Р Е Ш Е Н И Е
05.02.2021 г.
Номер 31 2 0 2 1 година гр. Кюстендил
В И М Е Т О Н А Н А Р О Д А
Кюстендилски административен съд
на деветнадесети януари 2 0 2 1 година
в открито заседание в следния състав:
Административен съдия: ИВАН ДЕМИРЕВСКИ
Секретар: Светла Кърлова
Като разгледа докладваното от съдия Демиревски
Административно дело № 361 по описа за 2020 година и за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административно - процесуалния кодекс /АПК/, във връзка с чл. 194 ал. 2 т. 1 и т. 2, чл. 197 ал. 1 т. 3 и чл. 197 ал. 3 т. 2, чл. 200 ал. 1 т. 11 пр. 1 и чл. 204 т. 4 от ЗМВР.
Главен инспектор Т.Ц.Й., началник ІІ степен на ГПУ Олтоманци при РДГП - Драгоман, ЕГН **********, обжалва Заповед с рег. № 4078з - 611/25.08.2020 г. на Директора на РДГП - Драгоман, с която му е наложено дисциплинарно наказание “порицание” за срок от 1 /една/ година, считано от датата на връчване на заповедта.
Твърди се, че оспорената заповед е немотивирана и незаконосъобразна, издадена при противоречие с материалноправни разпоредби, допуснати съществени нарушения на административно - производствените правила и целта на закона. Изложени са съображения в подкрепа на изразеното становище за неизвършване на твърдяните нарушения. Моли да бъде отменена обжалваната заповед. Претендира разноски.
Ответникът по жалбата се представлява по делото от Директора на РДГП Драгоман Радослав Сотиров и с юк. П.. Оспорва жалбата изцяло, като счита, че същата е неоснователна, а издадената заповед законосъобразна. Моли същата да се потвърди. Представени са и писмени бележки от юрисконсулт П. като се претендира и юрисконсултско възнаграждение.
По делото е допусната и приета съдебно – счетоводна експертиза, изготвена от в.л. М.В., неоспорена от страните, която съдът приема за достоверно изготвена и ще я кредитира като такава.
Кюстендилският административен съд, след преценка на доводите и съображенията на страните, както и на събраните относими писмени доказателства, намери за установено от фактическа и правна страна следното:
Жалбоподателят е субект на правото на съдебно оспорване, жалбата е постъпила в срока по чл. 149 ал. 1 от АПК и в този смисъл е допустима.
Т.Ц.Й. е гл. инспектор, началник ІІ степен на ГПУ Олтоманци при РДГП - Драгоман. Наложено му е дисциплинарно наказание “порицание” за срок от 1 година, считано от датата на връчване на заповедта, за нарушение на служебната дисциплина, установено от извършена проверка, приключила със справка № 4078р-10019/11.08.2020 г. по описа на РДГП Драгоман, разпоредена със Заповед рег. № 4078з-382/23.06.2020 г., допълнена със Заповед рег. № 4078з-10019/01.07.2020 г. Нарушението се изразява в това, че:
- не е осъществил контрол по спазването изискванията на Наредба № 8121з-36/07.01.2020 г. и с утвърждаването на протоколи /приложение № 3 към чл. 25 ал. 2 от Наредба № 8121з-36/07.01.2020 г. рег. № 4480р-2145/06.04.2020 г. за отчитане на положения по заповед извънреден труд на служителите работещи на смени от група „ОДГ“ при ГПУ Олтоманци и рег. № 4480р-2188/08.04.2020 г. за отчитане на положения по заповед извънреден труд на служителите работещи на смени от ГКПП – Олтоманци при ГПУ – Олтоманци за първото отчетно тримесечие на 2020 г., е ощетил с допълнително възнаграждение за положен извънреден труд 26 служители, подробно описани, в нарушение на изискванията на т. V от Заповед рег. № 4078з-25/21.01.2020 г. на директора на РДГП – Драгоман – „Началниците на ГПУ, при изпълнение на възложените им функции и дадени права с настоящата заповед, стриктно да спазват разпоредбите на Наредба № 8121з-36/07.01.2020 г., като създават необходимата организация и осъществяват контрол за коректното изготвяне на графиците и протоколите и недопускане на безпричинно полагане на извънреден труд от държавните служители в поверените им звена“, с което е нарушил служебната дисциплина по смисъла на чл. 194 ал. 2 т. 1 пр. последно от ЗМВР – „неизпълнение на разпоредбите на този закон и на издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове, на заповедите и разпорежданията на министъра на вътрешните работи, зам. – министрите и главния секретар на МВР и на преките ръководители“ от МВР, за което на основание чл. 200 ал. 1 т. 11 пр. второ „неизпълнение на заповеди“ от ЗМВР, се предвижда налагане на дисциплинарно наказание „порицание“ за срок от 6 месеца до 1 година;
- на 18,19,20, 25 и 26.03.2020 г., 27.05.2020 г. и 29.06.2020 г. при използване на служебен автомобил „Ленд Ровър Дискавъри“ с рег. № СВ 4621 НМ, по маршрута ГПУ Олтоманци – ГКПП Олтоманци и обратно, не е е отразявал маршрута в пътната книжка на автомобила в нарушение на чл. 59, във връзка с т. 7 от Приложение № 4 към чл. 50 ал.2, 59, 60 и чл. 60 ал. 4 от утвърдени със Заповед № 305 № Із-305/21.02.2014 г. на министъра на вътрешните работи „Вътрешни правила за организацията, експлоатацията, материално-техническото осигуряване и отчетността на пътните превозни средства на МВР“ – нарушение на служебната дисциплина по смисъла на чл. 194 ал. 2 т. 1 пр. първо от ЗМВР – „неизпълнение на разпоредбите на този закон и на издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове, на заповедите и разпорежданията на министъра на вътрешните работи, зам. – министрите и главния секретар на МВР и на преките ръководители от МВР“, за което на основание чл. 200 ал. 1 т. 11 пр. второ „неизпълнение на заповеди“ от Закона на МВР, се предвижда налагане на дисциплинарно наказание „порицание“ за срок от 6 месеца до 1 година;
- не е изпълнил регламентираните в специфичната длъжностна характеристика рег. № 3282р.15508/23.07.2015 г., утвърдена със Заповед № 3282з-2084/19.08.2015 г. длъжностни задължения, а именно:
„ръководи и отговаря непосредствено за цялостната дейност по охраната, контрола и наблюдението на държавната граница, оперативно – издирвателната дейност, контрола по спазването на граничния режим и преминаването през ГКПП на лица и превозни средства в зоната за отговорност на ГПУ“ – допуснал е използването на служебен автомобил „Фолксваген Транспортер“ с рег. № С 2599 НХ, числящ се на ГПУ – Олтоманци /не разполагащ със специален режим на движение и съответните опознавателни знаци/, да се планира и използва в охраната на държавната граница от ГПН в разрез с Инструкция № 8121з-1244 от 14 октомври 2015 г. за наблюдението на държавната граница на Република България, специфичната охранителна дейност за участие в мерките за постигане на летищна сигурност в обществените зони и периметъра на летищата и прилагане на компенсиращи мерки;
„организира изпълнението на заповедите на министъра, зам. – министрите, главния секретар на МВР, директора на ГДГП, директора на РДГП“ – не е осъществил контрол по изпълнение на своя Заповед рег. № 4480з-28/19.02.2020 г. относно определяне на длъжностни лица за изготвяне на протоколите и водене на книгите съгласно изискванията на Наредба № 36/07.01.2020 г., като в ГПУ – Олтоманци не се води книга /приложение 4/ към чл. 25 ал. 4 от Наредба № 36/07.01.2020 г.;
„следи за недопускане на дисциплинарни нарушения и корупционна практика и при констатиране на такива незабавно докладва на прекия си началник в писмена форма“ – допуснал е извършване на дисциплинарни нарушения от пряко подчинени му служители от ГПУ – Олтоманци, установени със справка рег. № 4078р-10019/11.08.2020 г.,
в нарушение на служебната дисциплина по смисъла на чл. 194 ал. 2 т. 2 „неизпълнение на служебни задължения“ от ЗМВР, за което на основание чл. 200 ал. 1 т. 11 пр. първо „неизпълнение на служебни задължения“ от Закона на МВР, се предвижда налагане на дисциплинарно наказание „порицание“ за срок от 6 месеца до 1 година.
С деянието си гл. инспектор Й. не е изпълнил задълженията си на началник на ГПУ Олтоманци, съгласно специфична длъжностна характеристика № 3282р-15508/23.07.2015 г., като не е осъществил ръководна и контролна дейност съгласно предоставените му правомощия.
Заповедта за налагане на дисциплинарно наказание е на основание чл. 194 ал. 2 т. 1 и т. 2, чл. 197 ал. 1 т. 3 и ал. 3 т. 2, чл. 200 ал. 1 т. 11 от ЗМВР, във вр. с чл. 204 т. 4 от ЗМВР. Същата не е била обжалвана по административен ред. С жалба от 04.09.2020 г. заповедта е обжалвана пред АдмС - Кюстендил, като с вх. № 4198/05.10.2020 г. Директорът на РДГП - Драгоман изпраща цялата административна преписка по повод издадената заповед по компетентност до АдмС - Кюстендил, подробно описана, съгласно текста – 312 листа и 3 броя CD.
С оглед на така установената фактическа обстановка, съдът прави следните правни изводи:
Обжалваната заповед е законосъобразна, постановена при спазване на процесуалните правила и материалния закон и следва да бъде обявена за такава, съответно жалбата да се отхвърли, като съображенията за това са следните:
В разпоредбата на чл. 197 ал. 1 от ЗМВР са изброени дисциплинарните наказания, които могат да се налагат на служителите в МВР, като в т. 3 е предвидено и наказанието “порицание”, каквото е и наложеното на жалбоподателя Й. с процесната заповед, в размер от 1 /една/ година. В чл. 204 от същия закон са определени и органите, компетентни да налагат дисциплинарните наказания, като в т. 3 и т. 4 изрично е посочено, че всички наказания по чл. 197 ал. 1 т. 1 - 3 от ЗМВР се налагат от ръководителите на структурите по чл. 37, съответно служители на висши ръководни и ръководни длъжности. Заповедта е издадена от компетентен орган, какъвто се явява Директорът на РДГП - Драгоман, видно от йерархичните нива на длъжностите на държавните служители в МВР.
Дисциплинарно – наказващият орган /ДНО/ е приел, че Й., като гл. инспектор /началник ІІ степен на ГПУ Олтоманци при РДГП – Драгоман/, е нарушил виновно длъжностните си задължения, като при изпълнение на служебните си задължения е ощетил 26 служители на ГПУ – Олтоманци с незаплатено допълнително възнаграждение за положен извънреден труд; липса на книга /приложение 4/ към чл. 25 ал. 4 от Наредба № 36/07.01.2020 г., както и останалите подробно посочени по – горе и отразени в справка рег. № 4078р-10019/11.08.2020 г., допуснати от него нарушения.
Горното се явява нарушение на служебната дисциплина по смисъла на чл. 200 ал. 1 т. 11 от ЗМВР, за което на основание чл. 197 ал. 1 т. 3 от ЗМВР – за неизпълнение на служебни задължения е предвидено налагане на дисциплинарно наказание „порицание“ за срок от 6 месеца до 1 година. ДНО е приел, че Й. виновно е нарушил цитираните разпоредби и му е наложено дисциплинарно наказание “порицание” за срок от 1 месеца, считано от датата на връчване на заповедта. На основание чл. 197 ал. 3 т. 2 от ЗМВР за трите едновременно установени нарушения е наложено едно общо наказание за максимално предвидения от закона срок, тъй като за санкционирането на нарушенията са предвидени еднакви по вид наказания /“порицание“/.
Обжалваната заповед е издадена в срока по чл. 195 ал. 1 пр. 1 от ЗМВР.
Предмет на съдебното производство е законосъобразността на тази заповед.
Жалбоподателят Й. служител на МВР. Същият е държавен служител - гл. инспектор – началник ІІ степн на ГПУ Олтоманци при РДГП Драгоман. Оспорената заповед за налагане на дисциплинарно наказание е валиден административен акт, тъй като е издадена от компетентен орган по см. на чл. 204 от ЗМВР, в предвидената от закона писмена форма и съдържа реквизити по чл. 210 ал. 1 от ЗМВР. Съгласно чл. 204 на ЗМВР дисциплинарното наказание “порицание” се налага от ръководителя на структурата по чл. 37. В конкретният случай това е Директорът на РДГП Драгоман - чл. 204 т. 4 във вр. с чл. 37 ал. 4 от ЗМВР.
Дисциплинарното нарушение е установено въз основа на извършена проверка, приключила със справка рег. № 4078р - 10019/11.08.2020 г. по описа на РДГП Драгоман, изготвена от комисия, назначена със Заповед № 4078з-382/23.06.2020 г., допълнена със Заповед рег. № 4078з-418/01.07.2020 г. на Директора на РДГП – Драгоман. Комисията предлага на Й. да бъде наложено наказание порицание за срок от 6 мес. до 1 година. С рег. № 4078-10354/17.08.2020 г. до същия е изпратена писмена покана за даване на писмени обяснения, получена от Й. на 18.08.2020 г., което е видно от положения върху нея подпис на същия. Същият е дал такова обяснение на 19.08.2020 г. /лист 18 по делото/.
В чл. 194 ал. 2 от ЗМВР са посочени дисциплинарните нарушения, като т. 1 и за неизпълнение на разпоредбите на закона и издадените въз основа на него подзаконови нормативни актове и заповеди и разпореждания, а т. 2 е за неизпълнение на служебните задължения, а в чл.197 ал. 1 т. 3 от ЗМВР е посочено, че за неизпълнение на служебни задължения, се налага дисциплинарно наказание “порицание”. В чл. 200 ал. 1 е посочено кога се налага дисциплинарно наказание “порицание”, като в т. 11 като такова е посочено: “неизпълнение на служебни задължения”.
Нарушение на служебната дисциплина е виновно неизпълнение на произтичащите от служебното правоотношение задължения, при което фактически осъщественото деяние обективно несъответства на правнодължимото поведение на служителя. Това деяние следва да бъде установено чрез събраните по преписката и делото доказателства, че е извършено от жалбоподателя, чрез установяване на съществените субективни и обективни признаци на дисциплинарното нарушение, за да бъде наложено дисциплинарното наказание с оспорената заповед. Съгласно правилата за разпределение на доказателствената тежест между страните, дисциплинарно – наказващия орган следва да установи съществуването на твърдените от него факти и изпълнението на законовите изисквания при издаването на заповедта, с която е наложено наказанието. Съдът в Определение № 636/08.10.2020 г. е указал на ответникът да докаже осъществяването на фактическите основания за издаването на оспорения административен акт – чл. 170 ал. 1 от АПК. Недоказването на тези обстоятелства обосновава несъответствие на оспорения акт с материалноправните разпоредби на чл. 197 ал. 1 т. 3 и чл. 200 ал. 1 т. 11 от ЗМВР. В случая, настоящият съдебен състав счита извършените нарушения за доказани.
Съгласно чл. 208 от ЗМВР дисциплинарното производство може да започне и без издаването на нарочна заповед, но трябва да се обективира първото действие за установяване на нарушението, с което е започнало дисциплинарното производство. В конкретният случай на 23.06.2020 г. е издадена Заповед № 4078з-382/23.06.2020 г. на Директора на РДГП Драгоман за проверка на случая, относно изясняване на всички обстоятелства и факти и евентуално наличие на дисциплинарна отговорност.
Съгласно нормата на чл. 210 ал. 1 от ЗМВР дисциплинарното наказание се налага с писмена заповед, в която задължително се посочват: извършителят; мястото; времето и обстоятелствата, при които е извършено нарушението; разпоредбите, които са нарушени; доказателствата, въз основа, на които е установено; пред кой орган и в какъв срок може да се обжалва заповедта. Нарушението е квалифицирано като такова по чл. 200 ал. 1 т. 11 и представлява неизпълнение на служебни задължения и заповеди. На съдът е известно, че мотивите на административния акт могат да се намират и в доказателства, съдържащи се в административната преписка, като в случая оспорената заповед е следвало да има съдържанието посочено в чл. 210 от ЗМВР, още повече, че законодателят е употребил израза “задължително се посочват”. Нормата е императивна. В случая съдът приема извършените нарушения за доказани.
Дисциплинарното нарушение е констатирано в хода на проверка, приключила със справка рег. № 4078р-10019/11.08.2020 г. по описа на РДГП - Драгоман.
От събраните сведения на служители от ГПУ - Олтоманци, официални писмени документи, приетата експертиза, записи от камери за видеонаблюдение и проверената служебна документация, касаеща изясняване на данните по извършената проверка, са установени по безспорен начин извършените нарушения от страна на жалбоподателя.
Изготвеното експертно заключение по назначената съдебно – счетоводна експертиза, потвърждава изводите на комисията изготвила справката. Констатациите са, че гл. инспектор Й. не е спазил изискванията на Наредба № 8121з-36/07.01.2020 г. /Наредбата/, като утвърдените протоколи противоречат на правилата за отчитане на положения от служителите работещи на смени извънреден труд. В заключението си в. л. изрично сочи, че 26 броя служители на ГПУ – Олтоманци нямат изработена пълна полагаща се норма за за първо тремесечие на 2020 г. Точка 5 от Заповед рег. № 4078з-25/21.01.2020 г. издадена от директора на РДГП Драгоман /приложение № 46 от справка № 4078р-10019/11.08.2020 г./ задължава началниците на ГПУ при РДГП Драгоман, при изпълнение на възложените им функции да спазват стриктно разпоредбите на Наредба № 8121з-36/07.01.2020 г., като създават необходимата организация и осъществяват контрол за изготвянето на графиците и протоколите.
В случая е нарушен чл. 28 ал. 1 от Наредбата, която сочи, че когато в края на отчетния период отработен от служител, работещ на смени, часове по график са по – малко от часовете по определената му норма, за недостигащите часове се счита, че служителят е отработил нормата за съответния отчетен период. Утвърдените протоколи от Й. са ощетили посочените служители с непълна месечна норма, подробно описани в заповедта.
На следващо място, потвърждават се констатациите, че Й. при използването на служебен автомобил „Ленд Ровър Дискавъри“ с рег. № СВ 4621 НМ, по маршрута ГПУ Олтоманци – ГКПП Олтоманци и обратно, не е отразявал маршрута в пътната книжка на автомобила. Наведените твърдения от жалбоподателя, че на цитираните дати не е бил водач на служебния автомобил, се опровергават от приложените копия от пътната книжка на автомобила /стр. 231- 297 по делото/. Горното се потвърждава и от дадените обяснения от служители на ГПУ Олтоманци и камерите от видеонаблюдението на ГКПП-Олтоманци, възпроизведени в справката, Самият Й. в дадените от него обяснения от 19.08.2020 г. /лист 18 по делото/ не отрича, че е използвал служебният автомобил, без да сочи датите, в които го е управлявал.
В случая е нарушен чл. 59 от утвърдените със Заповед № Із-305/21.02.2014 г. на министъра на вътрешните работи „Вътрешни правила за организация и експлоатация, материално- техническо осигуряване и отчетността на пътните превозни средства на МВР“. В същият изрично се сочи, че водачите на ППС ежедневно водят пътни книжки, като преди тръгване вписват маршрута на движение, а след приключване на работа нанасят изминатите километри.
Потвърждават сe и останалите констатации за неизпълнение на служебни задължения от страна на Й.. Служебните задължения за длъжността началник ІІ степен на ГПУ са регламентирани в длъжностната му характеристика № 3282р-15508/23.07.2015 г., утвърдена със Заповед № 3282з-1284/19.08.2015 г. на Директора на ГДГП, с която се е запознал на 21.03.2019 г. Съгласно същата началникът на ГПУ ръководи и отговаря непосредствено за цялостната дейност по охраната, контрола и наблюдението на държавната граница, оперативно – издирвателната дейност, контрола по спазването на граничния режим и преминаването през ГКПП на лица и превозни средства в зоната на отговорност на ГПУ. От доказателствата по делото е видно, че Й. е допуснал използването на служебен автомобил, който не разполага със специален режим на движение и съответните опознавателни знаци „Фолксваген Транспортер“ с рег. № 2599 НХ/ да се планира и използва в охраната на държавната граница от ГПН. Използването на автомобили без специален режим на движение и съответни опознавателни знаци от ГПН е забранено, съгласно чл. 43 ал. 3 от Инструкция № 8121з-1244/14.10.2015 г. за наблюдението на държавната граница на Р. България.
Доказва се и бездействие от страна на гл. инспектор Й., относно неводенето на книга /приложение № 4/ към чл. 25 ал. 4 от Наредба № 8121з-36/07.01.2020 г. Въпреки издадената за това Заповед рег. № 4480з-28/19.02.2020 г., с която е определил длъжностни лица за водене на книгите, но не е осъществил контрол по изпълнението й.
Правилно ДНО е квалифицирал дееянията на Й. като нарушения на служебната дисциплина по смисъла на чл. 194 ал. 2 т. 1, чл. 194 ал. 2 т. 2 от ЗМВР, съставомерни по чл. 200 ал. 1 т. 11 от ЗМВР, като за всички тях се предвижда дисциплинарно наказание „Порицание“ за срок от шест месеца до една година.
Квалифицирането на деянията на оспорващия като дисциплинарни нарушения предполага същите да са извършени виновно. Неоснователно се явява твърдението на жалбоподателя, че като началник на ГПУ Олтоманци, не е извършил виновно нарушенията посочени в атакуваната заповед. Това твърдение не кореспондира с установениите факти по делото и в дисциплинарното и в съдебното производство.
На основание чл. 197 ал. 3 т. 2 от ЗМВР за трите едновременно установени нарушения е наложено едно общо наказание за максимално предвидения от закона срок, тъй като за санкционираното на нарушенията са предвидени еднакви по вид наказания /“порицание“/. За всяко нарушение е направена индивидуална правна квалификация, като е определено наказание поотделно за установените дисциплинарни нарушения. Горното опровергава наведените в жалбата твърдения за допуснати съществени нарушения на процесуалните правила при издаване на обжалваната заповед.
Съгласно чл. 206 ал. 1 от ЗМВР, ДНО е длъжен преди налагане на дисциплинарното наказание да изслуша държавния служител или да приеме писмените му обяснения, освен когато по зависещи от държавния служител причини той не може да бъде изслушан или да даде писмени обяснения. В заповедта си ДНО е отразил, че е постъпило писмено обяснение на служителя. Приложени са покана за даване на писмени обяснения от 17.08.2020 г. от ДНО, видно от поставеният подпис от Й. получена на 18.08.2020 г. На 19.08.2020 г. служителят е дал обяснения. В този смисъл, му е дадена възможност да направи искания и възражения, както и да участвува в дисциплинарното производство, приключило с атакуваната заповед.
Съгласно чл. 206 ал. 2 от ЗМВР при определяне на вида и размера на дисциплинарните наказания се вземат предвид тежестта на нарушението и настъпилите от него последици, обстоятелствата, при които е извършено, формата на вината и цялостното поведение на държавния служител по време на службата. При налагане на наказанието ДНО орган е извършил обективна и цялостна оценка на тежестта на извършеното нарушение, настъпилите от него вредни последици, съответно цялостното поведение на служителя по време на службата му и е наложил наказание във възможния законов срок, отговарящо на извършеното от Й..
ДНО е длъжен да извърши всички процедурни действия по доказване на дисциплинарното нарушение. Изхождайки от всички доказателства по делото и цялостният им анализ, настоящият състав счита, че се доказва безспорно както обективния елемент на дисциплинарните нарушения “неизпълнение на заповеди и служебни задължения“, така и субективният елемент на деянието, а именно знанието, че извършените действия представляват неизпълнение на заповеди и служебни задължения.
Настоящият състав на съда, счита че предвид изложените съображения, процесната заповед се явява издадена в съответствие с процесуалните и материално - правните разпоредби, поради което се явява законосъобразен административен акт и жалбата срещу нея е неоснователна.
С оглед изхода на делото съдът ще присъди разноски за ответника, дължимо юрисконсултско възнаграждение, на осн. чл. 78 ал. 8 от ГПК вр. с чл. 144 от АПК вр. с чл. 37 от ЗПП.
Водим от горното и на основание чл. 172 ал. 2 от АПК, Кюстендилският административен съд
Р Е Ш И:
ОТХВЪРЛЯ жалбата на Т.Ц.Й. ***, с постоянен адрес:***. ЕГН **********, против Заповед рег. № 4078з - 611/25.08.2020 г. на Директора на РД „Гранична полиция“ - Драгоман, с която е наложено дисциплинарно наказание “порицание” за срок от 1 /една/ година на главен инспектор Т.Ц.Й. – началник ІІ степен на ГПУ Олтоманци при РДГП – Драгоман, считано от датата на връчване на заповедта.
ОСЪЖДА Т. Ц. Й., с посочени данни и адрес, да заплати на РДГП – Драгоман деловодни разноски за юрисконсултско възнаграждение в размер на 100 /сто/ лева.
Решението е окончателно.
Решението да се съобщи на страните чрез изпращане на преписи от него.
Административен съдия: