Протокол по дело №3761/2023 на Районен съд - Пазарджик

Номер на акта: 1936
Дата: 7 декември 2023 г. (в сила от 7 декември 2023 г.)
Съдия: Христо Георгиев
Дело: 20235220103761
Тип на делото: Частно гражданско дело
Дата на образуване: 23 октомври 2023 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 1936
гр. Пазарджик, 01.12.2023 г.
РАЙОНЕН СЪД – ПАЗАРДЖИК, XII ГРАЖДАНСКИ СЪСТАВ, в
публично заседание на първи декември през две хиляди двадесет и трета
година в следния състав:
Председател:Христо Георгиев
при участието на секретаря Стоянка Миладинова
Сложи за разглеждане докладваното от Христо Георгиев Частно гражданско
дело № 20235220103761 по описа за 2023 година.
На именното повикване в 11:00 часа се явиха:
Ищецът Винер Щетише Ферзихерунг АГ Виена, редовно призован по
телефона, не изпраща представител.
За ответника „Гининтранс 09“ ЕООД, явява управителя К. Г..
Свидетеля А. П. Н. се явява.
УПР. Г.: Нямам възражения по призоваването. Да се даде ход на делото.
СВИД. Н.: Нямам възражения по призоваването ми. Уведомен съм за
датата и часа на заседанието и се явявам в съдебната зала.
СЪДЪТ счита, че не е налице процесуална пречка по хода на делото,
поради което
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
ДОКЛАДВА СЕ ДЕЛОТО
Делото е образувано по искане за събирането на доказателства по
Формуляр А, подадено от Районен съд – Мьодлинг, Австрия, на основание
Регламент № ЕС 2020/1783 на Европейския парламент и на Съвета от 25
ноември 2020 г., относно сътрудничество между съдилища на държавите
членки на ЕС при събирането на доказателства по граждански или търговски
дела (събиране на доказателства).
СНЕМА САМОЛИЧНОСТТА НА СВИДЕТЕЛЯ, КАКТО СЛЕДВА:
А. П. Н. – ЕГН **********, на 45 години, българин, български
гражданин, с основно образование, работя като шофьор на тежкотоварен
автомобил в „Гининтранс 09“ ЕООД, разведен, неосъждан, в служебни
отношения с ответното дружество.
Свидетелят предупреден за наказателната отговорност по чл. 290 от НК.
1
Свидетелят обеща да говори истината.
Свидетелят уведомен за правата си по § 289, § 320, § 321, § 322, § 323 и
§ 339 от австрийския Гражданско-процесуален кодекс,
На свидетелят се поставиха въпросите, съгласно изпратените от
Районен съд Мьодлинг, Австрия въпросни листове:
1. Стигнало ли се е на 14.04.2022 г. на магистрала А2, Хьое Вннер Нойдорф
до ПТП с автомобила на ищеца Мерцедес S 350d? Посочете часа и
метеорологичните условия по време на ПТП.
СВИД. Н.: Спомням си за това ПТП. Участниците в него бяхме аз с
управлявания от мен автомобил Мерцедес Актрос, с рег. № № РА******КР и
Мерцедес S 350d с австрийска регистрация, управляван от една госпожа.
Госпожата, която управляваше другото МПС не ми се представи, а
единствено поиска моите документи. аз й ги предоставих, след което тя ги
снима с телефона си и ми ги върна. Доколкото си спомням ПТП-то настъпи на
14.04.2022 г. около 21:00 часа. Вече беше тъмно навън. Беше нормално време
за сезона. Пътното платно мисля, че беше сухо. Времето не беше дъждовно.
2. Вие по коя лента на магистрала А2 се движехте и по коя лента се
движеше автомобила на ищеца?
СВИД. Н.: На тази автомагистрала, на която настъпи ПТП-то има три
пътуващи ленти и една ускорителна лента, която се намира най-вдясно.
Госпожата която управляваше Мерцедес S 350d искаше да се включи в
движението в магистралата и идваше от ускорителната лента. Аз се намирах в
най-дясната от трите пътуващи ленти. Тъй като имаше задръстване се движех
с изключително ниска скорост от около 5-10 км/ч. Както казах госпожата се
опитваше да се включи в движението от ускорителната лента.
3. С каква скорост управлявахте първоначално автомобила и с каква
скорост е управляван автомобила на ищеца?
СВИД. Н.: Както посочих имаше интензивен трафик – задръстване и се
движех със скорост от около 5-10 км/ч. не мога да преценя с каква скорост се
е движела госпожата която управляваше Мерцедес S 350d.
4. Опишете как се стигна до сблъсъка между двата автомобила. Нанесете в
приложената скица на магистралата точните позиции на двата
автомобила при сблъсъка.
СВИД. Н.: Управлявания от мен камион се намираше в най-дясната от
трите пътуващи ленти. Управлявания от мен автомобил никога не е напускал
тази лента до настъпване на ПТП, т.е. аз бях в лентата за движение.
Госпожата, която управляваше другия автомобил, при опита си да се включи
в движението удари управлявания от мен камион със задната лява част на
нейния автомобил, т.е. с нейния заден ляв калник удари камиона ми в
2
дясната му предна част. Ще се опитам да нанеса на скицата позициите на
двата автомобила при сблъсъка, но заявявам, че не съм добър в това нещо и
не знам доколко ще ми се получи. Успях да нанеса в скицата според мен как
настъпи ПТП-то.
5. Преминаването на Вашия автомобил в дясното платно, използвано от
автомобила на ищеца, ли беше причина за сблъсъка? Или преминаването
на автомобила на ищеца в лявото платно е било причина за ПТП?
СВИД. Н.: Моят автомобил никога не е преминавал в дясното платно.
Управлявания от мен камион си стоеше в моята лента за движение като аз не
съм я напускал. Преминаването на автомобила на ищеца в лявото платно е
причината за ПТП, тъй като управлявания от госпожата автомобил навлезе в
моето платно.
6. Кога за първи път възприехте като опасност автомобила на ищеца?
Можахте ли преди сблъсъка да проявите защитна реакция (спиране,
отклоняване)?
СВИД. Н.: Възприех опасността едва когато усетих, че тя ме удари, тъй
като нейният калник счупи част от предната дясна броня на моят камион.
Нямаше как преди сблъсъка да проявя защитна реакция, тъй като в ляво от
мен имаше други автомобили, а аз бях в моето платно за движение. Към
момента на сблъсъка моят автомобил беше почти спрял, тъй като както казах
се движех с много ниска скорост. Следва да се има предвид, че когато
управлява товарен автомобил и се движите с ниска скорост няма как да
забележите всичко, което се случва в дясно на автомобила, тъй като има
мъртва зона. В заключение мога да кажа, че управлявания от госпожата
автомобил удари моят автомобил.
7. Каква беше скоростта на Вашия автомобил при сблъсъка и тази на
автомобила на ищеца?
СВИД. Н.: Както посочих, моята скорост беше изключително ниска, тъй
като бях в задръстване, около 5-10 км/ч. Не мога да преценя каква е била
скоростта на другия автомобил.
8. Къде (на какво разстояние от мястото на сблъсъка) спря Вашият
автомобил и къде автомобилът на ищеца? Моля, нанесете позициите
отново в приложената скица.
СВИД. Н.: Моят автомобил спря около 10 метра от мястото на
сблъсъка, тъй като когато аз усетих че нейния автомобил ме удари, пуснах
аварийните светлини. В този момент и тя пусна аварийните светлини и
спряхме на 10 метра вдясно по посока на движението. Няма да нанасям
мястото на спиране на автомобилите в скицата, тъй като не мога да го нанеса
с точност, но мястото беше около 10 метра след настъпване на ПТП, вдясно.
3
9. Къде има повреди по Вашия автомобил и къде по автомобила на ищеца?
СВИД. Н.: По моя автомобил имаше повреди в дясната предна част на
камиона, а на автомобила на госпожата беше одраскан левия заден калник.
УПР. Г.: Нямам въпроси. Уведомен съм по § 289 от австрийския
Гражданско-процесуален кодекс.
Съдът намира, че съдебната поръчка е изпълнена, поради което на
австрийския съд ще следва да се изпрати удостоверение за нейното
изпълнение по реда на Регламент (ЕС) 2020/1783, а производството по делото
ще следва да се прекрати, поради което
ОПРЕДЕЛИ:
ДА СЕ ИЗПРАТИ на Районен съд Мьодлинг, Австрия посоченото по-
горе удостоверение за изпълнение на поръчката.
ПРЕКРАТЯВА производството по гр.д. № 3761/2023 г. по описа на
Районен съд – Пазарджик.
Протоколът написан в съдебно заседание, което приключи в 10:40 часа.
Съдия при Районен съд – Пазарджик: _______________________
Секретар: _______________________
4