№ 796/ 18.12.2023г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД-ПАЗАРДЖИК, VII-и състав, в открито заседание
на седемнадесети ноември две хиляди двадесет и трета година в състав:
СЪДИЯ: МАРИЯ ХУБЧЕВА
при участието на секретаря Димитрина Г., като разгледа докладваното
от съдия Хубчева адм. дело № 788 по описа за 2023 год., за да се произнесе взе предвид
следното:
Производството е
по реда на чл. 145 и следващите от Административнопроцесуалния кодекс (АПК),
във връзка с чл. 35, ал. 1 и ал. 6 от Закона за общинската собственост (ЗОбС).
Образувано по
жалба на Л.И.С., ЕГН **********, с адрес: ***,
подадена чрез пълномощника адв. Б.Д., със съдебен адрес:***, кантора 17, срещу
Заповед № 1546 от 21.07.2023 год. на Кмета на Община Пазарджик, с която З.Д.Г.,
с ЕГН **********, е обявена за купувач на недвижим имот – частна общинска
собственост, актуван с Акт за частна общинска собственост (АЧОС) № 6242 от
24.03.2022 год., вписан в дв. вх. рег. № 6512 от 04.05.2023 год., вписан в дв.
вх. рег. № 3537 от 11.05.2023 год., том 12, Акт № 103 при Агенцията по
вписванията – Служба по вписванията гр. Пазарджик, а именно: Поземлен имот с
идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на
с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик, одобрени със Заповед №
РД-18-277 от 27.10.2022 год. на Изпълнителния директор на АГКК – София,
последно изменение на КК и КР, засягащо поземления имот: няма данни за
изменение, адрес на ПИ: с. Малко Конаре, с площ 423,00 кв. м., трайно
предназначение на територията – урбанизирана, начин на трайно ползване – за
друг обществен обект, комплекс, предишен идентификатор: няма, номер по
предходен план: квартал 120, парцел XXV, съседи:
46749.501.232, 46749.501.2036, 46749.501.1640, 46749.501.2033, 46749.501.1621,
сгради, които попадат върху имота: няма данни за сгради, с продажна цена в
размер на 20 004,00 лева, предложена от купувача в търга, както и 4 000,80
лева, представляващи ДДС, изчислен върху урегулирания поземлен имот по смисъла
на ЗУТ, съгласно чл. 45, ал. 5, т. 1 от ЗДДС и 600,12 лева, представляващи 3%
местен данък, както и 120,02 лева – ДДС върху местен данък, и такса в размер на
25,00 лева, и още 50,00 лева.
В жалбата се
излагат оплаквания за незаконосъобразност на обжалваната заповед като издадена
в противоречие с материалноправните разпоредби и административнопроизводствените
правила. Счита, че издателят на заповедта е обявил неправилно за спечелил търга
с тайно наддаване З.Д.Г., тъй като при подаване на тръжните документи от страна
на З.Г. са представени и декларирани документи с неверни данни – декларация по
чл. 162, ал. 2 от ДПК. Моли се за отмяна на процесната заповед. Не претендира
разноски.
Ответникът – Кметът на Община Пазарджик,
чрез юрисконсулт В., оспорва жалбата с доводи за нейната неоснователност. Сочи,
че определеният за купувач на недвижимия имот е здравноосигурено лице за
периода от 01.11.2018 год. до 20.10.2023 год., поради което З.Г. няма
задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2 от ДОПК към държавата и общината,
установен с влязъл в сила акт на компетентен орган. Моли жалбата да бъде
отхвърлена. Претендира разноски по представен списък по чл. 80 от ГПК, във
връзка с чл. 144 от АПК (л. 156 от делото), в размер на 240,00 (двеста и
четиридесет) лева, представляващи юрисконсултско възнаграждение.
Заинтересованата
страна - З.Д.Г., чрез адв. Р. И., моли за отхвърляне на жалбата. Представя
писмени бележки. Претендира разноски по представен списък по чл. 80 от ГПК, във
връзка с чл. 144 от АПК (л. 154 от делото), в размер на 400,00 (четиристотин)
лева.
Административен
съд-Пазарджик, VII-и състав, като обсъди събраните по делото доказателства,
поотделно и в тяхната съвкупност и съобрази доводите на страните, приема за
установено следното:
Предмет на оспорване е Заповед № 1546 от
21.07.2023 год., с която на осн. чл. 76 от Наредба за общинската собственост,
във връзка с Решение № 134 от 30.05.2023 год., взето с Протокол № 6 на Общински
съвет – Пазарджик и въз основа на резултатите от публичния търг с тайно
наддване, проведен на 19.07.2023 год., Кметът на Община Пазарджик е обявил З.Д.Г.,
с ЕГН **********, с адрес: ***, за купувач на недвижим имот – частна общинска
собственост, актуван с Акт за частна общинска собственост (АЧОС) № 6242 от
24.03.2022 год., вписан в дв. вх. рег. № 6512 от 04.05.2023 год., вписан в дв.
вх. рег. № 3537 от 11.05.2023 год., том 12, Акт № 103 при Агенцията по
вписванията – Служба по вписванията гр. Пазарджик, а именно: Поземлен имот с
идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на
с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик, одобрени със Заповед №
РД-18-277 от 27.10.2022 год. на Изпълнителния директор на АГКК – София,
последно изменение на КК и КР, засягащо поземления имот: няма данни за
изменение, адрес на ПИ: с. Малко Конаре, с площ 423,00 кв. м., трайно
предназначение на територията – урбанизирана, начин на трайно ползване – за
друг обществен обект, комплекс, предишен идентификатор: няма, номер по
предходен план: квартал 120, парцел XXV, съседи: 46749.501.232, 46749.501.2036,
46749.501.1640, 46749.501.2033, 46749.501.1621, сгради, които попадат върху
имота: няма данни за сгради, с продажна цена в размер на 20 004,00 лева,
предложена от купувача в търга, както и 4 000,80 лева, представляващи ДДС,
изчислен върху урегулирания поземлен имот по смисъла на ЗУТ, съгласно чл. 45,
ал. 5, т. 1 от ЗДДС и 600,12 лева, представляващи 3% местен данък, както и
120,02 лева – ДДС върху местен данък, и такса в размер на 25,00 лева, и още
50,00 лева.
По делото е
приета административната преписка по издаване на заповедта, от която е видно,
че с Решение № 134 от 30.05.2023 год., взето с Протокол № 6 на Общински съвет –
Пазарджик е разрешена продажбата на имоти, частна общинска собственост, чрез
публичен търг с тайно наддаване, сред които в т. 10 е Поземлен имот с
идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на
с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик, одобрени със Заповед №
РД-18-277 от 27.10.2022 год. на Изпълнителния директор на АГКК – София,
последно изменение на КК и КР, засягащо поземления имот: няма данни за
изменение, адрес на ПИ: с. Малко Конаре, с площ 423,00
кв. м., трайно предназначение на територията – урбанизирана, начин на трайно ползване
– за друг обществен обект, комплекс, предишен идентификатор: няма, номер по
предходен план: квартал 120, парцел XXV, съседи: 46749.501.232, 46749.501.2036,
46749.501.1640, 46749.501.2033, 46749.501.1621, сгради, които попадат върху
имота: няма данни за сгради, актуван с АЧОС № 6512 от 04.05.2023 год., с
начална тръжна цена 6 345,00 лева, по оценка определена от оценител на имоти
(данъчна оценка 1 900,80 лева).
Със Заповед №
1222 от 14.06.2023 год. Кметът на Община Пазарджик е назначил комисия в поименен
състав и резервни членове, която да проведе публичен търг за продажба на имоти
– частна общинска собственост, про Приложение № 1. Посочено е, че продажбата
следва да се извърши чрез публичен търг с тайно наддаване, по първоначална
тръжна цена – по Приложение № 1 и дата на
провеждането – 19.07.2023 год. от 11.30 часа в сградата на Общинската
администрация на гр. Пазарджик. Като условия за допускане до търга е посочено
следното: физически лица, които са закупили тръжни документи и нямат публични
задължения към държавата и към Община Пазарджик по чл. 162, ал. 2 от ДОПК;
юридически лица, които са закупили тръжни книжа, не са обявени в
несъстоятелност, не са в производство по несъстоятелност, не са в производство
по ликвидация и нямат публични задължения към държавата и към Община Пазарджик
по чл. 162, ал. 2 от ДОПК; за позиции № 11,12 и 13 не се допускат до участие в
търга физически лица, еднолични търговци и юридически лица, посочени в чл. 3,
ал. 7 и в случай, че не отговарят на условията по чл. 3и чл. 3“в“ от Закона за
собствеността и ползването на земеделските земи (ЗСПЗЗ). Определена е депозитна
вноска в размер на 90% от първоначалната тръжна цена на обекта, вносима до
посочена банкова сметка ***.30 часа на 18.07.2023 год. Оглед на имотите може да
се извърши всеки работен ден в рамките на работното време от 15.06.2023 год. до
17.07.2023 год. на място, след заявка в съответното кметство, на чиято
територия се намира имотът, обект на продажбата. С посочената заповед е
утвърдена изготвената тръжна документация, чиято цена на един комплект за имот
е в размер на 1% върху първоначалната тръжна цена, но не по-малко от 120,--
лева, съгласно чл. 53, т. 14, б. „б“ от наредба за определянето и
администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община
Пазарджик. Също така е отбелязано, че писмени предложения за участие в търга се
подават в запечатан, непрозрачен и ненадписан плик на гише № 3, находящо се в
„Център за информация и обслужване на гражданите“, до 17.00 часа на 18.07.2023
год.
С писмо изх. №
09-00-196 от 14.06.2023 год. Кметът на Община Пазарджик е изпратил на Кмета на
кметство с. Мало Конаре обява за провеждане на публичен търг с тайно наддаване
на имоти - частна общинска собственост, койот ще се проведе на 19.07.2023 год.
в сградата на Община Пазарджик. Приложени са тръжните условия, утвърдени от
Кмета на Община Пазарджик, при които следва да се проведе публичния търг с
тайно наддаване на недвижим имот – частна общинска собственост досежно поземлен
имот с идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните
регистри на с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик, одобрени със
Заповед № РД-18-277 от 27.10.2022 год. на
Изпълнителния директор на АГКК – София, последно изменение на КК и КР, засягащо
поземления имот: няма данни за изменение, адрес на ПИ: с. Малко Конаре, с площ
423,00 кв. м., трайно предназначение на територията – урбанизирана, начин на
трайно ползване – за друг обществен обект, комплекс, предишен идентификатор:
няма, номер по предходен план: квартал 120, парцел XXV, съседи: 46749.501.232,
46749.501.2036, 46749.501.1640, 46749.501.2033, 46749.501.1621, сгради, които
попадат върху имота: няма данни за сгради, с начална тръжна цена от 6 345,00
лева. Приложени са също: АЧОС № 6242 от 24.03.2022 год., вписан в дв. вх. рег.
№ 6512 от 04.05.2023 год., вписан в дв. вх. рег. № 3537 от 11.05.2023 год., том
12, Акт № 103 при Агенцията по вписванията – Служба по вписванията гр.
Пазарджик, съставен за Поземлен имот с идентификатор 46749.501.2041 по
кадастралната карта и кадастралните регистри на с. Мало Конаре, Община
Пазарджик, област Пазарджик; скица № 15-429530 от 21.04.2023 год. на поземлен
имот с идентификатор 46749.501.2041; проект на договор за покупко-продажба,
чрез публичен търг с тайно наддаване на недвижим имот по чл. 35, ал. 1 от ЗОбС;
образец на протокол за приемане и предаване на недвижим имот; декларация,
съгласно Образец № 1 за съгласие/отказ за ползване на лични данни; декларация,
съгласно Образец № 2 за наличие или липса на задължения по чл. 162, ал. 2 от ДОПК.
На 19.07.2023
год. от поименната комисия за провеждане на публичния търг с тайно наддаване за
продажба на недвижими имоти – частна общинска собственост е съставен протокол,
с който в присъствието на кандидатите, председателят на комисията е разпечатал
подадените предложения. За процесния имот, описан в т. 10, са допуснати до
класиране двама участника, отговарящи на тръжните условия – З.Д.Г. и Л.И.С.. На първо
място е класирана З.Д.Г. с предложена цена от 20 004,00 лева, без ДДС, а на
второ - Л.И.С., с предложена цена от 7 777,00 лева, без ДДС. За спечелил търга
е посочена З.Д.Г..
По делото е
представено предложението за закупуване на процесия ПИ с предложената цена от
20 004,00 лева, без ДДС от З.Д.Г., подписано от същата и
с поставени на гърба пет подписа от длъжностните лица, определени като членове
на тръжната комисия, пликът, с който е направено ценовото предложение,
декларация за съгласие за ползване на личните й данни, вносна бележка,
удостоверяваща внесен депозит за търг за процесния ПИ в размер на 5 710,50
лева. Също така са приложени още четири вносни бележки, удостоверяващи
внасянето на сумата за доплащане и другите дължими такси във връзка с
изпълнение на тръжните условия. Приложена е декларация по чл. 162, ал. 2 от ДОПК, подписана от З.Д.Г. на 06.07.2023 год., в която е посочила, че няма
задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2 от ДОПК към държавата и общината, установени
с влязъл в сила акт на компетентен орган; справка от Община Пазарджик,
удостоверяваща, че към 18.07.2023 год. същото лице няма неплатени изискуеми
задължения.
За другия
класиран, на второ място, кандидат по делото са представени: пликът. с който е
направено ценовото предложение и ценовото предложение от Л.И.С., с предложена
цена с предложена цена от 7 777,00 лева, без ДДС, подписано от същото лице и с
поставени и с поставени на гърба пет подписа от длъжностните лица, определени
като членове на тръжната комисия. Приложени са декларация за съгласие за
ползване на личните й данни, вносна бележка, удостоверяваща, че е внесена
сумата от 5 710,50 лева за участие в търга; декларация по чл. 162, ал. 2 от ДОПК, подписана от Л.И.С. на 18.07.2023 год., в която е посочила, че няма
задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2 от ДОПК към държавата и общината,
установени с влязъл в сила акт на компетентен орган; справка от Община
Пазарджик, удостоверяваща, че към 18.07.2023 год. същото лице няма неплатени
изискуеми задължения.
В изпълнение на
Определение № 1388 от 11.10.2023 год. постановено по настоящото дело по описа
на Административен съд – Пазарджик е представено заверено копие от Наредбата за
общинската собственост на Община Пазарджик (л. 100 от делото).
В хода на съдебното
производство са представени два броя удостоверения от ТД на НАП – Пловдив, офис
– Пазарджик, съответно от 19.10.2023 год. и от 28.08.2023 год. Същите са
издадени, на осн. чл. 87, ал. 6 от ДОПК, за това, че З.Д.Г. няма задължения към
датите на издаването им.
Във връзка с указанията на съда, дадени с протоколно
определение от 20.10.2023 год., директорът на РЗОК – Пазарджик е представил
писмо от 25.10.2023 год., в което е посочено, че предвид получения отговор с
Формуляр S072 на
23.10.2023 год., лицето З.Д.Г. може да се ползва с правата на българско
здравноосигурено лице за периода 01.11.2018 год. до 20.10.2023 год. Към него са
приложени заявление с вх. № 13/94-006197 от 20.10.2023 год. и искане за
документ - формуляр S071, изпратен от РЗОК чрез Системата за електронен обмен
на социалноосигурителна информация и Формуляр S072, получен от Нидерландия чрез
Системата за електронен обмен на социалноосигурителна информация.
Във връзка с протоколно определение от 20.10.2023
год., директорът на ТД на НАП – Пловдив, офис Пазарджик е уведомил съда, че З.Д.Г.
е с платени здравни осигуровки до месец март 2006 год., включително, като след
този период няма данни за здравно осигуряване на лицето до настоящия момент –
27.10.2023 год., т.е. към 06.07.2023 год. и 19.07.2023 год. лицето е с
прекъснати здравноосигурителни права. Посочено е, че за същата няма данни за
публични задължения.
При така
установеното от фактическа страна и след извършена проверка на оспорения акт
във връзка с правомощията си по чл. 168 АПК, Административен съд-Пазарджик
обуславя следните правни изводи:
Обжалваната
заповед е връчена на Л.И.С. на 01.08.2023 год., а жалбата срещу нея е подадена
до съда на 07.08.2023 год., т. е. в законоустановения срок, подадена е от
активно легитимирано лице и при наличие на правен интерес от търсената защита,
поради което е процесуално допустима, а разгледана по същество – неоснователна.
Съображенията за това са следните:
Съгласно чл. 8
от Закона за общинската собственост (ЗОбС) придобиването, управлението и
разпореждането с имоти и вещи - общинска собственост се извършват под общото
ръководство и контрол на общинския съвет като ал. 2 предвижда, че редът за
извършване на съответните действия по управление или разпореждане се определя с
наредба приета от общинския съвет. Тази наредба в случая е Наредба за общинската
собственост на Община Пазарджик (л. 100 от делото). Съгласно чл. 35, ал. 1 от
ЗОбС продажбата на имоти и вещи - частна общинска собственост се извършва след
решение на общинския съвет от кмета на общината чрез публичен търг или публично
оповестен конкурс като съгласно ал. 6 въз основа на резултатите от търга или
конкурса, съответно - на решението на общинския съвет, кметът на общината
издава заповед и сключва договор. В чл. 76 от Наредбата за общинската
собственост на Община Пазарджик (Наредбата) също е прието, че въз основа на
резултат от търга, кметът на общината издава заповед, с която обявява купувача,
цената и условията на плащането. Внесения депозит се прихваща от цената. В
следващия чл. 77 от цитираната Наредба е посочено, че заповедта по чл. 76 се
издава в 14-дневен срок от датата на провеждането на търга и се връчва на
заинтересованите лица по реда на АПК. След влизане в сила на акта на кмета на
Община Пазарджик са предвидени следващите разпоредби от Наредбата – от чл. 76
до чл. 79, включително.
В разглеждания
случай, Кметът на Община Пазарджик е издал Заповед № 1546 от 21.07.2023 год., с
която е определил З.Д.Г., с ЕГН **********, за купувач на недвижим имот –
частна общинска собственост, актуван с АЧОС № 6242 от 24.03.2022 год., вписан в
дв. вх. рег. № 6512 от 04.05.2023 год., вписан в дв. вх. рег. № 3537 от
11.05.2023 год., том 12, Акт № 103 при Агенцията по вписванията – Служба по
вписванията гр. Пазарджик, а именно: Поземлен имот с идентификатор
46749.501.2041 по кадастралната карта и кадастралните регистри на с. Мало
Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик. С този акт е приключила тръжната
процедура за продажба на общинския недвижим имот и за спечелилия търга е
настъпило задължението да внесе определените в т. 3, т. 4 и т. 5 от местен
данък и такси. Видно от представените по делото вносни бележки заинтересованата
страна-спечелила тръжната процедура е изпълнила тези задължения.
Заповедта е
издадена от Кмета на Община Пазарджик, който е компетентният административен
орган. В чл. 76 от Наредбата е определено, че заповедта, с която се определя
лицето, спечелило търга, въз основа на резултатите от провеждането му, се
издава от кмета на общината. С този акт, освен че се обявява купувача, а също
така цената и условията на плащането.
Предвид
изложеното съдът намира, че обжалваната заповед отговаря на изискванията за
форма на административните актове, съдържа фактически и правни основания.
Заповедта е издадена при правилно приложение на материалния закон.
Спорът по делото
се свежда относно възраженията на жалбоподателката, класирана на второ място в
търга за закупуване на ПИ с идентификатор 46749.501.2041 по кадастралната карта
и кадастралните регистри на с. Мало Конаре, Община Пазарджик, област Пазарджик,
за наличие на допуснати нарушения на административнопроизводствените правила
при провеждане на търга. Обявен е за купувач първият класиран, с предложена
най-висока цена, З.Д.Г., но при нередовна документация, предвид попълнена и
представена декларация от страна на З.Д.Г. по чл. 162, ал. 2 ДОПК.,
представляваща образец № 1 към тръжната документация. В нея участникът
декларира, че няма задължения по смисъла на чл. 162, ал. 2 ДОПК към държавата и
към общината, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган. Изискването
за попълване на тази декларация е визирано в т. 4.1 от тръжните условия. В т. 11,
б. „г“ от тръжните условия е посочено, че в плика с писменото предложение всеки
кандидат трябва да приложи и декларация, съгласно Образец № 2 за наличие или
липса на задължения по чл. 162, ал. 2 от ДОПК, подписана лично от кандидата
физическо лице. В т. 13 от същите е прието, че при наличието на публични
задължения по т. 11, б. „г“ от същите тръжни условия, декларирани по б. „в“ от
Декларацията по Образец № 2, както и наличието на публични задължения към
Община Пазарджик, комисията декласира участника.
Декларацията, по
предвидения образец, за доказване на липсата на публични задължения към
общината и държавата, представлява частен документ, който изхожда от лицето,
попълнило образеца, в който е декларирало съответните данни.
Съгласно чл. 87,
ал. 6 от ДОПК органът по приходите издава удостоверение за наличието или
липсата на задължения по искане на задълженото лице или въз основа на акт на
съда в 7-дневен срок от постъпването на искането или на акта. В удостоверението
се отбелязва и отговорността за чужди задължения. В удостоверението не се
отбелязват задължения по невлезли в сила актове, както и разсрочени, отсрочени
или обезпечени задължения. Следователно в цитираната разпоредба е посочено кой
орган издава удостоверение за наличието или липсата на задължения по чл. 162,
ал. 2 от ДОПК и това е органът по приходите, който е съответното териториално
поделение на Националната агенция за приходите.
В чл. 162, ал. 2
от ДОПК са посочени кои държавни и общински вземания са публични. По-конкретно,
публични са държавните и общинските вземания: 1. за данъци, включително акцизи,
както и мита, задължителни осигурителни вноски и други вноски за бюджета; 2. за
други вноски, установени по основание и размер със закон; 3. за държавни и
общински такси, установени по основание със закон; 4. за незаконосъобразно
извършени осигурителни разходи; 5. за паричната равностойност на вещи, отнети в
полза на държавата, глоби и имуществени санкции, конфискации и отнемане на
парични средства в полза на държавата; 6. (доп. - ДВ, бр. 86 от 2006 г.) по
влезли в сила присъди, решения и определения на съдилищата за публични вземания
в полза на държавата или общините, както и решения на Европейската комисия за
възстановяване на неправомерно предоставена държавна помощ; 7. по влезли в сила
наказателни постановления; 8. (нова - ДВ, бр. 12 от 2009 г., в сила от
1.05.2009 г. - изм., бр. 32 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) за недължимо
платените и надплатените суми, както и за неправомерно получените или
неправомерно усвоените средства по проекти, финансирани от
предприсъединителните финансови инструменти, оперативните програми,
Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, европейските
земеделски фондове и Европейския фонд за рибарството, И. Ш. и Преходния
финансов инструмент, включително от свързаното с тях национално съфинансиране,
които възникват въз основа на административен акт, както и глобите и другите
парични санкции, предвидени в националното законодателство и в правото на
Европейския съюз; 9. (предишна т. 8, изм. - ДВ, бр. 12 от 2009 г., в сила от
1.05.2009 г. - изм., бр. 32 от 2009 г., в сила от 1.01.2010 г.) лихвите за
вземанията по т. 1 - 8.
Удостоверяването
на публични вземания (задължения) се извършва от органа по приходите, тоест в
чл. 87, ал. 6 от ДОПК е регламентиран редът, по който се удостоверява наличието
или липсата на задължения за публични вземания, т.е. ТД на НАП издава удостоверение
за наличие или липса на задължения за публични вземания, а разпоредбата на чл.
162, ал. 2 от ДОПК посочва кои са тези публични вземания.
От представените
допълнително по делото доказателства - два броя удостоверения от ТД на НАП –
Пловдив, офис – Пазарджик, съответно от 19.10.2023 год. и от 28.08.2023 год.,
на осн. чл. 87, ал. 6 от ДОПК, се установява, че З.Д.Г. няма публични
задължения към датите на издаването им. От приетото по делото писмо от
25.10.2023 год. директорът на РЗОК – Пазарджик е посочил, че същото лице се
ползва с правата на българско здравноосигурено лице за периода 01.11.2018 год.
до 20.10.2023 год., т.е. в срока на провеждане на публичния търг с тайно
наддаване заинтересованата страна няма публични задължения.
С оглед
изложеното, единственото възражение на жалбоподателката за нарушение на
тръжната процедура е неоснователно.
При извършената
служебна проверка на основание чл. 168, ал. 1 от АПК на законосъобразността на
оспорения административен акт. въз основа на събраните по делото доказателства
и на основанията, посочени в чл. 146 АПК, настоящият съдебен състав намира, че
заповедта е издадена от компетентен орган и в необходимата писмена форма. Също
така е издадена и при спазване на административнопроизводствените правила и
материалния закон, като е постановена и в съответствие с целта на закона. В
тази връзка жалбата на Л.И.С., подадена срещу Заповед № 1546 от 21.07.2023 год.
на Кмета на Община Пазарджик, с която З.Д.Г., е обявена за купувач на процесния
недвижим имот – частна общинска собственост, е неоснователна и следва да се
отхвърли.
При този изход
на спора, на ответника и на заинтересованата страна се дължат, на основание чл.
143, ал. 3 и ал. 4 от АПК, направените по делото разноски за адвокатско и
юрисконсултско възнаграждения, които са поискани и доказани своевременно от
страните преди приключване на спора по същество и по които не са направени
възражения за прекомерност.
Заинтересованата
страна - З.Д.Г. е представлявана от адв. Р.З., а впоследствие пълномощието към
този процесуален представител е оттеглено и по делото е упълномощен адв. Р. И.
(л. 157). Същият е представил списък по чл. 80 от ГПК, във връзка с чл. 144 от АПК (л. 154 от делото), в размер на 400,00 (четиристотин) лева, но не е
депозирал доказателства за заплатен адвокатски хонорар от упълномощителя. Ето защо,
предвид липсата на договорен и заплатен, адвокатски хонорар, в нарочен размер,
съдът не следва да уважи акцесорната претенция на ответника за заплащане на
разноски.
Претенцията за
присъждане на разноски на Кмета на Община Пазарджик, представляван от юрисконсулт
В. е обективирана в представен по делото списък по чл. 80 от ГПК, във връзка с
чл. 144 от АПК (л. 156 от делото), в размер на 240,00 (двеста и четиридесет)
лева. Същите са дължими на осн. чл. 143, ал. 4 и чл. 144 от АПК, във връзка с
чл. 78, ал. 8 от ГПК, във връзка с чл. 24 от Наредбата за заплащането на
правната помощ, в претендирания им размер. Следователно сумата от 240,00
(двеста и четиридесет) лева следва да се възложи в тежест на жалбоподателката Л.И.С..
Воден от горното
и на основание чл. 172, ал. 2, предложение четвърто от
Административнопроцесуалния кодекс, Административен съд – Пазарджик, VII-и
състав,
Р Е Ш И:
ОТХВЪРЛЯ жалбата на жалба
на Л.И.С., ЕГН **********, с адрес: ***, срещу Заповед № 1546 от 21.07.2023
год. на Кмета на Община Пазарджик.
ОСЪЖДА Л.И.С., ЕГН **********,
с адрес: *** да заплати на Община Пазарджик сумата от 240,00 (двеста и
четиридесет) лева, представляваща юрисконсултско възнаграждение.
Решението
подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в
14-дневен срок от съобщаването му.
На основание чл.
138, ал. 3 АПК препис от решението да се изпрати на страните по реда на чл. 137 АПК.
СЪДИЯ:
(П)