Решение по дело №273/2019 на Районен съд - Разград

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 7 юни 2019 г. (в сила от 24 септември 2019 г.)
Съдия: Николай Борисов Борисов
Дело: 20193330200273
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 10 април 2019 г.

Съдържание на акта

Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

233, 07.06.2019 година, град Разград

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД 

на шестнадесети Май  две хиляди и деветнадесета година

В публичното заседание в следния състав        

                                                                  ПРЕДСЕДАТЕЛ: Николай Борисов

Секретар Даринка Димитрова

прокурор ......................,

като разгледа докладваното от съдията 

АНДело  №  273 по описа за  2019 г.

            За да се произнесе, съдът съобрази следното:

            Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

            Постъпила е жалба от  Д.А.П.  ЕГН ********** ***, чрез процесуален представител, против наказателно постановление  № 37-0000103/05.03.2019 г. на Началник  ОО „ АА „ - Разград, с което на жалбоподателя за нарушение на чл. 34, §3,  б. б  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт  / Регламента / му е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.11 от ЗАвП.

Жалбоподателят моли наказателното постановление да бъде отменено, като незаконосъобразно, постановено при съществени нарушения на материалния и процесуалния закон.

            Административнонаказващият орган заявява становище, че жалбата е неоснователна и като законосъобразно НП следва да бъде потвърдено изцяло.

            Разградският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

На 05.02.2019г.  контролни органи от ОО « АА « - Разград,  около 15,15ч., в област Разград на път І-2, километър 72, до бензиностанция « Петрол « посока гр.Русе за гр. Шумен, спрели за проверка жалбоподателя, в качеството му на водач на ППС в състав влекач „ Ивеко „ с рег. № *** от категория N 3, с полуремарке с рег. №   ***, от категория „ 04 „, извършващ международен обществен превоз  на товари със заверено копие № TU-000577 към Лиценз за международен автомобилен превоз на товари, издадено в Р Полша с международна товарителница /СМR/ от 05.02.2019г., по маршрут гр. Разград – България – ФРГ, оборудван с дигитален  тахограф   Continental Automotive  1381.121„, сер. № 4722846,  като при проверка /снемане на записите от карта на водача/, установили, че „...водача не е въвел ръчно, автоматично или по друг начин необходимите данни в карта на водача, когато е бил извън превозното средство и не е бил в състояние да използва тахографа, за периода от 0,00ч. на 08.01.2019г. до 12,40ч. на 15.01.2019г. и за този период липсва информация в карта на водача…“.

За констатираното нарушение на жалбоподателя в негово присъствие е съставен АУАН бл. № 260329, подписан от него с отбелязване  „ ... за предходните 28дни съм бил в отпуск, считано до 15.01.2019г....” и връчен му срещу подпис. В АУАН описаното нарушение е квалифицирано като такова по чл. 34, §3,  б. б  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014. Към АУАН са приложени заверени копия на разпечатки от карта на водача, международна товарителница / CMR / и  копие на Лиценз на Общността.

На 05.03.2019г. е издадено и процесното НП от Началник на ОО „ АА „ -Разград, в което нарушението е описано по идентичен с АУАН начин, също квалифицирано  като такова по чл. 34, §3,  б. б   от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година  и е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.11 от ЗАвП.

НП връчено на жалбоподателя на 01.04.2019г.  Жалбата срещу него е постъпила при адм. Наказващия орган на 03.04.2019г.

Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна следното:

            Като подадена в срок от лице имащо право на жалба, против акт подлежащ на съдебен контрол по реда на ЗАНН,  жалбата е допустима.

Разгледана по същество, същата е неоснователна по следните съображения:  Нарушението по чл. 34, пар. 3, б. "б" от Регламент /ЕС/ № 165 от 2014 г. е правилно установено и доказано. Съобразно цитираната норма се въвежда задължение за водача, когато в резултат на отсъствие от ППС не е в състояние да използва тахографа, с който превозното средство е оборудвано, периодите, посочени в параграф 5, б. "б", подточки ii, iii и iv, се вписват в картата на водача, като се използва приспособлението за ръчно въвеждане на данни, осигурено за тахографа, ако превозното средство е оборудвано с дигитален тахограф. Държавите членки налагат на водачите изискване да представят формуляри, свидетелстващи за действията им във времето, когато не са били в превозното средство. От събраните доказателства по делото - показанията на свидетелите и разпечатки от дигиталния тахограф се установява по несъмнен начин, че жалбоподателят като водач на превозното средство не е изпълнил това свое задължение. Видно от компютърната разпечатка на дигиталния тахограф, с който е обурудван автомобила, на името на жалбоподателя, за периода от 0,00ч. на 08.01.2019г. до 12,40ч. на 15.01.2019г., водачът не е въвел ръчно необходимите данни, когато е бил извън превозното средство и не е бил в състояние да използва монтирания тахограф. За посоченото нарушение, санкционната норма на  чл. 93в, ал. 11 от ЗАвПр от 2017 г. предвижда глоба от 1500 лв. за водач, който не е въвел данните относно периодите на "друга работа", "време на разположение", "прекъсване" или "дневна почивка", когато няма възможност да използва монтирания на превозното средство тахограф, поради това че е извън превозното средство. От субективна страна нарушението е извършено виновно. Нарушението е с фиксиран размер в закона и същият правилно е приложен от АНО. 

Наказателното постановление, както и Акта за установяване на извършеното от жалбоподателя административно нарушение, са съставени в предвидените за това срокове, от надлежен орган и при спазване на изискуемите се за тяхната валидност форма и съдържание. Констатираното от проверяващия орган административно нарушение е надлежно индивидуализирано,  като са посочени дата и място на извършване, съдържа се кратко описание на нарушението от фактическа страна, посочена е конкретната законова разпоредба, нарушена с това деяние и съответната норма, въз основа на която следва да се ангажира административнонаказателната отговорност на нарушителя. От изложеното, съдът намира, че с процесното НП ясно, точно и конкретно от фактическа и правна страна са посочени предпоставките и основанията, и всички необходими елементи, които определят и индивидуализират административното нарушение, вменено във вина на нарушителя, поради което по своята форма и съдържание, то отговаря на изискванията на чл.57, ал.1 от ЗАНН от формална страна. В този смисъл съдът намира доводите на жалбоподателя за отмяна на атакуваното НП за несъстоятелни.

Съдът не споделя доводите на процесулния представител на жалбоподателя за неточно  описание на нарушението, с оглед на това, че нито актосъставителя, нито АНО са посочили каква точно информация / данни не е въведена в карта на водача, доколкото липсват каквито и да било записи, т.е. при положение, че същите фигурираха в карта на водача, то не би било налице и осъществено от жалбоподателя  адм. нарушение.  С оглед на това съдът намира и останалите възражения на процесуалния представител на жалбоподателя за неоснователни. Действително с Поправка на 32014R0165 /Регламент (ЕС) № 165/2014/, дословно - Страница 17, член 34, параграф 3, втора алинея

вместо:
 

„Държавите-членки налагат на водачите изискване да представят формуляри,


 

свидетелстващи за действията им във времето, когато не са били в превозното средство."
 

да се чете:
 

„Държавите-членки не налагат на водачите изискване да представят формуляри,

 


 

свидетелстващи за действията им във времето, когато не са били в превозното средство."

Съответно и на жалбоподателя на е изисквано Удостоверение за дейности.

 

  От изложеното съдът намира обжалваното НП за правилно и законосъобразно, поради което същото следва да бъде потвърдено.

  Предвид горното и  на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН, съдът                                                                                   

 

                                                 Р     Е     Ш     И :

 

 ПОТВЪРЖДАВА  Наказателно постановление  37-0000103/05.03.2019 г. на Началник  ОО „ АА „ - Разград, с което на Д.А.П.  ЕГН ********** *** за нарушение на чл. 34, §3,  б. б   от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТАот 4 февруари 2014година относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт  / Регламента / му е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.11 от ЗАвП, като правилно и незаконосъобразно.

Решението подлежи на касационно обжалване пред РАС в 14 - дневен  срок от съобщаването му на страните.

 

                                                          

                                                                          

                                                       РАЙОНЕН СЪДИЯ: