ал. 8 ГПК РІСЂ. С‡Р». 37, ал. 1 Р—РџРџ РІСЂ. чл. 25, ал. 1 РѕС‚ приетата РІСЉР· РѕСЃРЅРѕРІР° РЅР° законовата делегация РќР°СЂРµРґР±Р° Р·Р° заплащането РЅР° правната РїРѕРјРѕС‰, съобразно РІРёРґР° Рё количеството РЅР° извършената РѕС‚ юрисконсулта дейност РІСЉРІ въззивната инстанция, СЃСЉРґСЉС‚ определя размер РЅР° възнаграждението РѕС‚ 200 лв.

           Така мотивиран, съдът

 

 

 

РЕШИ:

 

ПОТВЪРЖДАВА решение № 473076 от 19.08.2018 г. по гр. д. № 44629/2016 г. Софийски районен съд, 118 състав.

ОСЪЖДА на основание чл. 78, ал. 3 ГПК, във вр. с чл. 78, ал. 8 ГПК и чл. 273 А.И.И. с ЕГН ********** и Д.П.П. с ЕГН **********, чрез майка си М.М.В. да заплатят на “Л.С.” ЕАД, ЕИК*********, сумата от 200 лв. за юристконсултско възнаграждение във въззивото производство.

Решението в частта по предявения иск от А.И.И. подлежи на обжалване пред ВКС в едномесечен срок от връчването му на страните. В останалата част решението не подлежи на обжалване.

 

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:                           ЧЛЕНОВЕ:   1.                                                 2.

В В В 

В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В 

 

 

 

 

 

В В В В В В В В В В В 

В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В В  В В