ОПРЕДЕЛЕНИЕ
№ 99
гр. Враца, 28.02.2022
г.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА, V състав, в закрито заседание на 28.02.2022
г. /двадесет и осми февруари две хиляди двадесет и втора година/ в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: МИГЛЕНА
РАДЕНКОВА
като разгледа докладваното от съдия РАДЕНКОВА
адм. дело № 80 по описа на АдмС – Враца
за 2022 г. и за да се произнесе, взе предвид следното:
С определение № 249/09.02.2022 г., постановено
по адм. дело № 108/2022 г. на АдмС-Плевен е прекратено производството по делото
на основание чл. 135, ал. 2, вр. с чл. 133,
ал. 1 от АПК и същото е изпратено по
подсъдност на АдмС-Враца.
Производството по
делото е образувано по разпечатка на файл, изпратен от Н.Е.С. вх. № 691/04.02.2022
г. на АдмС - Плевен, адресиран до множество лица и институции, в който са цитирани
предходни негови сигнали/жалби до различни институции и който съдържа извадки
от множество съдебни актове и кореспонденция на лицето.
Съдебното
производство по реда на АПК започва по искане на заинтересовано лице – чл. 126
от АПК. В това се изразява принципът на диспозитивно начало за иницииране на
съдебното административно производство. Съдът не може да тълкува правната воля
на оспорващия и служебно да определя предметът на оспорването. Задължението за
индивидуализиране на оспорения административен или съдебен акт е задължение на
оспорващия, а не на съда, който дължи произнасяне само по конкретизиран предмет
на жалбата.
В конкретния случай за съда волята на жалбоподателя е неясна.
Изявлението на
жалбоподателя изпратено до десетки институции и входирано от АдмС-Плевен, не е
подписано, не притежава белезите на жалба – не е известно до кого е адресирано;
в какво се състои незаконосъобразността на административния или съдебния акт и
какво е конкретното искане от съда.
Налице е пълна
неясното, какво производство иска да инициира жалбоподателя. Нередовната жалба не може да
обезпечи развитието на съдебен контрол за законосъобразност.
При условие, че правото на оспорване не е
упражнено в предвидената форма, е налице процесуална пречка за допустимостта на
съдебно-административното производство.
На следващо
място, в цитираните и приложените съдебни актове е посочено подлежат ли
последните на обжалване, в какъв срок и пред кой съд, при което е недопустимо
изявленията на лицето да бъдат оставяни без движение за отстраняване на
нередовности на жалба, каквато към момента не съществува.
И
на последни място, настоящият съдебен състав, след като се запозна с изпратеното
му по подсъдност дело, и след направена справка в САС „Съдебно деловодство“
констатира, че по „жалби“ на лицето, със сходно и идентично съдържание и
неустановен предмет, в АдмС – Враца са образувани три дела, производството, по
които не е приключило с влязъл в сила съдебен акт – адм. дело № 11/2022 г.;
адм. дело № 79/2022 г. и адм. дело № 625/2021 г.
При тези данни налице са предпоставките на чл. 159, т. 7 от АПК, а именно наличие на
образувано дело пред същия съд, между същите страни, на същото основание,
поради което жалбата следва да бъде оставена без разглеждане и производството
по делото да бъде прекратено като по-късно образувано.
С оглед гореизложеното и на основание чл. 159, т. 7 от АПК, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ „жалбата“ на Н.С. вх. № 691/04.02.2022 г. на АдмС – Плевен.
ПРЕКРАТЯВА производството по адм. дело № 80/2022 г. по описа на Административен съд
Враца.
Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред
Върховния административен съд, в 7-дневен срок от уведомяването.
На основание чл. 138 от АПК препис от настоящото определение
да се изпрати на страната.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: