Р Е Ш Е Н И Е
гр.Бургас, № 1135
/ 19.06.2019г.
В ИМЕТО
НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪД гр.Бургас, в съдебно заседание на деветнадесети март, през две хиляди и деветнадесета
година, в състав:
СЪДИЯ: ЛИЛИЯ АЛЕКСАНДРОВА
при секретар М.В.,
като разгледа докладваното от съдия Александрова адм.д.
№ 230 по описа за 2018 година и за да се произнесе, съобрази:
Производството
е по реда на чл.215, ал.1 вр. чл.129 и сл. от
Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Жалбоподателят
„Бутед“ АД, ЕИК *********, със седалище и адрес на
управление в гр.Бургас, ул.“Цар Калоян“ № 166, представлявано от Н.П.Ш.–
изпълнителен директор, е оспорил заповед № 3192/15.11.2017г. на зам.кмет по „Строителство, инвестиции
и регионално развитие“ на община Бургас.
С
оспорената заповед е одобрено изменение на ПУП – ПРЗ за УПИ II-101 в кв.49 по плана на ПЗ
„Север“, гр.Бургас, което се състои в обособяването от УПИ ІІ на два нови УПИ –
УПИ ІІ, отреден за ПИ с проектен идентификатор 07079.604.290 по КК с площ
19 490 кв.м, с функционално отреждане „За стоково тържище“ и УПИ ХVІІ,
отреден за ПИ с проектен идентификатор 07079.604.291 по КК с площ от 2 210
кв.м, с функционално отреждане „За климатична и вентилационна техника“, с
предвиждане за УПИ ІІ-290 запазване на съществуващото застрояване с
пристрояване към него и допълващо застрояване за ТП, а за УПИ ХVІІ-291 – ново
застрояване, посочени с ограничителни линии на застрояване на нормативни отстояния от вътрешните регулационни линии и на минимум 5 м
от уличната регулационна линия, определена с ПУР, с показатели за застрояване
за устройствена зона 2/Смф,
съгласно действащ ОУП на гр.Бургас, както следва: Плътност до 80%, Кинт до 2.5, Озеленяване минимум 20%, Височина до 10 м,
посочени в матрица и таблица, съгласно черни, червени, сините и зелените линии
и надписи върху плана, който е неразделна част от заповедта.
В
жалбата на „Бутед“ АД се поддържа, че процесната
заповед е незаконосъобразен административен акт – издадена от некомпетентен
орган, при неспазване на установената форма, при съществено нарушение на административнопроизводствените правила и в противоречие с материалноправните норми. Твърди се, че не са на лице
основанията за изменение на ПУП, съгласно чл.134 от ЗУТ, както и не са спазени
изискванията на чл.136, ал.1 от ЗУТ. Твърди се още, че проекта за изменение на
ПУП-ПРЗ не отговаря на изискванията на правилата и нормите за проектиране.
Дружеството счита заповедта за немотивирана, тъй като липсва посочване на
фактическите и правни основания за нейното издаване. Иска съдът да отмени
атакуваната заповед, претендират се разноски.
В
съдебно заседание, жалбоподателят „Бетед“ АД чрез
представител по пълномощие поддържа жалбата, ангажира доказателства и иска
отмяна на оспорения административен акт. Претендира разноски по списък, който
представя.
Ответникът
– зам.кмет по „Строителство, инвестиции и регионално развитие“ на община Бургас,
редовно призован, не изпраща представител.
Заинтересованата
страна Община Бургас редовно призована, не изпраща представител.
Заинтересованата
страна „ЛЕО – бетонови изделия“ ЕООД, чрез представител по пълномощие оспорва
жалбата. Претендира разноски.
Заинтересованите
страни „Хибара“ ЕООД, „Лагуна лукс“ ЕООД, „Климатекс“ ЕООД, „Хела БГ“ ЕООД, С.Б.Ч.,
И.Д.Б., Б.Д.Б., К.Д.К. – А., Е.Х.И. и М.Х.И. редовно
призовани, не изпращат представители.
ФАКТИ:
Жалбоподателят,
съгласно нотариален акт № 82, том ІІ, рег.№ 4967, нотариално дело № 252/2009г.
(л.100) е собственик на поземлен имот с идентификатор 07079.604.181 по КККР на
гр. Бургас, който има обща граница от юг с имотът, предмет на обжалваната
заповед с идентификатор 07079.604.105 по КККР на гр.Бургас.
Със
заявление вх. № 70-00-5906/29.08.2016 г. „Ренесанс“ АД в качеството на собственик
на УПИ ІІ-101, Промишлена зона „Север“, гр.Бургас, е поискал изготвяне на
мотивирано предписание ПУП-ПРЗ с цел промяна предназначение и делба (л.69).
По
повод на постъпилото заявление е извършена справка от гл.специалист БКСВЕ,
отдел КСВЕ в Община Бургас, от която се установява, че за УПИ ІІ-101, кв.49 по
плана на ПЗ „Север“, гр.Бургас няма открита процедура по констатирано незаконно
строителство (л.68).
На
основание чл.135, ал.4, т.1 от ЗУТ от гл.архитект на Община Бургас е дадено
становище относно подаденото заявление за допускане на изменение на ПУП – ПРЗ
за УПИ ІІ-101, кв.49 по плана на ПЗ Север, ПИ 07079.604.105 по КК на гр.Бургас
(л.66-67).
С
разрешение № 115 от 18.10.2016г. зам.кмета по „Строителство, инвестиции и
регионално развитие“ при Община Бургас на основание чл.135, ал.3 от ЗУТ (в
приложимата редакция) е разрешен проект за изменение на ПУП – ПРЗ за УПИ
ІІ-101, кв.49 по плана на ПЗ Север, ПИ 07079.604.105 по КК на гр.Бургас
(л.64-65). В разрешението е посочено, че с изменението ще се обособят два нови самостоятелни
УПИ за ПИ с проектни идентификатори с приложено удостоверение от СГКК отредени
„За стоково тържище“ и „За климатична и вентилационна техника“ и предвиждане на
ново застрояване, разположено на нормативни отстояния
от вътрешните регулационни линии и на минимум 5м от уличната регулационна
линия, определена с ПУР и при спазване на предвидените с ОУП за устройствена зона 2/Смф1 с предвидени показатели за
застрояване, както следва: Плътност 80%, Кинт до 2.5,
Озеленяване минимум 20 %, Височина до 10 м.
Със
заявление с вх. № 94-01-6319/2/12.05.2017г.“Ренесанс“ АД е поискало одобрение
на изменение на ПУП-ПРЗ за УПИ ІІ-101, кв.49 по плана на ПЗ Север, ПИ
07079.604.105 по КК на Бургас (л.55). Към заявлението са приложени:
трасировъчен чертеж по част Геодезия; диск с трасировъчни данни; изменение на
план за регулация; план за регулация и застрояване; план за регулация и
застрояване – цветно решение; становище на ЕVN
за изработване на ПУП; схема електрификация М 1:1000 и схема електрификация М
1:500.
На
19.05.2017г. от гл.архитект на Община Бургас е дадено становище във връзка с
подаденото заявление за одобрение на изменение на ПУП – ПРЗ (л.54).
На
21.06.2017г. е проведено заседание на Експертния съвет по устройство на
територията при Община Бургас за разглеждане на заявление с вх. №
6319/2/12.05.2017г. от „Ренесанс“ АД за което е изготвено протокол-решение № 17
и е взето решение, че проектът за изменение на ПРЗ е изготвен в обем и
съдържание, съгласно изискванията на Наредба № 8/МРРБ за ОС на УП, при спазване
на изискванията на ЗУТ и Наредба №7/МРРБ за ПНУОВТУЗ, в съответствие с
издаденото разрешение (51-53).
За
допуснатото изменение на ПУП-ПРЗ за УПИ ІІ-101 в кв.49 по плана на ПЗ“Север“,
гр.Бургас, ПИ с идентификатор 07079.604.105 по КК на гр.Бургас с Разрешение №
115/18.10.2016г. на зам.кмет „СИРР“ на община Бургас са уведомени всички
заинтересовани страни, като е посочена и възможността да направят писмени
възражения и искания по проекта в 14-дневен срок (л.37-44). Съобщение е
публикувано и на интернет страницата на община Бургас на16.08.2017г. (л.34).
На
31.08.2017г. Община Бургас е съставила акт за резултатите от обявяване по реда
на чл.128, ал.3 и ал.5 от ЗУТ на проекта за изменение на ПУП-ПРЗ, с който е
констатирано, че в законоустановения срок не са
постъпили възражения (л.32).
В
съответствие с изискванията на чл.65 от Наредба № РД-02-20-5 от 15.12.2016г. за
съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните
регистри от началника на СГКК – гр.Бургас от „Ренесанс“ АД със заявление с рег.
№ 94-01-6319(9) от 19.10.2017г. е приложено удостоверение за приемане на проект
за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри № 25-82576 от
04.10.2017г. за поземлен имот с идентификатор 07079.604.105 (л.29-30) и
скица-проект № 15-483134 от 04.10.2017г. (л.27).
Във
основа на заявление с вх.№ 70-00-5906 от 08.09.2016г. е била издадена заповед №
3192/15.11.2017г. на зам.кмета по „Строителство, инвестиции и регионално
развитие“ при Община Бургас, с която е одобрен проект за изменение на ПУП – ПРЗ
за УПИ II-101 в кв.49 по плана на ПЗ „Север“, гр.Бургас, което се състои в
обособяването от УПИ ІІ на два нови УПИ – УПИ ІІ, отреден за ПИ с проектен
идентификатор 07079.604.290 по КК с площ 19 490 кв.м., с функционално отреждане
„За стоково тържище“ и УПИ ХVІІ, отреден за ПИ с проектен идентификатор
07079.604.291 по КК с площ от 2 210 кв.м., с функционално отреждане „За
климатична и вентилационна техника“, с предвиждане за УПИ ІІ-290 запазване на
съществуващото застрояване с пристрояване към него и допълващо застрояване за
ТП, а за УПИ ХVІІ-291 – ново застрояване, посочени с ограничителни линии на
застрояване на нормативни отстояния от вътрешните
регулационни линии и на минимум 5 м. от уличната регулационна линия, определена
с ПУР, с показатели за застрояване за устройствена
зона 2/Смф, съгласно действащ ОУП на гр.Бургас, както
следва: Плътност до 80%, Кинт до 2.5, Озеленяване
минимум 20%, Височина до 10 м., посочени в матрица и таблица, съгласно черни,
червени, сините и зелените линии и надписи върху плана, който е неразделна част
от заповедта (л.23-24).
За
издадената заповед са били уведомени всички заинтересовани страни (л.13-20), в
това число на 18.12.2017г. и жалбоподателят „Бутед“
АД (л.17-18). Съобщение за одобреното изменение на ПУП-ПРЗ за УПИ ІІ-101 в
кв.49 по плана на ПЗ „Север“ е публикувано на 13.12.2017г. и на интернет
страницата на Община Бургас (л.11-12).
На
15.01.2018г. е съставен акт за резултатите от обявяване на заповед №
3192/15.11.2017г. (л.9), видно от който против заповедта е подадена жалба с вх.
№ 70-00-5906(8) от 28.12.2017г. от „Бутед“ АД.
По
делото е допусната и приета съдебно-техническа експертиза. В заключението
вещото лице посочва, че изменение на ПУП-ПУР на обслужваща улица между квартали
49 и 50 по плана на Промишлена зона „Север” - гр.Бургас, в частта от о.т.666 до
о.т.742, допуснат с решение № 28-33/29.10.2013г. на ОбС-Бургас
е одобрен с решение № 26-18/25.04.2017г. на ОбС-Бургас
(л.252), обявено в ДВ, бр.51/27.06.2017г. и е влязло в сила па 28.07.2017г.
(л.254) - видно от съставения Акт за резултатите от обявяването (л.253). В
разработката, одобрена с обжалваната заповед № 3192/15.11.2017г. на инж. Ч.К.- зам.кмет
„Строителство, инвестиции и регионално развитие”(СИРР) при Община Бургас е
отразено предвиденото изменение на трасето на обслужващата улица между кв.49 и
кв.50 - в частта от о.т.666 до о.т.742 - по изменението на ПУП-ПУР, одобрено с
влязлото на 28.07.2017г. решение № 26-18/ 25.04.2017г. на ОбС-
Бургас, вкл. и по отношение на предвиденият „паркинг за успоредно паркиране
пред УПП II-101, в кв.49.
Вещото
лице заяви, че е издирвало в община Бургас и в Държавния архив не е намерило
инвестиционни проекти за изпълненото строителство в ПИ с идентификатор
07079.604.105 по КККР на гр.Бургас. Посочи, че за отразената в КК на гр.Бургас
сграда с идентификатор 07079.604.105.1 има издадено Удостоверение с изх. №
70-00-6423/1/28.08.2018г. за търпим строеж (по смисъла па § 127, ал.1 от ПЗР па
ЗИД па ЗУТ, във връзка с §16, ал.1 от TIP па ЗУТ), както и строително
разрешение № 30-Ц от 25.03.1975г. (л.260).
Вещото
лице е посочило, че за инициирането, изработването и съгласуването на
одобрената с процесната заповед разработка-изменение на ПУП-ПРЗ за У ПИ 11-101,
в кв.49 по плана па Промишлена зона „Север”, гр.Бургас не се изисква писмен съгласувателен документ от РЗИ /РИОКОЗ по отношение на ПУП,
за разлика от задължителното изискване за съгласуване с РИОСВ. Според вещото
лице в заседанията на ОЕСУТ участват представители на РЗИ/РИОКОЗ, които имат
правомощия да изразяват становища по разгледаните проекти. Съгласно
присъствения лист, на заседанието на ЕСУТ при Община Бургас - Протокол № 17 от
21.06.2017г. в което е разгледан и приет проекта за изменение на ПУП- ПРЗ за
УГШ 11-101, в кв.49 по плана на Промишлена зона „Север”, гр.Бургас са
присъствали двама представители па РЗИ-Бургас — Д-р В. А. и Д-р М.С.В., които
не са изразили гласно или писмено несъгласие или забележки по отношение па
конкретната разработка (л.262).
От
заключението се установява и че към проекта за изменение на ПУП-ПРЗ за 11-101,
в кв.49 по плана на Промишлена зона „Север”, гр.Бургас има разработена схема по
част Електро, която е съгласувана с „ЕВИ България” ЕАД - становище изх.№
6471599-1/17.02.2017г., както и схема по част ВиК,
която е съгласувана с „ВиК” ЕАД - печат и подпис
върху чертежа.
ПРАВНИ
ИЗВОДИ:
Жалбата
е подадена в срок от лице, което има правен интерес като заинтересовано по
смисъла на чл.131, ал.2, т.4 от ЗУТ, поради което е допустима за разглеждане.
Жалбоподателят
като собственик на съседния имот има право да оспорва административният акт, с
който се променя предназначението на съседния на неговия имот. С процесната
заповед имот с идентификатор 07079.604.105, представляващ УПИ ІІ-101, кв.49 по
плана на Промишлена зона „Север” гр. Бургас, се разделя на два самостоятелни
имота, които са обособени така, че и двата имота ще граничат с имота,
собственост на жалбоподателя, като всеки от новообособените
имоти получава различно предназначение спрямо предназначението на имота до този
момент.
Обжалваната
заповед е издадена от компетентен орган – зам.-кмет по „Строителство,
инвестиции и регионално развитие“ при община Бургас, който е упълномощен с
изрична заповед № 572/02.03.2016г. на кмета на общината – т.І.7. издадена на
основание §1, ал.3 от ЗУТ и чл.44, ал.1 от ЗМСМА. Според чл.129, ал.2 от ЗУТ
подробният устройствен план с обхват до един квартал,
извън Столична община и градовете с районно деление, се одобрява със заповед на
кмета на общината.
Обратно
на твърдението в жалбата, оспореният административен акт е мотивиран. В него се
съдържат изчерпателно фактическите основания, посочени са и правните такива.
Освен това административният орган в мотивите на акта подробно е описал всички
предшестващи го действия, които изпълват съдържанието на изискуемата по закона
процедура по изменение на подробен устройствен план.
Заявлението на заинтересованото лице, сезирало административният орган е било
придружено с всички изискуеми документи, между които и становище на РИОСВ от
25.05.2016г., както и скица, комбинирана скица, удостоверение от СГКК за
проектни идентификатори. С изричен акт на компетентния орган е допуснато, на
основание чл.135, ал.3 от ЗУТ, изработването на проект за изменение на ПУП-ПРЗ
на УПИ ІІ-101, кв.49, след което е внесен проект за изменение на плана.
Съобразени са всички предхождащи планове за строителна и улична регулация.
Проектът е изработен върху актуална извадка от действащия ПУП и кадастралната
карта. Искането е разгледано от Експертната комисия по устройство на
територията на 21.06.2017г., която е приела проекта за изменение във вида, в
който е предложен. Решението на помощния орган е обявено на заинтересованите
лица, от които не са постъпили възражения и административният орган е издал
обжалваната заповед.
Тези
действия,
доказани
със
съответните
документи,
представени
по
делото,
водят до извода, че административния орган е спазил законовата процедура за
изменение на ПУП.
Обжалваната
заповед е издадена на основание чл.134, ал.2, т.6 от ЗУТ, според който влезлите
в сила подробни устройствени планове могат да се
изменят, когато има съгласие на всички собственици на имоти по чл.131, ал.2,
т.1 от ЗУТ, както и на носителите на ограничени вещни права върху тях.
По
делото не е спорно, че предмет на заповедта, която се обжалва, е имот с
идентификатор 07079.604.105 по КККР на гр. Бургас, чиито единствен собственик
към датата на издаване на обжалваната заповед е „Ренесанс” АД гр.Ямбол, а към
настоящия момент това е заинтересованата страна „ЛЕО– Бетонови изделия” ЕООД. В
този смисъл само това е субекта, съответно неговия правоприемник, който е
собственик на имот по чл.131, ал.2, т.1 от ЗУТ, по смисъла на материалноправната разпоредба на чл. 134, ал.2, т.6 от ЗУТ,
приложена от административният орган. Неговото съгласие, както изисква закона в
тази норма съвпада със заявеното му желание за допускане на изменение на
ПУП-ПРЗ на УПИ ІІ-101, кв.49 с идентификатор 07079.604.105. Тъй като
административният орган не се е позовал на други норми, следва да се приеме, че
посочената от него предпоставка като основание за допускане на изменението е
налице, тъй като закона не изисква в такива случаи съгласието на други заинтересовани
лица, извън кръга на тези по чл.131, ал.2, т.1 от ЗУТ, т.е. извън собствениците
на имотите - предмет на плана.
Неоснователни
са възраженията, изложени в жалбата. Както беше посочено по-горе, обжалваната
заповед е издадена от компетентен орган, на който са делегирани функции по
приемане и изменение на подробни устройствени
планове. Установената от закона форма е писмена, тя е спазена. Не са допуснати
съществени нарушения на процедурата, която съдът обсъди. Налице са посочените
от органа материалноправни предпоставки на чл.134,
ал.2, т.6 от ЗУТ. От събраните по делото доказателства се установи, че е налице
влязъл в сила план за улична регулация, който предхожда издаването на
процесната заповед. Този план е допуснат с решение №28-33/29.10.2013г. на Общински
съвет Бургас и представлява изменение на ПУП-ПУР на обслужваща улица между
кв.49 и кв.50 по плана на Промишлена зона „Север”- гр. Бургас, в частта от о.т.
666 до о.т. 742, който е одобрен с решение № 26-18/25.04.2017г. на Общински
съвет Бургас, обявен в ДВ бр.51/27.06.2017г. и влязъл в сила на 28.07.2017г. В
процесната разработка, според заключението на вещото лице е отразено
предвиденото изменение на трасето на обслужващата улица между кв.49 и кв.50, в
частта относно о.т.666 до о.т. 742.
Неоснователно
е възражението направено под формата на въпрос към съдебно-техническата
експертиза относно съществуващата сграда, с твърдението, че тя е незаконен
строеж.
Съгласно
чл.134, ал.4, т.1 от ЗУТ, влезли в сила подробни устройствени
планове не могат да се изменят с цел узаконяване на незаконно изградени
строежи.
По
делото е представено разрешение за строеж №30-Ц/25.03.1975г. на Бургаски
градски народен съвет, с което се разрешава построяването на
научноизследователски институт по климатична и пречиствателна техника –
инженерен корпус и завод, съгласно одобрен генерален план в северна промишлена
зона и дадена строителна линия. (л.260).
Освен
това е представено удостоверение изх.№70.00-6423(1)28.08.2018г. на гл. експерт
арх.Д.Еот община Бургас, с което се удостоверява, че
строеж, представляващ сграда с идентификатор 07079.604.105.1 по КККР на гр.
Бургас, находящ се в УПИ ІІ-101, кв.49 по плана на ПЗ
„Север”, представлява търпим строеж по смисъла на § 127, ал.1 от ПЗР на ЗИД на
ЗУТ, във вр. с §16, ал.1 от ПР на ЗУТ. Тези
доказателства сочат, че процесното изменение на плана
не се допуска с цел узаконяване на незаконно изградени строежи, тъй като
собственикът на въпросния строеж няма правен интерес от процедура по узаконяване
– строежът притежава разрешение за строеж, а поради липса на други останали
документи, е снабден и с удостоверение за търпимост.
От
заключението по съдебно-техническата експертиза
и от разпита на вещото лице в съдебно заседание се установи, че около и
в имота, предмет на плана, отсъстват източници на замърсяване, а съобразяването
на линията на застрояване с хигиенна зона не е необходимо, доколкото
нормативната уредба към момента на издаване на обжалвания акт не изисква такива
действия.
По
делото е представено удостоверение от РИОСВ (л.76), според което
инвестиционното предложение „Обособяване на два броя УПИ с предназначение „За
стоково тържище” и „За производство на климатична и вентилационна техника” и
изграждане на трафопост в УПИ ІІ-101, кв.49, попада в обхвата на чл.2, ал.2 от
Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на
планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на
опазване на защитените зони. Имотът не попада в границите на защитени територии
по смисъла на Закона за защитените територии, както и не попада в границите на
защитени зони, по смисъла на Закона за биологичното разнообразие. Най-близко
разположената защитена зона е BG0000273”Бургаско
езеро” за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна,
приета с РМС № 122/2007г. (ДВ бр.21/2007г.) и за опазване на дивите птици,
обявена със заповед № РД-769/28.10.2008г. (ДВ бр.102/2008г.) на министъра на
околната среда и водите. Според становището на РИОСВ Бургас инвестиционното
предложение не попада в позициите на Приложения 1 и 2, съответно към чл.92, и
чл.93 от Закона за опазване на околната среда и не подлежи на регламентираните
в Глава VІ от този закон процедури по преценяване на необходимостта от
извършване на екологична оценка и/или оценка на въздействието върху околната
среда, задължителна екологична оценка и/или оценка на въздействието върху
околната среда. Площта на имота няма характеристика на пясъчни дюни, като това
становище следва да се счита за такова и по смисъла на §25, ал.3 от Закона за
устройство на черноморското крайбрежие. По тези съображения директорът на РИОСВ
Бургас е заявил в писмото, че с оглед местоположението на имота и характера на
инвестиционното предложение при реализацията му няма вероятност от значително
отрицателно въздействие върху най-близо разположената защитена зона. За това не
е необходимо провеждането на процедура по Глава ІІ от Наредбата за ОС.
На
последно място неоснователно е и възражението, касаещо
отсъствието на разработена схема по част „Електро“, която да е съгласувана с
„ЕВН България” ЕАД. Освен от заключението на вещото лице, съществуването и
съгласуването на такава схема се установи и от представените от ответника
писмени доказателства в съдебно заседание на 19.03.2019г., които представляват
заверени копия на схема по част „Електро” и част „ВиК”
по отношение изменението на ПУП-ПРЗ на УПИ ІІ-101, кв.49, осъществено с
процесната заповед.
По
изложените съображения, жалбата на „Бутед“ АД следва
да бъде отхвърлена като неоснователна.
Мотивиран от горното, Административен
съд гр.Бургас,
Р
Е Ш И :
ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Бутед“
АД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление в гр.Бургас, ул.“Цар
Калоян“ № 166, представлявано от Н.П.Ш.– изпълнителен директор, против заповед
№ 3192/15.11.2017г. на зам.кмет по
„Строителство, инвестиции и регионално развитие“ на община Бургас.
Решението може да се обжалва с
касационна жалба пред Върховния административен съд в 14- дневен срок от
съобщаването.
СЪДИЯ: