Решение по дело №2096/2018 на Районен съд - Перник

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 13 юни 2019 г. (в сила от 8 октомври 2019 г.)
Съдия: Христина Христова Ангелова
Дело: 20181720202096
Тип на делото: Административно наказателно дело
Дата на образуване: 27 ноември 2018 г.

Съдържание на акта

Р    Е    Ш    Е    Н    И    Е

 

                                                    

13.06.2019 год.

 

Номер 319 /13.06.   година  2019           Град Перник

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

            Пернишки Районен съд                          05 наказателен състав

           На   13   май                        Година две хиляди и  деветнадесета

          В публично заседание в следния състав :

                             

                                                        ПРЕДСЕДАТЕЛ: Христина Ангелова

                                                       ЧЛЕНОВЕ:

                                                       СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ :

 

                Секретар : Наташа Динева

                Прокурор :

               Като разгледа докладваното от Председателя   административен характер дело №02096/2018 година по описа на съда за 2018  година,  за да се произнесе взе предвид следното :

              Производството е по  реда на чл.59-63 от ЗАНН .

              Образувано е по жалба  на В.М.Ц. *** против наказателно постановление №11-01-306/23.10.2018 година,издадено от Директор на Дирекция Агенция за държавна финансова инспекция –гр.София,с което на основание чл.32 ал.1 т.1 вр. с чл.35 ал.1 от Закона за държавната финансова инспекция  вр. с чл.94 ал.3 т.1 вр. чл.7 ал.5 от Закона за публичните финанси за осъществен състав на административно нарушение по чл.94 ал.3 т.1 от Закона за публичните финанси вр. с чл.7 ал.5 вр.с параграф 2 от ДР на Закона за публичните финанси и е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 200 лв./двеста лева/.

              В.М.Ц. е обжалвала наказателното постановление в законоустановения срок.В жалбата ,депозирана срещу него е изтъкнала доводи,че същото е неправилно и незаконосъобразно и като такова следва да бъде изцяло отменено.В съдебно заседание,редовно призована не  се явява.Вместо нея се явява защитникът  й  адв.И.,която доразвива доводите й,изложени в жалбата.Защитникът на Ц.  твърди,че от страна  на актосъставителя и на административно наказващия орган неправилно е установена фактическата обстановка.Излага доводи за допуснати съществени нарушения на процесуалните правила при съставянето на акта за установяване на административно нарушение и при издаване на наказателното постановление ,досежно описание на нарушението и на обстоятелствата,при които то е извършено.Излага мотиви за неправилно ангажирана административно наказателна отговорност на жалбоподателя.Предлага,издаденото от Директор на Агенция за държавна финансова инспекция гр.София наказателно постановление да бъде изцяло отменено.

             Въззиваемата страна–Агенция за държавна финансова инспекция-гр.София,редовно призована не изпраща представител.В съпроводителното писмо към административно наказателната преписка от нейна страна е изразено становище,че издаденото от Директор на Агенция за държавна финансова инспекция гр.София  наказателно постановление е правилно и законосъобразно и като такова следва да бъде изцяло потвърдено.

          Пернишкият районен съд,като взе предвид събраните по делото писмени и гласни доказателства и доводите на страните по реда на чл. 14 и чл.18 от НПК намира за установено следното :

           Жалбата е подадена в законоустановения срок по чл.59 ал.2 от ЗАНН от надлежно процесуално легитимирано лице с правен интерес . Допустима е. Разгледана по същество се явява  е основателна.

          От фактическа страна:

Община Перник попада в обхвата на държавната финансова инспекция като организация по смисъла на чл. 4, т. 1 от Закона за държавната финансова инспекция.

Съгласно чл. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА) общината е основна административно — териториална единица, в която се осъществява местното самоуправление. Същата е юридическо лице и има право на собственост и самостоятелен бюджет (арг. чл. 14 от ЗМСМА).

Съгласно чл. 44, ал. 3, т. 15 от ЗМСМА, кметът на общината представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда.

С разпоредбата на чл. 11, ал, 3 от ЗПФ е регламентирано, че кметът на общината е първостепенен разпоредител с бюджет по бюджета на общината и като такъв отговаря за съставянето, отчитането и неговото изпълнение. Съобразно чл. 11, ал. 4 от ЗПФ, правомощията на първостепенен разпоредител с бюджет може да се делегират, като делегирането не освобождава съответния първостепенен разпоредител с бюджет от отговорността за изпълнението на делегираните правомощия.

Съгласно чл. 38, ал. 1 от ЗМСМА, орган на изпълнителната власт в общината е кметът на общината. Той ръководи цялата изпълнителна дейност, организира изпълнението на дългосрочните програми и бюджета на общината.

Кметът на община Перник съгласно чл.7, ал.5 от ЗПФ (Обн. ДВ, бр. 15/15.02.2013 г., в сила от 01.01.2014 г., изм. и доп. бр.91 от 14.11.2017 г.), организира и ръководи съставянето, внасянето в общинския съвет и изпълнението на бюджета на общината.

С чл.1, ал.1, т.З от ЗПФ е определено, че законът урежда бюджетната рамка, общото устройство и структурата на публичните финанси и включва фискалните правила.

От 02.11.2015 г. съгласно Решение № 517-МИ/02.11.2015 г. на Общинската избирателна комисия, кмет на Община Перник е В.М.Ц..

В чл. 94, ал. 3, т. 1 от ЗПФ е предвидено ограничението, максималния размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през годината по бюджета на общината, като наличните към края на годината задължения за разходи не могат да надвишават 15 на сто от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години; ограничението не се прилага за задължения за разходи, финансирани за сметка на помощи и дарения.

В § 1, т. 22 от ДР на ЗПФ (Доп. - ДВ, бр. 43 от 2016 г.) е регламентирано, че: „нови задължения за разходи” са паричните задължения за разходи, които възникват през текущата година, независимо от това дали са платени, с изключение на задълженията за разходи за персонал, пенсии и приравнени на тях плащания, лихви по дълга (включително по гарантирания от държавата и от общините дълг), за данъци и други публични държавни и общински вземания. Не са нови задължения за разходи провизиите за задължения съгласно счетоводното законодателство, приложимо за бюджетните организации, задълженията от предходни години, задълженията, които представляват дълг, както и поетите ангажименти за разходи.

Съгласно разпоредбата на § 20 от ПЗР на ЗПФ, в срок три години от влизането в сила на Закона за публичните финанси /считано от 01.01.2014 г./, общините следва да приведат показателите си за наличните в края на годината задължения за разходи в съответствие с ограниченията по чл. 94, ал. 3, т. 1 и т. 2 от ЗПФ.

Във връзка с горното изискване, с указание № ФО-1/09.01.2017 г. на министъра на финансите е определено до 1 януари 2017 г. общините да приведат показателите си за наличните в края на годината поети ангажименти и задължения за разходи в съответствие с ограниченията по чл. 94, ал. 3, т. 1 и т. 2 от ЗПФ.

В „Методически указания по прилагането на чл.130а, ал.1 от Закона за публичните финанси” №> АД-6/07.06.2016 г. на министъра на финансите, с които се поясняват критериите за определяне на общини с финансови затруднения за целите на прилагането на правилата за финансовото им оздравяване по Глава осма „а“ от ЗПФ, е посочено как се изчислява показателя за наличните към края на годината задължения за разходи и поети ангажименти за разходи по чл. 94, ал. 3, т. т. 1 и т. 2 от ЗПФ.

На основание чл.130в, ал.2 от ЗПФ, с писмо вх.№ 16/СЛУ-4921/15.06.2016 г„ Министърът на финансите е уведомил кмета на Община Перник, че са налице условията на чл.130а, ал.1 от ЗПФ за общини с финансови затруднения и следва да предприемат действия по чл.130д, ал.2 от ЗПФ.

Във връзка с горното, с Решение № 213/23.06.2016 г, на Общински съвет гр.Перник е открита процедура за финансово оздравяване. С Решение № 439/19.01.2017 г. на Общински съвет гр.Перник е приет план за финансово оздравяване на Община Перник, със срок на действие до 31.12.2019 г.

Съгласно чл.2, т, 2 от „Методически указания по прилагането на чл.130а, ал.1 от Закона за публичните финанси” № АД-6/07.06.2016 г. на министъра на финансите, средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години се определя като средно аритметично на отчетените по бюджета разходи по бюджета на общината за последните четири години (Раздел II и Раздел III, буква Б от ЕБК). Показателят „разходи” по бюджета на общината включва общата сума на разходите, отчетени за държавни, местни дейности и дофинансиране по бюджета на общината.

С Решение № 441 от 30.01.2017 г. на Общински съвет Перник е приет бюджета на общината за 2017 г. В т. 13 от решението на Общинския съвет е посочено, че се определя максимален размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2017 г. в размер на 8 172 157,00 лева. В решението не е определен максималният размер на новите задължения в процентно съотношение.

Сроковете за изготвянето и представянето на отчетите за касово изпълнение на бюджетите на общините към 31.12.2017 г. оборотните ведомости и друга отчетна информация са определени в указание ДДС № 7/22.12.2017 г. на Министерство на финансите. Съгласно т. 37 от последното, общините трябва да представят в МФ годишните си отчети, в периода от 16.02.2018 г. до 23.02.2018     г. включително. Съответните справки и разшифровки във вид на допълнителна информация към отчета, в т.ч. „Справка за поетите ангажименти по общинския бюджет и сметките за средствата от ЕС“ и „Справка за новите задължения за разходи по общинския бюджет и сметките за средствата от ЕС“ се зареждат като прикачени файлове към отчета на обособеното за целта място, като се избира вид на файла, съответстващ на наименованието на справката от общия пакет.

Годишният отчет за касово изпълнение на бюджета на Община Перник за 2017 г„ заедно с допълнително изискващата се информация е изпратен до Министерство на финансите (МФ) на 23.02.2018  г. За верността на данните, въведени в информационната система на МФ, кметът на общината е подписал декларация.

Представената пред МФ „Справка за новите задължения за разходи по общинския бюджет и сметките за средства от ЕС“, която е част от Годишния отчет за изпълнението на бюджета на Община Перник за 2017 г„ е подписана от кмета на Община Перник. С подписаната от кмета на общината декларация се потвърждават данните, предоставени в оборотните ведомости към 31.12.2017 г.

При извършената документална проверка на отчетите за касовото изпълнение на бюджета на Община Перник за последните четири години се установило, че са отчетени разходи по бюджета на общината, включващи общата сума на разходите, отчетени за държавни дейности, местни дейности и дофинансиране по бюджета на общината. Това са сумите, отчетени по разходни параграфи и подпараграфи от ЕБК: разходи за заплати, възнаграждения и осигурителни вноски на персонал (по §§01-00; §§05-00; §§08-00). разходи за текуща издръжка (по §§10-00; §§46-00), разходи за лихви (по §§21-00; §§22-00; §§25-00; §§26-00; §§27-00; §§28-00; §§29-00), социални разходи и стипендии (по §§40-00 и §§42-00), субсидии и трансфери (по §§43-00; §§45-00; §§49-00), капиталови разходи (по §§51-00; §§52-00; §§53-00; §§54-00) и капиталови трансфери (по §§55-00) по години, както следва:за 2014 г.- 47 640 328.00 лв.;за 2015 г.- 53 755 411,00 лв.; за 2016 г. - 52 406 870,00 лв.;за 2017 г.-57 848 347,00 лева.

Горното било документирано и със справка изх. № 18/СЛУ-2540-6 от 12.04.2018 г., подписана от кмета на Община Перник.

Общо отчетените разходи за периода от 01.01.2014 г. до 31.12.2017 г. включително, възлизали  на 231 650 956,00 лв., а средногодишният размер на разходите на Община Перник за последните 4 години (от 2014 г. до 2017 г. вкл.) е 52 912 739,00 лв., в резултат на което максималният размер от 15 % на задълженията за разходи, които могат да бъдат натрупани към 31.12.2017 г. спрямо средногодишният размер на разходите за последните четири години, в абсолютна сума е 7 936 910,85 лева.

Съгласно данните от оборотната ведомост на Община Перник към 31.12.2017 г., общият размер на натрупаните задължения (кредитни салда) за разходи към 31.12,2017 г. по отчетна група „Бюджет", на счетоводни сметки от раздел 4 „Сметки за разчети - задължения“ бил  в размер на 13 577 605,07 лв. в т.ч.: 4010 „Задължения към доставчици от страната“ - 11 697 447,71 лв.. 4030 „Задължения към доставчици от чужбина" - 0 лв., 4241 "Задължения към ученици - местни лица“ - 0 лв., 4281 „Задължения за помощи и други трансфери към домакинства - местни лица“ - 0 лв., 4282 „Задължения за помощи и други трансфери към домакинства - чуждестранни лица" - 0 лв., 4291 „Задължения за предоставяне на текущи субсидии и капиталови трансфери“ - 0 лв., 4523 „Други задължения към бюджетни организации от подсектор Централно управление" - 0 лв„ 4548 „Други разчети с общини - задължения (приходно-разходни позиции)“ - 0 лв., 4568 „Други разчети със социално осигурителни фондове - задължения (приходно-разходни позиции)“ - 0 лв„ 4845 „Начислени лихви върху задължения към Европейския съюз" - 0 лв„ 4847 „Начислени лихви върху задължения към други международни организации“ - 0 лв„ 4848 „Начислени лихви върху задължения към други държави“ - 0 лв., 4853 „Други задължения към други държави (приходно- разходни позиции)“ - 0 лв., 4861 „Задължения към международни организации (приходно- разходни позиции)“ - 0 лв., 4863 „Задължения към Европейския съюз (приходно-разходни позиции)“ - 0 лв., 4877 „Начислени лихви върху други задължения към местни лица“ - 669 600,37 лв., 4878 „Начислени лихви върху други задължения към чуждестранни лица“ - 0 лв., 4897 „Задължения към други кредитори - местни лица (приходно-разходни позиции)" - 1 044 609,96 лв., 4898 „Задължения към други кредитори - чуждестранни лица (приходно-разходни позиции)“ - 0 лв., 4971 „Коректив за задължения към доставчици ~ местни лица“ - 165 947,03 лв„ 4972 „Коректив за задължения към доставчици - чуждестранни лица“ - 0 лв., 4975 „Коректив за задължения за предоставяне на помощи и други трансфери към домакинства“ - 0 лв., 4976 „Коректив за задължения за субсидии, капиталови трансфери и здравно-осигурителни дейности“ - 0 лв„ 4978 „Коректив за други задължения към местни лица" - 0 лв. и 4979 „Коректив за други задължения към чуждестранни лица“ - 0 лева.

Съотношението в проценти на наличните към 31.12.2017 г. задължения за разходи към средногодишния размер на разходите за последните 4 години било установено,че е 25,66 % /13 577 605,07 лв. ; 52 912 739,00 лв. х 100/.

С писмо изх.№ 18/СЛУ - 2540 - 10/3 3.04.2018 г. до кмета на община Перник от органите на АДФИ, на основание чл.13, т.б от ЗДФИ, е изискано писмено обяснение относно причините, поради което не е спазено ограничението по чл.94, ал.З, т. 1 от ЗПФ.

С писмо изх.№ 18/СЛУ 2540 - 12/17.04.2038 г„ адресирано до органите на АДФИ кметът на Община Перник В.Ц., е дала писмено становище относно причината поетите задължения за разходи на Община Перник да надвишават ограничението по чл.94, ал.З, т.1 от ЗПФ. В същото се подчертава, че съгласно приетия с Решение №439/10.01.2017 г. на Общинския съвет на Община Перник оздравителен план на общината, е определен краен срок за оздравяване до 31.12.2019 г„ като поетите през бюджетната 2017 г, ангажименти са свързани с дейности от задължителен и неотложен характер за нормалното функциониране на общината, като посочва, че става дума за сключени договори за 10 вида дейности, които са с дългогодишен срок /от 2 г. до 5 г./

Съгласно приложена към Отчета за касовото изпълнение на бюджета за 2017 г. справка за новите задължения за разходи през 2017 г. по общинския бюджет и сметките на средствата от ЕС на Община Перник, към 31.12.2017 г. по общинския бюджет са натрупани нови задължения за разходи в размер на 8 335 745,00 лв., което не съответства на сумата в размер на 13 577 605,07 лв. (посочена в справка изх. № 18/СЛУ-2540-5 от 12.04.2018 г. и оборотна ведомост на общината за 2017 г.). За констатираното несъответствие от органите на АДФИ е изискано писмено становище от шета на Община Перник, в отговор на което с писмо изх.№18/СЛУ-2540-13/20.04,2018 г. г-жа Ц. сочи, че „не може да има равнение, тъй като не всички изброени сметки си кореспондират със счетоводна сметка 9860 „ Възникнали нови задължения за разходи ”   в края на годината сметка 9860 се приключва със сметка 9989 /кореспондираща сметка за задбалансови пасти/, докато разчетните сметки, посочени е справката не се приключват. ”

Средногодишният размер на разходите на Община Перник за последните 4 години (от 2014 г, до 2017 г. вкл.) е 52 912 739,00 лв., в резултат на което максималният размер от 15 % на задълженията за разходи, които могат да бъдат натрупани към 31.12.2017 г., спрямо средногодишният размер на разходите за последните четири години, в абсолютна сума е 7 936 910,85 лева/52 912 739,00 х 15 : 100/.

Натрупаните задължения за разходи на Община Перник към 31.12.2017 г. били в размер на 13 577 605,07 лв., които са с 5 640 694,22 лв. в повече от максимално допустимите по чл. 94, ал. 3, т. 1 от ЗПФ задължения за разходи от 7 936 910,85 лв., или процента на превишението е 10,66 % /5 640 694,22: 52 912 739,00 х 100/, спрямо нормативно установените 15 на сто.

Въз основа на горните констатации от „старши финансов  инспектор“ при АДФИ София В.И.Р. в присъствието на св. по акта Венелина Георгиева Котларова бил съставен акт за установяване на административно нарушение №11-01-306/24.04.2018 година на Варя М.Ц. *** обстоятелствената част на акта за установяване на административно нарушение било описано текстово и цифрово такова по чл.94 ал.3 т.1 от Закона за публичните финанси вр. с чл.7 ал.5 вр. с параграф 2 от ДР на цитирания нормативен акт.Актът е съставен в присъствието на нарушителя.Подписан е от актосъставителя ,от свидетеля по акта и от нарушителя в деня на съставянето му,когато е предявен и връчен.При предявяването на акта за установяване на административно нарушение В.М.Ц. е отразила в писмен вид,че ще упражни правото си да депозира възражения пред административно наказващия орган в срока по чл.44 ал.1 от ЗАНН.Това право същата е упражнила, като е депозирала възражение рег.№11-01-306/26.04.2018 година.В същото е оспорила по същество констатациите,изложени в обстоятелствената част на акта за установяване на административно нарушение.

Въз основа на съставения акт Директор на Агенция за държавна финансова инспекция-гр.София е издал наказателно постановление №11-01-306/23.10.2018 година,с което на основание чл. чл.32 ал.1 т.1 вр. с чл.35 ал.1 от Закона за държавната финансова инспекция  вр. с чл.94 ал.3 т.1 вр. чл.7 ал.5 от Закона за публичните финанси за осъществен състав на административно нарушение по чл.94 ал.3 т.1 от Закона за публичните финанси вр. с чл.7 ал.5 вр.с параграф 2 от ДР на Закона за публичните финанси и е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 200 лв./двеста лева/.

По доказателствата:

           Горната фактическа обстановка се установява от  приложените по административно наказателната преписка и събраните в хода на съдебното следствие гласни и писмени доказателства,като следва:приложените по административно наказателната преписка:Заверено копие на заповед № ФК-10-294/28.03.2018 г. на директора на Агенцията за държавна финансова инспекция;  Заверено копие изх. № 18/СЛУ 2540-2/04.04.2018 г. на справка за отговорнитедлъжностни лица в Община Перник;Заверено копие на Решение № 441 от 30.01.2017 г. на Общински съвет Перник;.      Заверено Копие на Писмо№ 16/СЛУ-4921/15.06.2016 г. на Министъра на финансите;Заверено копие на Решение №213/23.06.2016 г. на Общински съвет гр.Перник;Заверено копие на Решение №439/19.01.2017 г. на Общински съвет гр.Перник;Заверено копие на отчета за касовото изпълнение към 31.12.2017 г. на Община Перник и два броя декларации Заверено копие на Справка за новите задължения за разходи по общинския бюджет и сметки за средствата от ЕС към 31.12.2017 г.;Заверено копие на Оборотна ведомост за 2017 г. на Община Перник;   Заверено копие на контролата от 23.02.2018 г. за изпращане на Годишния отчет за касово изпълнение на бюджета на Община Перник за 2017 г. в МФ;   Заверено копие на справка изх. № 18/СЛУ 2540-5/12.04.2018 г. относно отчетените от Община Перник към 31.12.2017 г. нови задължения за разходи, във връзка с изискванията на 1л.94. ал.З, тЛ от Закона за публичните финанси; Заверено копие на справка изх. № 18/СЛУ 2540-4/12.04.2018 г. относно натрупани нови задължения за разходи от Община Перник през 2017 г. съгласно чл.94, ал.З, т. 1 от ЗПФ; Заверено копие на справка изх. № 18/СЛУ 2540-8/12.04.2018 г. относно установяване на размера на наличните задължения за разходи по бюджета на Община Перник към 31.12,2017 г. съгласно чл.94, ал.З, т. 1 от ЗПФ;         Заверено копие на справка изх. № 18/СЛУ 2540-6/12.04.2018 г. относно установяване на средногодишния размер на отчетените разходи по бюджета на Община Перник съгласно чл.94. ал.З, т.1 и т.2 от ЗПФ през 2014 г., 2015 г., 2016 г. и 2017 г.        Заверено копие на писмо вх. № 18/СЛУ 2540-10/13.04.2018 г Заверено копие на писмо изх. № 18/СЛУ 2540-12/17.04.2018 г. на кмета на Община Перник. Заверено копие на писмо вх. № 18/СЛУ 2540-11/17.04.2018 г    Заверено копие на писмо изх. № 18/СЛУ 2540-13/20.04.2018 г. на кмета на Община Перник. Възражения с вх. № 11-01-306/26.04.2018 г.,акт за установяване на административно нарушение №11-01-306/24.04.2018 година ,издаден от „старши финансов инспектор „при АДФИ гр.София,наказателно постановление № 11-01-306/23.10.2018 година,издадено от Директор на Агенция за държавна  финансова инспекция ,представените в хода на съдебното следствие като доказателства по делото от защитника на жалбоподателя такива :план за финансово оздравяване на Община Перник за периода от 2016 година до 2019 година ,както и коригиран план за финансово оздравяване на Община Перник за периода от 2017 година -2019 година писмени документи.В хода на съдебното следствие е разпитан в качеството на свидетел В.И.Р. ,който в качеството на „старши финансов инспектор“ при АДФИ София е съставил акта за установяване на административно нарушение, въз основа на който е издадено обжалваното наказателно постановление.Същия поддържа изцяло и в пълен обем изложените от него в обстоятелствената част на акта за установяване на административно нарушение такива.Показанията му са пълни,ясни и безпротиворечиви относно установеното от него и крайните му правни изводи,обективирани в съставения акт за установяване на административно нарушение.Съдът кредитира тези показания.По уважено искане на защитника на жалбоподателя е допусната до разпит в качеството на свидетел и проведен такъв на Е.М.М..Същата е взела участие в описаната в акта за установяване на административно нарушение и в наказателното постановление проверка в качеството на Началник отдел „Финанси“ при Община Перник .Застъпва становище,че от страна на Община Перник за всички проверки в процеса на изпълнение на плана за финансово оздравяване са представени коректни справки ,но същевременно твърди,че не е коректно подаването на информация ,в която се съдържат стойности на договори ,които са със срок на изпълнение повече от една година да бъдат съотносими към показател ,който касае проверка на определена година.Показанията на тази свидетелка също допринасят за разкриване на обективната истина,в който смисъл съдът кредитира същите.

            От фактическа страна:

           При извършената служебна проверка на съставения акт за установяване на административно нарушение и на издаденото въз основа на него наказателно постановление съдът  констатира допуснато съществено нарушение на процесуалните правила,накърняващо процесуалните права на нарушителя и обосноваващо решение за отмяна на издаденото от Директор на Държавна финансова инспекция-гр.София наказателно постановление.

           Мотивиран за това съдът е от следното:

           При правилно установена фактическа обстановка и правни изводи,обективирани в издаденото от Директор Агенция за държавна финансова инспекция София наказателно постановление от страна на административно наказващия орган неправилно е приложена административно наказателната разпоредба.

                    Административно наказателното производство е образувано и водено срещу В.М.Ц. *** .Видно от диспозитива на издаденото от директор на Агенция  за Държавна финансова инспекция наказателно постановление административно наказателната отговорност и административното наказание „глоба“ в размер на 200 лв. е наложена на физическото лице В.М.Ц. .Ц.  като физическо лице не може да носи административно наказателна отговорност на цитираните в наказателното постановление основания.Констатираното води до извод за противоречие между обстоятелствената и заключителната част на акта за установяване на административно нарушение и на  наказателното постановление ,тъй като в обстоятелствената част на наказателното постановление  е описано поведение на В.М.Ц. *** заключителната част  е ангажирана административно наказателната отговорност на В.М.Ц. като физическо лице.При така описаното се поставя на обсъждане въпросът за приетото за установено от страна на  административно наказващия орган относно авторството на описаното административно нарушение.

            Горното нарушение обосновава извод за отмяна на наказателното постановление без да се пристъпва към разглеждане на спора по същество и към обсъждане на доводите на страните.

        

            Предвид  изложеното и  в същия смисъл  на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН съдът :

Р    Е    Ш    И:

 

           ОТМЕНЯ наказателно постановление №11-01-306/23.10.2018 година,издадено от Директор на Дирекция Агенция за държавна финансова инспекция –гр.София срещу В.М.Ц.  ЕГН:********** съдебен адрес:г*** адв.К.И. *** ,с което на основание чл.32 ал.1 т.1 вр. с чл.35 ал.1 от Закона за държавната финансова инспекция  вр. с чл.94 ал.3 т.1 вр. чл.7 ал.5 от Закона за публичните финанси за осъществен състав на административно нарушение по чл.94 ал.3 т.1 от Закона за публичните финанси вр. с чл.7 ал.5 вр.с параграф 2 от ДР на Закона за публичните финанси и е наложено административно наказание „глоба“ в размер на 200 лв./двеста лева/

 

           РЕШЕНИЕТО подлежи на касационно обжалване на основанията,визирани в НПК и по реда на глава 12-та от Административния процесуален кодекс пред  Административен съд –гр.Перник в 14-дневен срок от съобщаването му на страните .

 

 

                                                                СЪДИЯ :

 

 

                              

   ВЯРНО С ОРИГИНАЛА

ВС