Определение по дело №312/2013 на Административен съд - Стара Загора

Номер на акта: 432
Дата: 16 юли 2013 г.
Съдия: Райна Димова Тодорова
Дело: 20137240700312
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 12 юли 2013 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

Р  А  З  П  О  Р  Е  Ж  Д  А  Н  Е

 

 

Съдията-докладчик Р. Тодорова, в закрито заседание на 16.07.2013 година, като разгледа адм. дело № 312/ 2013 година по описа на Административен съд – Стара Загора, за да се произнесе взе предвид следното:

           

Производството по делото е образувано по „искова молба”, подадена от Д.К.Н. ***.

 

При извършена проверка относно редовността на „исковата молба” съдът констатира, че от обстоятелствената част и петиттума на същата, по никакъв начин не може да се установи какъв е предмета на оспорване и какво е искането до съда. От една страна е посочено, че на основание чл.128, ал.1, т.8 се оспорва истинността на Заповед № 94-Д-125-9-1/ 23.08.2013г. /най-вероятно  се има предвид Заповед № 94-Д-125-9-1/ 23.08.2012г./ на Кмета на община Мъглиж, като направеното в тази връзка искане е постановяване на съдебно решение за обявяване нищожността на заповедта на основание чл.128, ал.1, т.1 от АПК. В този смисъл не е ясно дали се касае за предявен иск за установяване неистинността на административен акт или за оспорване по реда на чл. 145 и сл. Административно-процесуалния кодекс /АПК/ във връзка с чл. 124 от Закона за държавния служител /ЗДСл/ с искане за прогласяване нищожността на Заповед № 94-Д-125-9-1/ 23.08.2012г. за налагане на дисциплинарно наказание на държавен служител, издадена от Кмета на община Мъглиж. Правораздавателната власт на съда се лимитира от фактическите твърдения в жалбата /исковата молба/ и направените с нея искания, като жалбоподателят /ищецът/ е този, който посочва предмета на спора и съответно очертава рамките му. В случая липсата на конкретизация в посочения по-горе смисъл възпрепятства възможността да се определи какъв точно е въведеният като предмет на делото спор от гл.т. на основанието и петитума на подадената „искова молба”. Това от своя страна е пречка да се прецени допустимостта и процесуалния ред за разглеждане на съдебно предявената претенция; предмета на делото и съотв. предмета на доказване и обхвата на съдебния  контрол и произнасяне с оглед законово регламентираните правомощия на съда.

На следващо място не е ясно и дали като самостоятелен предмет на съдебно оспорване са въведени и посочените в „исковата молба” Покана вх. № 94Д-125-5/ 23.08.2013г. /най вероятно се има предвид Покана вх. № 94Д-125-5/ 23.08.2012г./; Заповед № РД – 09 – 559/ 24.08.2012г.; Протокол № П-8/ 24.08.2012г. и Предложение вх. № 95-123-3/ 27.08.2012г., за които актове също е посочено, че се оспорва тяхната истинност на основание чл.128, ал.1, т.8 от АПК, с искане за обявяване на нищожността им на основание чл.128, ал.1, т.1 от АПК.

 

С оглед индивидуализиране предмета на образуваното съдебно-административно производство /административният акт /актове/, чиято законосъобразност се оспорва или чиято неистинност се иска да бъде установена/, за преценка допустимостта на подадената „искова молба” и процесуалния ред, по който следва да бъде разгледана, съдът намира, че същата следва да бъде оставена без движение, като се даде срок за отстраняване на констатираните нередовности.

 

С оглед на гореизложеното съдът

 

 

                                       Р  А  З  П  О  Р  Е  Д  И:

        

         ОСТАВЯ БЕЗ ДВИЖЕНИЕ подадената „искова молба”.

 

            УКАЗВА на Д.К. в 7-дневен срок от получаване на препис от настоящото разпореждане, с писмена молба по делото да отстрани посочените в обстоятелствената част на разпореждането нередовности, като конкретизира и посочи точно и ясно: 

 

1.                             Дали оспорва по реда на чл. 145 и сл. от АПК във връзка с чл. 124 от ЗДСл с искане за прогласяване нищожността на Заповед № 94-Д-125-9-1/ 23.08.2012г. за налагане на дисциплинарно наказание на държавен служител, издадена от Кмета на община Мъглиж или предявената пред съда претенция представлява иск за установяване неистинността на посочената заповед;

2.                             Дали като самостоятелен предмет на съдебно оспорване са въведени посочените в „исковата молба” Покана вх. № 94Д-125-5/ 23.08.2012г.; Заповед № РД – 09 – 559/ 24.08.2012г.; Протокол № П-8/ 24.08.2012г. и Предложение вх. № 95-123-3/ 27.08.2012г. и съответно дали посочените актове се оспорват по реда на чл. 145 и сл. от АПК с искане за прогласяване на тяхната нищожност или предявената пред съда претенция представлява искове за установяване на тяхната неистинност;

3.                             В случай, че Покана вх. № 94Д-125-5/ 23.08.2012г.; Заповед № РД – 09 – 559/ 24.08.2012г.; Протокол № П-8/ 24.08.2012г. и Предложение вх. № 95-123-3/ 27.08.2012г. са самостоятелен предмет на съдебно оспорване, да се посочи от кой административен орган /длъжностно лице/ са издадени.

 

            При неотстраняване на нередовностите в указания срок исковата молба ще бъде оставена без разглеждане, а производството по делото прекратено.

                  

 

 

СЪДИЯ: