О П
Р Е Д
Е Л Е
Н И Е
№ 780
Стара Загора, 06.03.2024 г.
Старозагорският
административен съд, V
състав, в закрито заседание на шести март през две хиляди двадесет и четвърта година,
в състав:
СЪДИЯ: РАЙНА ТОДОРОВА
при секретар и с участието
на прокурора
като разгледа
докладваното от
съдия Р. ТОДОРОВА административно дело № 165 по описа за
2024г., за да се произнесе, съобрази
следното:
Производството
е по реда на чл.166 от Административнопроцесуалния кодекс АПК/.
Производството
по административно дело № 165/ 2024 година по описа на Административен съд –
Стара Загора е образувано по жалба на д-р Г.Л.Л., ЕГН **********,***, уточнена
с писмена молба вх. № 1177 от 29.02.2024г., против Решение № 159 от
13.02.2024г. на Общински съвет – Стара Загора. В жалбата е направено искане на
основание чл. 166 от АПК да бъде спряно предварителното изпълнение на оспореното
Решение № 159 от 13.02.2024г. на Общински съвет – Стара Загора.
Съдът намира, че направеното искане за спиране
изпълнението на Решение № 159 от 13.02.2024г. на Общински съвет – Стара Загора,
е процесуално недопустимо, по следните съображения:
С оспореното Решение № 159
от 13.02.2024г. на Общински съвет – Стара Загора, на основание чл.21, ал.1,
т.23 от ЗМСМА, чл. 63, ал.3 от ЗЛЗ във вр. с чл.21, ал.1 от Закона за
публичните предприятия и чл.48, ал.4 от ППЗПП, е одобрено предложението на
комисията и е избран д-р Станимир Димитров Андонов за управител на
„Диагностично консултативен център – І Стара Загора“ ЕООД; възложено е на Кмета на Община
Стара Загора да сключи договор за управление на „Диагностично консултативен
център – І Стара Загора“ ЕООД
и е освободен д-р Г.Л.Л. като управител на „Диагностично консултативен център –
І Стара Загора“ ЕООД.
Един от основните
принципи в съдебния административен процес, регламентиран в разпоредбата на
чл.166, ал.1 от АПК, е че обжалването спира изпълнението на оспорения
административен акт. Изключение от това правило се допуска, когато изрична
законова норма предвижда, че обжалването не спира изпълнението, както и когато
е допуснато предварително изпълнение с разпореждане на административния орган
постановил акта, по реда и на основание чл.60 от АПК или с определение на съда
по чл.167 от АПК.
В случая
оспореното Решение № 159 от 13.02.2024г. на Общински съвет – Стара Загора не е
от категорията административни актове, по отношение на които е налице законово
установено изключение от принципа за суспензивния ефект на подадената жалба. В
специалните закони не е предвидено, че подаването на жалба срещу акт по чл. 63,
ал.3 от ЗЛЗ във вр. с чл.21, ал.1 от Закона за публичните предприятия и чл.48,
ал.4 от ППЗПП, не спира неговото изпълнение. Видно от съдържанието на
обжалвания акт, няма и разпореждане за неговото предварително изпълнение на
основание чл.60, ал.1 от АПК. Следователно при прилагане на общото правило на
чл.166, ал.1 от АПК, че оспорването спира изпълнението на административния акт,
следва да се счита, че с подадената жалба срещу Решение № 159 от 13.02.2024г.
на Общински съвет – Стара Загора, е спряно
по силата на закона изпълнението на оспореното решение.
По изложените
съображения съдът приема, че искането за спиране изпълнението на Решение № 159
от 13.02.2024г. на Общински съвет – Стара Загора, е процесуално недопустимо
поради липса на предмет, с оглед на което следва да бъде оставено без
разглеждане.
Водим
от горното, съдът
О П
Р Е Д
Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ
РАЗГЛЕЖДАНЕ искането
на д-р Г.Л.Л., ЕГН **********,***,
за спиране изпълнението на Решение № 159 от 13.02.2024г. на Общински съвет –
Стара Загора, като недопустимо.
Определението
подлежи на обжалване с частна жалба пред Върховен административен съд в
7-дневен срок от съобщаването му на страните.
СЪДИЯ: