Протокол по дело №476/2022 на Окръжен съд - Сливен

Номер на акта: 405
Дата: 30 ноември 2023 г. (в сила от 30 ноември 2023 г.)
Съдия: Ваня Ангелова Маркова
Дело: 20222200100476
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 16 ноември 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

ПРОТОКОЛ
№ 405
гр. Сливен, 28.11.2023 г.
ОКРЪЖЕН СЪД – СЛИВЕН в публично заседание на двадесет и осми
ноември през две хиляди двадесет и трета година в следния състав:
Председател:Ваня Анг. Маркова
при участието на секретаря Ивайла Т. Куманова Георгиева
Сложи за разглеждане докладваното от Ваня Анг. Маркова Гражданско дело
№ 20222200100476 по описа за 2022 година.
На именното повикване в 14:00 часа се явиха:
Ищецът Х. С. Ч., редовно призован, не се явява, представлява се от адв.
В. В. и адв. А. М., надлежно преупълномощени от адв. П. К. .
Ответното дружество ЗК „Лев Инс“ АД, редовно призовано, се
представлява от упълномощен представител юриск. Л. С..
Свидетелят С. И. Ф., нередовно призован, не се явява.
Вещото лице инж. Х. У., редовно призован, се явява лично.
Вещото лице д-р Й. С., редовно призован, се явява лично.

АДВ. В.: Моля, да дадете ход на делото.
АДВ. М.: Да се даде ход на делото.
ЮРИСК. С.: Да се даде ход на делото.

Поради липса на процесуални пречки за даване ход на делото, съдът

О П Р Е Д Е Л И :

ДАВА ХОД на делото.
Съдът констатира, че назначената комплексна авто-техническа и
съдебно-медицинска експертиза е изготвена в срока по 199 ГПК, поради
което пристъпва към разпит на вещите лица.
САМОЛИЧНОСТ НА ВЕЩИТЕ ЛИЦА:
Й. И. С. - *** българин, български гражданин, висше образование,
1
неосъждан, без родство и други отношения със страните по делото.
Х. В. У. - ***, българин, български гражданин, висше образование,
женен, неосъждан, без родство и други отношения със страните по делото.
Вещите лица, ПРЕДУПРЕДЕНИ за наказателна отговорност по чл. 291
НК, ОБЕЩАВАТ да даде заключение по знание и съвест.
В. Л. У.: Поддържам заключението.
В. Л. С.: Поддържам заключението.
В. Л. С.: В резултат на процесното произшествие пострадалият Х. Ч. е
получил травматично разкъсване на капсулата и на паренхима на далака, т.е.
слезката. Поради специфичното тъканно устройство на този орган, който е
част от кръвоносната система на човека и през него преминава значително
количество кръв, той не може да се шие или да се прилага някакво друго
лечение при неговото разкъсване. Ако това се случи, той се отстранява
изцяло. В противен случай, кървенето в коремната кухина няма как да бъде
овладяно, ще продължи да кърви и ще доведе до фатален изход. При
разкъсване на далака, най-често се действа в порядъка на спешност.
Слезката най-общо казано има отношение към състава на кръвта. В нея
се извършва грубо казано подбор на еритроцитите, на отживелите вече
времето си еритроцити. Освен това, тя е лимфен орган и най-важното й
отношение е към имунитета на организма и към изработването на тъканния и
клетъчния имунитет. Той спада. Според различни автори трудоспособността
на хора без слезка спада между 30% и 50%. По принцип, теоретично, те са
подложени повече на риск от инфекциозни заболявания в сравнение с
останалите хора. На практика обаче се живее без слезка.
Възможно е при оперативната интервенция ищецът да получи коремна
херния, но това е предположение. Затова има такива пациенти, претърпели
такъв вид операция – коремна, не само заради отстраняване на слезка, а и по
друга причина, поради която е отворена коремната кухина чрез оперативна
лапаротомия и особено за по-възрастните, се препоръчва известен период
след операцията да носят пристягащо бельо или колани, да се предпазват от
физически натоварвания, които натоварват коремната стена, защото
съществува такъв риск от коремна херния, но дали ще се получи, дали няма
да се получи, може само да се предполага.
В. Л. У.: На стр. 18 от заключението съм написал технически причини
за настъпване на ПТП, като последно съм записал, че е технически правилно
2
водачът на Мерцедес 1 да предприеме спиране, но на въпроса: ако беше
предприел такова спиране, щеше ли да се предотврати удар, мога да кажа, че
този въпрос не ми е бил зададен и не е лесно да бъде отговорено на него. Това
е друг механизъм и друга възможност за контакт между двата автомобила.
Трябва да бъде изследвано. Не мога да отговоря в момента на въпроса дали,
ако водачът на Мерцедес 1 не беше предприел маневра завой наляво, щеше да
избегне удара. Тогава би настъпил друг механизъм. Той следва да бъде
изследван подробно, тъй като касае възможност за контакт и безконтактно
разминаване, но аз не съм имал поставен такъв въпрос.
Мога да кажа каква е величината на инерционната сила като големина и
направление, но като величина била ли е достатъчно за да се извърши
разкъсване или увреждане на подобен орган като слезката, не е в моята
компетенция. Двата автомобила са показани на схемата. Два пъти са
контактували и е много сложен механизма. Аз честно казано, подобно
произшествие не съм имал и второто нещо - толкова неясен и недостатъчен
протокол, а с толкова много следи, факти и обективни находки, които
говорят за механизма и нито една не е описана.
Двата автомобила са показани на схемата към заключението като
Мерцедес 1 и Мерцедес 2. Пострадалият е бил в жълтия автомобил, който е
Мерцедес 1. За него удара е челен, а за другия автомобил е страничен. Два
пъти са контактували автомобилите и е много сложен механизма.
На стр. 19 от заключението има една формула относно величината на
преносната инерционна сила, действаща върху тялото с направление отзад
напред в момента на фазата на удара. Нейната големина, тъй като не сте ми
задали въпрос, мога да я сметна, ако ми кажете колко е масата на водача.
Колко тежи вашия водач? Ориентировъчно, при 80 кг на водача, величината
на инерционната сила е в порядъка на 1900 кг, но съвсем ориентировъчно,
което не мога с точност да гарантирам. Може да е в порядъка от 300 кг до 400
кг, зависи от няколко обстоятелства, които ги нямам. Можех да ги извадя
предварително, но не ми беше дадена такава задача.
Аз съм показал движението на автомобила на скицата. За Мерцедес 1 е
налице челен удар. В момента на удара той е заемал около половината от
собствената си площ, проекция върху равнината, казано в насрещната лента и
същата ориентировъчно в собствената лента. Това положение е показано с
автомобил с жълт цвят, малко по-тъмно оцветен. В същия момент със
3
зеления автомобил, обозначен като автомобил Мерцедес 2, е бил със
страничната си лява част към челната дясна част на Мерцедес 1. След удара
или по-точно в резултат на удара, Мерцедес 1 продължава движението си с
ротация около вертикална ос в посока, обратна на часовниковата стрелка,
гледано отгоре. По този начин двата автомобила контактуват със страниците,
съответно дясната странична повърхност на Мерцедес 1 и лявата странична
повърхност на Мерцедес 2. Това е втори удар и при този втори удар те
получават характерни деформации, видими във фотоматериалите. При този
удар автомобил Мерцедес 1 продължава движението си, връщайки се назад с
траектория на масовия център под формата на дъга, достигайки до крайното
положение на покой, а автомобил Мерцедес 2 продължава движението си към
дясната мантинела, удряйки се с челната част в мантинелата и достига
крайното положение на покой. Аз съм посочил в отделни положения как са се
променили движенията на всеки един от двата автомобила. Това е най-
близкото до движението, тъй като много по-точно би могло да се получи с
компютърна симулация, но тука не е извършена такава. Тези движения
отговарят на онези обективни находки, които търсехме в снимковия материал.
Колко е сумарна скорост не е добре да се зададе като въпрос, защото
това са два вектора и това, което вие считате за сумарна скорост, не е
сумарния вектор на тези два вектора, не е равностойно и не е равносилно,
така че ако сумираме две числа, то няма да бъде верен отговора.
Представете си, че автомобил Мерцедес 1 се е движел условно напред
и после се е върнал назад поради така нареченото количество на движение,
което предварително е било насочено по направлението напред и леко наляво
или това е масата по скоростта на автомобила е количеството му на движение
в тази посока. В резултат на удара и действието на така наречения ударен
импулс и от теоремата за векторите, този автомобил е придобил друго
направление, връщайки се назад със съответна ротация, не голяма. За този
силен удар говорят в не малка степен и самите деформации по автомобила.
Виждат се снимките, аз достатъчно се опитах да осветля снимката, за да се
виждат деформациите в челната част на автомобил Мерцедес 1.
Във фазата на удара, движението на тялото е едно, след удара
автомобилът придобива ротация и тялото придобива и друго движение,
защото инерционните сили са различни и те са затова разграничими. Във
фазата на удара имаме основно преносна инерционна, която е действала отзад
4
напред за тялото. И затова следва да са разграничи в кой момент разглеждаме
движението на тялото - във фазата на удара или след това. Най-голямата
инерционна сила, действаща върху тялото е във фазата на удара. Тя е
насочена отзад напред, считано спрямо собствената координатна система за
автомобила. Тялото се тласка силно напред и действието на предпазния колан
в този случай е възпиращо за тялото, включително в този момент се
задействат и предпазните въздушни възглавници на волана и на арматурното
табло. Това е при правилно поставен предпазен колан. Във всички случаи,
действието на инерционната сила е такова, а възпиращото действие на колана
при правилно поставен е едно, при неправилно поставен е друго.
Не би могло да се фиксира крайна гранична стойност на скоростта, за
да се каже в кой момент колана има възпиращо действие и в кой момент може
да нанесе увреждания върху тялото.
В. Л. С.: Това зависи до голяма степен от характеристиките или казано
на наш език от конструкцията на самото тяло - дали е жена, дали е мъж, дали
е атлетично, дали е мускулесто тялото, дали е силно, дали е стегнато, дали е
било подготвено. Това зависи от много фактори, така че не може да се даде
еднозначен отговор, че точно с тази скорост, при такава сила, ще му причини
такова и такова увреждане.
В. Л. У.: Принципно има случаи, в които е възможно колана да нанесе
повреди на тялото. Не говорим за висока скорост, а говорим за изменение на
скоростта, което е различно. Говорим за изменение на скоростта или
ускорение. Отрицателното ускорение в случая въвежда инерционна сила на
съпротивление, а тук трябва да се разграничат нещата отново. Едно е удара и
във фазата на удара действието на отрицателното ускорение, друго е
действието на отрицателното ускорение в резултат на спирането и
въздействието върху спирачния педал. Възможно е да се направи много
точно изчисление с направлението на движение на тялото. Казвам, че това
нещо зависи към кой момент го отнасяме. Казахме, във фазата на удара
автомобилът почти не извършва ротация. Говорим за деформиране на
автомобила до достигане на максимална пластична деформация и малко
преди нейната максимална пластична деформация, започва ротацията. Тогава,
до този момент вече и на ротация, направлението на движението е под
действие е на една инерционна сила, но след това започна действието на
динама от инерционни сили, която включва преносна инерционна и
5
центробежна инерционна сила. Впоследствие може да премине в
центробежна от ротацията плюс инерционна от триенето между гумите и
пътната настилка, защото двата автомобила се разделят.
Във всеки един момент действат различни инерционни сили и във
всеки един момент тялото променя своето положение под действието на тези
сили и затова не можем да кажем само едно конкретно движение и до там да
приключим. Имало е множество премествания на тялото в автомобила. Най-
голямото преместване е във фазата на удара, защото там е най-голямата
преносна инерционна сила.
На скицата са показани точните положения на двата автомобила в
момента на удара. Зеленият автомобил Мерцедес 2 заема малко повече от
половината пътна лента, негова лява спрямо неговата предварителна посока и
дясна пътна лента на Мерцедес 1.
Времето за реакция на Мерцедес 1 е 1,2 секунди, имайки предвид
обстоятелството, че двата автомобила се движат един срещу друг с навлизащ
автомобил в неговата пътна лена, както и движението в тъмната част на
денонощието.
В. Л. С.: Анатомично слезката е разположена в лявата половина на
коремната кухина най-горе, под диафрагмата и странично гранични с долните
ребра на гръдния кош. Най-честият механизъм на получаване на разкъсването
на този орган е удар отпред в коремната кухина или отстрани в ляво или
техните варианти. В конкретния случай, имайки предвид механизма на
настъпване на ПТП, най-вероятно, тъй като винаги при такива удари
съществува и така наречената на медицински език латерализация на
уврежданията, тоест освен отпред, от предната повърхност на тялото, се
получават и странични увреждания в резултат на вторични движения на
тялото по време на сложните движения, които извършва автомобила, така че
травмата на слезката се дължи най-вероятно на удар в лявата странична
повърхност на вътрешната повърхност на предна лява врата на автомобила.
В. Л. У.: В резултат на действието на инерционната сила във фазата на
удара, тялото се стреми да запази положението си на покой и се премества
напред към челното стъкло, най-вече в горната част на торса. След това, при
завъртането на автомобила около вертикалната ос в посока, обратна на
часовниковата стрелка, тялото се премества към лявата врата. Там настъпва
втория страничен удар за автомобилите, при който автомобилът Мерцедес 1
6
продължава движението си назад и наляво спрямо предварителното
движение, със съответната ротация, като тялото се премества надясно в
купето към дясната предна част. Това е за кратък интервал и в последствие
при спирането на автомобила, тялото остава в покой.
При челния удар, който е с изключително сериозна интензивност на
инерционните сили, предпазният колан е с огромно значение, с уговорката, че
е правилно поставен. Впоследствие, при ротациите на автомобила и особено
в първата част, там, където е до втория удар, действието на колана е с по-
малко значение, но във всички случаи е със значение и след това тялото се
придвижва напред и надясно, при което действието на колана също е от
значение. Наличието на правилно поставен колан във всички случаи би
оказало значение за травматичните увреждания, отчитайки точно
направлението на тези инерционни сили.
В.Л. С.: Всички триточкови колани имат една единствена функция и тя
е да задържат максимално неподвижно тялото на пътника към седалката в
резултат на резки, аварийни и всякакви други промени в скоростта и посоката
на движение. Има голямо значение и какъв е автомобила и какви са коланите.
Ако таза е фиксиран надеждно от колана, тялото ще влезе в контакт със
страничната лява вътрешна повърхност с рамото си, а не с цялата си
повърхност. От досъдебното производство има данни, че не е сложен колана
правилно.
В. Л. У.: Ние не сме извършвали оглед на мястото на събитието, но има
данни, че коланът не е бил поставен правилно.
В. Л. С.: За да не пищи, коланът е бил закопчан в закопчалката, а за да
не го видят полицаите и да не го санкционират, е бил преметнал само горния
ремък, а долния е бил зад него. В своите показания на 16.06. самият пострадал
заявява: „Коланът на колата го включих в гнездото, където се закопчава, след
това през мен преметнах само горната част, без долната. Направих това, за да
не пищи. Нямах логично обяснение за това нещо.“
В. Л. У.: Във всички случаи наличието на правилно поставен колан би
довело до значително ограничаван движението на тялото, с което
предполагаме, че би могло да се достигне до по-малки увреждания, без
отстраняване на слезката. Има такива случаи, при които не е отстранена
слезката при подобни произшествия и това означава, че вероятността за
това е голяма при правилно поставен и изправен предпазен колан. Отговорът
7
съдържа и доза предположение. Само Господ има правилните
предположения. При челен удар без поставен предпазен колан има и смъртни
случаи. В резултат на действие на инерционните сили коланът би могъл да
доведе до известни увреждания по повърхността на кожата.
В. Л. С.: При достатъчна голяма сила на инерционната сила коланът
може да травмира и вътрешни органи. В медицинските документи по делото
няма описани увреждания, които по категоричен начин да могат да бъдат
отдадени на възпиращото действие на предпазен колан.
При правилно поставен колан най-често остават кръвонасядания с
локализация и форма, които отговарят на двата ремъка на триточковия
предпазен колан, т.е. долната половина на корема и диагонално на гръдния
кош. Това са синини или кръвонасядания. Това зависи от множество фактори
- от силата, която действа в момента на произшествието, зависи от самия
човек, зависи и от облеклото му, но по принцип най-често срещаните следи от
колани са кръвонасядания и охлузвания в областите, през които преминават
двата ремъка. Правилно поставеният колан не преминава през слезката. Както
обясних, тя се намира в лявата половина на тялото, в коремната кухина, но е
защитена отстрани от долните ребра на лявата половина на гръдния кош, а
коланът преминава от ляво рамо към дясна тазобедрена става.
В. Л. У.: В случая е налице преместване на тялото, особено в горната
част. Преместването при правилно поставен колан и правилно действащ
колан, може да достигне от порядъка на около 10-15 см напред.
В. Л. С.: И предотвратява контакт с намиращите се пред тялото
елементи.
В. Л. У.: И тук говорим за преместване на най-горната част, тъй като
горната част се завърта, а не се премества. Говорим за преместване,
относително преместване на горната част, имам предвид в областта на
рамената. Времето на действие на предпазната въздушна възглавница е в
порядъка между 0,8 и 0,12 милисекунди. Тя се задейства за това време и
предотвратява контакта на горната част на тялото, включително и главата, в
областта на стъклото и волана. Действието е достатъчно дълго, има го като
изследване, но не мога да си спомня като милисекунди. Трябва да го проверя,
за да кажа, но е достатъчно, за да предотврати контакта на тялото с челното
стъкло и волана. В случая предпазната възглавница е задействана и е
извършила своето действие от гледна точка на предпазната си част. Правилно
8
поставен колан би предотвратил свободното движение на тялото напред и
настрани.
В. Л. С.: При правилно поставен колан и при задействане на въздушната
възглавница, най-вероятно не би настъпило увреждането на слезката.
В. Л. У.: Изминатото ориентировъчно разстояние на автомобил
Мерцедес 2 от момента на навлизане в насрещната лента до мястото на удара
е около 68 метра. Това разстояние е изминато за 2,6 сек. За това разстояние и
време на движение, автомобилът Мерцедес 1 е бил на 46 метра от мястото на
удара, назад, в собствената лента. Общото разстояние между двата
автомобила е било около 114 метра един от друг. В момента на навлизане на
автомобил Мерцедес 2, двата автомобила са се намирали на 114 м един от
друг.
Във всички случи са се възприели водачите един друг и затова говори
предприетата маневра на водача на Мерцедес 1, който е завил наляво. Тоест
имаме извършено действие с време за реакция и опит за предотвратяване на
удар с насрещно движещия се автомобил, който в този момент е бил в
неговата пътна лента изцяло.
От техническа гледна точка водачът на автомобил Мерцедес 1 е имал
техническата възможност да предприеме действие за спиране със запазване на
движението в собствената лента, както и отклоняване надясно. Както се е
отклонил наляво, така е имал възможност да отклони и надясно. Говорим за
възможности. В случая автомобил Мерцедес 2 - зеленият, се е движел с
направление към собствената лента с траектория в насрещната лента срещу
автомобила Мерцедес 1 и с леко отклонение към собствената лента.
Автомобил Мерцедес 2 е отнел около 3 метра от лентата на движение на
Мерцедес 1 към момента на удара, а преди това е бил изцяло в неговата лента.
Геометрично е възможно позициониране на автомобила Мерцедес 1 в
най-дясната част на пътната лента, без да излиза от нея и при това
разположение на Мерцедес 2, същото към момента на удара, двата
автомобила ще се разминат без контакт. Но от техническа гледна точка
трябва да се има предвид, че водачът на Мерцедес 1 следва да извърши също
маневра с отклоняване на автомобила в дясно и позиционирането му в най-
дясната част на пътната лента, негово дясно.
Казах, че са необходими допълнителни изчисления от гледна точка на
механизма с възможности, тъй като това е разиграване на хипотези.
9
Геометрично двата автомобила, ако ги поставим в дясната пътна лента, както
е Мерцедес 2 в този момент и геометрично разположен Мерцедес 1 в най-
дясната част на собствената пътна лента с десен габарит до дясната граница,
двата автомобила ще се разминат.
Мисля, че стана ясно, че зеленият автомобил Мерцедес 2 е бил в
насрещната пътна лента, не странично, в последователност на преминаване
със загуба на управление и тези положения са показани върху мащабната
скица Бил е надлъжно, бил е към насрещната лента, впоследствие се връща
обратно и губи управление, завъртайки се около вертикалната ос, достигайки
това положение в момента на удара. Малко преди това зеленият автомобил е
бил изцяло в насрещната лента, движещ се почти надлъжно на платното, а
Мерцедес 1 е бил в собствената си лента, движейки се надлъжно на платното
за движение. Водачът на Мерцедес 1 е предприел маневра наляво. На
въпроса ако беше предприел маневра надясно, било ли възможно да се
предотврати удар, аз казвам, че трябва да се разиграе като хипотеза. Така
отговорих още в началото. Геометрично и хипотетично сравнявайки
отстоянието, е възможно.
Винаги, когато съм обучавал обучаващите, защото обучавам
инструктори по същата методика, че технически правилното действие на
водача, в случая на Мерцедес 1, е да предприеме спиране, запазвайки
управлението върху автомобила. Това изключва маневра завой наляво или
завой надясно. Предприема спиране, запазвайки движението направо с
устойчиво движение на автомобила. От гледна точка на това защо водачът е
завил наляво, мога изнеса лекция. Това е едно инстинктивно подсъзнателно
действие, което не се контролира. Има случаи, когато водачът завива надясно.
Моля да увеличите нашите възнаграждения съобразно представените
справки-декларации.
СТРАНИТЕ: Нямаме други въпроси към вещите лица.
Съдът освободи вещите лица от залата.
АДВ. В.: Оспорваме комплексната експертиза в частта по отношение
значението на предпазния колан и във връзка с изводите, които са направени,
макар и под вероятност, че травмата, която е получил ищеца – разкъсване и
съответно премахване на слезката, не би настъпила, ако същият е бил с
предпазен колан. В този смисъл, ще искам повторна експертиза по отношение
само за колана, за да се изясни този въпрос.
10
ЮРИСК. С.: Възразявам срещу така направеното искане. Мотивите ми
са следните: изрично запитах доктора дали в кориците на делото има
представените доказателства, от които да е видно така наречената коланна
травма, т.е. коланът трябва да е поставен правилно и да остави по тялото
белези, че е бил поставен. Ако държат, за да го уточним, тогава аз ще направя
искане да се яви г-н Ч. в залата и на основание чл. 176 ГПК и да заяви
категорично: бил ли е с колан или не е бил с колан? Да видим къде ще даде
по-верен отговор - в досъдебното производство, където е бил под клетва или
тук пред съда ще заяви истината.
АДВ. М.: По отношение на коланната травма, за която казахте, че не е
оставена следа върху тялото, не е оставена следа и върху тялото, където е
извадена слезката. В множество експертизи, които сме чели на вещи лица, се
казва, че особено при ротации и страничен удар, коланът няма почти никакъв
ефект при свободното движение встрани и удар във вратата.
АДВ. В.: Моля, ако допуснете експертизата, да ми бъде дадена
възможност и срок, в който да посоча и вида експерти, и задачите. Нямаме
други искания. За възнаграждението на вещите лица, предоставям на съда.
ЮРИСК. С.: Моля да ми бъде даден срок след подаване на тяхната
молба, за да поставим евентуално наш въпрос, който да не приповтори
въпросите на ищеца.
Предвид обема и сложността на експертизата, съдът НАМИРА, че
следва да увеличи възнагражденията и на двете вещи лица, съобразно
представените от тях справки - декларации, както следва: на вещото лице д-р
Й. И. С.: от 400 лв. на 468 лв., т.е. със сумата от 68 лв., която се възлага в
тежест на ищеца, а за вещото лице инж. Х. В. У.: от 400 лв. на 936 лв, а
именно със сумата 536 лв., която страните следва да заплатят по равно - по
268 лв. от всяка от тях.
На основание чл. 148 от ГПК, съдът

О П Р Е Д Е Л И :

ПРИЕМА представената и изслушана в днешното съдебно заседание
комплексна авто-техническа и съдебно-медицинска експертиза.
На вещото лице Х. В. У. да се издаде РКО за сумата от 400 лв., платима
от внесения по делото депозит. /Изд. РКО/
11
На вещото лице Й. И. С. да се издаде РКО за сумата от 400 лв., платима
от внесения по делото депозит. /Изд. РКО/
УВЕЛИЧАВА възнаграждението на вещото лице д-р Й. И. С. от 400 лв.
на 468 лв., съобразно представената справка- декларация.
ЗАДЪЛЖАВА ищеца в едноседмичен срок от днес, да довнесе
разликата то 68 лв., по сметка Депозити на СлОС.
УВЕЛИЧАВА възнаграждението на вещото лице Х. В. У. от 400 лв. на
936 лв. съобразно представената от него справка - декларация.
ЗАДЪЛЖАВА страните в едноседмичен срок от днес, да довнесат по-
равно разликата от 536 лв.,тоест по 268 лв. всяка страна, по сметка Депозити
на СлОС.
Поради направеното оспорване на експертизата в частта относно
отговора за въпроса за действието на предпазния колан, съдът намира
искането на ищеца за допускане на повторна експертиза за изясняване на
този въпрос за допустимо, относимо и направено своевременно, и следва да
го уважи, като даде на страната подходящ срок, в който да постави въпросите
си към експертиза.
Тъй като допускането на повторна експертиза става повод за отлагане
на делото , съдът ще изиска служебна справка от РП – Търговище за стадия, в
който се намира образуваното ДП, има ли до момента привлечено лице в
качеството на обвиняем, приключило ли е ДП и с какъв краен акт.
На основание чл. 201 от ГПК, съдът

О П Р Е Д Е Л И :

ДОПУСКА изготвянето на повторна съдебна експертиза.
ДАВА на ищеца едноседмичен, а на ответника- десетдневен срок от
днес, в който да поставят въпросите си към експертизата.
УКАЗВА на страните, че по искането им за назначаването на
експертизата, съдът ще се произнесе в закрито заседание, след като постъпят
молбите с въпросите към вещите лица.
ИЗИСКВА служебна справка от Районна Прокуратура – Търговище, от
която да е видно на какъв етап се намира разследването по ДП № 425/2022
г. по описа на РП – Търговище, пр.пр. № 1334/2022г. по описа на ТРП, има
ли привлечено лице в качеството на обвиняем, приключило ли е досъдебното
12
производство и с какъв акт?

За събиране на допуснати доказателства, съдът

О П Р Е Д Е Л И :

ОТЛАГА делото и НАСРОЧВА съдебно заседание 06.02.2024 г., от
13,30 часа, за която дата страните да се считат редовно призовани от днес.
ДА СЕ ПРИЗОВЕ отново св.С. Ф. – на същия адрес и по телефона.
ДА СЕ ИЗИСКА служебна справка от РП – Търговище.

Протоколът се изготви в съдебно заседание.
Заседанието се закри в 15,20 часа.
Съдия при Окръжен съд – Сливен: _______________________
Секретар: _______________________
13