Решение по дело №15294/2023 на Софийски районен съд

Номер на акта: 3753
Дата: 17 август 2024 г. (в сила от 17 август 2024 г.)
Съдия: Емануела Йочева Куртева
Дело: 20231110215294
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 10 ноември 2023 г.

Съдържание на акта

РЕШЕНИЕ
№ 3753
гр. София, 17.08.2024 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
СОФИЙСКИ РАЙОНЕН СЪД, 20-ТИ СЪСТАВ, в закрито заседание на
седемнадесети август през две хиляди двадесет и четвърта година в следния
състав:
Председател:Е.Й.К.
като разгледа докладваното от Е.Й.К. Административно наказателно дело №
20231110215294 по описа за 2023 година

Производството е по реда на чл.58д и следващите от ЗАНН.

Образувано е по жалба на Г. В. П. ЕГН **********, чрез
упълномощения адв.М. Р., срещу наказателно постановление /НП/ №11-01-
387/23.08.2023 г., издадено от директор на Агенция за държавна финансова
инспекция /АДФИ/, против на Г. В. П. ЕГН **********, въз основа на
съставен му на 20.03.2023 г. акт за установяване на административно
нарушение /АУАН/ №11-01-387, за това, че като министър на отбраната в
периода от 12.05.2021 г. до 13.12.2021 г. и възложител по смисъла на
чл.5,ал.2,т.4 от Закона за обществените поръчки /ЗОП/, на 12.11.2021 г. в
Агенция за държавна финансова инспекция, с решение №125/12.11.2021 г. е
оповестил прекратяване на процедура с предмет „Доставка на хранителни
продукти и напитки“ по обособени позиции, с което е прекратил възлагането
на цялата обществена поръчка, без да са необходими съществени промени в
условията на обявената поръчка, които биха променили кръга на
заинтересованите лица, с което е нарушена разпоредбата на чл.110,ал.1,т.9 от
Закона за обществените поръчки, поради което и на основание чл.53 от ЗАНН,
чл.255а, вр. чл.261,ал.2 от ЗОП му е наложена глоба в размер на 1 000 лева.
1

В НП е посочено, че нарушението е извършено за първи път.

В законовопосочения срок Г. В. П., чрез адв.М. Р., депозирал пред
административнонаказващия орган писмено възражение срещу АУАН, в което
е написано, че при съставяне на акта са допуснати съществени процесуални
нарушения, засягащи правото на защита – неясно описание на нарушението и
обстоятелствата, при които е извършено, без отразяване на мястото на
извършване на същото. В жалбата е написано и че с Решение изх.
№2146125/24.03.2021 г. на министъра на отбраната, възложителят е поставил
условие за участие – участникът да притежава по 1 обект от региона, за който
кандидатства, да е регистриран по Закона за храните, заедно с изискване за
икономическо и финансово състояние към участниците в процедурата, т.е.
евентуална промяна в условията на обществената поръчка, чрез включване на
нови обособени позиции, би довело до промяна на кръга на заинтересованите
лица, поради което и с издаване на Решение №125/12.11.2021 г., с което е
прекратил процедурата с предмет „Доставка на хранителни продукти и
напитки по обособени позиции, министърът на отбраната не е нарушил
разпоредбата на чл.110,ал.1,т.9 от ЗОП.

Недоволен от НП и наложената с него глоба Г. В. П., чрез адв.М. Р., го
обжалвал чрез административно наказващия орган, пред СРС.
В жалбата е написано, че е допуснато неправилно приложение на
материалния закон и съществено нарушение на процесуалните правила, като
са повторени, подробно развити, доводите и съображенията, изложени във
възражението срещу АУАН. С оглед на посоченото се иска НП да бъде
отменено.

В съдебно заседания жалбоподателят, редовно призован, не се явява.
Явява се упълномощеният му адв.Р., който пледира обжалваното НП да
бъде отменено, защото възложителят с прекратяване на обществената поръчка
не е нарушил чл.110,ал.1,т.9 ЗОП. Адв.Р. отбелязва, че с двете нови войнски
формирования предметът на въпросната обществена поръчка би се разширил
2
съществено - за тяхното снабдяване със стоките, предмет на поръчката.
Според Закона се създават две нови по отношение на териториалния обхват
войнски формирования - във Велико Търново и Ловеч, но по-късно, с акт на
министъра на МО, е уточнена структурата и местоположението на
поделенията им, и тъй като това е станало след откриване на обществената
поръчка, се е наложило комисията, назначена по обществената поръчка,
нееднократно да спира работа за преценка на министъра дали тази обществена
поръчка ще покрие и новите формирование – как да им се доставят стоките,
предмет на поръчката. Назначената комисия за обществената поръчка е
констатирала, че се разширява кръгът на заинтересованите лица, въз основа на
което министърът на МО е издал решение за прекратяване на обществената
поръчка, което е правилно, защото в противен случай от възможност да
участват в същата биха се лишили заинтересовани лица от Велико Търново и
Ловеч.

Въззиваемата страна, редовно призована, се представлява от
юрисконсулт Х., която пледира да бъде потвърдено обжалваното НП като
правилно и законосъобразно, тъй като счита, че установеното
административно нарушение е доказано от материалите по преписката,
описано е точно и ясно и се изразява в прекратяване на процедурата за
обществена поръчка без да са налице основанията за това, защото според
чл.110,ал.1,т.9 от ЗОП трябва да са налице кумулативно две предпоставки – да
са необходими съществени изменения на условията на обществената поръчка,
които да водят до промяна на кръга заинтересовани лица, а от изложената в
АУАН и НП фактическа обстановка е видно, че условията на обществената
поръчка не се променят, като в мотивите си възложителят е посочил, че
изменението на Закона за обраната не води до промяна в условията на
обществената поръчка, а до стойността и обема, които не са условия.
Юрисконсулт Х. обръща внимание на разпоредбата на чл.116 от ЗАП. Според
пълномощника на административнонаказващия орган посоченото в жалбата
като пороци на АУАН и НП, е неоснователно, АУАН съдържа всички законово
задължителни реквизити. Претендира се и присъждане на юрисконсултско
възнаграждение.

3
В съдебно заседание при проведения разпит на актосъставителя М. К. в
показанията си тя възпроизвежда съвсем накратко отразената в АУАН
фактология. Казва, че през 2022 г., в изпълнение на заповед на директора на
АДФИ, като главен финансов инспектор в АДФИ извършила финансова
инспекция в МО, при която установила, че за обществена поръчка за доставка
на хранителни продукти и напитки процедурата била открита с решение на
възложителя от март 2021 г. По нея имало 17 кандидати за всички обособени
позиции на поръчката, като от възложителя не били поставени условия във
връзка с изпълнение на предмета на поръчката. С свое решение през ноември
2021 г. възложителят незаконосъобразно прекратил обществената поръчка, с
мотив по чл.110,ал.1,т.9 от ЗОП - т.е., че самата процедура не отговаря на
изискванията. Това било преценено като извършено административно
нарушение, за което бил съставен АУАН. Актосъставителят казва и
„Независимо, че с посоченото изменение на Закона се създават две нови
формирования, при финансовата инспекция, във връзка с тази обществена
поръчка не е изследван въпросът, който е относим към нормата на
съответното нарушение, за което е съставен АУАН - дали се е увеличил,
разширил кръгът на заинтересованите лица от тази обществена поръчка“.

По делото като доказателства са приложени в копия: заповеди за
компетентност; Заповеди №№ ФК-10-868/14.10.2022 г., ФК-10-966/21.11.2022
г., ФК-10- 1004/05.12.2022 г., ФК-10-1059/21.12.2022 г., ФК-10-75/23.01.2023 г.
и ФК-10- 240/16.03.2023 г. на директора на АДФИ; Справка за отговорните
длъжностни лица при МО изх. № 05-26-5/10.01.2023 г.; Докладна записка №
21-46-125/22.03.2021 г. за стартиране на обществена поръчка; Решение №
99/17.08.2015 г., за откриване на обществената поръчка; Обявление за
обществена поръчка; Заповед № ЗОП-10/21.04.2021 г. за определяне на
комисия; Протокол по чл. 54, ал. 7 от ППЗОП; Писмо вх. № 21-46-
178/21.10.2021 г.; Докладна записка вх. № 21-46-178/21.10.2021 г.; Доклад за
работата на комисия от 10.11.2021 г.; Докладна записка вх.№ 211-46-
125/12.11.2021 г., от зам. министър на отбраната; Решение № 125/12.11.2021 г.
за прекратяване на процедурата, и др.

Съдът кредитира събраните по делото гласни доказателства
4
/показанията актосъставителя К., които, макар и кратки, са относими към
предмета на делото/ и горепосочените писмени доказателства, приобщени в
хода на съдебното следствие по реда на чл.283 от НПК, от значение за
предмета на доказване по това производство.

От събраните по делото доказателства съдът намира за установено с
необходимата категоричност следното:

В изпълнение на заповед № ФК-10-868/14.10.2022 г. на директора на
АДФИ /и последващи я заповеди ФК-10-966/21.11.2022 г., ФК-10-
1004/05.12.2022 г., ФК-10-1059/21.12.2022 г., ФК-10-75/23.01.2023 г. и ФК-10-
240/16.03.2023 г./ на директора на АДФИ/, на главен финансов инспектор при
АДФИ М. Г. К. било възложено извършване на финансова инспекция на
Министерство на отбраната със задача „Проверка за законосъобразност
относно спазване на нормативните актове уреждащи бюджетната, финансово-
стопанската и отчетната дейност, както нормативната уредба в областта на
обществените поръчки при провеждането и изпълнението на процедури за
възлагане на обществени поръчки с предмет „Доставка за храни и напитки за
нуждите на българската армия“ в периода 01.01.2015 г. - 31.10.2022 г.“, в т.ч.
проверка за изпълнението на сключените договори“.
При извършената финансова инспекция било констатирано:
Г. В. П. бил министър на отбраната на Република България от 12.05.2021
г. до 13.12.2021 г.
С Решение изх. № 2146125/24.03.2021 г., на министърът на отбраната -
като възложител, била открита процедура по ЗОП, за възлагане на обществена
поръчка с предмет: „Доставка на хранителни продукти и напитки по
обособени позиции“ за военните формирования със съответни параметри и
разделена на обособени позиции по региони (Хасково, Стара Загора, Ямбол,
Сливен, Пловдив, Смолян, Пазарджик, Плевен, София, Самоков, Варна,
Шабла и Бургас), със срок на поръчката от 36 месеца и прогнозната стойност
26 355 738,31 лв. без ДДС. Хранителните продукти и напитките, предмет на
обществената поръчка, били необходими за осигуряване на полагащите се на
военнослужещи и цивилни служители безплатна храна и ободряващи
напитки. Възложителят поставил условия за участие - участникът трябва да
5
притежава по един обект в региона, за които кандидатства и да е регистриран
по Закона за храните, както и изисквания за икономическо и финансово
състояние - за последните три приключили финансови години, участниците да
са реализирали минимален оборот от една трета от прогнозната стойност на
обособената позиция в сферата, изчислен на база годишните обороти.
Със заповед от 21.04.2021 г. възложителят определил петчленна
комисия, в т.ч. председател и двама резервни членове, която да разгледа,
оцени и класира подадените оферти. Постъпили оферти от 17 кандидати.
Станало известно и че от 01.09.2021 г. в състава на Българската армия се
формирали нови звена, на служители от които също се полагали безплатна
храна и ободряващи напитки, поради което и било поискано храненето на
новите звена да се включи в обществена поръчка от министъра на отбраната.
В докладна записка от 05.11.2021 г. постоянният секретар на
Министерство на отбраната предложил на министъра на отбраната Г. П. да
бъде прекратена обществената поръчка с предмет: „Доставка на хранителни
продукти и напитки по обособени позиции“ и да се открие нова обществена
поръчка със същия предмет, в която да се включат новите звена -
Командването за логистична поддръжка и Командването за комуникационно-
информационна поддръжка и кибер отбрана.
На 10.11.2021 г. бил изготвен Доклад за работата на комисията, съставен
и подписан от всички членове на комисията /с единствено особено мнение на
Диана Недялкова, според която „..мотивите за прекратяването на процедурата
не са законосъобразни и не налагат императивно прекратяване на процедурата
по чл.110,ал.1,т.9 от ЗОП, понеже съществените промени не са наложителни.
Това е така, тъй като с възлагането на нова процедура за нуждите на различни
структури в Министерството не би се нарушил принципа на чл.21,ал.15 за
неразделяне на обществените поръчки“/. Докладът бил предаден на
Възложителя, на който било предложено, на основание чл.110,ал.1,т.9 от ЗОП,
с мотивирано решение да прекрати процедурата за „Доставка на хранителни
продукти и напитки по обособени позиции“, при следните мотиви: Съгласно
т.3 от документацията на обществена поръчка с предмет: „Доставката на
хранителни продукти и напитки“ за военните формирования се извършва за
нуждите на Съвместно командване на силите, Сухопътни войски,
Военновъздушните сили, Военноморските сили за срок от три години, като
6
същата е разделена на обособени позиции по региони (Хасково, Стара Загора,
Ямбол, Сливен, Пловдив, Смолян, Пазарджик, Плевен, София, Самоков,
Варна, Шабла и Бургас); Съгласно т.5 от документацията на обществената
поръчка, мястото на доставките е по региони в съответните военни
формирования от състава на Съвместно командване на силите, Сухопътни
войски, Военновъздушните сили и Военноморските сили; С изменение на
ЗОВСРБ, в сила от 01.09.2021 г., към състава на Въоръжените сили на
Република България се създават Командването за логистична поддръжка и
Командването за комуникационно-информационна поддръжка и
киберотбрана; С оглед на нормативни изменения, водещи до
реорганизирането на Въоръжените сили на РБ, за новообразуваните военни
формирования възниква нуждата от доставка на хранителни продукти и
напитки, които не са предвидени в предмета на настоящата обществена
поръчка. Това от своя страна води до по-голяма потребност на хранителни
продукти и напитки и до увеличаване на обектите, до които ще се доставят,
включително до изменения на планираните финансови средства и до промяна
на прогнозната стойност на поръчката; Предвид обстоятелството, че
обществената поръчка е стартирала преди настъпилите нормативни изменения
и че същата е организирана за нуждите на Въоръжените сили на Република
България, то не е било налице възможност да се предвидят в предмета й
нововъзникналите военните формирования и Възложителя не е имал
възможност да предвиди нуждата им от осигуряване на войсково хранене. В
тази връзка, продължаването на действия по провеждане на процедурата в
обявения й вид, респективно възлагането й без да бъдат включени към нея
КЛП и ККИПКО, не би довела до осъществяване па крайната й цел, а именно
- осигуряване на войсково хранене на Въоръжените сили на Република
България“. Докладът бил предаден на министъра на отбраната Г. П. за
утвърждаване, като същият го утвърдил.
С докладна записка от 12.11.2021 г. от заместник министъра на
отбраната А.П. до министъра на отбраната Г. П., било направено предложение
за проект на Решение за прекратяване на обществена поръчка с предмет
„Доставка на хранителни продукти и напитки по обособени позиции“, открита
с Решение изх. № 2146125/24.03.2021 г.
Въз основа на горепосоченото, с Решение № 125/12.11.2021 г.
министърът на отбраната Г. П. прекратил процедурата за възлагане на
7
обществена поръчка е предмет „Доставка на хранителни продукти и напитки
по обособени позиции”, по всички обособени позиции, на основание
чл.110,ал.1,т.9 от ЗОП /„Възложителят прекратява процедурата с мотивирано
решение, когато са необходими съществени промени в условията на обявената
поръчка, които биха променили кръга на заинтересованите лица“, със
следните мотиви: „С оглед на нормативни изменения, водещи до
реорганизирането на Въоръжените сили на РБ, за новообразуваните военни
формирования възниква нуждата от доставка на хранителни продукти и
напитки, които не са предвидени в предмета на настоящата обществена
поръчка, респективно налице е разширяване на кръга от правоимащи да
получават безплатна храна и напитки. Това от своя страна води до по-голяма
потребност на хранителни продукти и напитки и до увеличаване на обектите,
до които ще се доставят, включително до изменения на планираните
финансови средства, респективно до промяна на прогнозната стойност на
поръчката. Предвид обстоятелството, че обществената поръчка е стартирала
преди новонастъпилите нормативни изменения и че същата е организирана за
нуждите на Въоръжените сили на Република България, то не е било налице
възможност да се предвидят в предмета й нововъзникналите военни
формирования, респективно не е било налице възможност да се предвиди
нуждата им от осигуряване на войсково хранене. В тази връзка
продължаването на действия по провеждане на процедурата, въпреки
съществените промени в обстоятелствата, които са продиктувани от
нормативните изменения в ЗОВСРБ след откриването на обществената
поръчка и са свързани с необходимостта от прецизиране, респективно
увеличаване на количествата на хранителните продукти и напитки, както и
промяна броя на обектите, за които ще бъдат доставяни, съответно коригиране
на прогнозната стойност, с оглед възникване на такива доставки за
новообразувани военни единици, в обявения й вид, респективно възлагане и
без да бъдат включени към нея Командването за логистична поддръжка и
Командването за комуникационно-информационна поддръжка и
киберотбрана, не би довело до осъществяване на крайната й цел, а именно -
осигуряване на войсково хранене на Въоръжените сили на Република
България. Посочената по-горе необходимост от увеличаване на обема на
дейностите, включени в предмета на обществената поръчка, налагащо
необходимост от съществени промени в условията на обществената поръчка, в
8
т.ч. и на нейната прогнозна стойност, рефлектира и върху кръга на
потенциалните участници в процедурата. Кръгът на заинтересованите лица се
определя в зависимост от това дали същите биха имали възможност и
капацитет да изпълнят включените в предмета на поръчката дейности, като
освен това прогнозната стойност също се явява съществено условие, което би
стимулирало или препятствало участието на лица в една обществена
поръчка“.

Изложените до тук фактически обстоятелства финансовият инспектор
К. счела за извършено на 12.11.2021 г. в гр.София от министъра на отбраната
Г. В. П. и възложител по смисъла на чл.5,ал.2,т.4 от ЗОП, нарушение на
чл.110,ал.1,т.9 от ЗОП, намирайки, че не са били налице законови основания за
прекратяване на процедурата с предмет „Доставка на хранителни продукти и
напитки“ по обособени позиции, защото е прекратено възлагането на цялата
обществена поръчка, без да са необходими съществени промени в условията
на обявената поръчка, които биха променили кръга на заинтересованите лица,
за което на 20.03.2023 г. му бил съставен АУАН.

В законовопосочения срок Г. В. П., чрез адв.М. Р., депозирал пред
административнонаказващия орган писмено възражение срещу АУАН.

Въз основа съставения АУАН, материалите по преписката и след преглед
на постъпилото възражение, преценено от административнонаказващия орган
като неоснователно, директорът на АДФИ приел, че е налице посоченото в
АУАН нарушение и издал срещу Г. В. П. обжалваното НП, с което и на
основание чл.255а от ЗОП му наложил административно наказание глоба в
размер на 1 000 лева. Същото било получено за Г. В. П. на 09.10.2023 г., и
обжалвано от него чрез упълномощения адв. Р., в законовопосочения срок - на
23.10.2023 г. чрез административно наказващия орган пред СРП.

От правна страна се налагат следните изводи:

Съдът намира, че АУАН и НП са издадени от съответно компетентен и
9
оправомощен за това орган и в сроковете по чл.261 от ЗОП.

Жалбата е подадена в законовопосочения срок, от правно легитимирано
лице, имащо интерес от обжалване на НП, срещу акт /НП/, подлежащ на
обжалване, при спазване на процедурата за това, предвид което тя е
процесуално допустима. Разгледана по същество същата е основателна, но не
с оглед всички отразените в нея доводи.

За да е налице административно нарушение следва да са установени
посочените в чл.6 ЗАНН предпоставки - да е налице действие или
бездействие, което нарушава установения ред на държавното управление, да е
извършено виновно т.е. (да е извършено умишлено или непредпазливо) и да е
обявено за наказуемо с административно наказание, налагано по
административен ред.

Съдът, разглеждайки делото по същество, е длъжен да установи чрез
допустимите от закона доказателства, извършено ли е административното
нарушение, от кого е извършено и обстоятелствата, при които същото е
извършено, както и дали описаната в АУАН и НП фактическа обстановка
отговаря на действителната.

Съдебният състав е категоричен в своята констатация, изведена въз
основа на кредитирания доказателствен материал, че Г. В. П. не е извършил
административно нарушение, в т.ч. такова по чл.110,ал.1,т.9 от ЗОП – с това,
че като министър на отбраната и възложител по смисъла ЗОП, с решение
№125/12.11.2021 г. е оповестил прекратяване на процедура с предмет
„Доставка на хранителни продукти и напитки“ по обособени позиции, и е
прекратил възлагането на цялата обществена поръчка.
Преценките и на административнонаказващия органи, и на
актосъставителя, че с описаното в НП / в АУАН - че Г. В. П., в посоченото
качество, е извършил твърдяното нарушение на чл.110,ал.1,т.9 от ЗОП, тъй
като и след изменение на ЗОВСРБ не са били необходими съществени
промени в условията на обявената поръчка, които биха променили кръга на
10
заинтересованите лица, настоящият съдебен състав приема за напълно
формалистични. Известно е, че доказателствената тежест е за
административнонаказващия орган, който обаче в случая не е представил
никакви доказателства, които да подкрепят направените от него / и от
актосъставителя посочени по-горе преценки и респективно - които да
опровергават приетото от министъра на отбраната с решението му
№125/12.11.2021 г. Адмнистративнонаказващият орган не е ангажирал
доказателства за това, че относно служителите в Командването за логистична
поддръжка и Командването за комуникационно-информационна поддръжка и
киберотбрана, тази обществена поръчка би осигурила предвиденото за
Въоръжените сили войсковото хранене на служители им, без увеличаване на
обема на дейностите, включени в предмета на обществената поръчка, без
налагащи се съществени промени в условията на обществената поръчка,
включително и на нейната прогнозна стойност, и как това, според
административнонаказващия орган, не би рефлектирало и върху кръга на
потенциалните участници в процедурата. Административнонаказващият
орган не е представил никакви доказателства относно кръга на
заинтересованите лица при по-висока прогнозна стойност на поръчката – били
се променил кръгът на заинтересованите лица или не, кои биха имали
възможност и капацитет да изпълнят включените в предмета на поръчката
дейности.

Административнонаказващият орган не е представил никакви
доказателства и за това, че твърдяното нарушение е извършено виновно от
наказаното лице, т.е. не е ангажирал доказателства за субективна
съставомерност на деянието на Г. В. П..
Напълно неясно за този съдебен състав е написаното от
административнонаказващия орган „Деянието е извършено по
непредпазливост, по смисъла на чл.11,ал.3 от Наказателния кодекс“, без да се
обоснове, още повече, че нормите на чл.110,ал.1,т.9 и на чл.255а от ЗОП не
визират непредпазливи деяния.

Само за подробност съдът отбелязва, че според чл.110,ал.4 от ЗОП –
„Когато първоначално обявената процедура е прекратена, възложителят може
11
да открие нова процедура за възлагане на обществена поръчка със същия
предмет само ако решението за прекратяване е влязло в сила.“, а доколкото
въпросното решение е от 12.11.2021 г., за същото в 3-дневен срок от
издаването му е следвало да се уведомят 17-те участници, и решението
подлежи на обжалване в 10-дневен срок, за Г. В. П., който е бил министър на
отбраната на Република България до 13.12.2021 г., следва да се приеме, че
обективно фактически е било невъзможно извършването на действия във
връзка с 110,ал.4 от ЗОП, поради липса на време за това.

Предвид отразеното до тук съдът намира, че НП е неправилно и
незаконосъобразно и като такова подлежи на отмяна, тъй като не може да
породи правновалидни последици и не може да служи за ангажиране на
административнонаказателната отговорност на Г. В. П. в случая.

Съдът не е ограничен в своята юрисдикция, когато решава правния спор
и не е обвързан с решението на административния орган и не може да бъде
възпрепятстван в правомощието си да проучи в пълнота фактите, релевантни
за спора, с който е сезиран. Съдът изследва и решава всички въпроси, както по
фактите, така и по правото, от които зависи изходът на делото.

Във връзка с изхода на делото и настоящето съдебно решение,
направеното от юрисконсулт Х. искане за присъждане на юрисконсултско
възнаграждение, в полза на АДФИ, съдът намира, че следва да бъде оставено
без уважение като неоснователно, поради което и не го уважава.

Така мотивиран съдът
РЕШИ:

ОТМЕНЯ наказателно постановление №11-01-387/23.08.2023 г.,
издадено от директор на Агенция за държавна финансова инспекция против
на Г. В. П. ЕГН **********, за това, че като министър на отбраната в периода
от 12.05.2021 г. до 13.12.2021 г. и възложител по смисъла на чл.5,ал.2,т.4 от
12
Закона за обществените поръчки, на 12.11.2021 г. в Агенция за държавна
финансова инспекция, с решение №125/12.11.2021 г. е оповестил прекратяване
на процедура с предмет „Доставка на хранителни продукти и напитки“ по
обособени позиции, с което е прекратил възлагането на цялата обществена
поръчка, без да са необходими съществени промени в условията на обявената
поръчка, които биха променили кръга на заинтересованите лица, с което е
нарушена разпоредбата на чл.110,ал.1,т.9 от Закона за обществените поръчки,
поради което и на основание чл.53 от ЗАНН, чл.255а, вр. чл.261,ал.2 от Закона
за обществените му е наложена глоба в размер на 1 000 лева.

Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София,
в 14 дневен срок от съобщението до страните, че е изготвено заедно с
мотивите.


Съдия при Софийски районен съд: _______________________
13