Решение по дело №788/2023 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 18 декември 2023 г.
Съдия: Мария Белева Хубчева
Дело: 20237150700788
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 14 август 2023 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 796/ 18.12.2023г.

 

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД-ПАЗАРДЖИК, VII-и състав, в открито заседание на седемнадесети ноември две хиляди двадесет и трета година в състав:

 

                                                                           СЪДИЯ: МАРИЯ ХУБЧЕВА

 

при участието на секретаря Димитрина Г., като разгледа докладваното от съдия Хубчева адм. дело № 788 по описа за 2023 год., за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс (АПК), във връзка с чл. 35, ал. 1 и ал. 6 от Закона за общинската собственост (ЗОбС).

Образувано по жалба на Л.И.С., ЕГН **********, с адрес: ***, подадена чрез пълномощника адв. Б.Д., със съдебен адрес:***, кантора 17, срещу Заповед № 1546 от 21.07.2023 год. на Кмета на Община Пазарджик, с която З.Д.Г., с ЕГН **********, е обявена за купувач на недвижим имот – частна общинска собственост, актуван с Акт за частна общинска собственост (АЧОС) № 6242 от 24.03.2022 год., вписан в дв. вх. рег. № 6512 от 04.05.2023 год., вписан в дв. вх. рег. № 3537 от 11.05.2023 год., том 12, Акт № 103 при Агенцията по вписванията – Служба по вписванията гр. Пазарджик, а именно: Поземлен имот с идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик, одобрени със Заповед № РД-18-277 от 27.10.2022 год. на Изпълнителния директор на АГКК – София, последно изменение на КК и КР, засягащо поземления имот: няма данни за изменение, адрес на ПИ: с. Малко Конаре, с площ 423,00 кв. м., трайно предназначение на територията – урбанизирана, начин на трайно ползване – за друг обществен обект, комплекс, предишен идентификатор: няма, номер по предходен план: квартал 120, парцел XXV, съседи: 46749.501.232, 46749.501.2036, 46749.501.1640, 46749.501.2033, 46749.501.1621, сгради, които попадат върху имота: няма данни за сгради, с продажна цена в размер на 20 004,00 лева, предложена от купувача в търга, както и 4 000,80 лева, представляващи ДДС, изчислен върху урегулирания поземлен имот по смисъла на ЗУТ, съгласно чл. 45, ал. 5, т. 1 от ЗДДС и 600,12 лева, представляващи 3% местен данък, както и 120,02 лева – ДДС върху местен данък, и такса в размер на 25,00 лева, и още 50,00 лева.

В жалбата се излагат оплаквания за незаконосъобразност на обжалваната заповед като издадена в противоречие с материалноправните разпоредби и административнопроизводствените правила. Счита, че издателят на заповедта е обявил неправилно за спечелил търга с тайно наддаване З.Д.Г., тъй като при подаване на тръжните документи от страна на З.Г. са представени и декларирани документи с неверни данни – декларация по чл. 162, ал. 2 от ДПК. Моли се за отмяна на процесната заповед. Не претендира разноски.

Ответникът – Кметът на Община Пазарджик, чрез юрисконсулт В., оспорва жалбата с доводи за нейната неоснователност. Сочи, че определеният за купувач на недвижимия имот е здравноосигурено лице за периода от 01.11.2018 год. до 20.10.2023 год., поради което З.Г. няма задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2 от ДОПК към държавата и общината, установен с влязъл в сила акт на компетентен орган. Моли жалбата да бъде отхвърлена. Претендира разноски по представен списък по чл. 80 от ГПК, във връзка с чл. 144 от АПК (л. 156 от делото), в размер на 240,00 (двеста и четиридесет) лева, представляващи юрисконсултско възнаграждение.

Заинтересованата страна - З.Д.Г., чрез адв. Р. И., моли за отхвърляне на жалбата. Представя писмени бележки. Претендира разноски по представен списък по чл. 80 от ГПК, във връзка с чл. 144 от АПК (л. 154 от делото), в размер на 400,00 (четиристотин) лева.

Административен съд-Пазарджик, VII-и състав, като обсъди събраните по делото доказателства, поотделно и в тяхната съвкупност и съобрази доводите на страните, приема за установено следното:

Предмет на оспорване е Заповед № 1546 от 21.07.2023 год., с която на осн. чл. 76 от Наредба за общинската собственост, във връзка с Решение № 134 от 30.05.2023 год., взето с Протокол № 6 на Общински съвет – Пазарджик и въз основа на резултатите от публичния търг с тайно наддване, проведен на 19.07.2023 год., Кметът на Община Пазарджик е обявил З.Д.Г., с ЕГН **********, с адрес: ***, за купувач на недвижим имот – частна общинска собственост, актуван с Акт за частна общинска собственост (АЧОС) № 6242 от 24.03.2022 год., вписан в дв. вх. рег. № 6512 от 04.05.2023 год., вписан в дв. вх. рег. № 3537 от 11.05.2023 год., том 12, Акт № 103 при Агенцията по вписванията – Служба по вписванията гр. Пазарджик, а именно: Поземлен имот с идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик, одобрени със Заповед № РД-18-277 от 27.10.2022 год. на Изпълнителния директор на АГКК – София, последно изменение на КК и КР, засягащо поземления имот: няма данни за изменение, адрес на ПИ: с. Малко Конаре, с площ 423,00 кв. м., трайно предназначение на територията – урбанизирана, начин на трайно ползване – за друг обществен обект, комплекс, предишен идентификатор: няма, номер по предходен план: квартал 120, парцел XXV, съседи: 46749.501.232, 46749.501.2036, 46749.501.1640, 46749.501.2033, 46749.501.1621, сгради, които попадат върху имота: няма данни за сгради, с продажна цена в размер на 20 004,00 лева, предложена от купувача в търга, както и 4 000,80 лева, представляващи ДДС, изчислен върху урегулирания поземлен имот по смисъла на ЗУТ, съгласно чл. 45, ал. 5, т. 1 от ЗДДС и 600,12 лева, представляващи 3% местен данък, както и 120,02 лева – ДДС върху местен данък, и такса в размер на 25,00 лева, и още 50,00 лева.

По делото е приета административната преписка по издаване на заповедта, от която е видно, че с Решение № 134 от 30.05.2023 год., взето с Протокол № 6 на Общински съвет – Пазарджик е разрешена продажбата на имоти, частна общинска собственост, чрез публичен търг с тайно наддаване, сред които в т. 10 е Поземлен имот с идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик, одобрени със Заповед № РД-18-277 от 27.10.2022 год. на Изпълнителния директор на АГКК – София, последно изменение на КК и КР, засягащо поземления имот: няма данни за изменение, адрес на ПИ: с. Малко Конаре, с площ 423,00 кв. м., трайно предназначение на територията – урбанизирана, начин на трайно ползване – за друг обществен обект, комплекс, предишен идентификатор: няма, номер по предходен план: квартал 120, парцел XXV, съседи: 46749.501.232, 46749.501.2036, 46749.501.1640, 46749.501.2033, 46749.501.1621, сгради, които попадат върху имота: няма данни за сгради, актуван с АЧОС № 6512 от 04.05.2023 год., с начална тръжна цена 6 345,00 лева, по оценка определена от оценител на имоти (данъчна оценка 1 900,80 лева).

Със Заповед № 1222 от 14.06.2023 год. Кметът на Община Пазарджик е назначил комисия в поименен състав и резервни членове, която да проведе публичен търг за продажба на имоти – частна общинска собственост, про Приложение № 1. Посочено е, че продажбата следва да се извърши чрез публичен търг с тайно наддаване, по първоначална тръжна цена – по Приложение 1 и дата на провеждането – 19.07.2023 год. от 11.30 часа в сградата на Общинската администрация на гр. Пазарджик. Като условия за допускане до търга е посочено следното: физически лица, които са закупили тръжни документи и нямат публични задължения към държавата и към Община Пазарджик по чл. 162, ал. 2 от ДОПК; юридически лица, които са закупили тръжни книжа, не са обявени в несъстоятелност, не са в производство по несъстоятелност, не са в производство по ликвидация и нямат публични задължения към държавата и към Община Пазарджик по чл. 162, ал. 2 от ДОПК; за позиции № 11,12 и 13 не се допускат до участие в търга физически лица, еднолични търговци и юридически лица, посочени в чл. 3, ал. 7 и в случай, че не отговарят на условията по чл. 3и чл. 3“в“ от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ). Определена е депозитна вноска в размер на 90% от първоначалната тръжна цена на обекта, вносима до посочена банкова сметка ***.30 часа на 18.07.2023 год. Оглед на имотите може да се извърши всеки работен ден в рамките на работното време от 15.06.2023 год. до 17.07.2023 год. на място, след заявка в съответното кметство, на чиято територия се намира имотът, обект на продажбата. С посочената заповед е утвърдена изготвената тръжна документация, чиято цена на един комплект за имот е в размер на 1% върху първоначалната тръжна цена, но не по-малко от 120,-- лева, съгласно чл. 53, т. 14, б. „б“ от наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Пазарджик. Също така е отбелязано, че писмени предложения за участие в търга се подават в запечатан, непрозрачен и ненадписан плик на гише № 3, находящо се в „Център за информация и обслужване на гражданите“, до 17.00 часа на 18.07.2023 год.

С писмо изх. № 09-00-196 от 14.06.2023 год. Кметът на Община Пазарджик е изпратил на Кмета на кметство с. Мало Конаре обява за провеждане на публичен търг с тайно наддаване на имоти - частна общинска собственост, койот ще се проведе на 19.07.2023 год. в сградата на Община Пазарджик. Приложени са тръжните условия, утвърдени от Кмета на Община Пазарджик, при които следва да се проведе публичния търг с тайно наддаване на недвижим имот – частна общинска собственост досежно поземлен имот с идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик, одобрени със Заповед РД-18-277 от 27.10.2022 год. на Изпълнителния директор на АГКК – София, последно изменение на КК и КР, засягащо поземления имот: няма данни за изменение, адрес на ПИ: с. Малко Конаре, с площ 423,00 кв. м., трайно предназначение на територията – урбанизирана, начин на трайно ползване – за друг обществен обект, комплекс, предишен идентификатор: няма, номер по предходен план: квартал 120, парцел XXV, съседи: 46749.501.232, 46749.501.2036, 46749.501.1640, 46749.501.2033, 46749.501.1621, сгради, които попадат върху имота: няма данни за сгради, с начална тръжна цена от 6 345,00 лева. Приложени са също: АЧОС № 6242 от 24.03.2022 год., вписан в дв. вх. рег. № 6512 от 04.05.2023 год., вписан в дв. вх. рег. № 3537 от 11.05.2023 год., том 12, Акт № 103 при Агенцията по вписванията – Служба по вписванията гр. Пазарджик, съставен за Поземлен имот с идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик; скица № 15-429530 от 21.04.2023 год. на поземлен имот с идентификатор 46749.501.2041; проект на договор за покупко-продажба, чрез публичен търг с тайно наддаване на недвижим имот по чл. 35, ал. 1 от ЗОбС; образец на протокол за приемане и предаване на недвижим имот; декларация, съгласно Образец № 1 за съгласие/отказ за ползване на лични данни; декларация, съгласно Образец № 2 за наличие или липса на задължения по чл. 162, ал. 2 от ДОПК.

На 19.07.2023 год. от поименната комисия за провеждане на публичния търг с тайно наддаване за продажба на недвижими имоти – частна общинска собственост е съставен протокол, с който в присъствието на кандидатите, председателят на комисията е разпечатал подадените предложения. За процесния имот, описан в т. 10, са допуснати до класиране двама участника, отговарящи на тръжните условия – З.Д.Г. и Л.И.С.. На първо място е класирана З.Д.Г. с предложена цена от 20 004,00 лева, без ДДС, а на второ - Л.И.С., с предложена цена от 7 777,00 лева, без ДДС. За спечелил търга е посочена З.Д.Г..

По делото е представено предложението за закупуване на процесия ПИ с предложената цена от 20 004,00 лева, без ДДС от З.Д.Г., подписано от същата и с поставени на гърба пет подписа от длъжностните лица, определени като членове на тръжната комисия, пликът, с който е направено ценовото предложение, декларация за съгласие за ползване на личните й данни, вносна бележка, удостоверяваща внесен депозит за търг за процесния ПИ в размер на 5 710,50 лева. Също така са приложени още четири вносни бележки, удостоверяващи внасянето на сумата за доплащане и другите дължими такси във връзка с изпълнение на тръжните условия. Приложена е декларация по чл. 162, ал. 2 от ДОПК, подписана от З.Д.Г. на 06.07.2023 год., в която е посочила, че няма задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2 от ДОПК към държавата и общината, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган; справка от Община Пазарджик, удостоверяваща, че към 18.07.2023 год. същото лице няма неплатени изискуеми задължения.

За другия класиран, на второ място, кандидат по делото са представени: пликът. с който е направено ценовото предложение и ценовото предложение от Л.И.С., с предложена цена с предложена цена от 7 777,00 лева, без ДДС, подписано от същото лице и с поставени и с поставени на гърба пет подписа от длъжностните лица, определени като членове на тръжната комисия. Приложени са декларация за съгласие за ползване на личните й данни, вносна бележка, удостоверяваща, че е внесена сумата от 5 710,50 лева за участие в търга; декларация по чл. 162, ал. 2 от ДОПК, подписана от Л.И.С. на 18.07.2023 год., в която е посочила, че няма задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2 от ДОПК към държавата и общината, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган; справка от Община Пазарджик, удостоверяваща, че към 18.07.2023 год. същото лице няма неплатени изискуеми задължения.

В изпълнение на Определение № 1388 от 11.10.2023 год. постановено по настоящото дело по описа на Административен съд – Пазарджик е представено заверено копие от Наредбата за общинската собственост на Община Пазарджик (л. 100 от делото).

В хода на съдебното производство са представени два броя удостоверения от ТД на НАП – Пловдив, офис – Пазарджик, съответно от 19.10.2023 год. и от 28.08.2023 год. Същите са издадени, на осн. чл. 87, ал. 6 от ДОПК, за това, че З.Д.Г. няма задължения към датите на издаването им.

Във връзка с указанията на съда, дадени с протоколно определение от 20.10.2023 год., директорът на РЗОК – Пазарджик е представил писмо от 25.10.2023 год., в което е посочено, че предвид получения отговор с Формуляр S072 на 23.10.2023 год., лицето З.Д.Г. може да се ползва с правата на българско здравноосигурено лице за периода 01.11.2018 год. до 20.10.2023 год. Към него са приложени заявление с вх. № 13/94-006197 от 20.10.2023 год. и искане за документ - формуляр S071, изпратен от РЗОК чрез Системата за електронен обмен на социалноосигурителна информация и Формуляр S072, получен от Нидерландия чрез Системата за електронен обмен на социалноосигурителна информация.

Във връзка с протоколно определение от 20.10.2023 год., директорът на ТД на НАП – Пловдив, офис Пазарджик е уведомил съда, че З.Д.Г. е с платени здравни осигуровки до месец март 2006 год., включително, като след този период няма данни за здравно осигуряване на лицето до настоящия момент – 27.10.2023 год., т.е. към 06.07.2023 год. и 19.07.2023 год. лицето е с прекъснати здравноосигурителни права. Посочено е, че за същата няма данни за публични задължения.

При така установеното от фактическа страна и след извършена проверка на оспорения акт във връзка с правомощията си по чл. 168 АПК, Административен съд-Пазарджик обуславя следните правни изводи:

Обжалваната заповед е връчена на Л.И.С. на 01.08.2023 год., а жалбата срещу нея е подадена до съда на 07.08.2023 год., т. е. в законоустановения срок, подадена е от активно легитимирано лице и при наличие на правен интерес от търсената защита, поради което е процесуално допустима, а разгледана по същество – неоснователна. Съображенията за това са следните:

Съгласно чл. 8 от Закона за общинската собственост (ЗОбС) придобиването, управлението и разпореждането с имоти и вещи - общинска собственост се извършват под общото ръководство и контрол на общинския съвет като ал. 2 предвижда, че редът за извършване на съответните действия по управление или разпореждане се определя с наредба приета от общинския съвет. Тази наредба в случая е Наредба за общинската собственост на Община Пазарджик (л. 100 от делото). Съгласно чл. 35, ал. 1 от ЗОбС продажбата на имоти и вещи - частна общинска собственост се извършва след решение на общинския съвет от кмета на общината чрез публичен търг или публично оповестен конкурс като съгласно ал. 6 въз основа на резултатите от търга или конкурса, съответно - на решението на общинския съвет, кметът на общината издава заповед и сключва договор. В чл. 76 от Наредбата за общинската собственост на Община Пазарджик (Наредбата) също е прието, че въз основа на резултат от търга, кметът на общината издава заповед, с която обявява купувача, цената и условията на плащането. Внесения депозит се прихваща от цената. В следващия чл. 77 от цитираната Наредба е посочено, че заповедта по чл. 76 се издава в 14-дневен срок от датата на провеждането на търга и се връчва на заинтересованите лица по реда на АПК. След влизане в сила на акта на кмета на Община Пазарджик са предвидени следващите разпоредби от Наредбата – от чл. 76 до чл. 79, включително.

В разглеждания случай, Кметът на Община Пазарджик е издал Заповед № 1546 от 21.07.2023 год., с която е определил З.Д.Г., с ЕГН **********, за купувач на недвижим имот – частна общинска собственост, актуван с АЧОС № 6242 от 24.03.2022 год., вписан в дв. вх. рег. № 6512 от 04.05.2023 год., вписан в дв. вх. рег. № 3537 от 11.05.2023 год., том 12, Акт № 103 при Агенцията по вписванията – Служба по вписванията гр. Пазарджик, а именно: Поземлен имот с идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик. С този акт е приключила тръжната процедура за продажба на общинския недвижим имот и за спечелилия търга е настъпило задължението да внесе определените в т. 3, т. 4 и т. 5 от местен данък и такси. Видно от представените по делото вносни бележки заинтересованата страна-спечелила тръжната процедура е изпълнила тези задължения.

Заповедта е издадена от Кмета на Община Пазарджик, който е компетентният административен орган. В чл. 76 от Наредбата е определено, че заповедта, с която се определя лицето, спечелило търга, въз основа на резултатите от провеждането му, се издава от кмета на общината. С този акт, освен че се обявява купувача, а също така цената и условията на плащането.

Предвид изложеното съдът намира, че обжалваната заповед отговаря на изискванията за форма на административните актове, съдържа фактически и правни основания. Заповедта е издадена при правилно приложение на материалния закон.

Спорът по делото се свежда относно възраженията на жалбоподателката, класирана на второ място в търга за закупуване на ПИ с идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик, за наличие на допуснати нарушения на административнопроизводствените правила при провеждане на търга. Обявен е за купувач първият класиран, с предложена най-висока цена, З.Д.Г., но при нередовна документация, предвид попълнена и представена декларация от страна на З.Д.Г. по чл. 162, ал. 2 ДОПК., представляваща образец № 1 към тръжната документация. В нея участникът декларира, че няма задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2 ДОПК към държавата и към общината, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган. Изискването за попълване на тази декларация е визирано в т. 4.1 от тръжните условия. В т. 11, б. „г“ от тръжните условия е посочено, че в плика с писменото предложение всеки кандидат трябва да приложи и декларация, съгласно Образец № 2 за наличие или липса на задължения по чл. 162, ал. 2 от ДОПК, подписана лично от кандидата физическо лице. В т. 13 от същите е прието, че при наличието на публични задължения по т. 11, б. „г“ от същите тръжни условия, декларирани по б. „в“ от Декларацията по Образец № 2, както и наличието на публични задължения към Община Пазарджик, комисията декласира участника.

Декларацията, по предвидения образец, за доказване на липсата на публични задължения към общината и държавата, представлява частен документ, който изхожда от лицето, попълнило образеца, в който е декларирало съответните данни.

Съгласно чл. 87, ал. 6 от ДОПК органът по приходите издава удостоверение за наличието или липсата на задължения по искане на задълженото лице или въз основа на акт на съда в 7-дневен срок от постъпването на искането или на акта. В удостоверението се отбелязва и отговорността за чужди задължения. В удостоверението не се отбелязват задължения по невлезли в сила актове, както и разсрочени, отсрочени или обезпечени задължения. Следователно в цитираната разпоредба е посочено кой орган издава удостоверение за наличието или липсата на задължения по чл. 162, ал. 2 от ДОПК и това е органът по приходите, който е съответното териториално поделение на Националната агенция за приходите.

В чл. 162, ал. 2 от ДОПК са посочени кои държавни и общински вземания са публични. По-конкретно, публични са държавните и общинските вземания: 1. за данъци, включително акцизи, както и мита, задължителни осигурителни вноски и други вноски за бюджета; 2. за други вноски, установени по основание и размер със закон; 3. за държавни и общински такси, установени по основание със закон; 4. за незаконосъобразно извършени осигурителни разходи; 5. за паричната равностойност на вещи, отнети в полза на държавата, глоби и имуществени санкции, конфискации и отнемане на парични средства в полза на държавата; 6. (доп. - ДВ, бр. 86 от 2006 г.) по влезли в сила присъди, решения и определения на съдилищата за публични вземания в полза на държавата или общините, както и решения на Европейската комисия за възстановяване на неправомерно предоставена държавна помощ; 7. по влезли в сила наказателни постановления; 8. (нова - ДВ, бр. 12 от 2009 г., в сила от 1.05.2009 г. - изм., бр. 32 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) за недължимо платените и надплатените суми, както и за неправомерно получените или неправомерно усвоените средства по проекти, финансирани от предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми, Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, И. Ш. и Преходния финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране, които възникват въз основа на административен акт, както и глобите и другите парични санкции, предвидени в националното законодателство и в правото на Европейския съюз; 9. (предишна т. 8, изм. - ДВ, бр. 12 от 2009 г., в сила от 1.05.2009 г. - изм., бр. 32 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) лихвите за вземанията по т. 1 - 8.

Удостоверяването на публични вземания (задължения) се извършва от органа по приходите, тоест в чл. 87, ал. 6 от ДОПК е регламентиран редът, по който се удостоверява наличието или липсата на задължения за публични вземания, т.е. ТД на НАП издава удостоверение за наличие или липса на задължения за публични вземания, а разпоредбата на чл. 162, ал. 2 от ДОПК посочва кои са тези публични вземания.

От представените допълнително по делото доказателства - два броя удостоверения от ТД на НАП – Пловдив, офис – Пазарджик, съответно от 19.10.2023 год. и от 28.08.2023 год., на осн. чл. 87, ал. 6 от ДОПК, се установява, че З.Д.Г. няма публични задължения към датите на издаването им. От приетото по делото писмо от 25.10.2023 год. директорът на РЗОК – Пазарджик е посочил, че същото лице се ползва с правата на българско здравноосигурено лице за периода 01.11.2018 год. до 20.10.2023 год., т.е. в срока на провеждане на публичния търг с тайно наддаване заинтересованата страна няма публични задължения.

С оглед изложеното, единственото възражение на жалбоподателката за нарушение на тръжната процедура е неоснователно.

При извършената служебна проверка на основание чл. 168, ал. 1 от АПК на законосъобразността на оспорения административен акт. въз основа на събраните по делото доказателства и на основанията, посочени в чл. 146 АПК, настоящият съдебен състав намира, че заповедта е издадена от компетентен орган и в необходимата писмена форма. Също така е издадена и при спазване на административнопроизводствените правила и материалния закон, като е постановена и в съответствие с целта на закона. В тази връзка жалбата на Л.И.С., подадена срещу Заповед № 1546 от 21.07.2023 год. на Кмета на Община Пазарджик, с която З.Д.Г., е обявена за купувач на процесния недвижим имот – частна общинска собственост, е неоснователна и следва да се отхвърли.

При този изход на спора, на ответника и на заинтересованата страна се дължат, на основание чл. 143, ал. 3 и ал. 4 от АПК, направените по делото разноски за адвокатско и юрисконсултско възнаграждения, които са поискани и доказани своевременно от страните преди приключване на спора по същество и по които не са направени възражения за прекомерност.

Заинтересованата страна - З.Д.Г. е представлявана от адв. Р.З., а впоследствие пълномощието към този процесуален представител е оттеглено и по делото е упълномощен адв. Р. И. (л. 157). Същият е представил списък по чл. 80 от ГПК, във връзка с чл. 144 от АПК (л. 154 от делото), в размер на 400,00 (четиристотин) лева, но не е депозирал доказателства за заплатен адвокатски хонорар от упълномощителя. Ето защо, предвид липсата на договорен и заплатен, адвокатски хонорар, в нарочен размер, съдът не следва да уважи акцесорната претенция на ответника за заплащане на разноски.

Претенцията за присъждане на разноски на Кмета на Община Пазарджик, представляван от юрисконсулт В. е обективирана в представен по делото списък по чл. 80 от ГПК, във връзка с чл. 144 от АПК (л. 156 от делото), в размер на 240,00 (двеста и четиридесет) лева. Същите са дължими на осн. чл. 143, ал. 4 и чл. 144 от АПК, във връзка с чл. 78, ал. 8 от ГПК, във връзка с чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ, в претендирания им размер. Следователно сумата от 240,00 (двеста и четиридесет) лева следва да се възложи в тежест на жалбоподателката Л.И.С..

Воден от горното и на основание чл. 172, ал. 2, предложение четвърто от Административнопроцесуалния кодекс, Административен съд – Пазарджик, VII-и състав,

 

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на жалба на Л.И.С., ЕГН **********, с адрес: ***, срещу Заповед № 1546 от 21.07.2023 год. на Кмета на Община Пазарджик.

ОСЪЖДА Л.И.С., ЕГН **********, с адрес: *** да заплати на Община Пазарджик сумата от 240,00 (двеста и четиридесет) лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение.

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му.

На основание чл. 138, ал. 3 АПК препис от решението да се изпрати на страните по реда на чл. 137 АПК.

 

 

 

                                                              СЪДИЯ: (П)