№ 9
гр. Троян, 24.01.2022 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
РАЙОНЕН СЪД – ТРОЯН, V-ТИ СЪСТАВ - НАКАЗАТЕЛЕН, в
публично заседание на двадесет и трети декември през две хиляди двадесет и
първа година в следния състав:
Председател:Даниела Н. Радева
при участието на секретаря Кремена Н. Раева
като разгледа докладваното от Даниела Н. Радева Административно
наказателно дело № 20214340200384 по описа за 2021 година
Производство по реда на чл. 59 и сл. от ЗАНН.
С Наказателно постановление № 12 от 24.08.2021г., издадено от Т.К. –
Кмет на Община Априлци, на Н. М. П. от гр. В. е наложено административно
наказание глоба в размер 500 лева за нарушение по чл. 3, ал. 1 и чл. 23, ал. 2,
т. 2 от Наредба за Рекламна дейност и реда и условията за разполагане на
съоръжения за рекламно-информационни елементи на територията на
Община Априлци. Същото е обжалвано в законоустановения срок от Н. М.
П., като с жалбата се моли да бъде отменено наказателното постановление
като незаконосъобразно и неправилно. Жалбоподателят П., редовно призован,
се явява в проведените по делото две открити съдебни заседания и поддържа
жалбата. По същество на делото излага подробни аргументи за
незаконосъобразност и неправилност на наказателното постановление.
Ангажирани са доказателства.
За ответника по жалбата Община Априлци, редовно призована, в съдебно
заседание се явява процесуалният представител адвокат С.Л. от АК гр. Ловеч,
която излага аргументи за законосъобразност, правилност и обоснованост на
обжалваното наказателно постановление с искане същото да бъде
потвърдено. Ангажирани са доказателства.
1
От показанията на разпитаните по делото свидетели Т. КР. П., СН. Д. СТ.
и М. ИВ. М., от приложените по делото писмени доказателства:
Придружително писмо изх. № 1551/30.09.2021г. на Община Априлци;
Оригинал на Жалба вх. № 38/23.09.2021г. от Н. М. П.; Заверено копие на
Наказателно 2 постановление (НП) № 12/24.08.2021г. на Кмета на Община
Априлци; Заверено копие на Известие за доставяне, поучено на 15.09.2021г.;
Заверено копие на АУАН № 2-тп/30.07.2021г.; Заверено копие на НП №
12/01.09.2021г. на Кмета на Община Априлци; Оригинал на Жалба вх. №
37/21.09.2021г. на Н. М. П.; Заверено копие на Наредба за рекламната дейност
и реда и условията за разполагане на съоръжения за
рекламно[1]информационни елементи на територията на Община Априлци;
Оригинал на Декларация от Н. М. П. от 15.09.2021г.; Заверено копие на
Уведомление № 465/19.04.2019г. на Община Априлци до Н. М. П.; Заверено
копие на извадка от кадастрално-административна информационна система
на АГКК; Заверено копие на празна бланка на Разрешение за поставяне на
рекламно-информационен елемент; Заверено копие на разписка за получени
суми от 16.07.2021г.; Заверено копие на Договор за правна защита и
съдействие от 16.09.2021г.; Заверено копие на Пощенски плик с подател Н.
М. П. и получател Н.П.Н.; Заверено копие на Сигнал вх. № 1635/21.08.2020г.;
Заверено копие на напомняне за изпратен Сигнал вх. № 1811/21.09.2020г.;
Заверено копие на Писмо вх. № 1468/17.09.2020г.; Заверено копие на
Известие за доставяне на писмо и разписка от Български пощи с отбелязване,
че получателят отсъства; Заверено копие на писмо изх. № 1093/15.07.2021г.;
Заверено копие на Известие за доставяне на писмо; Заверено копие на
Справка за ПИ 52218.547.369; Заверено копие на Снимков материал – 4 броя;
Заверено копие на Удостоверение № 5/18.06.2015г. на Община Априлци;
Заверено копие на Заявление от Н. М. П. вх. № 1415/21.10.2021г.; Заверено
копие на Заповед № 321/31.07.2020г. на кмета на Община Априлци,
преценени поотделно и в тяхната взаимна обусловеност съдът приема за
установена следната фактическа обстановка:
На 21.08.2020г., по електронна поща, е изпратен Сигнал от В.Т.К. до
Община Априлци за изписани на фасада на къща, находяща се в **, надписи,
които са неприятни за пешеходците и почиващите лица в курорта с искане
общинската администрация да издаде незабавно предписание на
собствениците на къщата за заличаване на надписите. На 20.09.2020г. отново
2
по електронна поща, В.Т.К. е изпратил до Община Априлци, нов сигнал, с
който напомня, че изпратеният преди 30 дни сигнал е без отговор.
От Община Априлци е изпратено Писмо изх. № 1468/17.09.2020г. /л. 56/,
подписано от инж. Т.К. – Кмет на Община Априлци, адресирано до Н. М. П.,
в което е отразено, че във връзка с подаден сигнал вх. № 1635/21.08.2020г. от
граждани, следва Н. М. П. да представи в Община Априлци разрешение за
поставяне на надпис, изписан на североизточната фасада на собствената му
жилищна сграда с идентификатор 52218.547.369.1 в поземлен имот с
идентификатор 52218.547.369 по кадастралната карта на гр. Априлци, обл.
Ловеч, одобрена със Заповед № РД-18-49/31.08.2007г. на Изпълнителния
директор на АГКК. В писмото е отразено също, че при непредставяне в
определеният срок на исканото разрешение, ще бъде счетено, че надписа е
разположен в нарушение на чл. 25-33 от Наредба за Рекламна дейност и реда
и условията за разполагане на съоръжения за рекламно-информационни
елементи на територията на Община Априлци, че е незаконен и подлежи на
премахване по смисъла на чл. 39, както и че ще бъде започната процедура по
премахване по реда на чл. 40 от същата наредба. Посоченото писмо е
изпратено за връчване на адрес: **. Видно от приложеното на л. 57 и 58 от
делото извествие за доставяне, писмото не е връчено на получателя, тъй като
същият отсъства.
От Община Априлци е изпратено Писмо изх. № 1093/15.07.2021г. /л. 59/,
подписано от инж. Т.К. – Кмет на Община Априлци, адресирано до Н. М. П.,
в което е отразено, че във връзка с подаден сигнал от граждани относно
надпис, изписан на североизточната фасада на собствената му жилищна
сграда с идентификатор 52218.547.369.1 в поземлен имот с идентификатор
52218.547.369 по кадастралната карта на гр. Априлци, обл. Ловеч, одобрена
със Заповед № РД-18-49/31.08.2007г. на Изпълнителния директор на АГКК е
била извършена проверка на място и е установено, че надписът е разположен
в нарушение на чл. 21, ал. 1, т. 4 и т. 5 и чл. 23, ал. 2, т. 1 от Наредба за
Рекламна дейност и реда и условията за разполагане на съоръжения за
рекламно-информационни елементи на територията на Община Априлци и
същият е незаконен и подлежи на премахване по смисъла на чл. 39 от същата
наредба. Отразено е също, че в 7-дневен срок от получаване на писмото,
следва Н. М. П. да премахне надписа доброволно и при неизпълнение ще му
бъде съставен акт за административно нарушение и ще бъде започната
3
процедура по премахване по реда на чл. 40 от наредбата. Това писмо е
изпратено за връчване на Н. М. П. на адрес: гр. В., ж.к. „**“, бл. 221, вх. 4, ет.
3, ап. 92, като видно от приложеното на л. 60 известие за доставяне, същото е
връчено на Н.П. на 22.07.2021 година.
На 30.07.2021г. е съставен Акт за установяване на административно
нарушение /АУАН/ № 2-тп, бланков № 0000299 от свидетелката Т. КР. П. –
старши специалист „ТСУ“ при Община Априлци, в присъствието на
свидетелите СН. Д. СТ. и М. ИВ. М., срещу Н. М. П., ЕГН **********, живущ
в гр. В., ж.к. „**“, бл. 221, вх. 4, ет. 3, ап. 92, за това, че в гр. Априлци, е
поставил на североизточната фасада на собствената си жилищна сграда с
идентификатор 52218.547.369.1 в поземлен имот с идентификатор
52218.547.369 по кадастралната карта на гр. Априлци, обл. Ловеч, рекламно-
информационни елементи – надписи: „Не на опасните хотели! Не на
корупцията! Общината въведе в експлоатация опасна за живота и здравето
сграда! Внимание! Хотела е без носещи основи в северозападната страна!
Много висока опасност от срутване!“, които съдържат недостатъци за услуги,
без разрешение на главния архитект на Община Априлци и други на
северозападната фасада на същата сграда и на покривната плоча на сграда
52218.547.369.2, с което е нарушил чл. 3, ал. 1 и чл. 23, ал. 2, т. 2 от Наредба
за Рекламна дейност и реда и условията за разполагане на съоръжения за
рекламно-информационни елементи на територията на Община Априлци.
Актът е съставен в отсъствие на Н. М. П. и е изпратен за предявяване за
подпис и връчване на екземпляр на Н.П. на адреса му в гр. В.. АУАН е
подписан от Н. М. П. на дата 17.08.2021г., като на същата дата е връчен и
екземпляр от акта. При подписването на акта, Н. М. П. е отразил в графа
„обяснения и възражения“, че не е съгласен с изнесеното в акта нарушение, че
надписите показват извършени умишлени престъпления от общинската
управа, както и че моли да бъде отменен акта.
В срока по чл. 44, ал. 1 от ЗАНН не е подадено писмено възражение
срещу акта.
Въз основа на АУАН № 2-тп, бланков № 0000299, са били издадени две
наказателни постановления, а именно: Наказателно постановление № 12 от
24.08.2021г. и Наказателно постановление № 12 от 01.09.2021г., и двете
издадени от Т.К. – Кмет на Община Априлци. Посочените наказателни
4
постановления са с идентично съдържание, като и с двете на Н. М. П. от гр.
В., ж.к. „**“, бл. 221, вх. 4, ет. 3, ап. 92, ЕГН **********, е наложено
административно наказание глоба в размер 500 лева за нарушение по чл. 3,
ал. 1 и чл. 23, ал. 2, т. 2 от Наредба за Рекламна дейност и реда и условията за
разполагане на съоръжения за рекламно-информационни елементи на
територията на Община Априлци.
В законоустановеният седмодневен срок от връчване е подадена жалба
срещу Наказателно постановление № 12 от 24.08.2021г. от Н. М. П., с която
се моли съда да постанови решение, с което да отмени като
незаконосъобразно и неправилно наказателното постановление.
Предмет на обжалване по настоящото дело е Наказателно постановление
№ 12 от 24.08.2021г., а по отношение на обжалването на Наказателно
постановление № 12 от 01.09.2021г. е образувано друго дело, а именно АНД
№ 310/2021г. по описа на Районен съд гр. Троян.
Жалбата е подадена от надлежна страна и в срока по чл. 59, ал. 2 от
ЗАНН. Налице е активна и пасивна легитимация на страните в процеса.
Предвид това жалбата е допустима и следва да бъде разгледана по същество.
Съдът като анализира писмените доказателства по делото и показанията
на разпитаните свидетели счита, че жалбата се явява основателна и доказана
по следните съображения: Съдът извърши проверка на обжалваното
Наказателно постановление и установи, че същото съдържа част от
изискуемите от чл. 57 от ЗАНН задължителни реквизити, а именно посочени
са имената и длъжността на лицето, което го е издало, има номер и дата,
посочен е АУАН, въз основа на който е издадено НП, трите имена,
длъжността и местослуженето на актосъставителя, посочени са данните на
нарушителя, визирани в т. 4 на чл. 57 от ЗАНН, описано е извършеното
нарушение, мястото, на която е извършено, нарушената разпоредба, вида и
размера на наказанието, дали НП подлежи на обжалване, в какъв срок и пред
кой съд. НП е подписано от длъжностното лице, което го е издало. Спазен е и
визираният в чл. 34, ал. 3 от ЗАНН срок за издаването на наказателно
постановление. Същото е издадено от компетентен орган - Т.К. – Кмет на
Община Априлци в съответствие с разпоредбата на чл. 43, ал. 4 от Наредба за
Рекламна дейност и реда и условията за разполагане на съоръжения за
рекламно-информационни елементи на територията на Община Априлци.
5
За да бъде законосъобразно издаденото Наказателно постановление
следва да има съответствие между отразеното в него и в АУАН, въз основа на
който се издава. В настоящият случай съдът счита, че е налице съответствие
както досежно текстовото описание на нарушението по акта и по
наказателното постановление, така и досежно цифровата квалификация на
нарушението. АУАН също е съставен от оправомощено лице – свидетелката
Т. КР. П., работеща на длъжност „старши специалист ТСУ“ при Община
Априлци, която е оправомощена да съставя актове за установени
административни нарушения със Заповед № 321/31.07.2020г. на Кмета на
Община Априлци /л. 67/.
В хода на административнонаказателното производство са допуснати
редица съществени нарушения на процесуалните правила, които водят до
незаконосъобразност на издаденото Наказателно постановление № 12 от
24.08.2021 година. На първо място от приложените по делото доказателства
се установи, че Н. М. П. не е бил поканен да се яви в конкретен ден и час за
съставяне на акт за установяване на административно нарушение. Акт № 2-
тп, бланков № 0000299, е съставен на 30.07.2021г. в отсъствие на Н. М. П..
Съдът счита, че по този начин е нарушена процедурата по съставяне на
АУАН, предвидена в ЗАНН. Общото правило за съставяне на акт е разписано
в разпоредбата на чл. 40, ал. 1 от ЗАНН, а именно в присъствие на
нарушителя и свидетелите, които са присъствали при извършване или
установяване на нарушението. Разпоредбата на чл. 40, ал. 2 от ЗАНН допуска
изключение от това правило когато нарушителят е известен, но не може да се
намери или след покана не се яви за съставяне на акт, актът се съставя и в
негово отсъствие. Тоест, за да бъде съставен АУАН в отсъствие на
нарушителя е следвало той да е бил надлежно поканен да се яви в конкретен
ден и час за съставяне на акт. В конкретният случай това изискване на закона
не е спазено. Н. М. П. е бил уведомен с Писмо изх. № 1093/15.07.2021г.,
връчено му на 22.07.2021г., за подаденият сигнал относно надписите на
къщата му, но не и за съставянето на акта.
На второ място нито в АУАН, нито в НП, е посочена дата на извършване
на нарушението, което е задължителен реквизит както за акта – чл. 42, ал. 1,
т. 3 от ЗАНН, така и за наказателното постановление – чл. 57, ал. 1, т. 5 от
ЗАНН. Разпоредбите на чл. 42, ал. 1 и чл. 57, ал. 1 от ЗАНН са императивни и
липсата на който и да е от посочените в тези разпоредби реквизити, винаги
6
води до незаконосъобразност на АУАН и/или НП.
На следващо място съдът недоумява поради каква причина въз основа на
един АУАН, а именно Акт № 2-тп, бланков № 0000299 от 30.07.2021г. са
издадени две наказателни постановления, а именно Наказателно
постановление № 12 от 24.08.2021г. и Наказателно постановление № 12 от
01.09.2021г., и двете на Кмета на Община Априлци, и двете срещу Н. М. П., с
абсолютно еднакво съдържание. Описаното и в двете наказателни
постановления нарушение е едно, както и еднакво е наложеното
административно наказание – глоба в размер 500 лева. Абсолютно
недопустимо и незаконосъобразно е едно лице да бъде санкционирано повече
от веднъж за едно и също нарушение. В конкретният случай няма данни
Кметът на Община Априлци да е обезсилил, респ. прогласил за нищожно
Наказателно постановление № 12 от 24.08.2021г., след което да е издал
Наказателно постановление № 12 от 01.09.2021 година. И двете наказателни
постановления съществуват в правния мир и в случай, че някое от тях влезе в
законна сила, би породило всички последици на един влязъл в сила
административен акт. Горното е недопустимо и е в противоречие на принципа
за ненаказуемост на едно лице повече от един път за едно административно
нарушение.
В Наказателно постановление № 12 от 24.08.2021г. не е посочено
основанието за налагане на административното наказание. В диспозитива на
същото е отразено, че на Н. М. П. се налага наказание глоба 500 лева „за
извършено нарушение по смисъла на чл. 41, ал. 1, т. 1 от Наредба за Рекламна
дейност и реда и условията за разполагане на съоръжения за рекламно-
информационни елементи на територията на Община Априлци“. Такава
разпоредба в посочената наредба не съществува. Чл. 41 от посочената
наредба гласи следното: „За въпроси, неуредени в този раздел, се прилага
Закона за устройство на територията“, като няма ал. 1, т. 1. Вероятно
административнонаказващият орган е имал предвид разпоредбата на чл. 42,
ал. 1, т. 1 от наредбата, съгласно която разпоредба се наказва с глоба от
100.00 до 500.00 лева, ако по друг закон не подлежи на по-тежко наказание,
лице, което извърши дейност по поставяне на съоръжение за РИЕ без
необходимото разрешение. Тази разпоредба обаче не е посочена като
основание за налагане на административното наказание, а като нарушена
7
разпоредба. В обстоятелствената част на наказателното постановление е
посочено, че с описаното текстово деяние, Н. М. П. е нарушил чл. 3, ал. 1 и
чл. 23, ал. 2, т. 2 от Наредба за Рекламна дейност и реда и условията за
разполагане на съоръжения за рекламно-информационни елементи на
територията на Община Априлци. Тоест налице е несъответствие между
обстоятествената част и диспозитива на наказателното постановление, тъй
като в обстоятелствената част е посочено, че Н. М. П. е нарушил чл. 3, ал. 1 и
чл. 23, ал. 2, т. 2, а в диспозитива е посочено, че на същият се налага
наказание глоба 500 лева за нарушение по чл. 41, ал. 1, т. 1 от Наредба за
Рекламна дейност и реда и условията за разполагане на съоръжения за
рекламно-информационни елементи на територията на Община Априлци.
Съдът счита, че е налице и нарушение по чл 57, ал. 1, т. 5 от ЗАНН,
съгласно която освен описание на нарушението, датата и мястото, където е
извършено, следва да са посочени и обстоятелствата, при които е извършено,
както и доказателствата, които го потвърждават. В конкретният случай, от
показанията на разпитаните свидетели Т. КР. П., СН. Д. СТ. и М. ИВ. М., се
установи, че кметът на Община Априлци им е разпоредил да извършат
проверка по повод подадения до общината сигнал. По делото няма
представени нито заповед в този смисъл, нито констативен протокол,
съставен при извършената проверка на място от тримата свидетели,
служители на Община Априлци. Нито в акта, нито в наказателното
постановление, е посочено кога е извършена проверката на място, кога е
установено нарушението, нито доказателствата, които потвърждават същото.
Дори направените при проверката на място 4 броя фотоснимки не са
посочени като доказателство, потвърждаващо нарушението. Освен всичко
това, целият този процес по извършване на проверката на място, по събиране
на доказателства за извършеното нарушение и по съставянето на акта, е
протекъл без Н. М. П. да е уведомен за това.
Процесът по налагане на административно наказание е строго формален
и изисква стриктното спазване на императивните разпоредби в хода на
административнонаказателното производство. В конкретният случай в хода
на производството по издаване на обжалваното наказателно постановление са
допуснати много и съществени нарушения на процесуалните правила, които
нарушават правото на защита на санкционираното лице, опорочават
производството по налагането на административно наказание и водят до
8
незаконосъобразност на наказателното постановление и съответно до
неговата отмяна.
От приложените по делото писмени доказателства, от показанията на
разпитаните пред съда свидетели и от представените 4 броя фотоснимки, се
установи, че на североизточната фасада на жилищна сграда с идентификатор
52218.547.369.1, както и на северозападната фасада на същата сграда и на
покривната плоча на сграда 52218.547.369.2 в поземлен имот с
идентификатор 52218.547.369 по кадастралната карта на гр. Априлци, обл.
Ловеч, са налице следните надписи: „Не на опасните хотели! Не на
корупцията! Общината въведе в експлоатация опасна за живота и здравето
сграда! Внимание! Хотела е без носещи основи в северозападната страна!
Много висока опасност от срутване!“. Установи се също, че за тези надписи
не е имало издадено разрешение от главният архитект на Община Априлци.
Посочената сграда е собственост на жалбоподателя Н. М. П., което се
установява от приложената на л. 66 от делото извадка от кадастрално-
административната информационна система на АГКК. Жалбоподателят П. не
оспорва обстоятелството, че именно той е поставил надписите на фасадата на
къщата си. Съдът намира за основателно направеното от жалбоподателя
възражение, че надписите на фасадата на сградата не представляват
съоръжение за рекламно-информационни елементи, чието поставяне следва
да е след издадено разрешение от главния архитект на Община Априлци,
съгласно чл. 3, ал. 1 и чл. 42, ал. 1, т. 1 от Наредба за Рекламна дейност и реда
и условията за разполагане на съоръжения за рекламно-информационни
елементи на територията на Община Априлци.
Съдът следва да отбележи, че наличието на надписите върху фасадата на
сградата и върху покривната конструкция на помощната постройка в имота
на жалбоподателя, не следва да бъде оставяно без последствия и несъмнено
нанася вреди както на собствениците на намиращата се в съседство къща за
гости, така и на имиджа на гр. Априлци като курортно селище и е
неприемливо. Следва обаче както производството по премахването на тези
надписи, така и производството по ангажиране на
административнонаказателната отговорност на лицето, чието дело са тези
надписи, да бъде извършено при стриктното спазване на законовите
процедури и правила.
9
Предвид всичко изложено съдът счита, че обжалваното Наказателно
постановление № 12 от 24.08.2021г., издадено от Кмета на Община Априлци
следва да бъде отменено като незаконосъобразно и издадено при допуснати
съществени нарушения на процесуалните правила.
С оглед изхода на делото и направеното искане от жалбоподателя за
присъждане на направените от него разноски по делото, ще следва на Н. М. П.
да се присъди сумата 150 лева, представляваща заплатено от него адвокатско
възнаграждение на адвокат Д. П. от АК гр. В. по Договор за правна защита и
съдействие № ********** от 16.09.2021г. /л. 41/ и Разписка за получени суми
/л. 40/.
Съдът счита, че следва да остави без уважение искането на
жалбоподателя за присъждане на пътни разноски в размер 102 лева, както и
да остави без разглеждане като недопустимо искането за присъждане на
обезщетение за претърпяни имуществени вреди и пропуснати ползи. В
съдебно заседание, проведено на 23.12.2021г., жалбоподателят представи
фискален касов бон за заредено гориво на стойност 102.00 лева от дата
22.12.2021 година. За да се присъдят пътни разноски за явяване по дело пред
съда, следва да се представи освен бон за заредено гориво от датата на
съдебното заседание и свидетелство за регистрация част I на автомобила, с
който е извършено пътуването. В конкретният случай фискалният касов бон
не е от датата на съдебното заседание – 23.12.2021г. и като купувач в същия е
вписан „Водоспасителна служба В.“. Не е представено и свидетелството за
регистрация част I на автомобила, с който жалбоподателят заявява, че се е
придвижил от гр. В. до гр. Троян. В настоящото производство по обжалване
на наказателно постановление не би могло да се присъжда обезщетение за
причинени имуществени вреди и пропуснати ползи. Такава претенция би
могла да бъде предмет на друго производство. Предвид горното ще следва да
бъде оставено без разглеждане като недопустимо направеното искане от Н.
М. П. за присъждане на обезщетение за причинени имуществени вреди и
пропуснати ползи.
Водим от изложеното и на основание чл. 63, ал. 1 и ал. 3 от ЗАНН съдът
РЕШИ:
10
ОТМЕНЯ Наказателно постановление № 12 от 24.08.2021г., издадено от
Т.К. – Кмет на Община Априлци, с което на Н. М. П., ЕГН **********, с
адрес: гр. В., ж.к. „**“, бл. 221, вх. 4, ет. 3, ап. 92, е наложено
административно наказание глоба в размер 500.00 - петстотин лева за
нарушение по чл. 3, ал. 1 и чл. 23, ал. 2, т. 2 от Наредба за Рекламна дейност и
реда и условията за разполагане на съоръжения за рекламно-информационни
елементи на територията на Община Априлци, като незаконосъобразно.
ОСЪЖДА Община Априлци, ЕИК *********, представлявана от Кмета
Т.К., със седалище и адрес на управление: гр. Априлци, обл. Ловеч, ул.
„Васил Левски“ № 109, да заплати на Н. М. П., ЕГН **********, с адрес: гр.
В., ж.к. „**“, бл. 221, вх. 4, ет. 3, ап. 92, сумата 150.00 – сто и петдесет лева,
представляваща заплатено от него адвокатско възнаграждение на адвокат Д.
П. от АК гр. В. по Договор за правна защита и съдействие № ********** от
16.09.2021г. и Разписка за получени суми от 16.09.2021 година.
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ направеното искане от Н. М. П., ЕГН
**********, с адрес: гр. В., ж.к. „**“, бл. 221, вх. 4, ет. 3, ап. 92, за
присъждане на пътни разноски в размер 102.00 лева като неоснователно.
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ направеното искане от Н. М. П., ЕГН
**********, с адрес: гр. В., ж.к. „**“, бл. 221, вх. 4, ет. 3, ап. 92, за
присъждане на обезщетение за причинени имуществени вреди и пропуснати
ползи, като недопустимо.
Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен
съд гр. Ловеч по реда на глава ХІІ от АПК в 14-дневен срок от съобщението
на страните, че е изготвено с мотивите.
Съдия при Районен съд – Троян: _______________________
11