РЕШЕНИЕ
№ 3680
Варна, 01.04.2025 г.
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административният съд - Варна - X състав, в съдебно заседание на пети март две хиляди двадесет и пета година в състав:
| Съдия: | МАРИЯНА ШИРВАНЯН |
При секретар СВЕТЛА ВЕЛИКОВА като разгледа докладваното от съдия МАРИЯНА ШИРВАНЯН административно дело № 1177 / 2022 г., за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс /АПК/.
Образувано е по подадена жалба от „Трейд Експрес - Л“ООД, чрез адвокат М. К., ВАК против Разпореждане за създаване на запаси за извънредни ситуации № Р-12-220/28.04.2022г. на зам. председателя на Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ гр. София.
В жалбата са изложени следните доводи: 1.липсват мотиви за размера на установеното задължение, като формалното посочване на Методиката за определяне на нивата на запаси за извънредни ситуации от нефт и нефтопродукти, не представлява изпълнение на задължението на административния орган за мотивиране на административния акт, поради което е осъществено съществено процесуално нарушение, влечащо на извод за наличие на съществен порок на административния акт; 2.намира, че не е задължено лице по смисъла на ПР на ЗЗНН, като цитира и анализира дефинираните в закона понятия за „задължено лице“ и „съхранител“; 3.прави извод, че издаденото разпореждане е нецелесъобразно, поради абсолютната невъзможност за изпълнението му от дружеството, т.к. цената, която следва да заплати дружеството за създаването на запасите за извънредни ситуации е значителна.
В открито съдебно заседание, жалбоподателят, чрез процесуален представител поддържа жалбата.
Ответникът в открито съдебно заседание, чрез процесуални представители и в писмени бележки, оспорва жалбата и намира, че при издаването на разпореждането са били спазени процесуалните и материално правните норми.
Съдът, като съобрази твърденията в жалбата, доказателствата събрани в хода на административното производство и при съдебното обжалване, самостоятелно и в тяхната съвкупност, съдържанието на административните актове, относимата нормативна уредба и чл.168 от АПК, намира следното от фактическа и правна страна:
Жалбата е подадена от лице с активна процесуална легитимация, в предвидените форма и срок и е допустима, а разгледана по същество е неоснователна.
Предмет на проверка в настоящото производство е Разпореждане за създаване на запаси за извънредни ситуации № Р-12-220/28.04.2022г. на зам. председателя на ДА „ДРВЗ“ гр. София.
При издаване на разпореждането административният орган е посочил следните основания: чл.7, ал.1, т.8, чл.8, ал.2, т.3 и ал.5, чл.12 и чл.23 от Закона за запасите от нефт и нефтопродукти (ЗЗНН) и заповед № РД – 10- 150/29.05.2017г., определящи компетентността му за издаване на оспорения акт. При съобразяване на посочените нормативни основания и заповед № РД – 10- 150/29.05.2017г. се налага извод, че оспореният акт е издаден от компетентен орган в предвидените форма и срок и е годен за съдебна проверка.
За да издаде разпореждането административният орган е взел предвид „информацията, представена по реда на чл.4, ал.2, ал.3, ал.5, т.2, б. а – 4 634 842.029 тона, б. б, подбуква „бб“ – 0.072, б. в – 3 694 665.600 тона, изчисленото по чл.7, ал.1, т.7 от ЗЗНН, в равностойност на нефт, участие на всички български и/или чуждестранни физически и юридически лица, както и техните клонове – 4 543 395.855 тона, в среднодневния нетен внос и вътреобщностни пристигания на енергийните продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) 1099/2008 и тежки горива за 2021г., вр. чл. 12, ал.4 и чл.14 от ЗЗНН, Докладна записка № 2532/ 21.04.2022г., изчислени по „Методика за определяне на нивата на запаси за извънредни ситуации от нефт и нефтопродукти по чл.2, ал.1 от Закона за запасите от нефт и нефтопродукти въз основа на нетния внос и вътреобщностни пристигания на територията на страната на енергийните продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) 1099/2008 и на тежките горива, в равностойност на нефт“, утвърдена със Заповед № РД – 10 – 214/04.08.2020г. и „Общо разпореждане за създаване на нивата на запасите за извънредни ситуации за задължените лица и Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ за периода 01.07.2022г. – 30.06.2023г., определени въз основа на среднодневния нетен внос и вътреобщностни пристигания на нефт и нефтопродукти, съгласно чл.12 от ЗЗНН“, утвърдено от председателя на Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“.“
На цитираните мотиви административният орган е разпоредил следното: 1.определил е на „Трейд Експрес - Л“ООД нива на запаси за извънредни ситуации за периода 01.07.2022г. – 30.06.2023г. по видове съгласно чл.2, ал.1 от ЗЗНН: вид на нефтопродукта „Котелни горива“ и определени нива на запаси за извънредни ситуации 16.059т.; 2. задължил е „Трейд Експрес - Л“ООД да приведе нивото си на запаси за извънредни ситуации в съответствие с определеното в предходната точка, като създаде до 1 юли 2022г. количествата при спазване на условията по чл.30, ал.1 от ЗЗНН; 3. задължил е „Трейд Експрес - Л“ООД да съхранява запасите за извънредни ситуации по т.1 в срок до 30.06.2023г.; 4. задължил е „Трейд Експрес - Л“ООД да създаде, съхранява и обновява със свои средства и за своя сметка запасите за извънредни ситуации по т.1.
В констативен протокол № ГМ -28/01.04.2022г. комисия от служители при ТД ДР гр. Варна, на основание писмо на председателя на ДА ДРВВЗ изх.№ 1364-2/07.03.2022г. с вх.№ 813/07.03.2022г. на ТД на ДР гр. Варна и Заповед № ГМ – 28/31.03.2022г. на директора на ТД „Държавен резерв“ гр. Варна, е дала следното заключение: за периода от 01.01.2021г. до 31.12.2021г. „Трейд Експрес - Л“ООД е осъществила ВОП на 91.999т. смазочни масла, в т.ч. базови масла, което съответства на декларацията по чл.4, ал.2 от ЗЗНН подадена от дружеството.
В Докладна записка № 2532/ 21.04.2022г. от главен директор на ГД „ДРВВЗЗ“ е посочено, че в установения от закона срок ДА ДРВВЗ е изпълнила разпоредбата на чл.12, ал.1 от ЗЗНН, т.к. като са изчислени и определени нивата на запаси за извънредни ситуации (ЗИС) от нефт и нефтопродукти, които страната трябва да поддържа за периода 01.07.2022г. – 30.06.2023г., като за целта са разгледани и подложени на анализ: 1.информацията за 2021г. получена по реда на чл. 4 от ЗЗНН; 2. а) стойностите за намаляване на сумата на нетния внос на суров нефт, газов кондензат и суровини за нефтените рафинерии: 4 на сто, средното производство на нафта и действителното нетно потребление на нафта и изчисленият спрямо тях нетен внос и вътрешнообщностни на енергийните продукти по Приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) 1099/2008 и на тежките горива, в равностойност на нефт, като от предоставените данни е направен извод за най – благоприятен вариант за страната за намаляване на сумата на нетния внос на суров нефт, газов кондензат и суровини за нефтените рафинерии е средното производство на нафта (0.072), при която стойност се изчислява най-нисък нетен внос и ВОП, респ. нива на запаси за извънредни ситуации, предвид което е избраната тази стойност и б) изчисленият нетен внос и вътреобщностни пристигания (ВОП) за енергийни продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) 1099/2008 и на тежките горива, в равностойност на нефт – 4 634 842.029 тона, респ. среднодневен нетен внос и ВОП – 12 698.197 тона: изчисленото потребление по видове нефтопродукти в равностойност на нефт, като сума от агрегирания показател „брутни вътрешни доставки“, определени в глава 3.2.2.11 от Приложение В към Регламент (ЕО) 1099/2008 – 3 078 888. 000 в равностойност на нефт (*1,2) = 3 694 665.600 тона, респ. среднодневно потребление – 10 122.372 тона.; 3. Въз основа на информацията по реда на чл.4, ал.5, т. 2 от ЗЗНН, т.е. от данните подадени от Националния статистически институт, за установяването на по-голямата от двете величини, на които съответстват общите количества запаси, изчислени на база 90 дни среднонетен внос и ВОП или общите количества запаси, изчислени на база 61 дни среднодневно потребление на територията на страната е извършен сравнителен анализ на изчислените общи количества ЗИС от нефт и нефтопродукти, които трябва да се поддържат от задължените лица и от ДА ДРВВЗ, като общите количества ЗИС, изчислени въз основа на 90 дни среднодневен нетен внос и ВОП (тона) е 1 142 837.730 и общите количества ЗИС, изчислени въз основа на 61 дни среднодневен нетен внос и ВОП (тона) е 617 464.692.
От направеният сравнителен анализ е констатирано, че по-голямата от двете величини е тази, изчислена по метода на нетния внос и ВОП. На основание чл.12, ал.2 от ЗЗНН и във връзка с §19а от ПЗР към Закона за изменение и допълнение на Закона за държавните резерви и военновременните запаси са предложили на председателя на ДА ДРВВЗ за утвърждаване Общо разпореждане за създаване на нивата на запасите за извънредни ситуации за задължените лица и Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ за периода 01.07.2022г. – 30.06.2023г. определени въз основа на среднодневния нетен внос и вътреобщностни пристигания на нефт и нефтопродукти, съгласно чл.12 от ЗЗНН.
В резултат от обобщената и анализирана информация, предвид изискванията на чл.7, ал.1,т.1 от ЗЗНН, агенцията е изчислила общото участие на всички задължени лица (сума от индивидуалните им участия) през 2021г. – 4 543 395.855 тона.
Посочено е, че ДА ДРВВЗ не участва във формирането на нетния внос и ВОП на нефт и нефтопродукти, поради което на агенцията е определено общо ниво на ЗИС от нефт и нефтопродукти по чл.2, ал.1 от ЗЗНН в равностойност на нефт. Посочено е количеството ЗИС, което може да съхранява ДА ДРВВЗ.
Посочено е, че съгласно т.4 от Методиката за определяне на нивата на запаси за извънредни ситуации от нефт и нефтопродукти по чл.2, ал.1 от ЗЗНН, въз основа на нетния внос и ВОП на територията на страната на енергийните продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) 1099/2008 за изчисляването на количествата крайни нефтопродукти, които ще обезпечат определеното й ниво на ЗИС, се използва процентното съотношение между представеното по реда на чл.4, ал.5, т.2, б. в от ЗЗНН, годишно потребление по видове нефтопродукти спрямо годишното общо потребление на всички нефтопродукти, като сумата от получените количества нефтопродукти следва да е равна на съответното количество ЗИС, което обезпечават.
Общото ниво на ЗИС от нефт и нефтопродукти в равностойност на нефт, които ДА ДРВВЗ следва да поддържа за периода 01.07.2022г. – 30.06.2023г. е в размер на 380 945.910тона, като в таблична форма е дадено преизчислението на нефтопродуктите по чл.2, ал.1 от ЗЗНН.
Видно от таблица № 2 годишното потребление на нефтопродукти е посочено на 3 078 888.000тона, от които общо определен за сметка на държавния бюджет ЗИС от нефт и нефтопродукти в равностойност на нефт е 380 945.910тона. Количествата са разпределени по наименование на „видовете нефтопродукти“, данни за „годишно потребление“, данни за възложени на Държавния бюджет ЗИС в проценти и общо определен за сметка на Държавния бюджет ЗИС размер на „видовете нефтопродукти“, съответно: „автомобилни бензини“ с годишно потребление в размер на 499 781.000тона, 16.23% и възложени ЗИС за сметка на Държавния бюджет 61 837.107 тона; „Гориво за дизелови двигатели/ Газьоли“ с годишно потребление в размер на 2 353 476.000тона, 76.44% и възложени ЗИС за сметка на Държавния бюджет 291 191.838 тона; „Реактивни горива от керосинов тип“ с годишно потребление в размер на 173 955.0000тона, 5.65% и възложени ЗИС за сметка на Държавния бюджет 21 523.175 тона; „Котелни горива“ с годишно потребление в размер на 51676.000тона, 1.68% и възложени ЗИС за сметка на Държавния бюджет 6393.790 тона.
Въз основа на разгледаните и анализирани документи са представени на председателя на ДА ДРВВЗ Общо разпореждане за създаване на нивата на запасите за извънредни ситуации за задължените лица и Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ за периода 01.07.2022г. – 30.06.2023г., определени въз основа на среднодневния нетен внос и вътреобщностни пристигания на нефт и нефтопродукти, съгласно чл.12 от ЗЗНН – приложение 258 и проект на заповед за вписване в регистъра на задължените лица за периода от 01.07.2022г. – 30.06.2023г. на конкретно посочени в табличен вид с фирма, правна форма, ЕИК, вх.№ дата на справката декларация по чл.4, ал.2 от ЗЗНН, №, дата на Констативен протокол, във връзка с чл.12, ал.4 от ЗЗНН физически и юридически лица, които през 2021г. са внасяли или осъществявали ВОП на територията на страната на енергийни продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент (ЕО) 1099/2008, между които под № 237 е посочено и „ТРЕЙД ЕКСПРЕС - Л“ООД.
От утвърденото от председателя на ДА ДРВВЗ Общо разпореждане за създаване на нивата на запасите за извънредни ситуации за задължените лица и Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ за периода 01.07.2022г. – 30.06.2023г., определени въз основа на среднодневния нетен внос и вътреобщностни пристигания на нефт и нефтопродукти, съгласно чл.12 от ЗЗНН се констатира, че за периода 01.07.2022г. – 30.06.2023г. е възложено за съхранение на множество юридически и физически лица общо количество „котелно гориво“ в размер на 89 660.987 тона, както и, че котелното гориво за търговците в утвърденото от председателя на ДА ДРВВЗ Общо разпореждане за създаване на нивата на запасите за извънредни ситуации за задължените лица и Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ за периода 01.07.2022г. – 30.06.2023г. е определено като размер за съхранение на базата на различна формула от Методиката за определяне на нивата на ЗИС въз основа на нетния внос и ВОП на територията на страната за енергийните продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент /ЕО/ № 1099/2008 и тежките горива, в равностойност в нефт /Методика, Методиката/ от формулата от същата Методика, по която е определен размера на задължението за съхраняване на енергийни продукти от Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ за периода 01.07.2022г. – 30.06.2023г.
При издаване на разпореждане за създаване на запаси за извънредни ситуации № Р-12-220 / 28.04.2022г. зам. председателят на ДА ДРВВЗ е посочил, че е ползвал данните относно количествата среднодневен нетен внос и вътреобщностни пристигания на енергийни продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент /ЕО/ № 1099/2008 за предходния период. Тези данни са послужили за изчисляването на задължението на дружеството да съхранява определени нива на запаси за извънредни ситуации.
Горните факти се установяват от данните в писмените доказателства в представената административна преписка. Тези доказателства не са оспорени от жалбоподателя, поради което съдът възприема фактите, както са установени в тях.
Спорът, както е формиран в жалбата е за следното: 1.липсват ли мотиви за размера на установеното задължение, и в този смисъл посочването на Методиката за определяне на нивата на запаси за извънредни ситуации от нефт и нефтопродукти представлява ли изпълнение на задължението на административния орган за мотивиране на административния акт?; 2.жалбоподателят задължено лице ли е по смисъла на ПР на ЗЗНН?; 3. издаденото разпореждане целесъобразно ли е, предвид факта, че цената която следва да заплати дружеството за създаването на запасите за извънредни ситуации е значителна?
Първото възражение в жалбата срещу оспореният административен акт е неоснователно. От съдържанието на оспореното разпореждане се констатира, че в него са изложени в достатъчен обхват съображенията за издаването му и за обосноваността на направеният извод, че жалбоподателят е задължено лице за създаването на запаси за извънредни ситуации. Изложени са и съображения за начина на определяне на размера на задължението му.
От данните в разпореждането и приложените към административната преписка доказателства, се констатира, че жалбоподателят е eх lege (по силата на правната норма) задължено лице по приложение А, глава 3.4 от Регламент /ЕО/ № 1099/2008, т.к е вносител на смазочни масла за периода 01.01.2021г.- 31.12.2021г., съгласно декларираните от дружеството данни в Справка – декларация до председателя на ДА ДРВВЗ, подписана от управителя на дружеството и подпечатана с печата на дружеството. Жалбоподателят не сочи, че в Справката – декларация е заявил неверни данни, поради което като е съобразил информацията от Справката – декларация, административният орган е издал акт, в съответствие с декларираното от дружеството.
Съгласно група 3.4.20. СМАЗКИ от приложение А, глава 3.4 от Регламент /ЕО/ № 1099/2008, смазките са „Въглеводороди, произведени от дестилатен страничен продукт. Те се използват главно за намаляване на триенето между опорните повърхности. Включва всички готови видове смазочни масла, от шпинделно масло до цилиндрово масло, и тези, използвани в греси, моторни масла и всички видове базови смазочни масла.“ и като такива представляват енергийни продукти. В посочената група са включени „всички готови видове смазочни масла“, от което следва, че жалбоподателят като вносител на смазочни масла е адресат на задължението за създаване на запаси за извънредни ситуации. От изложеното се налага извод за неоснователност на възражението на жалбоподателя, че не е задължено лице ли е по смисъла на ПР на ЗЗНН?
Неоснователно е възражението на жалбоподателя, че издаденото разпореждане е незаконосъобразно, предвид факта, че цената която следва да заплати дружеството за създаването на запасите за извънредни ситуации е значителна. Този извод е съобразен с Решение от 30.04.2024 год. на СЕС по съединени дела С-395/22 и С-428/22.
Съгласно решението Членове 3 и 8 от Директива 2009/119 допускат национално законодателство, съгласно което може да бъде наложено задължение за създаване и поддържане на запаси за извънредни ситуации на икономически оператор, който е извършвал внос на енергийни продукти, включени в глава 3.4, при което вносът, осъществен от икономическия оператор на енергийни продукти, включени в една категория продукти по глава 3.4 от приложение A към Регламент № 1099/2008, изменен с Регламент 2019/2146, поражда задължение за този оператор да създаде и поддържа запаси за извънредни ситуации с енергиен продукт, който принадлежи към друга категория продукти по тази глава, дори когато продуктът не се използва в икономическата дейност на посочения оператор и не е свързан нея, дори ако това задължение представлява значителна финансова тежест за него при условие, че посоченото задължение е пропорционално.
С оглед на така даденото тълкуване на относимите общностни и национални норми от СЕС, настоящият състав намира, че оспореният административен акт е издаден в съответствие с приложимото национално законодателство, в рамката зададена от общностното право.
По отношение на съответствието на акта с целта на закона настоящата инстанция намира следното:
Съгласно т.90 от решението на СЕС е допустимо налагането на задължение на икономическия оператор да създаде и поддържа запаси за извънредни ситуации с продукти, които не са свързани с упражняваната от него дейност, дори когато изпълнението на това задължение създава значителна финансова тежест за оператора, освен ако не се установи друго при преценката за неговата пропорционалност.
В жалбата са изложени твърдения, че дружеството не извършва дейност по продажба и съхранение на акцизни петролни продукти и тежки горива, за които се иска отделна и специална регистрация и лиценз и че същото няма подсигурено оборудване и складова база, където да съхранява котелното гориво, както и че изпълнението на задълженията по обжалваното разпореждане могат да доведат до непропорционално големи затруднения за дружеството, тъй като този процес не е по логистичните, организационни и финансови възможности на „Трейд Експрес-Л“ООД и е свързан с разходи, които са и непропорционално тежки, което противоречи на целта на закона.
В хода на съдебното производство (протоколно определение държано в открито съдебно заседание проведено на 26.06.2024г.) е дадена възможност на жалбоподателя да изложи твърдения какви са разходите по изпълнение на задължението му по закупуване и съхранение на котелното гориво и данните за декларираната печалба от другата му дейност, както и да посочи как би се нарушило икономическото му състояние при изпълнението на вмененото му с обжалваното разпореждане задължение и да представи други доказателства, по негова преценка.
Констатира се, че жалбоподателят не е изложил допълнително конкретни твърдения, освен цитираните от жалбата (които предвид даденото тълкуване в цитираното решение на СЕС следва да бъдат допълнени с конкретни данни) и не е представил доказателства, от които да се извърши преценка относно пропорционалността на наложеното с оспорения административен акт задължение.
Не са представени доказателства за установяването на твърдението, че възложеното на икономическия оператор задължение за създаването и съхраняването на запаси от котелно гориво в размера определен в разпореждане за създаване на запаси за извънредни ситуации № Р -12-220 от 28.04.2022г. издадено от зам. председателя на ДА ДРВВЗ създава изключителни затруднения на дружеството, предвид вмененото изискване към настоящата инстанция по т.86 от решението на СЕС да оцени пропорционалността на задължението, като извърши цялостна преценка на всички релевантни обстоятелства, съгласно насоките посочени в т.87-т.90 от решението на СЕС.
В хода на съдебното производство (протоколно определение държано в открито съдебно заседание проведено на 26.06.2024г.) е изискано от ответника да представи доказателства (анализ, справка, доклад), от които да е видно, че поставеното на дружеството задължение за съхраняване на котелно гориво е пропорционално при съобразяване тълкуването дадено в решението по съединени дела С-395/22 и С-428/22. Представен е анализ от ответника с.д. 10259/17.07.2024г., в който се съдържат данни за начина на определянето на задължението за създаване на запаси за извънредни ситуации, като е посочено че дружеството е изпълнило задължението, чрез сключване на договор с „ПОЛИХИМ - СС“ЕООД, дадена е информация и за издадените на дружеството разпореждания в следващите периоди и изпълнението им. Представени са договорите между жалбоподателя и „ПОЛИХИМ - СС“ЕООД. Със с.д. 13705/01.10.2024г. са представени данни относно търговци осъществяващи търговия с котелно гориво, цената на покупката на горивото и възможните потребители на котелното гориво, както и данни на цената на продажбата на котелното гориво, представени са и доказателства относно информацията в становището. Представено е писмо от „ПОЛИХИМ - СС“ЕООД, в което е посочено, че цената за съхранение на тон гориво на месец е 50лв.
Поради обстоятелството, че жалбоподателят не е представил доказателства от счетоводството си, че изпълнението на разпореждането представлява за него значителна трудност, не може да се обоснове извод, доколко е бил затруднен, да изпълни разпореждането и как това се е отразило на икономическото и финансовото му състояние, т.е. не може да бъде направен извод за пропорционалността на наложеното задължение.
Ответникът е определил задължението за създаване на запаси за извънредни ситуации при съобразяването на подзаконов нормативен акт -Методиката за определяне на нивата на ЗИС въз основа на нетния внос и ВОП на територията на страната за енергийните продукти по приложение А, глава 3.4 от Регламент /ЕО/ № 1099/2008 и тежките горива, в равностойност в нефт, като е съобразил посочените в тази Методика елементи, поради което в тежест на жалбоподателят е в хода на съдебното производство да установи, че определеният размер на задължението за създаване на запаси за извънредни ситуации, е непропорционален на направеното от него количеството внос на енергийни материали и че изпълнението на това задължение, ще го затрудни значително.
Като не е ангажирал доказателства относно тези релевантни факти, жалбоподателят не е доказал основанията за незаконосъобразност на оспореният административен акт. Жалбата се явява неоснователна и следва да бъде отхвърлена.
Направено е искане от процесуалните представители на ответника за присъждане на юрисконсултско възнаграждение, което с оглед изхода на спора е основателно и справедливо в размер на 200лв.
Водим от горното и на основание чл.172, ал.2 от АПК, Съдът
РЕШИ:
ОТХВЪРЛЯ ОСПОРВАНЕТО по жалбата от „Трейд Експрес - Л“ООД, чрез адвокат М. К., ВАК против Разпореждане за създаване на запаси за извънредни ситуации № Р-12-220/28.04.2022г. на зам. председателя на Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ гр. София.
ОСЪЖДА „Трейд Експрес - Л“ООД да заплати на зам. председателя на Държавна агенция „Държавен резерв и военновременни запаси“ гр. София юрисконсултско възнаграждение в размер на 200 (двеста лв.) лева.
РЕШЕНИЕТО подлежи на обжалване в 14 – дневен срок от съобщаването му, с касационна жалба пред Върховния административен съд на Република България.
Препис от решението да се връчи на страните.
| Съдия: | |