№ 2009
гр. Пловдив, 09.11.2020 год.
В И М Е Т О Н А
Н А Р О Д А
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД – ПЛОВДИВ - ХXVIIІ състав, в публично съдебно заседание на първи октомври през две хиляди и
двадесета година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ВЛАДИМИР ВЪЛЧЕВ
при
секретаря ПЕТЯ ДОБРЕВА, като разгледа административно дело № 130/2020 година по описа на съда, докладвано
от председателя, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производство по чл.145 АПК, вр. чл.118 от КСО.
Образувано е по жалба на В.Д.Б., ЕГН **********,***,
срещу Решение № 2153-15-328 от 19.12.2019 г. на директора ТП на НОИ - Пловдив,
с което е оставена без уважение негова жалба срещу Разпореждане № **********,
Протокол № N01432/24.10.2019 г. на ръководителя на "Пенсионно осигуряване“
/“ПО"/ при същото поделение, с което на основание чл.99 ал.1
т.1 б.“а“ от КСО му е изменена личната пенсия за осигурителен стаж и
възраст, считано от 18.07.2019 г.. Сочи се, че административните актова са незаконосъобразни,
издадени при нарушение на административно производствените правила и в
противоречие с материално правните предпоставки, поради което се иска тяхната
отмяна. Редовно призован, в съдебно заседание жалбоподателят се представлява от
адв. Б.П., която поддържа жалбата и ангажира писмени доказателства. По същество
в писмена защита излага съображения за достатъчно доказателства, оборващи констатациите
на административният орган. Затова по доводите, представени с жалбата, моли да
се отмени административния акт. Претендира разноски по делото.
Ответникът по жалбата – Директор на ТП на НОИ –
Пловдив, чрез процесуалния си представител юриск. П. счита, че тя е
неоснователна и в хода на съдебното производство ангажира писмени
доказателства. По същество на спора по доводи, изложени в представеното
становище дава мнение, че административното производство е законосъобразно
проведено, съобразени са всички изяснени с доказателства необходими
обстоятелствата, които обосновават приложението на съответните правила и затова
счита, че административният акт е законосъобразен, а жалбата предлага да бъде
отхвърлена. Претендира разноски за юрисконсултско възнаграждение.
Съдът, след като съобрази становищата на страните и прецени събраните в
производството доказателства, поотделно и в тяхната съвкупност, намира за
установено следното от фактическа страна:
Със заявление вх. № 16801/12.03.2008 г. от Б. е поискано отпускането на
лична пенсия за инвалидност поради общо заболяване, към което са представени
документи по опис, включително Експертно решение № 0565 от заседание № 035,
проведено на 19.02.2008 г. на Специализирана ТЕЛК при МБАЛ „Пловдив“ АД и Решение
№ 01760 от заседание № 088, проведено на 14.03.2008 г. на медицинска комисия при
Районно управление „Социално осигуряване“ – Пловдив. При направена преценка на
представените доказателства, е било издадено Разпореждане № **********, /Протокол
№ 01029/02.04.2008г./ на ръководител на "ПО" при ТП на НОИ - Пловдив,
с което на основание чл.101 и §8
от ПЗР на КСО, считано от 19.10.2007г., на Б. е определен размер на
лична пенсия поради общо заболяване при установена над 50 % /70.99% /намалена
работоспособност. Прието е с него, че осигурителният
стаж на Б. до датата на инвалидизирането поради общо заболяване (31.08.2007 г.)
е в размер на 23 г. 02 м. 24 д., като на основание чл.75 ал.1 и ал.2 от КСО му
е отпусната лична пенсия за инвалидност поради общо заболяване в размер на
150.84 лв.. В последствие със заявление вх.№ 2113-15-3206/26.07.2017 г. до
пенсионния орган, от Б. е поискано отпускане на лична пенсия за осигурителен
стаж и възраст. Във връзка с прилагане
процедурата на чл.108 от КСО е извършена проверка, обективирана в Констативен
протокол /КП/ №КВ-5-15-00345331/24.11.2017г., при която е констатирано, че В.Д.Б.
не е подал ГДД по чл.41 от ЗОДФЛ /отм./ за 1997, 1998, 1999, 2000 и 2003 г. и
по чл.50 от ЗДДФЛ за 2008 и 2012г.. За посочения период лицето не е упражнявало
дейност, като собственик на ЕТ и не дължи осигурителни вноски, като е подало
ГДД по чл.41 от ЗОДФЛ /отм./ за 2001, 2002, 2004, 2005 и 2006 г. и по чл.50 от ЗДДФЛ за 2007, 2009, 2010 и 2011 г., като за това време е упражнявал дейност
като ЕТ и дължи осигурителни вноски в приход на ДОО. Същевременно
се установило, че за периодите от 01.09.2001 г. до 31.12.2002 г. и от
01.01.2004 г. до 31.12.2004 г. не може да бъде удостоверен осигурителния стаж и
доход на Б., упражнен като самосигуряващо се лице с ЕТ „Валдис – В.Б.“, тъй
като не са внесени дължимите осигурителни вноски за посочените периоди и не са
подадени данните по чл.5 ал.4 т.1 от КСО .Извършената проверка за периода от
01.01.2005г. до 18.10.2007г. установила, че не може да бъде удостоверен
осигурителен стаж и доход на жалбоподателя, защото не са подадени данните по
чл.5 ал.4 т.1 от КСО, а внесената сума в размер на 3 717.08 лв. не е
разпределена за посочения период помесечно, както и че не са посочени главници
и лихви за периода. Направен бил извода, че след като от 19.10.2007 г. Б. е
пенсионер с лична пенсия за инвалидност поради общо заболяване, той съобразно
чл.4 ал.6 от КСО не е бил задлъжен да се осигурява и като самоосигуряващо се
лице за периодите от: 19.07.2007 г. до 31.12.2007 г. и от 01.01.2009 г. до
31.12.2012г.. С писмо изх. № 2113-15-3206#1/18.08.2017 г.
ръководител „ПО“ е изискал от В.Б. представяне на документи за осигурителен
стаж и доход за периодите от 12.06.1972 г. до 06.07.1973 г. от ДСО „Винпром“ и
от 10.07.1989 г. до 01.10.1990 г. от СК „Булгарплод“, както и заверена
осигурителна книжка за периода от 06.05.1997 г. до 01.01.2013г..Такива не били
представени, още повече, че със саморъчна декларация от 11.03.2008г той е
потвърдил, че липсва за него възможност да открие представител на това
обединение. С Разпореждане №********** /протокол №01464/24.11.2017г./
ръководител „ПО“ е бил отпуснал на основание чл.68 ал.3 от КСО лична пенсия за
осигурителен стаж и възраст в размер на 291.41 лв на В.Б., считано от
01.07.2017г., като приел навършена възраст 66г. и общ осигурителен стаж трета категория
22г. 02м. 01д.. В разпореждането е посочено, че не се зачита за осигурителен
стаж времето от 12.06.1972 г. до 06.07.1973 г. и от 10.07.1989 г. до 01.10.1990
г., тъй като не са оформени в трудовата книжка по надлежния ред. В мотивите на
разпореждането е посочено, че за времето от 01.01.1997 г. до 31.12.2000 г., за
2003, 2008 и 2012 г. лицето не е упражнявало дейност като ЕТ и не дължи
осигурителни вноски. За периодите 2001, 2002, от 2004 до 2007 г. и от 2009 до
2011 г. Б. е упражнявал дейност и дължи осигурителни вноски. За периодите
01.09.2001 г. – 31.12.2002 г. и от 01.01.2004 г. до 31.12.2004 г. не се зачита
осигурителен стаж и доход, тъй като не са внесени дължимите осигурителни вноски
и не са подадени данните по чл.5 ал.4 т.1 от КСО. За периода от 01.01.2005 г.
до 18.10.2007 г. не може да бъде издадена служебна бележка за осигурителен стаж
и възраст, защото не са подадени данните по чл.5 ал.4 т.1 от КСО, внесената
сума в размер на 23 717.08 лв. не е разпределена за посочения период помесечно,
както и не са посочени главници и лихви. Посочено е също така, че предвид
факта, че Б. не е представил изисканите с писмо № 2113-15-32061/18.08.2017 г.
документи, не му е зачетен осигурителен стаж за процесните периоди. На 24.01.2018 г. със заявление вх. №
2109-15-17 Б. е поискал изменение на личната си пенсия на основание чл.99 ал.3
т.1 от КСО, като със заявлението е представил удостоверение обр. УП-3 от
„Винарска изба Пълдин“ АД изх. № 161/06.03.2008 г. Поради нови обстоятелства е издадено Разпореждане
по Протокол № 01040 от 29.01.2018 г., с което е определен размер на пенсията от
304.61 лв. На 18.07.2019г. жалбоподателят е
подал ново заявление вх. № 2121-15-84, с което иска да му бъде признат
за осигурителен стаж периодът от 2006 до 2009 г., когато е упражнявал дейност
като ЕТ. В тази връзка на 25.07.2019 г. началник отдел пенсии е изпратил до
началник отдел „КПК“ писмо изх. № 2121-15-84#1,2, с което
изисква информация за сочения период относно внесените дължими осигурителни
вноски. На 01.08.2019г. Директора на ТП на НОИ – Пловдив е изпратил до
директора на ТД на НАП писмо изх. № 2121-15-84#3, с което е
изискано да бъде предоставена информация във връзка с удостоверяване на
осигурителен стаж и доход на В.Б., собственик на ЕТ „Валдис – Валентинс Б.“ за
внесената сума за осигурителни вноски в размер на 3 717.08 лв. на
12.06.2012 г. за кои години се отнася, главница и съответно лихви. В отговор, изх.
№ РД-24-405/20.08.2019 г. от заместник директора на ТД на НАП – Пловдив е посочено,
че внесената на 12.06.2012 г. в приход за ДОО сума в размер на 3 717.08
лв. от В.Б. е съобразно посочен период в платежния документ от 01.01.2006 г. до
31.12.2009 г., като са покрити всички задължения за ДОО за 2005, 2006, 2007 г.
и 2009 г., както главници така и лихви, като същите са подробно описани по
периоди и суми.Този отговор не е представен своевременно на органите по
пенсиониране. Затова на 19.09.2019 г. от старши инспектор по осигуряването е
извършена проверка, обективирана в КП №КВ-5-15-00651598, при която е
установено, че за м.11.2005г. не е внесена осигурителна вноска в пълния дължим
размер, за м.12.2005г. не е внесена дължимата осигурителна вноска, за м.10.,
м.11. и м.12.2006г. не са внесени дължимите осигурителни вноски. На същата датаорганите
по пенсиониране извършили и друга
проверка, свързана с дадени на осигурителя ЕТ „В.-ВБ.“ задължителни предписания
с №ЗД-1-15-00651551, с които го задължили да подаде данни с декларация обр.1
„Данни за осигурено лице“ за жалбоподателя В.Б.. В предписанието е посочено, че
липсват подавани данни в регистъра на осигурените лица за 2005, 2006, 2007 и
2009 г. Поради непредставяне в срок на писмо
изх. № РД-24-405/20.08.2019 г. от заместник директора на ТД на НАП – Пловдив /представено по делото в съдебна фаза от
страна на ответника/, на 24.09.2019 г. началник отдел „КПК“ изпраща до
началник отдел „Пенсии“ служебна бележка за осигурителен стаж и доход на В.Б.,
която потвърждава резултатите от извършената проверка. При тези обстоятелства
на 24.10.2019г. било издадено Разпореждане № **********, Протокол № 01432/24.10.2019г./,
с която е изменена личната пенсия за осигурителен стаж и възраст на В.Б., на
основание чл.99 ал.1 т.1 б.“а“ от КСО, считано от 18.07.2019г. при посочен общ осигурителен стаж от трета категория
26 г. 09 м. 25 д. и същата е в размер на 254.49 лв. В мотивите на разпореждане
е посочено, че не може да му се издаде служебна
бележка за осигурителен стаж и доход за периода 01.01.2005 – 18.10.2007
г., защото не са подадени данните по чл.5 ал.4 т.1 от КСО и внесената сума в
размер на 3 717.08 лв. не е
разпределена за посочения период по месеци, като не са посочени погасените
главници лихви, което всъщност е и причина с разпореждането от 124.10.2017 г.
да му бъде отпусната пенсия в по-висок размер. Недоволен от това разпореждане, В.Б.
подава жалба до директора на ТП на НОИ – Пловдив вх. № 1012-15-411/22.11.2019
г., който с оспореното в настоящото съдебно производство решение е оставил без уважение
жалбата. В мотивите се приел, че за периода
01.01.2005г. – 18.10.2007г. не е зачетен осигурителен стаж и доход, тъй като
съгласно КП № КВ-56-15-0034331/24.11.2017 г., не може да бъде издадена служебна
бележка за удостоверяване на осигурителен стаж и доход, защото не са подадени
данни по чл.5 ал.4 т.1 от КСО и внесената сума в размер на 3 717.08 лв. не
е разпределена за посочения период по месеци, не са посочени и погасените
главници и лихви за периода. Посочено е, че цитираните периоди на трудова
дейност като самоосигуряващо се лице се отнасят до началната дата на пенсията и
е задължително да бъдат включени при определяне на индивидуалния коефициент и
размера на пенсията. Приел, че съобразно влязло в сила разпореждане № **********,
протокол № 01464/24.11.2017 г., с което е отпусната ЛПОСВ, жаялбоподателят е
уведомен за незачитане на осигурителен стаж и доход до началната дата на
пенсията, който е задължителен за определяне размера на пенсията, а в сроковете
по чл.14 ал.1 от НПОС и чл.99 ал.3 от КСО, лицето не е представило документите,
касаещи определяне правилния размер на пенсията и е продължило да получава
определеният по-висок размер на пенсията.
Приел, че с КП № КВ-5-15-00345331/24.11.2017 г. на контролен орган при ТП
на НОИ – Пловдив, Б. е бил запознат с проблема на неразпределената сума за
осигурителни вноски, но не е направил необходимото, за да бъде отнесена сумата
по предназначение. При тези
въздприети обстоятелства и изградени изводи възприел, че разпореждането е
правилно и законосъобразно, поради което и е оставил без уважение жалбата. В
съдебно заседание на 18.08.2020 г. е изслушана и приета без възражения от
страните заключение на съдебно-икономическа експертиза, за изготвянето на което
вещото лице е използвало всички приложени по делото документи и е извършило
допълнителни справки в „Данни от регистър на осигурените лица“. Експертът е
установил, че с подадени декларации В.Д.Б. е декларирал периоди на упражняване
на дейност, че е пенсионер и не желае да се осигурява от 19.10.2007г.. Установена
е и транзакция по нареден превод от с/ка на ЧСИ К. Дерменджиева по и. д. №
123/2012г. с основание задължение 550101 за сумата от 3 717.08 лв. по с/ка
на НАП, но по делото липсват декларации обр. 1, от които да се установи, за кои
месеци се отнася плащането. От справката са установени отчетените месеци на
осигуряване за периоди: 2005, 2006, 2007 и 2009 , като са подробно посочени по
месеци., а сумата от 3 717.08 лв. е наредена към банкова бюджетна сметка
на НАП за отчитане на ДОО, като е посочена и конкретната сметка. Вещото лице е
установило от предоставената от НОИ справка от м.08.2020 г. „Данни от регистър
на осигурени лица“ за В.Д.Б., изисканото, по задължителни предписания №
ЗД-1-15-00651551/19.09.2019 г. е изпълнено. В
хода на съдебното производство към делото са приобщени и други писмени
доказателства, представени от ответника с молба вх. № 11750/28.07.2020 г.:
цитираните по-горе две писмо от кореспонденцията между директора на ТП на НОИ –
Пловдив и ТД на НАП – Пловдив; справки данни за осигурено лице, предоставени от
ТД на НАП – Пловдив с писмо вх. № 13764/08.09.2020 г. и удостоверение изх. №
5082/25.09.2020 г. на ЧСИ К. Петрова.
При така установеното от фактическа страна, като
съобрази събраните в хода на съдебното производство писмени доказателства, съдът
прие следното от правна страна:
Жалбата е подадена от лице, имащо правен интерес от
оспорване на акта, в срока за обжалване, като същата е насочена срещу годен за
оспорване административен акт, поради което е процесуално допустима. Разгледана
по същество, тя е основателна поради следните за това съображения:
Оспореният административен акт - Решението на директора
на ТП на НОИ гр.Пловдив е постановен от материално компетентен орган, в
изискуемата от закона форма. Процесното разпореждане е издадено в хода на
административно производство, което е приключило с постановяване на предвидения
в чл.98 ал.1
т.1 от КСО административен акт от компетентен орган -
длъжностното лице, на което е възложено ръководството на пенсионното
осигуряване в ТП на НОИ. Липсват основания за прогласяване на неговата
нищожност. Налице са обаче съществени нарушения на административно
производствените правила, водещи до незаконосъобразност. Това е така, защото при постановяване
на оспореното решение са допуснати нарушения на чл.35 и 59 АПК, приложими по
силата на чл.117 ал.5 КСО. Преценявайки оспореният административен акт, съдът
констатира, че решението на административния орган, макар и подробно, се явява немотивирано съгласно изискванията
на закона. Административният акт следва да съдържа фактически и правни
основания за издаването му, т.е. да бъде мотивиран. Мотивите следва да сочат
какви фактически констатации е направил административният орган при издаването
на акта и въз основа на какви доказателства. Изискването за мотивировка,
изведена от конкретни доказателства, представлява една от гаранциите за
законосъобразност на акта, които законът е установил за защита на правата на страните
в административното производство. Тази гаранция се проявява в две насоки:
първо, с излагане на мотиви се довеждат до знанието на страните съображенията,
по които административният орган е издал или отказал да издаде административния
акт, което подпомага страните в избора им на защита, а от друга страна,
улеснява контрола върху законосъобразността и правилността на акта, който се
обжалва, разкрива и възможност за контрол над административните актове, в които
въпросът е решен от административния орган по целесъобразност, но са
надхвърлени рамките на оперативна самостоятелност. Налице
са съществени противерецчия в мотивите на решението. От една страна е посочено
от него, че с мотиви към влязлото в сила разпореждане № **********,
протокол № 01464/24.11.2017 г., с което е отпусната ЛПОСВ, г-н Б. е уведомен за
незачитане на осигурителен стаж и доход до началната дата на пенсията, койот е
задължителен за определяне размера на пенсията. В сроковете по чл.14 ал.1 от
НПОС и чл.99 ал.3 от КСО, лицето не е представило документите, касаещи
определяне правилния размер на пенсията и е продължило да получава определеният
по-висок размер на пенсията. Същевременно от друга страна е
посочено от него, че с КП №
КВ-5-15-00345331/24.11.2017 г. на контролен орган при ТП на НОИ – Пловдив, г-н Б.
е бил запознат с проблема на неразпределената сума за осигурителни вноски, но
не е направил необходимото, за да бъде отнесена сумата по предназначение.
Налице са съществени неясноти относно приетите от административният орган
обстоятелства. Същевременно са налични доказателства, че още преди издаване на
Разпореждане №**********, Протокол № 01432/24.10.2019 г. (01.08.2019 г.)
ръководител „ПО“ е бил наясно, че сумата от 3 717.08 лв. е надлежно
разпределена и задълженията за ДОО са погасени още през 2012 г.. В Разпореждане № **********, Протокол
№ 01464/24.11.2017 г. е отбелязано, че не се зачита осигурителен стаж за
времето от 12.06.1972 г. до 06.07.1973 г. и от 10.07.1989 г. до 01.10.10990 г.,
който пък стаж изобщо не е спорен и Б. няма претенции за него. В тази връзка съдът
намира за необходимо да отбележи, че за да бъде отпусната пенсия в по-висок
размер през 2017 г., включително и издаденото такова на 29.01.2018 г. с
Протокол № 01404, също в по-висок размер, вероятно органът е бил наясно, че
сочената сума от 3 717.08 лв. е надлежно внесена и са погасени, както
главница, така и лихви, още повече, че в решението си, директорът признава, че
лицето, с разпореждането от 2017 г. получава пенсия в по-висок размер, което
пък обстоятелство буди още по-голямо недоумение, как органът е допуснал
„недобросъвестното“ получаване на по-високата пенсия. Разбира се, един съдебен
акт, в никакъв случай не може да бъде издаден въз основа на предположения, но
пък и от страна на ответника, не се представят доказателства за противното. По
изложените съображения съдът намира, че административният орган се е произнесъл
без да изясни всички релевантни факти и обстоятелства и без да събере нужните
доказателства, които са от значение за определяне на приложимо осигурително
законодателство, с което е нарушена разпоредбата на чл.59 от АПК. Налице е и
нарушение на чл.39 и чл.40 от АПК, тъй като, каза се по-горе, още на 01.08.2019
г. при административният орган е постъпила информация относно погасените от Б.
задължения за ДОО още през 2012 г., което обосновава извода, че
административният акт е издаден преди да е изяснена изцяло и в пълнота
фактическата обстановка. Според чл.39 ал.1 от АПК, относимите за
административното производство факти се установяват чрез обяснения, декларации
на страните или на техни представители, сведения, писмени и веществени
доказателствени средства, заключения на вещи лица и други средства, които не са
забранени със закон, освен ако специален закон предписва доказването на някои
факти и обстоятелства да се извърши и с други средства. От своя страна,
разпоредбата на чл.40 ал.1 и ал.2 от АПК гласи, че писмени доказателства се
допускат за установяване на всички факти и обстоятелства от значение за
производството, като силата им се определя съобразно нормативните актове,
действали по времето и мястото, където те са съставени, освен ако това е
несъвместимо с разпоредби на българското право. Очевидно е, че цитираното писмо
на заместник директора на ТД на НАП - Пловдив вх. № 2121-15-84#4/30.08.2019 г., като официален документ, събран в хода на
административното производство по издаване на разпореждане за изменение на
пенсия, е годно доказателствено средство по смисъла на чл.39 от АПК и има сила
пред съда, съобразно чл.171 ал.1 от АПК, същото се оказва изключително важно за
определяне размера на пенсията на Б.. Като не е обсъдил този документи и е
издал оспореното разпореждане от 24.10.2019 г., административният орган е издал
един незаконосъобразен административен акт, който следва да бъде отменен. Безспорно
конкретни обстоятелства са наложили цитираната кореспонденция между ТД на НАП и
ТП на НОИ по отношение погасяване задълженията за ДОО на Б., която е следвало
бъде приложена изначало по преписката. Горното се подкрепя и от приетото
заключение на проведената СИО, която съдът кредитира като коректна и
безпристрастно изготвена, отговаряща изцяло на поставените задачи.
На
следващо място, при определяне на действителния размер на отпуснатата пенсия по
смисъла на чл.70 ал.3 и чл.70а КСО, относими са
именно осигурителният стаж и доход за периодите, за които са внесени
осигурителни вноски за ДОО, респ. възнаграждението, върху което са внесени или
дължими осигурителните вноски, в зависимост от това дали се касае за самоосигуряващо се лице или
работник/служител. Според Решение на СЕС по дело №
С-103/2013 г. по преюдициално запитване на Административен съд София - град,
никоя от страните по пенсионното правоотношение няма право на избор да не
зачита осигурителен период, респ. осигурителен доход, за който са представени
редовни документи. В случая, правото на жалбоподателя да ползва дохода, върху
който е бил осигурен е ограничено, което е в противоречие с целта на закона -
да се ползват права с оглед реалния принос на всяко лице към държавното
обществено осигуряване. При положение, че некоректно е изчислен
осигурителният доход и стаж на Б., послужили за определяне на отпуснатата му
пенсия за осигурителен стаж и възраст, като не е съобразено правилото на чл.70
ал.3 КСО - не са включени в осигурителния доход процесните периоди, за които,
от страна на органа се твърди, че към момента на подаване на заявлението не са
внесени задълженията за ДОО в размер на 3 717.08 лв., за които всъщност има
данни, че са заплатени и са погасени, както главници, така и лихви, надлежно,
още през 2012 г., довело до неправилно определен индивидуален коефициент и
размер на пенсията, разпореждането за отпускане на тази пенсия е
незаконосъобразно, като издадено в нарушение на материалния закон и следва да
се отмени, както и решението, с което същото е оставено в сила.
При
този изход на спора и предвид претенциите на страните за присъждане на разноски
по делото, съдът намира, че такива се следват на жалбоподателя. Същите се
констатираха в размер на 600.00 (шестстотин) лв., представляващи 200.00 лв.
депозит за вещо лице и 400.00 лв. адвокатско възнаграждение.
Водим
от горното, на осн. чл.172 ал.2 АПК Съдът
Р Е Ш И :
ОТМЕНЯ по
жалба на В.Д.Б., ЕГН **********,***, Решение № 2153-15-328/19.12.2019 г. на Директор
на ТП на НОИ - Пловдив, ведно с потвърденото Разпореждане № **********, Протокол
№ N01432/24.10.2019 г. на Ръководител на "ПО" при ТП на НОИ –
Пловдив.
ИЗПРАЩА
преписката на длъжностното лице по пенсионно осигуряване при ТП на НОИ - гр.
Пловдив, за ново произнасяне по заявление с вх. № 2113-15-3206/26.07.2017 г., при
съобразяване с указанията по приложение на закона дадени в мотивната част на
настоящото решение.
ОСЪЖДА
Национален Осигурителен Институт да заплати на В.Д.Б., ЕГН ********** сторените
разноски по производството в размер на 600 /шестстотин/ лева.
Решението
подлежи на касационно обжалване пред Върховния административен съд на Република
България в четиринадесет дневен срок от съобщаването му на страните.
СЪДИЯ:/п/