Р Е Ш
Е Н И Е
№ 1575
В ИМЕТО НА НАРОДА
22.08.2019 г. гр.
Пловдив
ПЛОВДИВСКИ РАЙОНЕН СЪД
VII НАКАЗАТЕЛЕН СЪСТАВ
На десети юни две хиляди и деветнадесета година
В публично заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: МЕТОДИ АНТОНОВ
Секретар: Милена Георгиева
Като разглежда докладваното от съдията
АНД № 2272 по
описа за 2019 година
Р Е Ш
И :
ОТМЕНЯ Наказателно
постановление /НП/ № НП-27-133-4 от 16.11.2018 г. на Изпълнителен директор на
Изпълнителна агенция „Медицински одит“ гр.София /понастоящем ИА „Медицински
надзор“/, с което на МБАЛ „Тримонциум“ ООД, ЕИК *********, със седалище и адрес
на управление: гр.Пловдив, ул.”Цар Борис ІІІ Обединител“ № 126, представлявано
от управителя С.И.И., ЕГН ********** на основание чл.229, ал.3 от Закона за
здравето /ЗЗ/ са наложени общо четири административни наказания ИМУЩЕСТВЕНА САНКЦИЯ в размер от по 500
/петстотин/ лева за четири нарушения на чл.86, ал.1, т.1 от ЗЗ.
Решението подлежи на обжалване пред Административен съд Пловдив
в 14 – дневен срок от съобщението до страните, че същото е изготвено.
РАЙОНЕН СЪДИЯ:
М О Т
И В И:
Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.
Обжалвано
е Наказателно постановление /НП/ № НП-27-133-4 от 16.11.2018 г. на
Изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Медицински одит“ гр.София
/понастоящем ИА „Медицински надзор“/, с което на МБАЛ „Тримонциум“ ООД, ЕИК
*********, със седалище и адрес на управление: гр.Пловдив, ул.”Цар Борис ІІІ
Обединител“ № 126, представлявано от управителя С.И.И., ЕГН ********** на
основание чл.229, ал.3 от Закона за здравето /ЗЗ/ са наложени общо четири
административни наказания ИМУЩЕСТВЕНА
САНКЦИЯ в размер от по 500 /петстотин/ лева за четири нарушения на чл.86, ал.1,
т.1 от ЗЗ.
Жалбоподателят МБАЛ
„ТРИМОНЦИУМ“ ООД се представлява от процесуалния представител - адв. С..
Въззиваемата страна ИА „МЕДИЦИНСКИ НАДЗОР“ се представлява от
процесуалния представител юрк.С..
Пловдивският районен съд – VІІ н.с., като прецени събраните
доказателства по отделно и в тяхната съвкупност, приема за установено следното:
Жалбата е подадена в срок, допустима е и разгледана по същество
е ОСНОВАТЕЛНА.
Във връзка с Разпореждане по писмо с вх.№ МО-05-127/20.03.2018
г. от Районна прокуратура гр.Пловдив и на основание Заповед № РД
27-133/30.03.2018 г. и Заповед № РД-27-133-3/30.04.2018 г. на Изпълнителния
директор на ИА „Медицински надзор“ /ИА „МН“/ в периода от 02.04.2018 г. до
02.05.2018 г. включително била извършена проверка от длъжностни лица на ИА „МН“
в лечебното заведение /ЛЗ/ МБАЛ „Тримонциум“ ООД, гр.Пловдив.
В хода на проверката било установено следното:
1.
Според История на заболяването /ИЗ/ № 2071
на 13.06.2017 г. пациентът Р.М.постъпил в Очно отделение. Лекуван бил по
Амбулаторна процедура № 19. Видно от Оперативния протокол от 13.06.2017 г. била
извършена Факоемулсификация и аспирация на катаракта. Вложена била вътреочна
леща. В Епикризата било записано – „Леща ИОЛ-ин ситу“.
Видно от приложените фискални бонове от 13.06.2017 г. № 017243
и № 017244, пациентът заплатил за очната леща на лечебното заведение.
Заплатената от него сума от 2550 лв. съответствала на Цените на медицинската
услуга, медицински изделия и консумативи, определени Приложение към Заповед на
Управителя от 04.01.2017 г. в пакетната цена „ 2550 ТЕХНИС МУЛТИФОКАЛ“, където
в т.5 било записано „ОСТ-250 лв.“, а в т.7 – „Компютърно калкулиране – 87 лв.“.
В Декларация № 5 „За информираност и съгласие на пациента по отношение
източника на заплащане за диагностиката и лечението на неговото заболяване“
била посочена сумата 417 лв., като платена за „други“ и включвала ОСТ,
компютърно калкулиране и подобрените битови условия.
В писмо на НЗОК с изх.№ 09-04-68/30.04.2018 г. до ИА „МН“ било
записано: „Компютърното калкулиране е задължително за извършване на процедурата
/Амбулаторна процедура № 19/, а ОСТ е по показание. Тези изследвания не се
заплащат извън процедурата, те са включени в цената на АПр, съгласно чл.337 на
НРД 2018 г.“.
От писмото ставало ясно, че ОСТ /оптична кохерентна томография/
и компютърното калкулиране не следва да се заплащат от пациентите и са включени
в цената на АП № 19.
МБАЛ „Тримонциум“ ООД била сключила Договор с НЗОК за
извършване на амбулаторни процедури № 164762 от 19.05.2017 г. В него била
включена и АП № 19. Указани били условията за изпълнението му, свързани със
структурата на ЛЗ. Определена била и цената на процедурата.
Видно от писмо на РЗОК, медицинската дейност по ИЗ № 2071 била
заплатена от НЗОК.
По този начин заплатените от пациента 337 лв. били
квалифицирани като получени неоснователно.
С оглед горното актосъставителят приел, че пациента бил
заплатил повторно изследвания, които се заплащат от НЗОК и квалифицирал
извършеното като нарушение на чл.86, ал.1, т.1 от ЗЗ, съгласно който „Като
пациент всеки има право на …..зачитане на гражданските, политическите,
икономическите, социалните, културните и религиозните му права“, в частта
„зачитане на икономическите му права“.
Нарушението било извършено на 13.06.2017 г. – датата, на която
били заплатени ОСТ и компютърно конфигуриране на МБАЛ „Тримонциум“ ООД
гр.Пловдив, със седалище и адрес на управление: гр.Пловдив, ул.“Цар Борис ІІІ
Обединител“ № 126.
Нарушението било установено на 02.05.2018 г., последният ден на
извършената от длъжностните лица на ИА „МН“ проверка.
2.
Според ИЗ № 4073 на 27.11.2017 г. пациентката
М.Й. постъпила в Очно отделение. Лекувана била по Амбулаторна процедура № 19. Прието
било, че от Оперативния протокол от 13.06.2017 г. се установявало, че била
извършена Факоемулсификация и аспирация на катаракта. Вложена била вътреочна
леща. В Епикризата било записано – „Леща ИОЛ-ин ситу“.
Видно от приложените фискални бонове от 27.11.2017 г. № 019010
и № 019011, пациентката заплатила за очната леща на лечебното заведение.
Заплатената от нея сума от 2550 лв. съответствала на Цените на медицинската
услуга, медицински изделия и консумативи, определени Приложение към Заповед на
Управителя от 04.01.2017 г. в пакетната цена „ 2550 ТЕХНИС МУЛТИФОКАЛ“, където
в т.5 било записано „ОСТ-250 лв.“, а в т.7 – „Компютърно калкулиране – 87 лв.“.
В Декларация № 5 „За информираност и съгласие на пациента по отношение
източника на заплащане за диагностиката и лечението на неговото заболяване“
била посочена сумата 417 лв., като платена за „други“ и включвала ОСТ,
компютърно калкулиране и подобрените битови условия.
В писмо на НЗОК с изх.№ 09-04-68/30.04.2018 г. до ИА „МН“ било
записано: „Компютърното калкулиране е задължително за извършване на процедурата
/Амбулаторна процедура № 19/, а ОСТ е по показание. Тези изследвания не се
заплащат извън процедурата, те са включени в цената на АПр, съгласно чл.337 на
НРД 2018 г.“.
От писмото ставало ясно, че ОСТ /оптична кохерентна томография/
и компютърното калкулиране не следва да се заплащат от пациентите и са включени
в цената на АП № 19.
МБАЛ „Тримонциум“ ООД била сключила Договор с НЗОК за
извършване на амбулаторни процедури № 164762 от 19.05.2017 г. В него била
включена и АП № 19. Указани били условията за изпълнението му, свързани със
структурата на ЛЗ. Определена била и цената на процедурата.
Видно от писмо на РЗОК, медицинската дейност по ИЗ № 4073 била
заплатена от НЗОК.
По този начин заплатените от пациентката 337 лв. били
квалифицирани като получени неоснователно.
С оглед горното актосъставителят приел, че пациента бил
заплатил повторно изследвания, които се заплащат от НЗОК и квалифицирал
извършеното като нарушение на чл.86, ал.1, т.1 от ЗЗ, съгласно който „Като
пациент всеки има право на …..зачитане на гражданските, политическите,
икономическите, социалните, културните и религиозните му права“, в частта
„зачитане на икономическите му права“.
Нарушението било извършено на 27.11.2017 г. – датата, на която
били заплатени ОСТ и компютърно конфигуриране на МБАЛ „Тримонциум“ ООД
гр.Пловдив, със седалище и адрес на управление: гр.Пловдив, ул.“Цар Борис ІІІ
Обединител“ № 126.
Нарушението било установено на 02.05.2018 г., последният ден на
извършената от длъжностните лица на ИА „МН“ проверка.
3. Според ИЗ № 2090
на 14.06.2017 г. пациентът Е.Х.постъпил в Очно отделение. Лекуван бил по
Амбулаторна процедура № 19. Прието било, че от Оперативния протокол от
13.06.2017 г. се установявало, че била извършена Факоемулсификация и аспирация
на катаракта. Вложена била вътреочна леща. В Епикризата било записано – „Леща
ИОЛ-ин ситу“.
Видно от приложените фискални бонове от 14.06.2017 г. № 017269 и
№ 017270, пациентът заплатил за очната леща на лечебното заведение. Заплатената
от него сума от 2550 лв. съответствала на Цените на медицинската услуга,
медицински изделия и консумативи, определени Приложение към Заповед на
Управителя от 04.01.2017 г. в пакетната цена „ 2550 ТЕХНИС МУЛТИФОКАЛ“, където
в т.5 било записано „ОСТ-250 лв.“, а в т.7 – „Компютърно калкулиране – 87 лв.“.
В Декларация № 5 „За информираност и съгласие на пациента по отношение
източника на заплащане за диагностиката и лечението на неговото заболяване“
била посочена сумата 417 лв., като платена за „други“ и включвала ОСТ,
компютърно калкулиране и подобрените битови условия.
В писмо на НЗОК с изх.№ 09-04-68/30.04.2018 г. до ИА „МН“ било
записано: „Компютърното калкулиране е задължително за извършване на процедурата
/Амбулаторна процедура № 19/, а ОСТ е по показание. Тези изследвания не се
заплащат извън процедурата, те са включени в цената на АПр, съгласно чл.337 на
НРД 2018 г.“.
От писмото ставало ясно, че ОСТ /оптична кохерентна томография/
и компютърното калкулиране не следва да се заплащат от пациентите и са включени
в цената на АП № 19.
МБАЛ „Тримонциум“ ООД била сключила Договор с НЗОК за
извършване на амбулаторни процедури № 164762 от 19.05.2017 г. В него била
включена и АП № 19. Указани били условията за изпълнението му, свързани със
структурата на ЛЗ. Определена била и цената на процедурата.
Видно от писмо на РЗОК, медицинската дейност по ИЗ № 2090 била
заплатена от НЗОК.
По този начин заплатените от пациента 337 лв. били квалифицирани
като получени неоснователно.
С оглед горното актосъставителят приел, че пациента бил
заплатил повторно изследвания, които се заплащат от НЗОК и квалифицирал
извършеното като нарушение на чл.86, ал.1, т.1 от ЗЗ, съгласно който „Като
пациент всеки има право на …..зачитане на гражданските, политическите,
икономическите, социалните, културните и религиозните му права“, в частта
„зачитане на икономическите му права“.
Нарушението било извършено на 14.06.2017 г. – датата, на която
били заплатени ОСТ и компютърно конфигуриране на МБАЛ „Тримонциум“ ООД
гр.Пловдив, със седалище и адрес на управление: гр.Пловдив, ул.“Цар Борис ІІІ
Обединител“ № 126.
Нарушението било установено на 02.05.2018 г., последният ден на
извършената от длъжностните лица на ИА „МН“ проверка.
4. Според ИЗ № 2043 на 12.06.2017 г. пациентката П.И.постъпила
в Очно отделение. Лекувана била по Амбулаторна процедура № 19. Прието било, че
от Оперативния протокол от 13.06.2017 г. се установявало, че била извършена
Факоемулсификация и аспирация на катаракта. Вложена била вътреочна леща. В
Епикризата било записано – „Леща ИОЛ-ин ситу“.
Видно от приложените фискални бонове от 12.06.2017 г. № 017218 и
№ 017219, пациентката заплатила за очната леща на лечебното заведение.
Заплатената от нея сума от 3050 лв. съответствала на Цените на медицинската
услуга, медицински изделия и консумативи, определени Приложение към Заповед на
Управителя от 04.01.2017 г. в пакетната цена „ 2550 ТЕХНИС МУЛТИФОКАЛ“, където
в т.5 било записано „ОСТ-250 лв.“, а в т.7 – „Компютърно калкулиране – 87 лв.“.
В Декларация № 5 „За информираност и съгласие на пациента по отношение
източника на заплащане за диагностиката и лечението на неговото заболяване“
била посочена сумата 417 лв., като платена за „други“ и включвала ОСТ,
компютърно калкулиране и подобрените битови условия.
В писмо на НЗОК с изх.№ 09-04-68/30.04.2018 г. до ИА „МН“ било
записано: „Компютърното калкулиране е задължително за извършване на процедурата
/Амбулаторна процедура № 19/, а ОСТ е по показание. Тези изследвания не се
заплащат извън процедурата, те са включени в цената на АПр, съгласно чл.337 на
НРД 2018 г.“.
От писмото ставало ясно, че ОСТ /оптична кохерентна томография/
и компютърното калкулиране не следва да се заплащат от пациентите и са включени
в цената на АП № 19.
МБАЛ „Тримонциум“ ООД била сключила Договор с НЗОК за
извършване на амбулаторни процедури № 164762 от 19.05.2017 г. В него била включена
и АП № 19. Указани били условията за изпълнението му, свързани със структурата
на ЛЗ. Определена била и цената на процедурата.
Видно от писмо на РЗОК, медицинската дейност по ИЗ № 2043 била
заплатена от НЗОК.
По този начин заплатените от пациентката 533 лв. били
квалифицирани като получени неоснователно.
С оглед горното актосъставителят приел, че пациента бил
заплатил повторно изследвания, които се заплащат от НЗОК и квалифицирал
извършеното като нарушение на чл.86, ал.1, т.1 от ЗЗ, съгласно който „Като
пациент всеки има право на …..зачитане на гражданските, политическите,
икономическите, социалните, културните и религиозните му права“, в частта
„зачитане на икономическите му права“.
Прието било, че нарушението е извършено на 12.06.2018 г. –
датата, на която били заплатени ОСТ и компютърно конфигуриране на МБАЛ
„Тримонциум“ ООД гр.Пловдив, със седалище и адрес на управление: гр.Пловдив,
ул.“Цар Борис ІІІ Обединител“ № 126.
Прието било, че нарушението е установено на 02.05.2017 г.,
последният ден на извършената от длъжностните лица на ИА „МН“ проверка.
За установените при проверката четири нарушения на чл.86, ал.1,
т.1 от ЗЗ бил съставен при условията на чл.40, ал.2 от ЗАНН Акт за установяване
на административно нарушение /АУАН/ № А-27-133-4/31.05.2018 г. от св.Ф.Н.К., заемащ
длъжността … на дирекция в ИА „МН“ срещу МБАЛ „Тримонциум“ ООД гр.Пловдив.
Актът бил съставен в присъствието на свидетеля Г.Д.Д., на длъжност „…“ в ИА
„МН“ към момента на съставяне на АУАН.
С разписка за връчване на АУАН било удостоверено, че така
съставения АУАН е предявен и връчен на 11.06.2018 г. на управителя на лечебното
заведение – С.И.И., който не направил възражения и не дал обяснения.
В законоустановеният срок по чл.44, ал.1 от ЗАНН не постъпило
писмено възражение срещу акта.
Въз основа на така съставения АУАН било издадено процесното НП,
в което наказващият орган възприел описаната в акта фактическа обстановка, като
подвел четирите нарушение под разпоредбата на чл.86, ал.1, т.1 от ЗЗ, за които
наложил на МБАЛ „Тримонциум“ ООД четири административни наказания „имуществена
санкция“ от по 500 лв. за всяко едно от нарушенията. Отбелязано било в НП, че в
АУАН не били установени имуществени вреди от нарушението, както и че не били
налице предпоставките на чл.28 от ЗАНН.
Разпитан в съдебно заседание, актосъставителят Ф.Н.К. поддържа
акта , така както е съставен от него. Сочи,
че извършената проверка, назначена въз основа на Заповед на изпълнителния директор
на ИА „МН“ и във връзка с разпореждане на районен прокурор при Районна
прокуратура – Пловдив, касаела голям по обем доказателствен материал. От
предоставения ценоразпис се установявало, че медицинската дейност по влагането
на вътреочна леща била на стойност над 2500лв. и включвала оптична кохерентна
томография /ОСТ/ и компютърно калкулиране, записано в ценоразписа съответно с
цени за компютърното калкулиране – 87 лв. и за ОСТ – 250 лв. Сумата от 2500 лв.
включвала и други съставки в ценоразписа. На запитване до НЗОК извършено на
30.04.2018 г. дали двата елемента ОСТ и компютърното калкулиране се заплащали
от Касата, отговорът бил, че компютърното калкулиране било задължително при
извършване на процедурата, а ОСТ била като показание. При проверката в цялост
на предоставената медицинска документация, контролният орган установил, че в
скъпите операции по влагане на лещи имало четири случая, при които пациентите
били заплатили сумите за операциите, за което били издадени съответни фишове.
Изводът на проверяващите бил, че е налице двойно плащане , при което от една
страна сумата била заплатена от пациента, а от друга страна – от НЗОК, което
съставлявало нарушение на икономическите права на пациента. Свидетелят
уточнява, че по време на проверката на място, лечебното заведение успяло да
предостави на проверяващите една трета от документите, като останалите били
предоставени в по-късен етап с приемо-предавателни протоколи за всяка една
доставка на документи. В тях били отразени конкретните номера на историите на
заболяванията. Освен фискалните бонове, други счетоводни документи не били
проверени от контролния орган, тъй като нямало други такива. Налице били два
фискални бона за едно плащане. Заедно с тях в документите в процесните случаи,
свързани с избор на екип било записано от всеки един пациент, че той е получил
необходимите финансови документи и че е заплатил сумата, за която става въпрос.
Съдът кредитира показанията на свидетеля като логични,
последователни и в съответствие с приложените към административната преписка
писмени доказателства.
В съдебно заседание, процесуалния представител на жалбоподателя
оспорва по същество вменените на лечебното заведение административни нарушения
и моли съда да отмени обжалваното наказателното постановление, като излага становище
за издадено такова в противоречие на материалния закон и в нарушение на
процесуалните правила.
Представителят на въззиваемата страна моли съда да отхвърли
жалбата като неоснователна и да потвърди обжалваното наказателно постановление
като правилно и законосъобразно.
След като се запозна с представените
писмени и гласни доказателства по делото, както и с
административнонаказателната преписка, съдът прави следните правни изводи:
В процедурата по установяване на административното нарушение и
при издаване на наказателното постановление, и съответно налагане на
административното наказание, е допуснато нарушение на материалния закон.
Наказанието е наложено на основание чл. 229, ал.3 от Закона за здравето, която
се явява общосанкционна разпоредба, ангажираща административно наказателната
отговорност на всяко юридическо лице,
което наруши разпоредбите на този закон
или поднормативни актове по прилагането му извън
случаите по чл. 209 - 228в, т.е. касае
се за бланкетна разпоредба, която препраща към нормите, регламентиращи
определени норми на поведение и чието нарушение, ангажира отговорността по този
текст. В случая, от подробното описание на четирите случая по конкретни истории
на заболяванията, приети за административни нарушения и обстоятелствата, при които
се твърди да са извършени, е направен извода,че е нарушена разпоредбата на чл.86,
ал.1, т.1 от Закона за здравето. Тази разпоредба обаче, визира правото на всеки
пациент на зачитане на гражданските, политическите, икономическите, социалните,
културните и религиозните му права, като актосъставителя и наказващият орган са
приели, че в изложените четири случая горецитираната разпоредба е нарушена в
частта й „зачитане на икономическите му права“. Видно от съдържанието й,
твърдяната за нарушена разпоредба не съдържа конкретно задължение за определени
действия или бездействия, дължими от определени субекти, поради което не може
да бъде обоснован състав на конкретно
административно нарушение. И актосъставителят, и наказващият орган са се
позовали единствено на обща норма, която сама по себе си не регламентира
конкретни правила, чието неизпълнение представлява административно нарушение.
Разпоредбата на чл.86, ал.1, т.1 от ЗЗ регламентира правен принцип, който е
доразвит в конкретни нормативни актове, уреждащи дейността по заплащане на медицинската
услуга, изделия и консумативи. Изложеното налага извода, че като не е посочил
съставомерни признаци на специални норми, а само общата разпоредба на чл. 86, ал.1, т.1 от ЗЗ, наказващият орган е
нарушил правото на защита на жалбоподателя.
Ето защо, наказателното постановление следва да се отмени като
незаконосъобразно.
Наред с горното, съдът установи при внимателен прочит на двата
административни акта фактически несъответствия и разминавания между описаните в
тях обстоятелства по твърдяните за извършени нарушения и приложените по
преписката писмени доказателства.
На първо място и за четирите истории на заболяванията е посочен
оперативния протокол от 13.06.2017 г., от който проверяващият орган е установил
извършената и отчетена медицинска дейност, а именно - факоемулсификация и
аспирация на катаракта, вложена вътреочна леща за всеки един от четиримата
пациенти. Действително такива медицински интервенции са извършени, но същите са
отчетени за всяка една от четирите ИЗ в отделен оперативен протокол от различна
дата, съответстваща на извършената амбулаторна процедура, а не така както е
посочено в акта и НП – от дата 13.06.2017 г. Житейски нелогично е пациентът да
постъпи в лечебното заведение на 27.11.2017 г., така както е посочено за ИЗ №
4073 или на 14.06.2017 г. в ИЗ № 2090, а
оперативния протокол да е съставен на 13.06.2017 г. Неточно посочване на датата
на оперативния протокол е извършено и от актосъставителя, и от наказващия орган
при описване и на ИЗ № 2043, доколкото от приложения в преписката такъв и
видно, че същият е попълнен на 12.06.2017 г., а не на 13.06.2017 г.
Наред с това при описание на нарушението по т.4 на АУАН и т.4
на НП е прието, че нарушението по чл.86, ал.1, т.1 от ЗЗ за ИЗ № 2043 е
извършено на 12.06.2018 г. – дата, следваща с една година датата, на която
пациентът е заплатил процесната сума за очна леща на лечебното заведение. Тази
дата се явява и следваща и датата на съставяне на АУАН, с който е било
установено нарушението и който определя предмета на вмененото деяние и предмета
на доказване в процеса. Отново в същата ИЗ е посочена, че нарушението е
установено на 02.05.2017 г., което се явява дата предхождаща приетата за дата
на нарушението /12.06.2018 г./, предхождаща и обстоятелството, че пациентката е
постъпила в Очно отделение на МБАЛ „Тримонциум“ ООД на 12.06.2017 г. Това
разминаване е основание да се приеме, че не е посочена конкретната дата на извършеното
административно нарушение. Последното във всички случаи се приема от съдебната
теория и практика за съществено процесуално нарушение, което не може да се
санира в съдебното производство. От
друга страна това разминаване в датите поставя съда в необходимост да тълкува
волята на органа /или да я предполага/, което е недопустимо в административнонаказателното
производство, което е санкционно по своя характер.
Доколкото чл.53 ал.2 от ЗАНН позволява НП да бъде издадено и
при допуснати нередовности в АУАН, стига да е установено по безспорен начин
извършването на нарушението, самоличността на нарушителя и неговата вина, то
това не се отнася за наказателното постановление. При него следва точно да са
спазени императивните изисквания на ЗАНН по издаването му, тъй като именно то е
правораздавателния акт, който очертава пределите на доказване в настоящето производство
и пределите на правото на защита на жалбоподателя, което в случая не е сторено.
Мотивиран от гореизложеното, ПРС – VІІ наказателен състав,
постанови решението си.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ:
Вярно с
оригинала! МК