Р Е Ш Е Н И Е
№ 47/30.1.2020 г. 30.01.2020г. гр.
Ямбол
В ИМЕТО НА НАРОДА
ЯМБОЛСКИЯТ
РАЙОНЕН СЪД – наказателно отделение, ІХ
състав в
публично заседание на двадесет и седми януари през две хиляди и двадесета
година
Председател: НИКОЛАЙ КИРКОВ
Секретар Я.С.,
като разгледа докладваното от съдия Кирков
АНД № 1427/2020 г. по описа на ЯРС,
за да се произнесе взе предвид следното:
Производството по делото е образувано по жалба на Т.И. Х. ***, ЕГН:********** против Наказателно постановление № 96/13.12.2019г., издадено от кмета на община „Тунджа“, с което на основание чл.34,ал.1 от Наредба № 1 на община „Тунджа“, за нарушение на чл.5,т.1 от същата Наредба и е наложено административно наказание глоба в размер на 150 лв.
С жалбата се оспорва извършването на описаното в
наказателното постановление административно нарушение и се иска неговата
отмяна.
В съдебно
заседание жалбоподателката редовно призована се явява
лично. Твърди ,че не е извършила нарушението, а напротив тя е било обект
на насилие.Иска наказателното постановление да бъде отменено.
Въззиваемата страна, чрез процесуалния си представител оспорва жалбата.Намира ,че описаната в НП фактическа обстановка е такава ,каквато е била в действителност и моли НП да бъде потвръдено.
ЯРС, след като прецени събраните по делото доказателства, наведените в жалбата доводи, възраженията и изразените становища на страните, прие за установена следната фактическа обстановка:
С обжалваното наказателно постановление жалбоподателката е санкционирана за нарушение на чл.5,т.1 от Наредба № 1 на община „Тунджа“, изразяващо се в това ,че на 02.12.2019г., около 11.00 часа в с.Ч , общ.“Тунджа“ на обществено място в парка на селото се държи скандално и непристойно, изразяващо се в отправяне на обидни думи и изрази, както и нанасяне на удар с ръка в областта на гърдите на П. Г. К. от с.Ч., с което е нарушила общоприетите норми на поведение.
Горната фактическа обстановка съдът прие за установена от показанията на разпитаните свидетели, както и от приложените и приобщени по делото писмени доказателства.
При така установената
фактическа обстановка съдът прави следните правни изводи:
Жалба е с правно основание чл. 59, ал. 1 от ЗАНН, подадена е в преклузивния срок по ал. 2 от този текст, от легитимиран субект и при наличие на правен интерес от обжалване, поради което е процесуално допустима. Разгледана по същество жалбата е основателна, като съображенията за това са следните:
Съдът счита, че действително са налице основания за отмяната на наказателното постановление. На първо място в атакуваното НП е посочено, че жалбоподателката виновно е нарушила разпоредбата на чл. 5,т.1 от Наредба № 1 на община „Тунджа“, тъй като с поведението си е нарушила общоприетите норми на поведение.Съдът приема, че от приложените по делото писмени доказателства, както и от свидетелските показания дадени в съдебното заседание не се установява по безспорен начин, посочената в НП фактическа обстановка. Констатирани са и редица противоречия, които не са били изяснени при издаването както на АУАН, така и на процесното НП. От показанията на свидетелите М. и Д., първият актосъставител, а втория свидетел при съставяне на АУАН е видно ,че те не са възприели непристойното поведение на жалбоподателката.От показанията им става ясно ,че са и съставили АУАН единствено заради това ,че другото лице участвало в конфликта е заявило в писмените си обяснения, които дори не са приложени по делото ,че е било ударено от жалбоподателката.Нещо повече ,предвид неустановеността на това обстотялество, както и на цялостното поведение на жалбоподателката и дали изобщо същото е скандално и непристойно, нарушаващо обществения ред актосъставителят съставил акт и на другото лице, в което описал идентични фактически констатации.В случая, актосъставителят не е направил всичко необходимо за установяване на поведението на жалбоподателката, а директно е пристъпил към съставяне на АУАН на двете лица , което е недопустимо.
. Предвид всичко това съдът стига до извода, че обективираното в АУАН и НП нарушение е прието за такова на базата на предположения, които са останали недоказани по един безспорен начин, което от своя страна е пречка за ангажирането на отговорността на жалбоподателката.
С оглед изложеното и на основание чл. 63, ал. 1, от ЗАНН, съдът
Р Е Ш И :
ОТМЕНЯ Наказателно постановление № 96/13.12.2019г., издадено от кмета на община „Тунджа“, с което на Т.И. Х. ***, ЕГН:**********,на основание чл.34,ал.1 от Наредба № 1 на община „Тунджа“, за нарушение на чл.5,т.1 от същата Наредба и е наложено административно наказание глоба в размер на 150 лв.
Решението може да се обжалва
пред Административен съд – Ямбол, в 14 - дневен срок от получаване на
съобщението, че е изготвено.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: