О П Р Е Д Е Л Е Н И Е
№ 374
гр. Плевен, 15.02.2023г.
Административен
съд – Плевен, ІІІ-ти състав, в закрито съдебно заседание на петнадесети
февруари 2023г. в състав -
Председател: съдия Елка Братоева
Като
разгледа докладваното от съдия Братоева адм.д. № 91/2023г. по описа на съда, за
да се произнесе взе предвид следното:
Административното дело е образувано по жалба на Община
Никопол, представлявана от Кмета И.С. срещу Решение № РД-02-14-47/13.01.2023г. на Зам.
Министъра на МРРБ – Ръководител на Националния орган на Програмата ИНТЕРРЕГ V-A Румъния-България 2014-2020, с което на осн. чл. 73 и чл. 70 ал.1 т.9 ЗУСЕСИФ вр.
§5 т.4 и §70 от ДР на ЗУСЕФСУ е определена финансова корекция за Община Никопол
в размер на 15% от стойността на допустимите
разходи без собствен принос на бенефициера – 3 304 005,32 лв. с ДДС по
Договор № 308/06.12.2018г. с
изпълнител „Ратек“ ЕООД на стойност 2 809 557 лв. без ДДС / 3 371 468,40
лв. с ДДС /, финансиран със средства от Европейските структурни и инвестиционни
фондове по програмата, с предмет „Инженеринг – проектиране, изпълнение и
осъществяване на авторски надзор на Път до археологически обект „Скална Църква“
– гр. Никопол“.
Жалбоподателят оспорва решението за налагане на
финансова корекция като незаконосъобразно и иска неговата отмяна. Внесъл е
дължимата държавна такса. Счита, че не е извършил сочените нарушения на чл. 70
ал.1 т.3 и т.5 ЗУСЕСИФ – нарушение на принципа за добро финансово управление и
липса на одитна следа, а изводите на управляващия орган за необосновани. Иска
разпит в качеството на свидетел на Десислава Г. – Ръководител на Националния
орган на програмата, при режим на довеждане.
Ответникът - Зам. Министъра на МРРБ – Ръководител на
НО на програма Интеррег V-A Румъния-България 2014-2020 , чрез
юрисконсулт И. е приложил административната преписка, която е непълна. Изразява
становище за неоснователност на жалбата.
Производството е по чл. 145 и следващите от АПК вр.
чл. 73 ал.4 от ЗУСЕСИФ вр. §70 ДР на ЗУСЕФСУ.
Решението за ФК е връчено на 13.01.2023г. Жалбата е
подписана с електронен подпис и подадена по електронен път на 25.01.2023г. в законния 14-дневен срок за съдебно
обжалване от активнолегитимирана страна и срещу подлежащ на оспорване
индивидуален административен акт.
Жалбата е редовна и допустима и подлежи на разглеждане
в открито съдебно заседание с призоваване на страните.
Поради това съдът
О П Р Е Д Е
Л И :
Насрочва
делото за разглеждане в открито съдебно заседание на 05.04.2023г. от 10.30ч., за когато да се призоват страните:
-
Община Никопол, представлявана от Кмета И.С. –
жалбоподател;
-
Зам. Министъра на МРРБ – Ръководител на НО на програма
Интеррег V-A Румъния-България 2014-2020 , чрез юрисконсулт И. – ответник;
Указва на
ответника, че на осн. чл. 170 ал.1 АПК носи доказателствената тежест
и трябва да установи съществуването на фактическите основания, посочени в
решението и изпълнението на законовите изисквания при издаването му.
Задължава
ответника да представи всички
цитирани в РФК писмени доказателства, които е взел предвид при формирането на
фактическите констатации за нередност по възлагане и изпълнение на обществената
поръчка, които обосновават направените изводи за нарушение на принципа за добро
финансово управление и за липсата на
одитна следа. Да представи доказателства, от които да е видно кога и пред кой
орган е представена декларацията от 03.12.2018г. за отказа на
подизпълнителя „Стройнорм“ ЕООД. Да
представи цитираните РФК относно същия договор и свързаните с обжалването им
съдебни решения.
Указва на
жалбоподателя, че за доказване на
твърденията си следва да представи заверено копие на всички отчетни и др.
документи, които доказват вида, обема и стойността на възложените, отчетените,
приети и заплатени дейности по договора, включително Инженерно-геоложкия доклад,
Окончателния доклад и протоколите за приемането му. Доказателствата да бъдат
придружени от опис, смислово и хронологично подредени! Да завери приложените
към жалбата писмени доказателства.
Оставя без
уважение искането за разпит в
качеството на свидетел на Десислава Г. – Ръководител на Националния орган на
програмата, тъй като е ответник по делото и участва в процеса в друго
процесуално качество.
Определението е разпоредително и не подлежи на обжалване.
Препис от определението да се изпрати на страните за
сведение и изпълнение на дадените указания в срок най-късно до насроченото
съдебно заседание.
С Ъ Д И Я :