О П Р
Е Д Е
Л Е Н
И Е
гр.Кюстендил, 20.20.2020год.
В ИМЕТО НА
НАРОДА
Административен съд - Кюстендил, в закрито заседание
на двадесети февруари през две хиляди и двадесета година в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ГАЛИНА
СТОЙЧЕВА
като разгледа докладваното от съдията адм. дело № 111 по
описа за 2020год., за да се произнесе, взе предвид:
Производството по делото е
образувано по жалба на кмета на Община Б., с която на осн. чл.45, ал.5, пр.
второ от ЗМСМА оспорва решение № 32 по
Протокол № 4 от 30.01.2020год. на Общински съвет – Б. Релевирани са основанията по чл.146, т.2, т.3
и т.4 от АПК. Твърденията са за липса на мотиви към оспореното решение и за неясно формирана воля
на органа относно числеността и структурата на общинската администрация.
Оспорва са правомощието на общинския съвет да изменя числеността и структурата
на общинската администрация, предложена от кмета на общината. Прави се искане
за отмяна на оспореното решение.
Ответникът – Общински съвет – Б.,
е изпратил копие от административната преписка във връзка с приетото решение,
но не е изразил становище по жалбата.
Административният
съд, след като извърши преценка на доказателствата към административната
преписка, установи следното от фактическа страна:
Оспореното
решение на ОбС е прието във връзка с докладна записка на кмета на община Б. с №
3858/21.11.2019г., с която предлага на общинския съвет да приеме решение по
чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА за одобряване на общата численост и структурата на
общинската администрация в общината. Видно от докладната записка, предложението
на кмета е за численост и структура на администрацията от общо 32 длъжности, както следва: кмет - 1, кмет на кметство - 2,
зам. кмет - 2, секретар на общината - 1, кметски наместници - 7; обща администрация – 8 длъжности, всички
в Дирекция „Финансово-счетоводни дейности, информационно и административно
обслужване“, а именно: директор – 1, счетоводители – 4 /вкл. касиер/, човешки
ресурси – 1, МКБППМН, канцелария - 1, ЦУИОГ – 1; специализирана
администрация - 11 длъжности, всички в
Дирекция „Устройство на територията, общинска собственост и опазване на
околната среда, икономически и стопански политики“, а именно: директор – 1,
главен инженер – 1, инвеститорски контрол и незаконно строителство – 1,
общинска собственост, туризъм -1, опазване на околната среда – 1, МДТ -1, ГРАО
и архив – 1, ЗН и СИ -1, икономически и стопански политики - 1, транспорт и
механизация – 1, опазване на обществения ред -1.
Докладната записка на кмета на
община Б. е включена като т.3 от дневния ред на заседанието на общинския съвет
от 30.01.2020г., за което е съставен Протокол № 4 /30.01.2020г. След проведено обсъждане и постъпило
предложение от председателя на ПК по бюджет, с 7 гласа „за“, 0 гласа „против“ и 4 гласа
„въздържал се“, общинският съвет е приел
оспореното решение № 32 / 30.01.2020г.,
с което изменя и допълва общата численост и структура на общинската
администрация както следва: 1. В т.1, подточка 3 - „зам. кмет - 2“ става „зам. кмет -1“; 2. В
т.6 „Обща администрация – 8“ става „
Обща администрация - 9“, като се създава подточка 6. Звено по чл.29а от ЗМСМА - 1; 3. Запазва общата
численост от 32 щатни бройки за общинската администрация.
С писмо изх. №
02-368/06.02.2020г., председателят на общинския съвет изпраща на кмета на
общината Протокол № 4 от заседанието на ОбС – Б. от 30.01.2020г.
Жалбата на кмета е подадена на 14.02.2020г., т.е. в срока по чл. 149, ал.1 АПК вр. с чл.45, ал.5 от ЗМСМА.
Съдът, като прецени фактическите
обстоятелства по административния спор и
характера на оспореното решение, счита жалбата за процесуално недопустима,
поради което я оставя без разглеждане и прекратява производството по делото.
Съображенията са следните:
Предмет на оспорване е решение № 32 по Протокол № 4 от 30.01.2020год. на Общински съвет – Б., с което се изменя и допълва общата численост и структура на общинската администрация на община Б. Решението е взето въз основа на предложение по докладна записка на кмета на общината, но в хода на обсъждането предложената численост и структура е била изменена по предложение, внесено от общинския съветник - председател на ПК по бюджет.
С оспореното решение, общинският съвет е упражнил правомощието си по чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА. Независимо от горното, по своя характер решението с така посоченото съдържание не представлява общ административен акт според определението на чл. 65 от АПК, нито нормативен по дефиницията на чл. 75 АПК. Същото не може да се квалифицира и като индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21, ал.1 от АПК, защото не обективира властническо волеизявление на административен орган. Актът за определяне на числеността и структурата на общинската администрация по чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА е акт с вътрешно-ведомствен и организационен характер по смисъла на чл.2, ал.2, т.3 от АПК, с оглед на което не подлежи на съдебен контрол за законосъобразност. В този смисъл е и установената съдебна практика / вж. решение № 806 от 17.01.2020г. на ВАС по адм. д. № 14287/2018г., ІІІ о.; решение № 1411 от 03.02.2014г. на ВАС по адм. д. № 13566/2012г., ІІІ о.; определение № 4087 от 07.04.2016г. на ВАС по адм. д. № 4057/2016г., І о./.
Предвид изложеното, оспорването от кмета на община Б. на решение № 32 по Протокол № 4 от 30.01.2020год. на Общински съвет – Б. е недопустимо и предявената жалба следва да се остави без разглеждане, а образуваното съдебно производство – да се прекрати.
Водим от горното и на осн. чл.159, т.1 от АПК, съдът
О П
Р Е Д
Е Л И:
ОСТАВЯ
БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на кмета на Община Б. против Решение № 32 по Протокол № 4 от
30.01.2020год. на Общински съвет – Б.
ПРЕКРАТЯВА
производството по делото.
Определението
подлежи на обжалване пред ВАС в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.
Определението
да се съобщи на страните чрез изпращане на преписи от същото.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: