ПРОТОКОЛ
№ 153
гр. Варна , 23.04.2021 г.
ОКРЪЖЕН СЪД – ВАРНА в публично заседание на двадесет и втори април,
през две хиляди двадесет и първа година в следния състав:
Председател:Диана Д. Митева
при участието на секретаря Албена И. Янакиева
Сложи за разглеждане докладваното от Диана Д. Митева Търговско дело №
20203100901009 по описа за 2020 година.
На именното повикване в 10:41 часа се явиха:
Ищецът „ЕСТРЕЯ“ ООД , с управител А.Я.К., редовно призован за
съдебно заседание, представлява се от адвокат Н.Ц., редовно упълномощен и
приет от съда от днес.
Ответникът „СВЕТИ СВЕТИ КОНСТАНТИН И ЕЛЕНА
ХОЛДИНГ“ АД, с изпълнителни директори Е.К.К. и И.К.Ш., редовно
призован за съдебно заседание, представлява се от адвокат С.Н., редовно
преупълномощена от адвокат К.Ж. и приета от съда от днес.
Адв. Ц.: Да се даде ход на делото.
Адв. Н.: Да се даде ход на делото.
Съдът намира, че следва да даде ход на делото, с оглед явяването на
представител на ответника, въпреки пропуск на съда да се произнесе по
уточняваща молба вх. № 4396 от 09.03.2021 г., в която е посочено
препятствие за явяването на представляващия ответника, поради което
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО
и на основание чл. 143, ал. 1 ГПК докладва предварителните въпроси
съобразно разпоредителното заседание съобщено на страните, ведно с
1
проекта за устен доклад.
Адв. Ц.: Поддържам иска.
Правя следните уточнения: сега, когато четох допълнителната искова
молба и доклада на съда, разбирам, че сме оставили впечатление, че
признаваме размера на разходите на ответника за поддържане на
инфраструктурата. Всъщност би следвало да се разбира нашето изявление в
смисъл, че дори ако приемем, че ответникът харчи 260 000 годишно, то от
там нататък следва да се отчита нашето становище.
По същия начин, числовият израз, който сме дали на евентуалния ни
иск, да бъде разбирано, че трябва да доплащаме 4 - 6 000 лв. годишно,
правилното е, не в някаква абсолютна стойност, като сума пари, а като
съотношение на броя легла, който хотелът притежава спрямо общия брой
легла, които са на комплекса, като в общия брой легла се включват и всички
жилища, защото те са също легла и защото смисълът на таксата
„инфраструктура“, да се поддържа онова, което се ползва общо, от всички. А
онези, които имат собственост там, те повече ползват от онези, които са само
туристи и идват за 10 дена. Заради това и числата, които сме посочили, и
процентното съотношение – 1.67, 2.5 и т.н., също следва да се разбира
условно, то е ако приемем, че в момента има 15 000 легла на курорта, то
тогава ние би следвало да поемем 1.67 % от тежестта, но ако е някакво друго
числото на леглата, съответно процентът ще бъде друг, като съотношение
между 250 легла и общия брой.
Адв. Н.: Оспорвам исковата молба и допълнителната искова молба.
Поддържаме отговора и допълнителния отговор, като по повод молбата от
09.03.2021 г., поддържаме искането за издаване на съдебно удостоверение и
изпращане от съда на РЗОК-Варна и МБАЛ „Св. Марина“ нашите искания,
които сме депозирали, с формулирани въпроси и искания, както ни беше
указано от съда.
Адв. Ц.: Тъй като не сме изразявали становище по това, че се ползва
част, да, ползва се сградата под наем, с договор за наем, който не съм в
състояние да го представя, но в следващо съдебно заседание ще представя,
или в определен от съда срок.
2
Пояснявам, лечебното заведение е наемател и това не променя
обстоятелствената част на иска, защото сме представили отчет за приходи и
разходи, в които влизат приходите от тази дейност. Така, че този въпрос ще
бъде без значение в крайна сметка.
Адв. Н.: Поддържаме искането за изискване.
Съдът, като съобрази становищата на страните, на основание чл. 146
ГПК
О П Р Е Д Е Л И:
ОБЯВЯВА ЗА ОКОНЧАТЕЛЕН ПРОЕКТА ЗА УСТЕН ДОКЛАД,
приложен към Определение № 189 от 19.02.2021 година, с
допълнителните твърдения и уточнения в тезата на ищеца, направени в
днешно съдебно заседание, както и в безспорно очертания факт, за
извършване на дейността от медицинското заведение, в сградата на
ищеца.
Съдът намира, че следва да бъдат приети по настоящото търговско
дело допуснатите с разпоредителното заседание писмени доказателства, като
допустими и относими към предмета на спора, както с оглед изпълените
указания, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ПРИЕМА и ПРИЛАГА допуснатите с Определение № 189 от
19.02.2021 година писмени доказателства, заверени по реда на ЗАдв.
ДА СЕ ИЗИСКАТ от третите, неучастващи в процеса лица: УМБАЛ
„Света Марина“ ЕАД и РЗОК-Варна, писмени документи, описани в молбите
на ответника, приложени към уточняваща молба вх. № 4396 от 09.03.2021 г.,
на основание чл. 192 ГПК.
ДА СЕ ИЗДАДЕ на ответната страна „Свети Свети Константин и Елена
Холдинг“ АД, чрез представляващите го: адвокат К.Ж., адвокат С.Н., съдебно
удостоверение, което да послужи пред Агенция по заетостта – Варна, за
издаване на друго такова, от което да е видно дали „Естрея“ ООД, ЕИК
********* е кандидатствал и е усвоил средства по Постановление № 55 от
3
30.03.2020 г. за определяне на условията и реда за изплащане на компенсации
на работодатели, с цел запазване на заетостта на работниците и служителите
при извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от
13.03.2020 г., след внасяне на дължимата държавна такса в размер на 5 лв.
По отношение на допусната с определение № 189/19.02.2021 г. съдебно
икономическа експертиза, съдът докладва затрудненията по определяне на
вещо лице, изискано от съответните научни колективи, по което към
настоящия момент няма отговор от последно запитания УНСС.
Адв. Ц.: Предлагам на съда да изиска и експерти от неправителствени
организации, наблюдаващи туристическия сектор. Моля да бъда уведомяван
по имейл, посочен в пълномощното ми – ********@*****.***.
За изготвяне на съдебно икономическа експертиза и събиране на
доказателства, СЪДЪТ намира, че делото следва да бъде отложено за друга
дата и час, поради което
О П Р Е Д Е Л И:
ОТЛАГА и НАСРОЧВА производството по делото за ново
разглеждане на 15.07.2021 год. от 10:30 часа, за която дата и час страните се
считат за редовно уведомени от съдебно заседание.
Протоколът се изготви в съдебно заседание, което приключи в 10:55
часа.
Съдия при Окръжен съд – Варна: _______________________
Секретар: _______________________
4