Решение по дело №151/2022 на Административен съд - Плевен

Номер на акта: 305
Дата: 27 юни 2022 г.
Съдия: Даниела Василева Дилова
Дело: 20227170700151
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 17 февруари 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

 305

                                             27.06.2022 г.,  гр. Плевен

    В ИМЕТО НА НАРОДА

 

         АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД- гр. ПЛЕВЕН, І-ви състав, в открито  съдебно заседание на  тридесети май през две хиляди двадесет и втора година, в състав

ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДАНИЕЛА ДИЛОВА

При секретаря Венера Мушакова, като разгледа докладваното от съдията  Дилова адм.д. № 151/2022 г. по описа на Административен съд – Плевен, на основание закона и данните по делото, за да се произнесе, съобрази следното:

Производството е образувано по жалба подадена от МБАЛ „Св. Пантелеймон-Плевен“ ООД гр. Плевен представлявано от С.И.М., против Решение № РД-НС-04-146/16.12.2021 г. на Надзорния съвет на НЗОК. В жалбата се твърди, че МБАл „Св.Панталеймон-Плевен“ ООД гр. Плевен е лечебно заведение за болнична медицинска помощ, регистрирано съобразно ЗЛЗ и ТЗ и осъществяващо лечебна дейност при условията на действащото законодателство и разрешителен режим- Разрешение № МБ-336/13.07.2021г. за осъществяване на лечебна дейност, издадено от министъра на здравеопазването Рег.№ ********** на лечебните заведения в РЦЗ/ РЗИ Плевен.Твърди се, че за осъществяване на БМП на здравно осигурени лица, всяка година ЛЗ  подава заявление за сключване на индивидуален договор с териториално поделение на НЗОК за гр. Плевен,- РЗОК за конкретни клинични пътеки, амбулаторни процедури и клинични процедури със срок на действие съответната година.Твърди се, че поради липса на приет Закон за бюджета на НЗОК за 2022г., НС на НЗОК е утвърдил необосновано и незаконосъобразно разпределение на месечна и индикативна стойност за дейностите в БМР за м. януари 2022г. до приемане на Закона за БНЗОК за всяко лечебно заведение, включително и жалбоподателя. Твърди се, че на 17.12.2021г. е подписано с НЗОК/РЗОК допълнително споразумение № 62, където в Приложение № 2 / неразделна част към ДС/ е отразена сума в размер на 366794 лв, подлежаща на плащане през м. януари 2022г. за извършена дейност от ЛЗБП през м. декември 2021г. Посочената сума касае дейностите по чл. 5 ал.1 т.2 от Правилата по чл. 4 ал.4 от ЗБНЗОК за 2021г. , за сравнение с предходните месеци на 2020г. определения месечен бюджет е в размер на 500000лв, т.е. намалението е в размер на 27 %. Твърди се, че определеният индивидуален размер на месечен бюджет на „МБАЛ Св-Панталеймон Плевен“ООД за 2022г. до приемането на нов ЗБНЗОК е неправилен, незаконосъобразен и неверен, което обосновава правния интерес на жалбоподателя да обжалва. Твърди се, че от самото начало н процесът по определяне на точния размер на месечния бюджет на жалбоподателя е неправилно определен. На следващо място твърди се, че не е ясно, коя правна норма от ЗЗО и ЗПФ има предвид г-жа Г.А./ служител на НЗОК/ в своето изложение и дали тя е приложима в случая. Твърди се,че това препятства на жалбоподателя да се запознае с детайли с правното основание в пълната му индивидуализация, а не само да се цитира закона.Твърди се, че не са публикувани точните цифри, с точните коефициенти и точната формула, послужила за изчисление на всеки индивидуален размер на месечен бюджет. Твърди се, че няма публикувани точните цифри, с точните коефициенти и точната формула, послужила за изчисление на всеки индивидуален размер на месечен бюджет. Това е и основанието да се  твърди,че не е изчислен правилно и е допусната техническа грешка при определяне на относителния дял за дейностите извън Приложение № 1 на МБАЛ „Св.Панталеймон Плевен“ ЕООД, състоящ се в 0,18 %. Твърди се, че оспорения административен акт не съдържа мотиви, лисата на конкретни основания и мотиви за издаване на административния акт затруднява защитата на жалбоподателя, като не позволява да се посочат аргументи за опровергаване на мотивите на административния орган, тъй като такива липсват.На следващо място излага доводи, че решението на НС на НЗОК не съответства на целта на закона, което обуславя неговата незаконосъобразност.Твърди се, че обжалваното решение на НС на НЗОК е издадено в противоречие с принципа на съразмерност установен в чл. 6 от АПК, тъй като заложената база в ЗЗО и в ЗПФ е само въз основа на разходите и то само за БМП. В заключение моли съда да отмени Решение № РД-НС-04-146/16.12.2021г. на НС на НЗОК в частта, касаеща „МБАЛ Св.Панталеймон Плевен“ ООД .

Ответникът-НС на НЗОК в дадения срок е представил писмено становище, в което излага доводи, че делото следва да бъде прекратено поради това, че липсва правен интерес от оспорване решението , тъй като от страна на НЗОК са изплатени всички средства, които са заявени от страна на „МБАЛ Св.Панталеймон“ ООД.Твърди се, че касовия отчет на лечебното заведение за 2021г. е в размер на 5 850 102 лв., за дейност са заплатени средства в общ размер 4 800658 лв, в т.ч. за дейност извън Приложение № 1 3 870 758 лв. За 2021г. са удържани суми, получени без правно основание в размер на 9 061лв, през 2021г. лечебното заведение е получило и средства за   неблагоприятни условия по време на пандемия в общ размер 1058504 лв/ 18,1 % от изплатените средства/ Твърди се, че средномесечната стойност на лечебното заведение изчислена в размер на 1/12 от касовия отчет за 2021г. извън Приложение 1 / вкл. и средствата за НУР/ възлиза на 410107 лв.Средномесечната стойност на лечебното заведение изчислена на база на относителния дял на лечебното заведение в общия размер на средствата заплатени  през 2021г. за дейности извън Приложение № 1/ без да бъдат включени средствата за НУР/ възлиза на 338 825 лв. Излага доводи, че дори при пълно разплащане на отчетената и заплатената дейност в размер на 374 138,30 лв / 303 078,30 + 71 060, + допълнителните средства за НУР в размер на 63 715,70 лв, лечебното заведение не може да достигне определените му индикативни стойности от 456 722 лв.Твърди, че за периода от м. януари 2021г. до момента лечебното заведение има прекратени дейности, поради отпадане на дейности и напускане на основни специалисти лечебното заведение бележи трайна тенденция за спад на отчетената дейност от 6 506 ЗОЛ по КП през 2021г., през 2021г. са отчетени 3 872. Твърди се, че  утвърдените от НЗОК стойности за м. декември 2021г. в общ размер 456 722 лв, видно от касовото изпълнение „МБАЛ СВ.Панталеймон“ ООД гр.Плевен в размер на 374 138,30 лв напълно обезпечават дейността на лечебното заведение.

В съдебно заседание оспорващият - МБАЛ „Свети Панталеймон-Плевен“ ООД - гр. Плевен не се явява и не се представлява. Представена е писмена защита, в която се изразява становище, че оспорената  заповед е неправилна и незаконосъобразна. Претендира направените по делото разноски.

Ответникът, в съдебно заседание се представлява от юрк.Г. и юрк Ламбево, които изразяват становище че жалбата е неоснователна . Излага доводи, че базисната стойност е определена 2020г. на база на целогодишно отчетената. Излага доводи, че действията на Надзорния съвет на НЗОК са правилни и законосъобразни, тъй като  са в съответствие с приетите правила за разпределение на тези средства. Моли съда да отхвърли жалбата като неоснователна.    

Съдът, като обсъди събраните по делото доказателства, поотделно и в тяхната съвкупност и съобрази доводите на страните, намира за установено от фактическа страна следното:

Видно от представената по делото докладна записка вх.№ 21.-01-2762/07.12.2021г./стр. 16/ е, че Г. А.-директор на дирекция „Бюджет и финансови параметри“ в НЗОК е представила до директора на НЗОК докладна записка относно утвърждаване на месечни индикативни стойности за дейностите в БМП и индикативни стойности за медицински изделия и лекарствени продукти, които НЗОК заплаща извън стойността на оказаните медицински услуги, за РЗОК за заплащане през м. януари 2022г. / дейност м. декември 2021г./

Видно от представената по делото докладна записка от проф.д-р П. С. – Управител на НЗОк е, че е  внесъл в НС на НЗОК предложение за месечни индикативни стойности на здравноосигурителни плащания на изпълнителите на БМП за м. декември 2021г. и за медицински изделия и лекарствени продукти, които НЗОК заплаща извън стойността на оказаните медицински услуги за месеците на дейност ноември и декември 2021г.В докладната записка е предложено до влизане в сила на ЗБНЗОК за 2022 г. , НС на НЗОК да утвърди по РЗОК и изпълнители на БМП стойности за дейностите в БМП за месец на плащане януари 2022г./ дейност м. декември 2021г. и индикативни стойности за медицинските изделия и за лекарствени продукти за м. на плащане януари и февряари 2022г./ дейност м. ноември и декември 2021г., представени в докладна записка от дирекция БФП, съгласно Правилата по чл. 4 от ЗБНЗОК за 2021г. и свързаното с това предложение за промени  в Правилата по чл. 4 от ЗБНЗОК за 2021г. и свързаното с това предложение за промени в Правилата по ч. 4 от ЗБНЗОК.

Видно от правилата за изменение и допълнение на правилата за условията и реда за прилагане на чл. 4 ал.1, ал.2 и ал.3от Закона за бюджета на НЗОК за 2021г., приети с решение на НЗ на НЗОК и допълнени с решение № РД 07.10.2021г е, че в пар. 5 е прието

Пар.5ал.1 –До влизането в сила на ЗБНЗОК за2022г. изпълнителите на БМП извършват и отчитат за закупуване дейностите, медицинските изделия и лекарствените продукти по сключените с РЗОК договори, по реда на тези Правила

Ал.2- За месец на дейност декември 2021г. НЗ на НЗОК е утвърдил на изпълнителите на БМП  индикативни стойности за дейности по чл. 5 ал.1 т.1 и месечни стойности за дейностите по чл. 5 ал.1 т.2 в рамките на 1/12 част от годишната стойност по ЗБНЗОК за 2021г. за здравноосигурителни плащания за БМП за 2021г, разпределена по изпълнители на БМП пропорционално спрямо средномесечната стойност на отчетена и заплатена дейност през периода м.януари 2021г.- м. октомври 2021г./ дейност м. декември 2020г.- м. септември 2021г/ 

Ал.3 За медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ и за лекарствени продукти за лечение в условията на болнична медицинска помощ, които НЗОК плаща извън стойността на оказаните медицински услуги, приложени през месеците на дейност ноември и декември 2021г, НС на НЗОК утвърждава на изпълнителите на БМП индикативни стойности, формирани на база средномесечна стойност на утвърдените стойности за 2021г.

Видно от Решение № РС-НС-146/ 16.12.2021г. е, че НС на НЗОК е утвърдил месечни индикативни стойности за дейностите в болничната медицинска помощ и индикативни стойности за медицински изделия за оказаните и лекарствени продукти, които НЗОК заплаща извън стойността на оказаните медицински услуги за заплащане през 2022г. / дейност м. ноември и декември 2021г./ по РЗОК и по изпълнители на БМП, в приложения 1,2 и 3 към настоящото решение. Със същото решение е приел правила за изменение и допълнение на Правилата, приети с решение на НС № РД-НС-04-8 от 21.01.2021г., допълнени с Решение № РД-НС-04-111/07.10.2021г. за прилагането им за дейност м. декември 2021г. до влизане в сила на Закона за бюджета на НЗОК за 2022г.  

Видно от Приложение № 1 към Решение на НС на НЗОК № РД-04-146/2016г /стр.53/, е че стойността на дейностите по Приложение № 1 за м. 01.2022г. за МБАЛ „Св.Панталеймон Плевен“ ООД е 89928 лв., а стойността за м. 01.2022г. извън Приложение 1 е в размер на 366 794 лв
         Видно от представения по делото стенографски протокол от извънредно заседание на НС на НЗОК проведено на 16.12.2021г. е, че по точка първа от дневния ред е поканена да докладва Г.А.- директор на дирекция БФП. Видно от нейното изказване е, че до приемане на ЗБНЗОК за 2022 г. се възприема по ЗЗО и ЗПФ 1/12 от бюджета за предходната година. Средномесечната стойност, който представлява 1/12 от годишната стойност  2 462 465 500 лв по ЗБНЗОК за 2021г. е в размер на 205 205 458 лв.Механизма, който се предлага за разпределение на изпълнителите на болнична медицинска помощ е към средствата от ********* лв са отнесени относителни дялове на изпълнението на обемите дейност в периода януари-октомври 2021г. на всички изпълнители. По тези относителни дялове са изчислени и са разпределени стойностите за първия месец на 2022г. като касов отчет. Предложено е това да е  заплащането за извършена дейност през м. декември 2021г. По т. 2 от дневния ред е утвърдена в приложение на решение по РЗОК стойности на изпълнители на първична извънболнична медицинска помощ, специализирана извънболнична медицинска помощ, медико-диагностична дейност и дентална помощ за заплащане през м. ноември 2021г. по реда на т.6, т.8 и т.9 от „Методика за определяне на размера на сумите, заплащани от НЗОК на изпълнители на медицинска помощ и т.н.“ съгласно чл. 187а, чл.201 а и чл. 205а от НРД за медицински дейности за 2020-2022г. и съгласно чл. 122 а от НРД за денталните дейности за 2020-2022г.Възложил е на управителя на НЗОК да разпореди на директорите на РЗОК утвърдените по т.1 от настоящото решение стойности, да се отразят в Приложение № 2 към сключените индивидуални  договори на изпълнители на БМП .

По делото е назначена съдебно-счетоводна експертиза, от заключението на която се установява, че дължимата месечна сума при неприет бюджет на НЗОК от НС да е до 1/12 от разходите предвидени в бюджета да предходната година, за МБАЛ „Св.Панталеймон Плевен“ ООД без да са включени резерви от НЗОК са както следва- за дейностите по приложение № 1 от Правилата за условията и реда за прилагане на чл. 4 от ЗБНЗОК за 2021г. възлизат на 77 491,67 лв.За дейностите по извън приложение № 1 от Правилата  възлиза на  -извън приложение № 1 без НУР 321818 лв,  и извън приложение 1 с НУР е 410027 лв.  ВЛ е  отговорило, че преведената сума на МБАЛ „Св. Панталеймон Плевен“ ЕООД за дейностите по Приложение № 1 от Правила и условията и реда за прилагане на чл. 4 от ЗБНЗОК за 2021г. е 89 928 лв, или с 12 346 лв от дължимата 1/12 част/ 77492лв/. задейностите извън приложение № 1 от Правилата са платени 366 794 лв, която е за дейности извън приложение 1 без НУР в повече с  44976 лв и за дейности извън приложение 1 с  НУР е по-малко с 43 233 лв.

С решение от заседание на НС на НЗОК, проведено на 27.01.2022г. са утвърдени увеличение на месечните стойности  за заплащане през м. януари 2022г., утвърдени по реда на Правилата по чл. 4 от ЗБЗНОК за 2021г. с решение № РД-04-146/16.12.2021г. на НС на НЗОК, като за същите да се приложи реда на чл. 369 ал.9 от НРД за медицинските дейности за 2020-2022г. и на лечебни заведения, на които им е формиран по-малък размер на дейност месец декември 2021г. платени през януари 2022г. да им се доплатят. ВЛ е установило, че МБАЛ „ Св.Панталеймон Плевен “е отчело за м. януари 2022г. по-малко остойностена дейност и не е необходимо доплащане, тъй като е отчетена за –дейност по приложение 1- 71060 лв, т.е. с 18868 лв в по-малко от преведената сума от НЗОК, дейност по извън приложение 1 – 303078,30 лв, т.е. с 63715,70 лв, за НУР 63715 лв.ВЛ е отговорило, че база за изчисленията  процентно и стойностно са  платени суми през периода януари-октомври 2021г. за стойност декември 2020г.- септември 2021г. с включени резерви, които да послужат да предложени общи стойности по дейности осъществени през м . декември 2021г., платени през януари 2022г. На въпросът какъв следва да е правилният, законосъобразен времеви период ВЛ е отговорило, че съгласно чл. 87 ал.1 от ЗПФ и чл. 29 ал.4 от ЗЗО е регламентирано, че осигурителните разходи се извършват съобразно утвърдения бюджет за предходната година, а за издръжката на НЗОК се изразходват месечно до 1/12 от разходите, предвидени в бюджета за предходната година т. е от януари до 31.12.2021г. ВЛ е отговорило, че е направило анализ в РЗОК София, от който е установила, че представените средства на изпълнителите на БМП по сключените им индивидуални договори за дейност през м. декември 2021г., подлежащи на плащане през м. януари 2022г.  , разпределената сума е по-висока от дължимото средномесечно за дейности извън Приложение 1 без НУР средно с около 15 % и е по- ниска, ако се включат сумите за НУР.

Съдът кредитира заключението на ВЛ като неоспорено от страните, като вярно, обективно и компетентно.

 При така установената фактическа обстановка, настоящият състав на съда намира от правна страна следното:

Жалбата е допустима като подадена в регламентирания 14-дневен срок за обжалване, подадена от лице, чиито права и законни интереси са накърнени е допустима за разглеждане по същество.

Правомощията на Надзорния съвет са уредени в чл. 15 от ЗЗО. Решението е постановено от компетентен орган. Същото е писмено, и е спазена изискуемата форма.Съдът намира, че  възражението на жалбоподателя, че оспорения акт не съдържа мотиви е неоснователно. Мотивите към акта не се съдържат в акта обективиран като Решение № РД-НС-16-146/16.12.2021г., но се съдържат в стенографския протокол от заседание на НС на НЗОК от 16.12.2021г, приложен към административната преписка по делото. С ТР № 16/31.03.1975 г. на ОСГК на ВС е прието, че не е необходимо излагането на мотивите към административния акт да съвпада с неговото издаване. Възможно е мотивите да предхождат издаването на акта, както и да се съдържат в друг документ, съставен с оглед на предстоящото издаване на административния акт, както и да са изложени допълнително, когато с това се постигат целите, които законодателят е преследвал с изискването за мотивиране. С посоченото ТР се приема още, че мотивите може да се намират и в документ съставен по повод на издадения административен акт, който да се съдържа в преписката или да са изложени от по-горестоящия административен орган при административно обжалване на акта.Ето защо съдът намира, че възражението на жалбоподателя за липса на мотиви е неоснователно.

Съгласно разпоредбата на чл. 87 ал.1 от Закона за публичните финанси  в случай че до началото на бюджетната година държавният бюджет не бъде приет от Народното събрание, приходите на бюджета се събират в съответствие с действащите закони, а извършването на разходите и предоставянето на трансфери е в размер не по-голям от размера им за същия период на предходната година, до размера на постъпилите приходи, помощи и дарения, като се отчитат влезли в сила актове на Народното събрание и на Министерския съвет, които предвиждат допълнителни или намалени бюджетни средства, и при спазване на фискалните правила по този закон и одобрените от Министерския съвет със средносрочната бюджетна прогноза фискални цели.В разпоредбата на чл. 29 ал.4 от ЗЗО е посочено, че в случай, че проектът на Закона за бюджета на Националната здравноосигурителна каса не бъде приет от Народното събрание до началото на бюджетната година, осигурителните приходи се събират и осигурителните разходи се извършват съобразно утвърдения бюджет за предходната година, а за издръжката на Националната здравноосигурителна каса се изразходват месечно до 1/12 от разходите, предвидени в бюджета за предходната година.

Видно от представените по делото Правила за условията и реда за прилагане на чл. 4 ал.1 , ал.2 и ал.3 от ЗБНЗОК за 2021г. приети с решение на НС на НЗОК РД –НС-04-8/21.01.2021г., допълнени с решение № РД-НС-04-111/07.10.2021г. и изменени с Решение № РД-НС-04-146/16.12.2021г. е, че за м. декември 2021 НС на НЗОК утвърждава на изпълнителите на БМП индикативни стойности за дейностите по чл. 5 а.1 т.1 и месечни стойности за дейностите по чл. 5 ал.1 т.2 в рамките на 1/12 част от годишната стойност по ЗБНЗОК за 2021г. за здравноосигурителни плащания за БМП за 2021г. разпределен по изпълнители на БМП пропорционално спрямо средномесечна стойност на отчетена и заплатена дейност през периода м. януари 2021г.- м. октомври 2021г./ дейност м. декември 2020г-м. септември 2021г./

Видно от  стенографския протокол от заседанието на НС на НЗОК проведено на 16.12.2021г. е, че Г.А. е, че средномесечната стойноност, която представлява 1/12 от годишната стойност 2 462 465 500 лв по ЗБНЗОК за здравноосигурителни плащания за болнична медицинска помощ за 2021г. е в размер на 205 205 458 лв. Механизмът, който е приет е към средствата от ********* лв са отнесени относителни дялове на изпълнението на обемите дейности в периода януари-октомври 2021г. на всички изпълнители. По този начин относителни дялове са изчислени и са разпределени стойностите за  първия месец на 2022г.  Съгласно чл. 5 ал.1 от ЗБНЗОК за срока на обявена извънредна епидемична обстановка поради епидемично разпространение на заразна болест по чл. 61, ал. 1 от Закона за здравето чрез трансфер от централния бюджет по бюджета на НЗОК се осигуряват средства на изпълнителите на болнична медицинска помощ за изплащане на допълнителни трудови възнаграждения на медицинския персонал за всеки месец, т.е. това са средствата посочени като неблагоприятни условия за работа/НУР/, които също са част от бюджета на НЗОК. От представените доказателства не става ясно платените суми за НУР, които са част от бюджета на НЗОК взети ли са предвид при определяне на базата за изчисление на сумите съгласно правилото на чл. 29 ал.4 от ЗЗО и чл. 87 от ЗПФ.   Видно от заключението на ВЛ е, че 1/12 от разходите предвидени в бюджета за предходната година за дейности извън приложение 1 е 321818,16 лв и за НУР 88 208,67 лв, или общо 410026,83 лв. От заключението на ВЛ е видно, че определената сума за „М Бал Св. Панталеймон Плевен“ ООД  без НУР е в повече с 44 976 лв, а за дейности извън приложение 1 с НУР е в по.малко с 43 233лв. С оглед  посоченото по-горе съдът намира, че административния орган неправилно е определил базата, от която да определи  разполагаемата 1/12 част от бюджета за 2021г., още повече че от заключението на ВЛ е видно, че база за изчисленията процентно и стойностно са платените суми през периода януари-октомври 2021г., с включени резерви, които да послужат за предложени общи стойности по дейности осъществени през м. декември и платени през месец януари 2022г, а съгласно чл. 87 ал.1 от ЗПФ и чл. 29 ал.4 от ЗЗО базата за определяне на 1/12 е периода януари -31.12.2021г. Ето защо съдът намира, че решението на НС на НЗОК е неправилно, поради което следва да бъде отменено и преписка да се върне на НС на НЗОК за постановяване на ново решение, при съобразяване с изложените мотиви. Съгласно чл.174 следва да се определи срок за същото, като произнасянето следва да стане в 14-дневен срок от получаването на преписката, най-късно в първото заседание на Надзорния съвет след изтичането на този срок.

При посочения изход на спора, на основание чл. 143, ал. 1 от АПК, на жалбоподателя се дължат извършените разноски по производството. Те са в размер на 200 лв. за заплатени държавни такси – 50 лв за държавна такса, за която сума са представени доказателства че сумата е внесена.

Така мотивиран, на основание чл. 172, ал. 2, чл.173, ал.2 и чл.174 от АПК, съдът 

 

 

Р    Е    Ш   И :

 

ОТМЕНЯ по жалба от МБАЛ „Св. Пантелеймон-Плевен“ ООД  гр. Плевен, Решение № РД-НС-04-146/16.12.2022 г. на Надзорния съвет на НЗОК.

ВРЪЩА делото като преписка на Надзорния съвет на Национална здравноосигурителна каса за постановяване на ново решение, при съобразяване с изложените мотиви, в 14-дневен срок от получаването на преписката, най-късно в първото заседание на Надзорния съвет след изтичането на този срок.

ОСЪЖДА Национална здравноосигурителна каса да заплати на МБАЛ „Св. Пантелеймон-Плевен“ ООД  ЕИК *********, гр. Плевен, ул. „Трите бора“ № 24 сумата от 50 лв., представляващи сторените в производството разноски за заплащане на държавна такса.

         Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването на страните за неговото изготвяне.

 

 

                                                        ПРЕДСЕДАТЕЛ: