О П Р Е Д Е
Л Е Н И Е
№ 395
гр.Плевен, 04.03.2020 год.
Административен съд - гр.Плевен, ІІ-ри състав, в
закрито съдебно заседание на четвърти март февруари две хиляди и двадесета
година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ : Н. ГОСПОДИНОВ
като разгледа докладваното от съдията Господинов административно дело № 200/2020 г. по описа на Административен съд
– Плевен, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството по делото е
образувано по жалба на В.А.К. и К.М.К. ***, подадена чрез пълномощника адв. Н.Д.
***, срещу неоснователни действия на Община Плевен, обективирани в писмо с изх.
№ ЖС- 94И- 150-1 от 30.08.2019 г. на Община Плевен, в Заповед № РД- 12- 385 от
26.09.2019 г. и в Заповед № РД- 12- 28 от 24.01.2020 г., и двете на зам. кмет
„Териториално развитие“ при Община Плевен, касаещи назначаване и извършване на
проверка на основание чл.223, ал.2, вр. чл. 225, ал.2 от ЗУТ.
С писмо вх. рег. № 944/14.02.2020
г. е изпратена административната преписка и е изразено становище за недопустимост
на така подадената жалба, а алтернативно са изложени доводи за нейната
неоснователност.
Настоящият съдебен състав намира,
че е сезиран с недопустима жалба, поради което и с оглед липса на годен предмет
на обжалване е налице прекратително основание по чл.159, т.1 от
Административно-процесуалния кодекс /АПК/. Съображенията за това са следните:
С подадената жалба се оспорват
действия на ответника, касаещи процедура по чл.223, ал.1 и ал.2, вр. чл. 223,
ал.5, т.1 и т.2 и чл.232, ал.5, т.3 от ЗУТ. Касае се за административно
производство, свързано с установяване на незаконно строителство, която не е
приключила с краен акт. Съгласно разпоредбата на чл.21, ал.5 от АПК не са
индивидуални административни актове волеизявленията, действията и
бездействията, когато са част от производствата по издаване или изпълнение на индивидуални
или общи административни актове. Настоящият случай е именно такъв. Посочените в
жалбата писмо с изх. № ЖС- 94И- 150-1 от 30.08.2019 г. на Община Плевен, в
Заповед № РД- 12- 385 от 26.09.2019 г. и в Заповед № РД- 12- 28 от 24.01.2020
г., и двете на зам. кмет „Териториално развитие“ при Община Плевен, респ.
обективираните в тях действия не подлежат на самостоятелно оспорване, доколкото
са част от производство по издаване на индивидуален административен акт, а
именно такъв по смисъла на чл.225а, ал.1 и сл. от ЗУТ, който подлежи на
обжалване по административен ред, в рамките на което се проверява
законосъобразността на действията, респ. бездействията на административния
орган, осъществени в хода на административното производство.
Наличието на подлежащ на оспорване акт е абсолютна
процесуална предпоставка за съдебно производство. Липсата му води до
недопустимост на образуваното такова. Ето защо съдът намира, че жалбата на на В.А.К.
и К.М.К., подадена чрез адв. Н.Д. *** е недопустима за разглеждане на основание
чл.159, т.1 от АПК, което съставлява основание за прекратяване на
производството.
Воден от горното, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ
РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на В.А.К. и К.М.К. ***, подадена чрез
пълномощника адв. Н.Д. ***, срещу неоснователни действия на Община Плевен,
обективирани в писмо с изх. № ЖС- 94И- 150-1 от 30.08.2019 г. на Община Плевен,
в Заповед № РД- 12- 385 от 26.09.2019 г. и в Заповед № РД- 12- 28 от 24.01.2020
г., и двете на зам. кмет „Териториално развитие“ при Община Плевен, касаещи
назначаване и извършване на проверка на основание чл.223, ал.2, вр. чл. 225,
ал.2 от ЗУТ.
ПРЕКРАТЯВА
производството по адм.дело 200/2020 г. по описа на Административен съд –
Плевен.
Определението подлежи на оспорване с частна жалба пред
Върховен административен съд, чрез Административен съд- Плевен, в 7-дневен срок
от получаване на съобщението.
Препис от определението да се изпрати на страните.
СЪДИЯ: /П./