О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№ 168
Административен съд – М*** , ІІІ състав в закрито
заседание на пети май през две хиляди и седемнадесета година в състав:
Председател: М*** Т***
като
разгледа постъпилата жалба по административно дело № 82/2017 г., установи
следното:
Производството е по жалба срещу заповед
за възстановяване на целева помощ по реда на чл. 43а, ал.6 във връзка с чл.43б
от Правилника за прилагане на Закона за интеграция на хората с увреждания (П***
) във връзка с чл.145 от АПК.
В жалбата си жалбоподателят М.К.И. оспорва заповед № ZIHU/42/D-M-L/281/10.02.2017 г. на Директора на
Дирекция „Социално подпомагане“ (ДСП) – Л*** , с която е постановено
възстановяването на целева помощ за покупка, изработка и ремонт на медицински
изделия и/или помощни средства, приспособления и съоръжения. В жалбата си освен
доводи за незаконосъобразност, релевира и доводи за нецелесъобразност на
оспорения акт.
С определение от 06.03.2017 г. съдът е спрял
производството по делото до произнасянето на по-горестоящия административен
орган, който да се произнесе по направените доводи за нецелесъобразност на
оспорения акт (заповедта на Директора на ДСП – Л*** ), доколкото в рамките на
съдебния контрол, който по аргумент от разпоредбата на чл.145, ал.1 от АПК е
само за законосъобразност, съдът не може да се произнесе по наведените в
жалбата доводи за нецелесъобразност на оспорения акт.
Видно от събраните доказателства по делото – л.21-23,
с решение № 12-Р*** -0008/15.03.2017 г. по-горестоящият административен орган –
Директорът на Регионална дирекция за социално подпомагане – М*** е потвърдил
обжалваната заповед № ZIHU/42/D-M-L/281/10.02.2017 г. на Директора на ДСП
– Л*** . Този административен акт е връчен на адресата на 17.03.2017 г., като
същия е влязъл в сила.
Съдът намира, че жалбата срещу заповед № ZIHU/42/D-M-L/281/10.02.2017 г. на Директора на ДСП
– Л*** е недопустима. Провеждането на административен контрол от по-горестоящия
административен орган е абсолютна процесуална предпоставка за осъществяването
на съдебен контрол. Доколкото такъв е проведен, то оспорващата е следвало да
обжалва в законоустановения срок акта на по-горестоящия административен орган.
Такова оспорване не е проведено. В конкретния случай при тези факти липсва
индивидуален административен акт – годен да бъде предмет на съдебен контрол. Поради
това съдът счита жалбата за недопустима, тъй като с нея се оспорва акт, който
не подлежи на самостоятелен съдебен контрол.
Не може да се приеме, че жалбата, инициирала
настоящето производство има деволутивен ефект и по отношение на последващия акт,
постановен в рамките на административния контрол (решение № 12-Р*** -0008/15.03.2017
г.) на по-горестоящия административен орган.
На основание чл.159, т.1 от АПК жалбата следва да се
остави без разглеждане, а производството по делото да се прекрати, поради което
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на М.К.И. *** срещу заповед
№ ZIHU/42/D-M-L/281/10.02.2017 г. на Директора на
Дирекция „Социално подпомагане“ – Л*** , като НЕДОПУСТИМА.
ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 82/2017
г. по описа на Административен съд – М*** .
Определението може да се обжалва с
частна жалба пред Върховен административен съд в 7 – дневен срок от
съобщението.
ПРЕДСЕДАТЕЛ: