Определение по дело №178/2020 на Административен съд - Шумен

Номер на акта: 325
Дата: 4 май 2020 г.
Съдия: Христинка Данчева Димитрова
Дело: 20207270700178
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 10 април 2020 г.

Съдържание на акта

О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

 

гр.Шумен, 04.05.2020г.

 

 

Административен съд - град Шумен, в закрито заседание на четвърти май две хиляди и двадесета година в състав:

 

Административен съдия: Христинка Димитрова

 

като разгледа докладваното от съдията АД № 178 по описа за 2020г. на Административен съд – гр. Шумен,  за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.73, ал.4 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ).

Образувано е по жалба на Община Велики Преслав с ЕИК *********, представлявана от инж.Я.Й.- кмет на общината, против Решение № РД-02-36-219/05.03.2020г. на РУО на ОПРР за приключване на процедурата по администриране на сигнал със съмнение за нередност № 1251. С обжалвания акт е приключен сигнал №1251 и на община В.Преслав е наложена финансова корекция в размер на 24641,36 лева с ДДС, представляваща 5% от допустимите разходи по договор № BG16RFOP001-5.002-0023-C01-S01 от 26.08.2019г. с изпълнител „С-М Строй“ с предмет на договора „Изпълнение на строително монтажни работи в рамките на проект  BG16RFOP001-5.002-0023- Създаване на център за грижа за лица с умствена изостаналост в с.Имренчево, община Велики Преслав“, финансиран по оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“.

Оспорващият твърди, че решението е незаконосъобразно поради постановяването му в противоречие с административно производствените правила, предвидени в АПК, ЗУСЕСИФ и ЗОП, при липса на материално правни основания и неспазване на материалния закон, както и поради несъответствие с целта на закона. Сочи, че не е налице нарушение на чл.2, ал.2, във връзка с чл.65, ал.1 от ЗОП, в каквато насока е становището на административния орган, като се позовава на твърденията, изложени в депозирано становище в хода на административното производство.

Въз основа на изложеното в жалбата моли решението да бъде отменено изцяло.

Жалбата е депозирана направо в деловодството на ШАдмС, поради което с определение от 13.04.2020г. съдът е указал на административния орган да представи заверено копие от административната преписка.

В унисон с дадените указания, с придружително писмо рег.№ ДА-01-1033/27.04.2020г. ответната страна изпраща административната преписка с опис на съдържащите се в нея документи. 

След като се запозна със съдържанието на жалбата, оспорвания административен акт и приложените доказателства, съдът намира, че е сезиран с жалба срещу административен акт, подлежащ на съдебен контрол. Жалбата е подадена в законоустановения срок, от лице, имащо правен интерес от оспорване на процесния акт пред компетентния съд, поради което същата се явява допустима и делото следва да се насрочи за разглеждане в открито съдебно заседание.

Съдът намира, че като страни в настоящото производство следва да бъдат конституирани, както следва: оспорващ община Велики Преслав, представлявана от кмета на общината и ответник заместник-министъра на регионалното развитие и благоустройство в качеството на Ръководител на УО на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г.

С оглед задължението за разпределяне на доказателствената тежест, произтичащо от разпоредбата на чл.170, ал.3 от АПК, съдът намира за необходимо да укаже на страните за кои обстоятелства следва да сочат доказателства, а именно:

- на оспорващия да се укаже, че е в негова тежест да докаже обстоятелствата, от които черпи благоприятни за себе си правни последици, като посочи и представи конкретни доказателства в подкрепа на изложените в жалбата твърдения, както и че същите обосновават незаконосъобразност на обжалваното решение.

- на ответната страна да се укаже, че е в нейна тежест да установи съществуването на фактическите основания, посочени в административния акт и изпълнението на законовите изисквания при издаването му, в т.ч., че актът е издаден от компетентен орган, при спазване на процедурата и при наличие на посоченото в него материално правно основание.

Водим от горното съдът

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

Конституира като страни в настоящото производство както следва:

оспорващ община Велики Преслав с ЕИК *********, представлявана от инж.Я.Й.- кмет на общината;

ответник заместник-министър на регионалното развитие и благоустройство в качеството на Ръководител на УО на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г.

Насрочва АД № 178/2020г. по описа на ШАдмС за 03.06.2020г. от 11.00 часа, за която дата да се призоват страните на посочените от тях адреси.

Указва на оспорващия, че е в негова тежест да докаже обстоятелствата, от които черпи благоприятни за себе си правни последици, като посочи и представи конкретни доказателства в подкрепа на изложените в жалбата твърдения, както и че същите обосновават незаконосъобразност на обжалваното решение.

Указва на оспорващия в седемдневен срок от получаване на препис от определението да посочи доказателствата, които иска да бъдат събрани в съдебното производство.

Указва на ответната страна, че е в нейна тежест да установи съществуването на фактическите основания, посочени в административния акт и изпълнението на законовите изисквания при издаването му, в т.ч., че актът е издаден от компетентен орган, при спазване на процедурата и при наличие на посоченото в него материално правно основание.

Указва на ответната страна, че следва да ангажира доказателства относно изложените в оспорвания акт фактически и правни основания.

Съдът на основание чл.40 и чл.41 от ГПК, във връзка с чл.144 от АПК предупреждава страните за следното:

Страната, която живее или замине за повече от един месец в чужбина, е длъжна да посочи лице в седалището на съда, на което да се връчват съобщенията - съдебен адресат, ако няма пълномощник по делото в Република България. Същото задължение имат законният представител, попечителят и пълномощникът на страната. Когато тези лица не посочат съдебен адресат, всички съобщения се прилагат към делото и се смятат за връчени.

Страната, която отсъства повече от един месец от адреса, който е съобщила по делото или на който веднъж ѝ е връчено съобщение, е длъжна да уведоми съда за новия си адрес. Същото задължение имат и законният представител, попечителят и пълномощникът на страната. При неизпълнение на задължението всички съобщения се прилагат към делото и се смятат за връчени.

 

Дава възможност на страните до датата на съдебното заседание да представят нови доказателства.

 

Препис от настоящото определение да се изпрати на страните за сведение.

 

 

                                     Административен съдия: