Определение по дело №1991/2019 на Районен съд - Стара Загора

Номер на акта: 1369
Дата: 10 април 2019 г.
Съдия: Ваня Желязкова Тенева
Дело: 20195530101991
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 8 април 2019 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

10.04.2019 г.

Старозагорски районен съд, Гражданско отделение, пети състав, в закрито заседание на 10.04.2019 г. в състав:

                                                                                           РАЙОНЕН СЪДИЯ: Ваня Тенева

като разгледа гр.д. № 1991 по описа на РС Стара Загора за 2019 г. намери следното:

Извършена е проверка по чл. 140 ал. 1 от ГПК.

Ищецът е представил писмени доказателства, които са относими и необходими и приемането им е допустимо.

            Следва да бъдат приети по делото приложените към исковата молба заверени копия на писмени доказателства.  

            В срока по чл. 131 от ГПК е постъпил писмен отговор.

            Следва да се назначи исканата съдебно- счетоводна експертиза с въпроси в исковата молба.  

            Делото следва да бъде насрочено за разглеждане в открито съдебно заседание.

Така мотивиран и на основание чл. 140 от ГПК съдът

 

ОПРЕДЕЛИ:

ПРИЕМА представените с исковата молба писмени доказателства:

ДОПУСКА съдебно – счетоводна експертиза със задача: вещото лице след като извърши съответните справки и проверки в счетоводствата на двете страни, да даде отговор на следните въпроси:

1. Дали процесните фактури са заведени в счетоводството на ищеца и в счетоводството на ответника ? По кои счетоводни сметки ?

2. Отразени ли са в дневниците за покупки на ответното дружество и в подадени от него справки декларации по ЗДДС ? Ползван ли е данъчен кредит по тях ?

3. Има ли извършени плащания на задълженията по процесните фактури от ответника, кога и на каква стойност ?

 

ОПРЕДЕЛЯ депозит в размер на 250 лева, вносим от ищеца в тридневен срок от получаване на съобщението по сметка на РС Стара Загора, като в същия срок следва да се представят доказателства за плащането.

 

НАЗНАЧАВА вещо лице Пламена Стоянова, гр. Стара Загора, което следва да се призове след внасянето на депозита.

 

НАСРОЧВА делото за 20.05.2019 г. от 13.30 ч., за която дата да се призоват страните и вещото лице след внасяне на депозита.  

 

Препис от настоящото определение да се връчи на страните, а на ищеца препис и от депозирания отговор на ответника ведно с приложенията.

 

            ПРОЕКТО - ДОКЛАД по делото:

 

Предявен е осъдителен иск по чл. 79 ал. 1 от ЗЗД във вр. с чл. 327 от ТЗ.

            Ищецът „Агротрон 2007“ ЕООД твърди, че с ответното дружество "Агриафер" ЕООД са били в трайни търговски отношения по изпълнение на неформален договор за продажба на части за земеделска техника и техният монтаж.

            Част от доставените и монтирани части, на обща стойност 15 126,53 лева, с вкл. ДДС не била заплатена. Касаело се за извършени продажби през периода месец септември 2017г. - ноември 2018 г. по приложени към молбата ни фактури № **********/16.09.2017 г„ № **********/18.09.2017 г„ № **********/26.09.2017 г„ № **********/11.10.2017 г„ № **********/26.10.2017 г., № **********/09.11.2017 г„ № **********/27.1 1.2017 г„ № **********/27.11.2017 г.. № **********/13.02.2018 г„ № **********/13.02.2018 г. и № **********/07.11.201 8 г.

            Всички фактури били отразени в счетоводството на "Агриафер" ЕООД, както и включени в неговите дневници за покупки, съответно в подадени справки декларации и по тях дружеството е ползвало данъчен кредит.

            Салдата по разчетите по издадените от „АГРОТРОН 2007" ЕООД през 2017 г. фактури било потвърдено от ответното дружество "Агриафер" ЕООД, видно от приложеното към настоящата искова молба писмо за потвърждаване на салда по разчети към. 31.12.2017 г.

Ответното дружество "Агриафер" ЕООД е потвърдило и получаването на издадените му през 2018 г. фактури, видно от приложеното към настоящата молба извлечение от системата за потвърждаване на получаването на издадени електронни фактури.

            Фактура № **********/16.09.2017 г., на стойност 667,38 лв. с ДДС била издадена във връзка с продажбата на части за земеделска техника, подробно описани по вид и количество, във въпросната фактура, труд в с. Стрелец на 14.09.2017, както и транспорт на частите. Частите били доставени и подменени на 14.09.2017 г, за което била съставена Ремонтна карта №S000015868/14.09.2017 г., от която е видно какви части са доставени и какви са извършените ремонтни работи. Към настоящият момент, не била платена част от стойността по фактурата, в размер на 202,47 лева.

            Фактура № **********/18.09.2017 г., на стойност 159 лева с ДДС била издадена във връзка с продажбата на части за земеделска техника, подробно описани по вид и количество, във въпросната фактура, труд в с. Стрелец на 11.09.2017, както и транспорт на частите. Частите били доставени и подменени на 11.09.2017 г. за което била съставена Ремонтна карта №SOOOO 15943/11.09.2017 г., от която е видно какви части са доставени и какви са извършените ремонтни работи. Към настоящият момент, сумата по фактурата не била платена.

            Фактура № **********/26.09.2017 г., на стойност 1 475,68 лв. с ДДС била издадена във връзка с продажбата на части за земеделска техника, подробно описани по вид и количество, във въпросната фактура, труд в с. Стрелец на 19.09.2017, както и транспорт на частите. Частите били доставени и подменени на 19.09.2017 г. за което била съставена Ремонтна карта №S000016136/19.09.2017 г„ от която е видно какви части са доставени и какви са извършените ремонтни работи. Към настоящият момент, сумата по фактурата не била платена.

            Фактура № **********/11.10.2017 г. на стойност 2 789,34 лв. с ДДС била издадена във връзка с продажбата на части за земеделска техника, подробно описани по вид и количество, във въпросната фактура, труд в с. Стрелец на 05 и 09.10.2017г., както и транспорт на частите. Частите били доставени и подменени на 05 и 09.10.2017 г. за което била съставена Ремонтна карта №SOOOO 16353/09.10.2017 г., от която било видно какви части са доставени и какви са извършените ремонтни работи. Към настоящият момент, сумата по фактурата не била платена.

            Фактура № **********/26.10.2017 г., на стойност 909,06 лв. с ДДС била издадена във връзка с продажбата на части за земеделска техника, подробно описани по вид и количество, във въпросната фактура, труд в с. Стрелец на 17.10.2017г., както и транспорт на частите. Частите били доставени и подменени на 17.10.2017 г. за което е съставена Ремонтна карта № SO00016515/17.10.2017 г., от която е видно какви части са доставени и какви са извършените ремонтни работи. Към настоящият момент, сумата по фактурата не била платена.

            Фактура № **********/09.11.2017 г., на стойност 414 лв. с ДДС била издадена във връзка с положен труд в с. Стрелец на 08.11.2017г., както и транспорт на демонтираният двигател. Демонтажът бил извършен на 08.11.2017 г., за което била съставена Ремонтна карта №SO00016937/08.11.2017 г. Към настоящият момент, сумата по фактурата не била платена.

            Фактура № **********/27.11.2017 г„ на стойност 426,30 лв. с ДДС била издадена във връзка с продажбата на части за земеделска техника, подробно описани по вид и количество, във въпросната фактура, труд в с. Стрелец на 06.10.2017г., както и транспорт на частите. Частите са доставени и подменени на 06.10.2017 г. за което била съставена Ремонтна карта № SO00017101 /06.10.2017 г., от която било видно какви части са доставени и какви са извършените ремонтни работи. Към настоящият момент, сумата по фактурата не била платена.

            Фактура № **********/27.11.2017 г., на стойност 73,20 лв. с ДДС е издадена във връзка с положен труд в с. Стрелец на 24.11.2017г., както и транспорт. Трудът бил извършен на 24.11.2017 г. за което е съставена Ремонтна карта №S000017108/24.11.2017 г. Към настоящият момент, сумата по фактурата не била платена.

            Фактура № **********/13.02.2018 г., на стойност 7 617 лв. с ДДС била издадена във връзка с продажбата на части за земеделска техника, подробно описани по вид и количество, във въпросната фактура, труд (ремонт), както и доставка на частите. Частите са доставени и подменени на 09.11.2017 г. за което е съставена Ремонтна карта №SO00016940/09.11.2017 г., от която е видно какви части са доставени и какви са извършените ремонтни работи. Към настоящият момент, сумата по фактурата не била платена.

            Фактура № **********/13.02.2018 г„ на стойност 833,60 лв. с ДДС била издадена във връзка с продажбата на части за земеделска техника, подробно описани по вид и количество, във въпросната фактура, труд, както и транспорт на частите. Частите са доставени и подменени на 17.11.2017 г. за което е съставена Ремонтна карта № SО00017034/17.11.2017 г.. от която е видно какви части са доставени и какви са извършените ремонтни работи. Към настоящият момент, сумата по фактурата не била платена.

            Фактура № **********/07.11.2018 г., на стойност 226.88 лв. с ДДС била издадена във връзка с продажбата на части за земеделска техника, подробно описани по вид и количество, във въпросната фактура, труд, както и транспорт на частите. Частите са доставени и подменени на 18.19.2018 г. за което е съставена Ремонтна карта №S000022228/18.10.2018 г„ от която е видно какви части са доставени и какви са извършените ремонтни работи. Към настоящият момент, сумата по фактурата не била платена.

            Към настоящия момент дължимата на „АГРОТРОН 2007" ЕООД от "Агриафер" ЕООД сума за продажбата на части за земеделска техника и техният монтаж, по фактури № **********/16.09.2017 г„ № **********/18.09.2017 г„ № **********/26.09.2017 г„ № **********/11.10.2017 г., № **********/26.10.2017 г„ № **********/09.11.2017 г„ № **********/27.11.2017 г., № **********/27.11.2017 г„ № **********/13.02.2018 г„ № **********/13.02.2018 г. и № **********/07.11.2018 г. възлизала общо на 15 126,53 лева.

            Въпреки многократните обещания от страна на управителя на "Агриафер" ЕООД, до настоящият момент дружеството не е заплатило на „АГРОТРОН 2007" ЕООД дължимата сума по гореописаните фактури.

            Искането е да се осъди "Агриафер" ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Стара Загора 6000, РАЙНА КНЯГИНЯ No 2, бл. 2, вх. A, eт. 1, ап. 25, представлявано от управител СВИЛЕН ВАЛЕНТИНОВ ГЕОРГИЕВ, да заплати на ищеца „АГРОТРОН 2007" ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр. Търговище 7700, ПРОМИШЛЕНА ЗОНА, представлявано от управителя МЕЛИХА ИСМАИЛ АЙРЕТЛИК, сумата в размер на 15 126,53 лева /петнадесет хиляди сто двадесет и шесг лева и петдесет и три стотинки/, представляваща непогасено задължение но неформален договор за продажба на части за земеделска техника и техния монтаж, за което са издадени фактури № **********/16.09.2017 г„ № **********/18.09.2017 г., № **********/26.09.2017 г., № **********/11.10.2017 г., № **********/26.10.2017 г., № **********/09.11.2017 г., № **********/27.11.2017 г., № **********/27.11.2017 г., № **********/13.02.2018 г., № **********/13.02.2018 г. и № **********/07.11.2018 г., ведно със законната лихва за забава върху претендираната сума, считано от датата на завеждане на исковата молба в съда до окончателното й изплащане.

            Претендирани са всички направени в настоящото и обезпечителното производство съдебно - деловодни разноски.          

            В срока по чл. 131 от ГПК е депозиран отговор на исковата молба.  

            Заявява, че оспорва предявения иск, който счита за неоснователен.

            Вземането не било доказано по размер. Липсвало основание за плащане. Липсвали доказателства, удостоверяващи документално доставката и получаването на частите, както и изпълнение на възложената работа. Работата не била отчетена и не била приета от възложителя, следствие на което липсвало правно основание за плащана на претендиранта сума. Вземането, което се претендирало не било изискуемо и ликвидно.

            Правната квалификация на предявения иск е чл. 79 ал. 1 от ЗЗД във вр. с чл. 327 от ТЗ

В тежест на ищеца е да докаже сключен търговски договор за продажба на стоки, доставка и монтаж на същите, по който е предал стоките и извършил уговорените услуги, както и размера на дължимата сума. В тежест на ответника е да докаже плащане или насрещните си възражения за неизискуемост на задълженията по фактурите.

 

НАПЪТВА страните към спогодба, като указва, че съгласно чл. 78 ал. 9 от ГПК при приключване на делото със спогодба половината от внесената държавна такса се връща на ищеца.

 

Определението не подлежи на обжалване.

 

                                                                                  РАЙОНЕН СЪДИЯ: