Р Е Ш Е Н И Е
№ 233, 07.06.2019 година,
град Разград
В И
М Е Т О Н
А Н А Р О Д А
РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД
на шестнадесети Май две хиляди и деветнадесета година
В
публичното заседание в следния
състав
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Николай Борисов
Секретар
Даринка Димитрова
прокурор
......................,
като
разгледа докладваното от съдията
АНДело № 273
по описа за 2019 г.
За да се произнесе, съдът съобрази
следното:
Производството е по реда на чл.59 и
сл. от ЗАНН.
Постъпила е жалба от Д.А.П. ЕГН ********** ***, чрез процесуален представител, против наказателно постановление №
37-0000103/05.03.2019 г. на Началник ОО „ АА „ - Разград, с което на жалбоподателя
за нарушение на чл. 34, §3, б. б от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА
ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година относно тахографите в автомобилния
транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета
относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при
автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на
Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от
социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт / Регламента / му е наложено административно наказание «глоба» в
размер на 1500,00лв. на
основание чл.93в, ал.11 от ЗАвП.
Жалбоподателят моли наказателното постановление да бъде отменено,
като незаконосъобразно, постановено при съществени нарушения на материалния и
процесуалния закон.
Административнонаказващият орган
заявява становище, че жалбата е неоснователна и като законосъобразно НП следва
да бъде потвърдено изцяло.
Разградският районен съд, след като
прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа
страна следното:
На 05.02.2019г. контролни органи от ОО « АА « -
Разград, около 15,15ч., в
област Разград на път І-2, километър 72, до бензиностанция « Петрол « посока
гр.Русе за гр. Шумен, спрели за проверка жалбоподателя, в
качеството му на водач на ППС в състав влекач „ Ивеко „ с рег. № *** от категория N 3,
с полуремарке с рег. № ***, от
категория „ 04 „, извършващ международен обществен превоз на
товари със заверено
копие № TU-000577 към Лиценз за международен автомобилен превоз на товари, издадено в Р Полша с международна товарителница /СМR/ от 05.02.2019г., по маршрут гр. Разград –
България – ФРГ, оборудван с дигитален тахограф
„
Continental Automotive 1381.121„, сер. № 4722846, като при проверка /снемане на записите от карта на водача/, установили, че „...водача не е въвел
ръчно, автоматично или по друг начин необходимите данни в карта на водача, когато
е бил извън превозното средство и не е бил в състояние да използва тахографа,
за периода от 0,00ч. на 08.01.2019г. до 12,40ч. на 15.01.2019г. и за този
период липсва информация в карта на водача…“.
За констатираното нарушение на жалбоподателя в негово присъствие е
съставен АУАН бл. № 260329,
подписан от него с отбелязване „ ... за
предходните 28дни съм бил в отпуск, считано до 15.01.2019г....” и връчен му срещу подпис. В АУАН описаното нарушение е
квалифицирано като такова по чл. 34, §3, б. б от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014. Към АУАН са приложени
заверени копия на разпечатки от карта на водача, международна
товарителница / CMR /
и копие на Лиценз на Общността.
На 05.03.2019г. е издадено и процесното
НП от Началник на ОО „ АА
„ -Разград, в което нарушението е описано по идентичен с АУАН начин, също квалифицирано като такова по чл. 34, §3, б. б от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година и е наложено административно наказание «глоба» в
размер на 1500,00лв. на
основание чл.93в, ал.11 от ЗАвП.
НП връчено на жалбоподателя на 01.04.2019г. Жалбата срещу него е постъпила при адм.
Наказващия орган на 03.04.2019г.
Въз основа на така установеното от фактическа
страна, съдът намира за установено от правна страна следното:
Като подадена в срок от лице имащо право
на жалба, против акт подлежащ на съдебен контрол по реда на ЗАНН, жалбата е допустима.
Разгледана по същество, същата е неоснователна по следните
съображения: Нарушението по чл. 34, пар. 3, б.
"б" от Регламент /ЕС/ № 165 от 2014 г. е правилно
установено и доказано. Съобразно цитираната норма се въвежда задължение за
водача, когато в резултат на отсъствие от ППС не е в състояние да използва
тахографа, с който превозното средство е оборудвано, периодите, посочени в
параграф 5, б. "б", подточки ii, iii и iv, се вписват в картата на
водача, като се използва приспособлението за ръчно въвеждане на данни,
осигурено за тахографа, ако превозното средство е оборудвано с дигитален
тахограф. Държавите членки налагат на водачите изискване да представят
формуляри, свидетелстващи за действията им във времето, когато не са били в
превозното средство. От събраните доказателства по делото - показанията на свидетелите и разпечатки от
дигиталния тахограф се установява по несъмнен начин, че жалбоподателят като
водач на превозното средство не е изпълнил това свое задължение. Видно от
компютърната разпечатка на дигиталния тахограф, с който е обурудван автомобила,
на името на жалбоподателя, за периода от 0,00ч. на 08.01.2019г. до 12,40ч. на
15.01.2019г., водачът не е въвел ръчно необходимите данни, когато е бил извън превозното
средство и не е бил в състояние да използва монтирания тахограф. За посоченото
нарушение, санкционната норма на чл.
93в, ал. 11 от ЗАвПр от 2017 г. предвижда глоба от 1500 лв. за водач,
който не е въвел данните относно периодите на "друга работа",
"време на разположение", "прекъсване" или "дневна
почивка", когато няма възможност да използва монтирания на превозното
средство тахограф, поради това че е извън превозното средство. От субективна
страна нарушението е извършено виновно. Нарушението е с фиксиран размер в
закона и същият правилно е приложен от АНО.
Наказателното постановление, както и Акта за установяване
на извършеното от жалбоподателя административно нарушение, са съставени в
предвидените за това срокове, от надлежен орган и при спазване на изискуемите
се за тяхната валидност форма и съдържание. Констатираното от проверяващия
орган административно нарушение е надлежно индивидуализирано, като са посочени дата и място на извършване,
съдържа се кратко описание на нарушението от фактическа страна, посочена е
конкретната законова разпоредба, нарушена с това деяние и съответната норма,
въз основа на която следва да се ангажира административнонаказателната
отговорност на нарушителя. От изложеното, съдът намира, че с процесното НП
ясно, точно и конкретно от фактическа и правна страна са посочени
предпоставките и основанията, и всички необходими елементи, които определят и
индивидуализират административното нарушение, вменено във вина на нарушителя,
поради което по своята форма и съдържание, то отговаря на изискванията на
чл.57, ал.1 от ЗАНН от формална страна. В този смисъл съдът намира доводите на
жалбоподателя за отмяна на атакуваното НП за несъстоятелни.
Съдът не споделя доводите на процесулния
представител на жалбоподателя за неточно описание на нарушението, с оглед на това, че
нито актосъставителя, нито АНО са посочили каква точно информация / данни не е
въведена в карта на водача, доколкото липсват каквито и да било записи, т.е.
при положение, че същите фигурираха в карта на водача, то не би било налице и
осъществено от жалбоподателя адм.
нарушение. С оглед на това съдът намира
и останалите възражения на процесуалния представител на жалбоподателя за
неоснователни. Действително с Поправка на 32014R0165
/Регламент (ЕС) № 165/2014/, дословно - Страница
17, член 34, параграф
3, втора алинея
вместо: |
„Държавите-членки
налагат на водачите изискване да представят формуляри, |
|||
|
свидетелстващи
за действията им във времето, когато не са били в превозното средство." |
|||
да се чете: |
„Държавите-членки
не налагат на водачите изискване да представят формуляри, |
|||
|
|
свидетелстващи за действията им във времето, когато не са били в превозното средство." Съответно
и на жалбоподателя на е изисквано Удостоверение за дейности. |
|
|
От изложеното съдът
намира обжалваното НП за правилно и законосъобразно, поради което същото следва
да бъде потвърдено.
Предвид горното и на
основание чл.63 ал.1 от ЗАНН,
съдът
Р Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 37-0000103/05.03.2019 г. на Началник ОО „ АА „ - Разград, с което на Д.А.П.
ЕГН ********** *** за нарушение на чл. 34, §3, б. б от РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТАот 4 февруари 2014година относно тахографите в автомобилния
транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета
относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при
автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на
Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от
социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт / Регламента / му е наложено административно наказание «глоба» в
размер на 1500,00лв. на основание
чл.93в, ал.11 от ЗАвП, като правилно и незаконосъобразно.
Решението подлежи на касационно обжалване пред РАС в 14 - дневен срок от съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: