О
П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№
гр.Варна, 27.12.2018г.
Варненският административен съд, VІ-ти
състав, в закрито заседание на двадесет
и седми декември две хиляди и осемнадесета
година в състав:
Председател: ИВЕТА ПЕКОВА
като разгледа
докладваното от съдията Пекова адм. дело N 3537 по описа за 2018год.,
за да се произнесе, взе предвид:
Производството
е по реда на чл.69-чл.77 от раздел ІІІ „Администриране на нередности и
извършване на финансови корекции“ на глава V „Финансово управление и контрол“
на Закона за управление на средствата от европейските структурни и
инвестиционни фондове.
Постъпила е
жалба от община Шумен, представлявана от кмета на общината
Любомир Димитров Христов срещу решение №РД-02-36-1472/15.11.2018г. на
заместник министъра на регионалното развитие и благоустройството и ръководител
на УО на ОПРР, с което на основание чл.70 ал.1 т.9, чл.73 ал.1
вр.чл.69 ал.1 ЗУСЕСИФ вр. чл.143, §2 вр. чл.2 §15 от Регламент /ЕС/№1303/2013 на
Европейския парламент и Съвета, вр. със Заповед № РД-02-36-1179 от 26.09.18г. на
Министъра на регионалното развитие и благоустройството е приключен сигнал за
нередност №619; установени са нередности по т.9 от Раздел І
„Обявление и документация за обществена поръчка/процедура за избор с публична
покана“, към Приложение №1 към чл.2 ал.1 от Наредба
за посочване на нередности, представляващи основания за извършване на финансови
корекции, и процентните показатели за определяне размера на финансовите
корекции по реда на ЗУСЕСИФ, приета с ПМС №57 от
28.03.17г. – „Неправомерни критерии за подбор и/или критерии за
възлагане, посочени в обявлението за поръчката или в документацията за узастие“; установено
е извършено
нарушение,
допусната от бенефициента- община Шумен-
чл.70 ал.5, изр.2, ал.7, т.1, 2 и 3 и чл.2 ал.2 ЗОП и е
определена финансова корекция на бенефициента, както
следва: 5 % от допустимите разходи по договор № BG16RFOP001-1.014-0002-C01-S-3/ЗОП
05-05 от 20.02.18г. с изпълнител „Мадара“ДЗЗД,
като изчислената финансова корекция е в размер на 47638.04лв. с ДДС,
която следва
да не се верифицира при процедиране на следващи искания за плащане. Към жалбата
са приложени писмени доказателства.
На основание
чл.27, ал.7 от ЗУСЕСИФ община Попово е освободена от заплащане на държавни
такси.
С оглед гореизложеното, делото следва
да бъде насрочена за разглеждане в открито съдебно заседание, поради което
О П Р Е Д Е Л И :
КОНСТИТУИРА страните по адм.д. № 3537 по описа
на Административен съд – Варна за 2018г. – жалбоподател община Шумен и
ответна страна- заместник министъра на регионалното развитие и
благоустройството и ръководител на УО на ОПРР.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответната страна в
7 –дневен срок от връчване на настоящото
да представи писмен отговор по жалбата, предмет на адм.д.№ 3537 по описа
за 2018г., да посочи доказателства, както и да приложи писмените такива, с
които разполага.
УКАЗВА на ответника, че негова
е доказателствената тежест да установи съществуването на фактическите основания,
посочени в оспорения акт и изпълнението на законовите изисквания при издаването
му, включително наличието на нередности; основанията за извършената финансова
корекция и че тя е в съответствие с
приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство; че общият
размер на финансовите корекции по проекта не надвишава размера на реално
предоставената финансова подкрепа по него; че за една и съща нередовност е
приложена само веднъж финансова корекция; при определяне размера на финансовите
корекции е отчетено естеството и сериозността на допуснатото нарушение на
приложимото право на Европейския съюз и българското законодателство и
финансовото му отражение върху средствата от ЕСИФ; че размерът на финансовата
корекция е равен на реално установените финансови последици на нарушението
върху изразходваните средства – допустими разходи; осигурил е възможност на бенефициента
да представи писмени възражения в разумен срок; че финансовите корекции са само
върху допустимите разходи, финансирани от ЕСИФ, но не и върху допустимите
разходи, финансирани от държавния бюджет или съфинансирани от бюджета на общината
по проекта.
УКАЗВА на
жалбоподателя, че носи доказателствената тежест за
установяване на твърденията си в жалбата, че в
рамките на проекта, критериите за подбор и/или възлагане на обществената
поръчка са създавали условия за лоялна конкуренция без наличието на
дискриминация, която необосновано да ограничава участието на стопански субекти,
както и равнопоставеност за участие, както и че критериите за подбор са били
съобразени с предмета и обема на поръчката и са били спазени условията на
Закона за обществените поръчки и следва да посочи всички доказателства, които
иска да бъдат събрани и приложи писмените доказателства, с което разполага в
7-дневен срок от съобщението.
ЗАДЪЛЖАВА ответната страна в
7-дневен срок от съобщението да представи и други доказателства, ако такива са
налице и не са представени с административната преписка, а представляват част
от същата, включително доказателства за връчване на оспорения акт
и цитирания в решението сигнал за нередност, като в същия срок и заяви
изрично, че представената административна преписка е в цялост.
НАСРОЧВА делото за разглеждане
в открито съдебно заседание на 21.01.2019 г. от 10.30
часа, за когато да се призоват страните.
Съдия: