О П Р Е Д Е
Л Е Н И Е
№ ……………… / 07.03.2021 г.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ВАРНА, ХХV състав, в
закрито съдебно заседание, проведено на седми март през две хиляди двадесет и
втора година, в състав:
СЪДИЯ: ТАНЯ ДИМИТРОВА
като разгледа
докладваното от съдия Таня Димитрова административно дело № 2297/2021 г., за да
се произнесе, взе предвид следното:
Производството е образувано по жалба на Х.В.Д. ***,
срещу Акт за установяване на задължения по декларация (АУЗД) № 26 от 12.12.2019
г., издаден от мл. експерт М.Ц., орган по приходите в Дирекция „Общински
приходи, бюджет и счетоводство“ при Община Бяла.
С Разпореждане № 4651/27.03.2019 г. и с Разпореждане №
6180/30.04.2019 г. съдът е конституирал страните и е указал доказателствената
тежест на страните.
Като ответник по делото е конституиран Директорът на Дирекция
„ОБЩИНСКИ ПРИХОДИ, БЮДЖЕТ И
СЧЕТОВОДСТВО“ при Община Бяла.
С оглед данните по делото за преструктириране на
общинската администрация съдът двукратно е изискал да се посочи по делото кое е
структирното звено по приходите в Община Бяла, с оглед изискването като ответник
по делото да се конституира ръководителят на звеното по местни приходи в Община
Бяла.
Кметът на Община Бяла представя по делото Решение №
37-299/21.12.2021 г. на Общински съвет – Бяла, с което е одобрена нова
численост и структура на Общинската администрация – Бяла, както и Устройствения
правилник на общинска администрация – Бяла, в сила от 24.01.2022 г., утвърден
от Кмета на Община Бяла със Заповед № РД 07 00-9/11.01.2022 г.
Позовавайки се на визираните доказателства, Кметът на
Община Бяла сочи, че служителите, извършващи функциите на органи по приходите
по смисъла на ДОПК са включени в състава на Дирекция „Канцелария,
административно-правно и информационно обслужване“ и обжалването на съставените
от тях АУЗД става пред директора на дирекцията.
По аргумент от чл. 153, ал. 2 АПК, следва да се заличи
конституираният по делото ответник и да се конституира компетентният
понастоящем орган, т.к. Директорът на Дирекция „ОБЩИНСКИ ПРИХОДИ, БЮДЖЕТ И СЧЕТОВОДСТВО“ при Община
Бяла е закрит като административен орган като компетентността по чл. 4, ал. 5 ЗМДТ на ръководител на звеното по местни приходи е вече на Директор на Дирекция
„Канцелария, административно-правно и информационно обслужване“ при Община
Бяла, който е овластен да разглеждат жалбите срещу АУЗД по административен ред.
С оглед изложеното, и на основание чл. 153, ал. 2 АПК,
съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ЗАЛИЧАВА като ответник по адм. дело № 2297/2021 г. на АдмС –
Варна делото Директорът на Дирекция „Общински
приходи, бюджет и счетоводство“ при Община Бяла.
КОНСТИТУИРА
като ответник по делото Директора на
Дирекция „Канцелария, административно-правно и информационно обслужване“ при
Община Бяла.
ДА
СЕ ПРИЗОВЕ за насроченото
съдебното заседание новоконституираната страна, като й се
изпрати препис от жалбата.
УКАЗВА
на ответника, че следва да
установи по делото съществуването на фактическите основания, посочени в
оспорения акт, както и изпълнението на законовите изисквания при издаването му
– издаването на акта от компетентен орган, при спазване на процесуалните и
материалноправните разпоредби и съответствието с целта на закона, в това число:
1.
оспорващият
е задължено лице по смисъла на ЗМДТ за процесните имоти, доколкото за тях се
дължи ДНИ и ТБО.
2.
правилно
е определена данъчната оценка на имотите;
3.
правилно
са изчислени ДНИ и ТБО;
4.
дължи се
ТБО по отношение и на трите компонента;
4.1.имотите на оспорващия попадат в райони с
организирано сметосъбиране и сметоизвозване;
4.2.налице е реално предоставяне на отделните услугите
по трите компонента на ТБО, за които услуги е начислена ТБО.
УКАЗВА на ответника, че не сочи доказателства за следните
обстоятелства:
1.
Компетентността
на длъжностното лице от Община Бяла, издател на АУЗД, да е орган по приходите;
2.
Имотите
попадат в строителните граници на населеното място или селищно образувание или
са поземлените имоти извън строителните граници на населеното място, но според
подробен устройствен план имат предназначението по чл. 8, т. 1 от Закона за
устройство на територията и след промяна на предназначението на земята, когато
това се изисква по реда на специален закон;
3.
Определеният
размер/ставки на ДНИ и ТБО за 2017 г. по принцип и актовете, с които са
определени ДНИ и ТБО за 2017 г.;
4.
Начинът
на изчисляване на конкретните задължения на оспорващия за главница и за лихви
за ДНИ и ТБО за 2017 г. по обжалвания АУЗД (с разбивка на изчисленията за ДНИ и
за ТБО по трите компонента);
5.
Данъчните
оценки на имотите за съответните години;
6.
Организирането
(определянето на границите на районите и видът на предлаганите услуги в
съответния район със заповед на кмета на общината);
7.
Реалното
предоставяне на услугите (поотделно за сметоизвозване и сметосъбиране,
обезвреждане на битовите отпадъци в депа и други съоръжения, както и чистотата
на териториите за обществено ползване) за 2017 г., за които е установено
задължение за ТБО.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответника в 14-дневен срок от получаване на
съобщението за настоящото определение да представи в АдмС-Варна писмен отговор
по жалбата, както и доказателства (или да се позове на вече представени доказателства)
и писмено становище във връзка с указаната му доказателствена тежест и във
връзка с конкретните твърдения на оспорващия с жалбата.
ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ на ответника в 14-дневен срок да заяви дали
поддържа постъпилия по делото от лице без представителна власт отговор със с.д.
№ 8/04.01.2022 г. с приложени към него доказателства.
Определението не подлежи на
обжалване.
СЪДИЯ: