Р А З
П О Р Е Ж Д А Н Е
Номер |
|
Година |
31.03.2022 г. |
Град |
Кърджали |
|||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Административен |
Съд |
|
Състав |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
На |
31.03. |
Година |
2022 г. |
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
В |
Закрито |
заседание и следния състав: |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Председател |
Ангел
Момчилов |
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Членове |
|
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Съдебни заседатели |
|
|||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Прокурор |
|
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
като
разгледа докладваното от |
Съдията |
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Адм. |
дело
номер |
92 |
По
описа за |
2022 |
година. |
|||||||||||||
|
||||||||||||||||||
Производството е по реда на чл. 145 и сл. от
АПК във вр. с чл. 124, ал. 1 във вр.
с чл. 107, ал. 2 от Закона за държавния служител.
Депозирана е жалба от К.Г.Л. от ***, с ЕГН **********, против Заповед № 121/24.02.2022 г., издадена
от изпълнителния
директор на Държавен фонд „Земеделие“ гр. София, с която
на основание чл. 107, ал. 2 от Закона за
държавния служител е прекратено служебното правоотношение с жалбоподателя.
Счита, че оспорената заповед е неправилна,
немотивирана, издадена в противоречие със закона и при съществени нарушения на процесуалните
правила.
Излага съображения, че при провеждането
на процедурата по оценяването на жалбоподателя, оценяващият е допуснал
съществени нарушения, като не са зачетени целите, визирани в чл. 1, ал. 2 от
Наредбата за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в
държавната администрация.
Твърди, че в случая е налице съществено
разминаване между отразяването на резултатите от междинната среща и годишната
оценка на Л. В тази връзка сочи, че по време на междинната среща, проведена с жалбоподателя
било е констатирано извършване на дейността в съответствие с целите и
индивидуалния работен план, като му е била поставена оценка 3 „Изпълнението
напълно отговаря на изискванията“, която се давала когато оценяваният
едновременно: а) е изпълнил всички задължения на нивото на изискванията за
обем, качество и срокове; б) е показал по всички компетентности знания, умения
и поведение, отговарящи на изискванията в приложение № 1. След това, на
проведената заключителната среща между оценяващия ръководител и К.Г., на
последния била поставена оценка 4 „Изпълнението отговаря не напълно на
изискванията“, която се поставяла на служител, който едновременно: а) е
изпълнил преобладаващата част от задълженията си на нивото на изискванията за
обем, качество и срокове, а за останалата част отклонението от изискванията е
несъществено; б) е показал за преобладаващата част от компетентностите знания,
умения и поведение, отговарящи на изискванията, посочени в приложение № 1,
а за останалата част отклонението от изискванията е несъществено. В
последствие контролиращият ръководител, незнайно поради какви причини и без да
изпълни законовите си задължения, бил променил оценката на жалбоподателя на 5 „Неприемливо
изпълнение“, която се поставяла на служител, който едновременно: а) не е
изпълнил преобладаващата част от задълженията си на нивото на изискванията за
обем, качество и срокове; б) е показал за преобладаващата част от
компетентностите знания, умения и поведение, които не отговарят на изискванията
в приложение № 1.
Въвежда довод, че въпреки задължението
си да запознае служителя с оценката и мотивите за нея, контролиращият
ръководител не само не бил запознал жалбоподателя, но и когато е бил попитан от
последния, при подписване на формуляра, дали оценката му продължава да е 4, бил
заявил: „да 4- ри е“, при което не го уведомил, че я променя на 5.
Сочи, че в случая не без значение било и
обстоятелството, че контролиращият ръководил заемал тази длъжност от м. юли
2021 г., поради което нямало как да има обективна възможност за лично и пряко
наблюдение върху работата на К.Л. през целия период, подлежащ на атестиране,
поради което и нямало как да се приеме, че оценката му за целия атестационен
период е обективна.
Твърди, че уволнението било тенденциозно
и целенасочено, тъй като целяло отстраняването му от работа. Поставянето на
оценка 5 „Неприемливо изпълнение“ и отстраняването му от длъжност било по
политически причини, с цел овакантяване на заеманата от жалбоподателя длъжност,
за да бъде назначено друго, удобно за ръководството лице.
Моли съда да постанови решение, с което
да отмени Заповед № 121/24.02.2022 г., издадена
от изпълнителния
директор на Държавен фонд „Земеделие“ гр. София, с която
на основание чл. 107, ал. 2 от Закона за
държавния служител е прекратено служебното правоотношение с К.Г.Л. – *** в ОД
на Държавен фонд „Земеделие“ гр.Кърджали, отдел „***“. Претендира присъждането
на деловодни разноски.
С оглед изложеното и на основание чл. 171, ал. 5 от
АПК, съдът
намира, че следва да се приемат
приложените към административната преписка писмени доказателства, като в съответствие с разпоредбата на чл.
154, ал. 1, във
вр. с чл. 153, ал. 1 от АПК, следва служебно да се конституират
и страните по делото, а именно: К.Г.Л. от ***, в
качеството му на жалбодател и органът,
издал оспорения административен акт – Изпълнителен директор на Държавен фонд „Земеделие“ гр. София, в качеството му
на ответник по жалбата, като делото следва да
се насрочи за разглеждане в открито съдебно заседание с
призоваване на страните.
Водим от горното и на
основание чл. 154, ал. 1, чл. 157, ал.1 и чл.
171, ал. 5 от АПК, съдът
Р А З П О Р Е Д И :
КОНСТИТУИРА СТРАНИТЕ ПО ДЕЛОТО, както
следва:
ЖАЛБОДАТЕЛ: К.Г.Л. от ***, с ЕГН **********, със съдебен адрес: ***, който
да бъде призован на посочения адрес;
ОТВЕТНИК: Изпълнителен директор на
Държавен фонд „Земеделие“ гр. София, с адрес за призоваване: ***.
Заинтересовани страни: НЯМА.
ПРИЕМА и прилага като ДОКАЗАТЕЛСТВО по
делото административната преписка по издаване на оспорената заповед, съдържаща,
както следва: *****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****
*****.
УКАЗВА на жалбоподателя К.Г.Л., че носи доказателствената тежест за установяване съществуването на
фактите и обстоятелствата, изложени в жалбата, от които черпи благоприятни за
себе си правни последици.
УКАЗВА на изпълнителния директор на
Национална агенция за приходите, че на основание чл. 170, ал. 1 от АПК, в
негова тежест е да установи в процеса съществуването на фактическите основания,
посочени в обжалвания административен акт, както и изпълнението на законовите
изисквания при издаването му. В тази връзка ответникът следва включително да
установи по делото, че в случая са спазени изискванията на чл. 16, ал. 5 от Наредбата
за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната
администрация, както и изискването на чл. 76, ал. 7 от ЗДСл.
УКАЗВА на ответника по жалбата, че в
14/четиринадесет/ - дневен срок, считано от получаването на препис от жалбата и
от настоящото разпореждане, може да представи писмен отговор по жалбата,
съгласно разпоредбата на чл. 163, ал. 2 от АПК, както и да посочи писмените
доказателства, които да приложи към отговора.
НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито
съдебно заседание на 05.05.2022 год., от 10.00 часа,
за която дата и час да се призоват страните.
Преписи от разпореждането, на основание
чл. 138, ал. 3 от АПК, да се връчат на страните по делото.
Разпореждането не подлежи на обжалване.
Председател: