Определение по дело №3537/2018 на Административен съд - Варна

Номер на акта: 11912
Дата: 27 декември 2018 г.
Съдия: Ивета Жикова Пекова
Дело: 20187050703537
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 27 декември 2018 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

гр.Варна, 27.12.2018г.

 

Варненският административен съд, VІ-ти състав, в закрито заседание  на двадесет и седми декември две хиляди и осемнадесета  година в състав:

         

                                                Председател: ИВЕТА ПЕКОВА

 

като разгледа докладваното от съдията Пекова адм. дело N 3537 по описа за  2018год., за да се произнесе, взе предвид:

 

Производството е по реда на чл.69-чл.77 от раздел ІІІ „Администриране на нередности и извършване на финансови корекции“ на глава V „Финансово управление и контрол“ на Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове.

Постъпила е жалба от община Шумен, представлявана от кмета на общината Любомир Димитров Христов срещу решение №РД-02-36-1472/15.11.2018г. на заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на УО на ОПРР, с което на основание чл.70 ал.1 т.9, чл.73 ал.1 вр.чл.69 ал.1 ЗУСЕСИФ вр. чл.143, §2 вр. чл.2 §15 от Регламент /ЕС/№1303/2013 на Европейския парламент и Съвета, вр. със Заповед № РД-02-36-1179 от 26.09.18г. на Министъра на регионалното развитие и благоустройството е приключен сигнал за нередност №619; установени са нередности по т.9 от Раздел І „Обявление и документация за обществена поръчка/процедура за избор с публична покана“, към Приложение №1 към чл.2 ал.1 от Наредба за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите корекции по реда на ЗУСЕСИФ, приета с ПМС №57 от 28.03.17г. – „Неправомерни критерии за подбор и/или критерии за възлагане, посочени в обявлението за поръчката или в документацията за узастие“; установено е извършено нарушение, допусната от бенефициента- община Шумен- чл.70 ал.5, изр.2, ал.7, т.1, 2 и 3 и чл.2 ал.2 ЗОП и е определена  финансова корекция на бенефициента, както следва: 5 % от допустимите разходи по договор № BG16RFOP001-1.014-0002-C01-S-3/ЗОП 05-05 от 20.02.18г. с изпълнител „Мадара“ДЗЗД, като изчислената финансова корекция е в размер на 47638.04лв. с ДДС, която следва да не се верифицира при процедиране на следващи искания за плащане. Към жалбата са приложени писмени доказателства.

          На основание чл.27, ал.7 от ЗУСЕСИФ община Попово е освободена от заплащане на държавни такси.

          С оглед гореизложеното, делото следва да бъде насрочена за разглеждане в открито съдебно заседание, поради което

 

О П Р Е Д Е Л И :

 

КОНСТИТУИРА страните по адм.д. № 3537 по описа на Административен съд – Варна за 2018г. – жалбоподател община Шумен и ответна страна- заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител на УО на ОПРР.

ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответната страна в 7  –дневен срок от връчване на настоящото да представи писмен отговор по жалбата, предмет на адм.д.№ 3537 по описа за 2018г., да посочи доказателства, както и да приложи писмените такива, с които разполага.

УКАЗВА на ответника, че негова е доказателствената тежест да установи съществуването на фактическите основания, посочени в оспорения акт и изпълнението на законовите изисквания при издаването му, включително наличието на нередности; основанията за извършената финансова корекция и че тя е в  съответствие с приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство; че общият размер на финансовите корекции по проекта не надвишава размера на реално предоставената финансова подкрепа по него; че за една и съща нередовност е приложена само веднъж финансова корекция; при определяне размера на финансовите корекции е отчетено естеството и сериозността на допуснатото нарушение на приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство и финансовото му отражение върху средствата от ЕСИФ; че размерът на финансовата корекция е равен на реално установените финансови последици на нарушението върху изразходваните средства – допустими разходи; осигурил е възможност на бенефициента да представи писмени възражения в разумен срок; че финансовите корекции са само върху допустимите разходи, финансирани от ЕСИФ, но не и върху допустимите разходи, финансирани от държавния бюджет или съфинансирани от бюджета на общината по проекта. 

УКАЗВА на жалбоподателя, че носи доказателствената тежест за установяване на твърденията си в жалбата, че в рамките на проекта, критериите за подбор и/или възлагане на обществената поръчка са създавали условия за лоялна конкуренция без наличието на дискриминация, която необосновано да ограничава участието на стопански субекти, както и равнопоставеност за участие, както и че критериите за подбор са били съобразени с предмета и обема на поръчката и са били спазени условията на Закона за обществените поръчки и следва да посочи всички доказателства, които иска да бъдат събрани и приложи писмените доказателства, с което разполага в 7-дневен срок от съобщението.

ЗАДЪЛЖАВА ответната страна в 7-дневен срок от съобщението да представи и други доказателства, ако такива са налице и не са представени с административната преписка, а представляват част от същата, включително доказателства за връчване на оспорения акт и цитирания в решението сигнал за нередност, като в същия срок и заяви изрично, че представената административна преписка е в цялост.

НАСРОЧВА делото за разглеждане в открито съдебно заседание на 21.01.2019 г. от 10.30 часа, за когато да се призоват страните.        

 

 

 

                                                                                       Съдия: