Решение по дело №2208/2018 на Административен съд - Пловдив

Номер на акта: 2234
Дата: 5 ноември 2018 г. (в сила от 1 август 2019 г.)
Съдия: Любомира Кирилова Несторова
Дело: 20187180702208
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 13 юли 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД - ПЛОВДИВ

 

 

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 2234

 

05.11.2018г., гр. Пловдив

 

 

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

                 Административен съд Пловдив, петнадесети състав, в публично заседание на десети октомври, две хиляди и осемнадесета година в състав:

 

                                       Административен съдия: Любомира Несторова

 

При секретаря М.Г.

Като разгледа докладваното АД № 2208 описа за 2018 г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 145, ал. 2 т. 1 от Административнопроцесуалния кодекс  /Обн. ДВ, бр. 30 от 11.04.2006г./.

              Образувано е по жалба на „С. ЗА А. И Е. П.-Г.” с БУЛСТАТ ***, с адрес: ***, представлявано от председателя В.И.К., против Решение № ПВ-21-ЕО/2018г. на Директора на Регионална инспекция по околната среда и водите-Пловдив /РИОСВ-Пловдив/, с което на основание чл. 85, ал. 4 и ал. 5 от Закона за опазване на околната среда /ЗООС/, чл. 14, ал. 2, от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми (Наредба за ЕО), чл. 31 ал. б от Закона за биологично разнообразие, чл. 37, ал. 4 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка на съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони, представена документация от Възложителя и получено становище на Регионална здравна инспекция Пловдив и Басейнова Дирекция „Източнобеломорски район", е решено да не се извършва екологична оценка на: „План-програма за залесяване на крайречни местообитания и местообитания на видове, предмет на опазване в ЗЗ „Река Марица" и 33 „Марица Пловдив", в Парк „Отдих и Култура" - Запад, гр. Пловдив", „Изработване на проект „Подробен устройствен план - изменение на план за регулация и застрояване за озеленяване на Парк „Отдих и Култура" - Запад, гр. Пловдив", „Разработване и реализиране на работен инвестиционен проект „Възстановяване и опазване на естествени крайречни местообитания и местообитания на видове, предмет на опазване в 33 „Река Марица" и 33 „Марица Пловдив", в Парк „Отдих и Култура" - Запад, гр. Пловдив", при прилагането на който няма вероятност да се окаже значително отрицателно въздействие върху околната среда и човешкото здраве Местоположение: поземлени имоти 510.527; 510.702 от КК на гр. Пловдив, община Пловдив с

Възложител: Район „Западен", Община Пловдив.

                   В жалбата се инвокират оплаквания за незаконосъобразност на оспорения административен акт. Твърди се, че в оспореното решение липсв обосновка защо е необходимо залесяване на крайречните местообитания и местообитания на видове, предмет на опазване на ЗЗ „Река Марица“ и ЗЗ „Марица Пловдив, попадащи в поземлени 510.527; 510.702 от КК на гр. Пловдив.  Излагат се още съображения в тази посока.

                 Претендира се отмяната на оспорения акт. Не се претендират разноски по делото.

                 Ответникът – Директорът на РИОСВ-Пловдив, чрез процесуалния си представител, намира жалбата за неоснователна.  Излага подробни писмени съображения.

                Претендира се отхвърляне на жалбата и потвърждаване на оспорения административен акт. Претендират се юрисконсултско възнаграждение.

                Заинтересованата страна – Кметът на район „Западен“ намира оплакванията на жалбоподателя за неоснователни. Излага подробни писмени съображения.  Не се претендират разноски по делото.

                Жалбоподателят има правен интерес да оспорва по същество и от процедурна гледна точка законността на административни актове, свързани с околната среда, в т.ч. и решение относно извършване или не на  екологична оценка по ЗООС, тъй като §1, т.24 от ДР ЗООС определя, че „общественост” е едно или повече физически или юридически лица и техните сдружения, организации или групи, създадени в съответствие с националното законодателство. Съгласно §1 т.25 от ДР на ЗООС. (доп. - ДВ, бр. 77 от 2005 г.) „засегната общественост” е обществеността по т. 24, която е засегната или с вероятност да бъде засегната, или която има интерес при процедурите за одобряване на планове, програми, инвестиционни предложения и при вземането на решения за издаването или актуализацията на разрешителни по реда на този закон или на условията в разрешителното, включително екологичните неправителствени организации, създадени в съответствие с националното законодателство.  

                  Жалбата е депозирана в срок, тъй като Решение № ПВ-21-ЕО/2018г. на Директора на РИОСВ-Пловдив съобщено на заинтересованите страни на 05.07.2018г. /видно от разписка  на л. 151 по делото и Извадка от дневника за публикуване на интернет-страницата на РИОСВ-Пловдив—л.150, а жалбата е входирана в деловодството на РИОСВ-Пловдив на 13.07.2018г./. Съгласно чл. 88, ал. 2 от ЗООС компетентният орган е задължен да осигури достъп до становището или решението по ал. 1 на обществеността, засегнатите и заинтересуваните страни и всяка държава, за която има вероятност да бъде засегната от прилагането на плана или програмата по ред, определен с наредбата по чл. 90, ал. 1. Също така, с разпоредбата на чл. 15 от Наредба за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми, в срок 3 дни от произнасянето си по чл. 14, ал. 2 компетентният орган или оправомощено от него длъжностно лице: предоставя решението на възложителя на плана/програмата в 3-дневен срок от постановяването му със задължение за обявяването му в 3-дневен срок от получаването чрез страницата на възложителя в интернет и/или по друг подходящ начин; оповестява решението на страницата си в интернет и на подходящо място в сградата си; предоставя копие от решението на органа по прилагането и на органа по приемане, одобряване на плана или програмата за сведение и съобразяване.        

                 За да се произнесе по същество, Съдът прие за установено следното от фактическа страна:

                  Административното производство е инциирано по повод Уведомление за изготвяне на план /програма, депозирано от Кмета на район «Западен» при община Пловдив с вх. № ОВОС-1070 от 18.05.2018г. относно „План-програма за залесяване на крайречни местообитания и местообитания на видове, предмет на опазване в ЗЗ „Река Марица" и 33 „Марица Пловдив", в Парк „Отдих и Култура" - Запад, гр. Пловдив", „Изработване на проект „Подробен устройствен план - изменение на план за регулация и застрояване за озеленяване на Парк „Отдих и Култура" - Запад, гр. Пловдив", „Разработване и реализиране на работен инвестиционен проект „Възстановяване и опазване на естествени крайречни местообитания и местообитания на видове, предмет на опазване в 33 „Река Марица" и 33 „Марица Пловдив", в Парк „Отдих и Култура" - Запад, гр. Пловдив.

                Към Уведомлението са приложени характеристика на „План-програма за залесяване на крайречни местообитания и местообитания на видове, предмет на опазване в ЗЗ „Река Марица" и 33 „Марица Пловдив", в Парк „Отдих и Култура" - Запад, гр. Пловдив", задание за възлагане за изменение на ПР и ПЗ за озеленяване на парк «Отдих и култура»-Запад, гр. Пловдив; задание за проектиране на работен инвестиционен проект и за възлагане на обществена поръчка за инженеринг на обект.

               Целта на инвестиционното предложение е  постигане на благоприятно природозащитно състояние на местообитания и видове по поречието на река Марица в частта й при кв. «Прослав», район Западен на гр. Пловдив чрез провеждане на залесителни мериприятия и подобрено управление на територията. Чрез изпълнението на план-програмата  е посочено, че ще се възстановят 65 ха изоставени и деградиращи гори от местни видове в две защитени зони, част от екологична мрежа «Натура 2000», разположени по десния бряг на река Марица.

                Посочено е, че разработката е пряко обвързана с необходимостта да бъде постигната балансирана, качествена и устойчива среда за ежедневен и седмичен отдих на населението и гостите на гр. Пловдив. Разглежданата територия е с голям потенциал за развитие на големи обеми от вегетативни листни маси, които ще окажат положително въздействие върху микроклимата на прилежащите урбанизирани територии и град Пловдив. На мястото на инвазивни видове ще бъдат засадени дървета от местни видове като източен чинар, полски ясен, летен дъб, черна елша, мъждрян и др. Описаните видове формират естествени горски съобщества от местообитания, съгласно кодовете, възприети от Директива 92/43/ЕСС, засягаща запазването на естествените хабитати на дивата флора и фауна.

             Документацията за инвестиционното предложение /ИП/ е изпратена за становище в Басейнова дирекция - Пловдив с писмо изх. №ОВОС- 1070(1)/22.05.2018г./л. 91 по делото/ , съгласно изискванията на чл.13, ал.2 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми

               С писмо изх. №ПУ-01-337/29.05.2018г./л. 92/ Басейнова дирекция - Пловдив изразява становище, че така представеният план е допустим от гледна точка па Плана за управление па речните басейни и Плана за управление на риска от наводнения на Източно-беломорски район и целите на околната среда. С оглед на предвидените за реализиране, описани в плана, не се очаква негативно въздействие върху водите и водните екосистеми. Изрично е посочено да не се допускат сечи на естествена крайбрежна растителност в защитените зони.

               С писмо изх. №ОВОС-1070(2)/30.05.2018г. /л. 96 по делото/ РИОСВ-Пловдив уведомява възложителя - Район «Западен» при община Пловдив, че на основание чл.81, ал.1 от ЗООС и чл.2, ал.2, т.2 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми/ Наредбата/ е необходимо да се прецени необходимостта от изготвяне на екологична оценка на плана.

                Изрично е посочено, че преценката се извършва по реда на глава втора от същата Наредба, като съгласно чл.8а, възложителят на плана трябва да представи писмено искане по образец - приложение 4 на хартиен и електронен носител с необходимото съдържание. На възложителя е указано още, че териториите, включени в обхвата на плана, попадат в защитени зони от екологичната мрежа „Натура 2000“. Въз основа на представената информация ин а основание чл.31 от ЗБР и чл.2, ал.1, т.1 от Наредбата за ОС в хода на процедурата по ЕО ще бъде извършена преценка за вероятната степен на отрицателно въздействие на плана върху предмета и целите на опазване на защитените зони.

                С писмо вх. №ОВОС- 1070-(4)/21.06.2018г. /л. 97/ възложителят е изпълнил указанията на административния орган, като е депозирал искане за преценяване на необходимостта от извършване на ЕО и е предоставил информация по чл.8а от Наредбата за условията и реда за извършване на ЕО на планове и програми /приложения към искането/.

                С писмо с изх. №ОВОС-1070-(5) от 22.06.2018г. /л. 130 по делото/ Директорът на РИОСВ-Пловдив, в изпълнение на разпоредбата на чл.13, ал.1, т.2 от Наредбата за условията и реда за извършване на ЕО на планове и програми, е изпратил документацията, свързана с постъпилото искане за издаване на становище по отношение степента на значимост на въздействието и риска за човешкото здраве от реализацията на план-програмата.

                Искането за издаване на преценка необходимостта от ЕО е предоставено на направление „Биологично разнообразие, защитени територии и зони“ в РИОСВ за издаване на становище за преценка степента на въздействие на план-програмата с предмета и целите на опазване на защитените зони.

                Издадено е Становище - преценка №БР-126/2018г./л. 133/ на  основание чл.31, ал.4 от Закона за биологичното разнообразие, чл.37, ал.З от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони.

                В Становището е посоченоо, че при направената проверка за допустимост по смисъла на чл.12, ал.2 и ал.4 от Наредбата по ОС, предвижданията на плана са допустими за осъществяване, при условие, че не противоречат на забраната, въведена със Заповед № РД-836 от 17.11.2008г.,  издадена от министъра на околната среда и водите, Обн., ДВ бр.108/2008г.      След преглед на представената информация и на основание чл.37, ал.З от Наредбата по ОС, въз основа на критериите по чл.16 от нея е извършена преценка за вероятната степен на отрицателно въздействие, според която, предвид характера и предвидените цели, мерки и дейности, реализацията на проектите и план-програмата за залесяване няма  вероятност да окажат значително въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитените зони, тъй като целят поетапно възстановяване на естествени крайречни местообитания и местообитания на видове и ще се възстановят около 65 ха деградиращи гори от местни видове в двете защитени зони. Това ще окаже пряко положително влияние върху подобряване състоянието на природните местообитания и местообитания на видовете, предмет на опазване в защитените зони. Характерът на предвидените дейности не предполага безпокойство и намаляване числеността и плътността на популациите на видовете, предмет на опазване в защитените зони, както и до намаляване на благоприятния природозащитен статус. Предвид извършения анализ на фактическата обстановка в района на инвестиционното предложение, не се очакват значителни кумулативни въздействия върху защитените зони и техните елементи.

                  С писмо изх. №4072/26.06.2018г. /л. 134/  Регионална здравна инспекция –Пловдив /РЗИ-Пловдив/ уведомява директора на РИОСВ - Пловдив, че на Експертен съвет  №27/25.06.2018г. е разгледана цялата документация на възложителя.

                  РЗИ изразява становище, че реализацията на плана безспорно ще допринесе за подобряване структурата и баланса на зелената система. След реализирането на план-програмата се очаква дълготрайно положително въздействие върху микроклимата на прилежащите урбанизирани територии на град Пловдив като цяло. Очаква се общо положително въздействие върху качеството на атмосферния въздух в натоварената със замърсители близка градска среда. Залесяването ще подобри зелената система на града и ще благоприятства самоочистването на атмосферния въздух. Очаква се силно изразен кумулативен ефект по отношение натрупване а положителни въздействия в комбинация с останалите зелени системи на града. /л. 135 по делото/.

                 След анализ на представените документи от възложителя и депозираните становища  административният орган издава оспореното Решение № ПВ-21-ЕО/2018г. на Директора на РИОСВ-Пловдив, с което на основание чл. 85, ал. 4 и ал. 5 от ЗООС, чл. 14, ал. 2, от Наредба за ЕО, чл. 31 ал. б от Закона за биологично разнообразие, чл. 37, ал. 4 от Наредба за условията и реда за извършване на оценка на съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони, представена документация от Възложителя и получено становище на Регионална здравна инспекция Пловдив и Басейнова Дирекция „Източнобеломорски район", е решено да не се извършва екологична оценка на: „План-програма за залесяване на крайречни местообитания и местообитания на видове, предмет на опазване в ЗЗ „Река Марица" и 33 „Марица Пловдив", в Парк „Отдих и Култура" - Запад, гр. Пловдив", „Изработване на проект „Подробен устройствен план - изменение на план за регулация и застрояване за озеленяване на Парк „Отдих и Култура" - Запад, гр. Пловдив", „Разработване и реализиране на работен инвестиционен проект „Възстановяване и опазване на естествени крайречни местообитания и местообитания на видове, предмет на опазване в 33 „Река Марица" и 33 „Марица Пловдив", в Парк „Отдих и Култура" - Запад, гр. Пловдив", при прилагането на който няма вероятност да се окаже значително отрицателно въздействие върху околната среда и човешкото здраве Местоположение: поземлени имоти 510.527; 510.702 от КК на гр. Пловдив, община Пловдив с

Възложител: Район „Западен", Община Пловдив.

                С оглед на установеното от фактическа страна Съдът стига до следните правни изводи:

                Административният акт – Решение № ПВ-21-ЕО/2018г. на Директора на РИОСВ-Пловдив е издаден от компетентен орган по чл. 85, ал.4 от ЗООС.  Съгласно цитираната разпоредба министърът на околната среда и водите или директорът на съответната РИОСВ преценява с решение необходимостта от екологичната оценка за предложен план и програма или за тяхно изменение съгласно процедурата, определена с наредбата по чл. 90. Решението по оценката има характер на индивидуален административен акт, издаването на който и преценката да се извърши или не екологична оценка за предложения план или не, е в правомощията на органа по  чл. 85, ал. 4 ЗООС.

              Административният акт е постановен в писмена форма, като съдържа фактическите и правните основания, обосноваващи волеизявлението.

              Процесното Решение е издадено при спазване на разпоредбата на чл.35 от АПК като са изяснени всички факти и обстоятелства от значение за случая.

               В конкретния случай, с оглед правната природа на оспореното решение № ПВ-21-ЕО/2018г, като акт по  чл. 85, ал. 4 ЗООС, следва да бъде преценена неговата законосъобразност.

               Цитираната разпоредба изисква при извършване на преценката за необходимостта от извършване на екологична оценка на предложения план компетентният орган да прецени значимостта на въздействието му съобразно следните критерии: характеристиката на плановете по отношение на: 1. степента, до която определя рамката за инвестиционни предложения и други дейности според тяхното местоположение, характер, мащабност и експлоатационни условия или съобразно предвижданията му за разпределението на ресурсите; 2. значението на плана за интегрирането на екологичните съображения особено с оглед насърчаването на устойчиво развитие; 3. екологични проблеми от значение за плана; 4. значението на плана за изпълнението на общностното законодателство в областта на околната среда.

                Освен това предвижда да бъдат обсъдени характеристиките на последствията и на територията, която е вероятно да бъде засегната по отношение на: вероятност, продължителност, честота, обратимост и кумулативен характер на предполагаемите въздействия; потенциално трансгранично въздействие, потенциален ефект и риск за здравето на хората или за околната среда, включително вследствие на аварии, размер и пространствен обхват на последствията (географски район и брой на населението, които е вероятно да бъдат засегнати), ценност и уязвимост на засегнатата територия (вследствие на особени естествени характеристики или културно-историческото наследство; превишение на стандарти за качество на околната среда или пределни стойности; интензивно земеползване), въздействие върху райони или ландшафти, които имат признат национален, общностен или международен статут на защита.

               Тези изисквания са изпълнени, тъй като в акта са обсъдени  посочените в нормата критерии. В случая са налице конкретни мотиви относно характеристиката на плана относно местоположението му и степента, до която определя рамката за инвестиционни предложения и други дейности според тяхното местоположение, характер, мащабност.          

               Изрично е посочено, че с плана се цели да се постигне балансирана, качествена и устойчива среда за ежедневен и седмичен отдих на населението и гостите на гр. Пловдив, поетапно възстановяване на естествени крайречни местообитания и местообитания и видове по поречието на река Марица в частта й при кв. «Прослав», район «Западен» на гр. Пловдив, възстановяване на деградиращи гори от местни видове.

              В мотивите на акта се сочи, че поземлени имоти /ПИ/ с ИД 56784.510.527, 56784.510.702 от КК на гр. Пловдив, община Пловдив,  предмет на плана, попадат в границите на защитена зона „Река Марица" BG 0000578, включена в списъка от защитени зони за опазване на природните местообитания и на дивата флора и фауна, приет с РМС №122/02.03.2007 г. и в защитена зона за опазване на дивите птици „Марица-Пловдив" BG 0002087, обявена със Заповед № РД-836/17.11.2008 г. на МОСВ.

              Изяснено е, че ПИ с ИД 56784.510.527 и 56784.510.702 от КК на гр. Пловдив, община Пловдив,  не попадат в границите на защитени територии по смисъла на Закона за защитените територии.

              Извършена е проверка за допустимост по смисъла на чл.12 ал.2 и ал.4 от Наредбата по ОС  и е установено, че предвижданията на плана са допустими за осъществяване при условие, че не влизат в противоречие със забраната въведена със  Заповед № РД-836/17.11.2008 г. на МОСВ.

               Актът  покрива изискванията на чл. 13, ал.2 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми, тъй като е изискано становище от Басейнова дирекция –Пловдив.

               С писмо изх. №ПУ-01-337/29.05.2018г./л. 92/ Басейнова дирекция - Пловдив изразява становище, че така представеният план е допустим от гледна точка па Плана за управление па речните басейни и Плана за управление на риска от наводнения на Източно-беломорски район и целите на околната среда. С оглед на предвидените за реализиране, описани в плана, не се очаква негативно въздействие върху водите и водните екосистеми. Изрично е посочено да не се допускат сечи на естествена крайбрежна растителност в защитените зони.

               Становището на Басейнова дирекция – Пловдив е коментирано в мотивите на акта.

               Становището на РЗИ-Пловдив също е обсъдено в мотивите на процесното решение. Съгласно становището на РЗИ реализацията на плана безспорно ще допринесе за подобряване структурата и баланса на зелената система. След реализирането на план-програмата се очаква дълготрайно положително въздействие върху микроклимата на прилежащите урбанизирани територии на град Пловдив като цяло. Очаква се общо положително въздействие върху качеството на атмосферния въздух в натоварената със замърсители близка градска среда. Залесяването ще подобри зелената система на града и ще благоприятства самоочистването на атмосферния въздух. Очаква се силно изразен кумулативен ефект по отношение натрупване а положителни въздействия в комбинация с останалите зелени системи на града.

             Относно оплакването на жалбоподателя, че процесното решение не е обосновано и се засягат природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитени зони, следва да се посочи, че административният орган, в хода на административното производство, в изпълнение на чл. 31ал.4 от Закона за биологичното разнообразие /ЗБР/, е изискал становище за преценка степента на въздействие на план-програмата с предмета и целите на опазване на защитените зони.             

             Издадено е Становище - преценка №БР-126/2018г. на  основание чл.31, ал.4 от ЗБР и чл.37, ал. З от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка за съвместимостта на планове, програми, проекти и инвестиционни предложения с предмета и целите на опазване на защитените зони. Становището е коментирано в мотивите на атакуваното решение.

             В Становището е посочено, че след преглед на представената информация и на основание чл.37, ал.З от Наредбата по ОС, въз основа на критериите по чл.16 от нея е извършена преценка за вероятната степен на отрицателно въздействие, според която, предвид характера и предвидените цели, мерки и дейности, реализацията на проектите и план-програмата за залесяване няма вероятност да окажат значително въздействие върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитените зони, тъй като целят поетапно възстановяване на естествени крайречни местообитания и местообитания на видове и ще се възстановят около 65 ха деградиращи гори от местни видове в двете защитени зони. Това ще окаже пряко положително влияние върху подобряване състоянието на природните местообитания и местообитания на видовете, предмет на опазване в защитените зони. Характерът на предвидените дейности не предполага безпокойство и намаляване числеността и плътността на популациите на видовете, предмет на опазване в защитените зони, както и до намаляване на благоприятния природозащитен статус.

              Неоснователно е твърдението на жалбоподателя, че административният акт е необоснован. Съдът намира, че при издаване на решението е изпълнена разпоредбата на чл. 14, ал. 3 от Наредбата за за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми /Наредбата за ЕО/. Съгласно чл. 14, ал. 1 от Наредбата за ЕО компетентният орган преценява необходимостта от извършване на оценка, като определя степента на значимост на въздействието върху околната среда и човешкото здраве. Органът следва да го извърши на база на представената от възложителя информация по чл. 8 от Наредбата за ЕО, по критериите по  чл. 85, ал. 4 от ЗООС, както и след получено становище от съответната регионална здравна инспекция. Видно от представените по делото документи директорът на РИОСВ -Пловдив е издал процесното решение, след като е проучил представеното от възложителя искане за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка /ЕО/, както и след получени отговори от Регионална здравна инспекция - Пловдив и становище за преценка за вероятната степен на отрицателно въздействие върху защитените зони и от Басейнова дирекция-Пловдив относно очаквано негативно въздействие върху водите и водните екосистеми.

              Съгласно чл. 14, ал. 1, т. 1 от Наредбата за ЕО решаващият орган формира преценката си именно въз основа на предоставената от възложителя информация по чл. 8 от същата. При съпоставка на нормативните изисквания с подаденото от възложителя искане съдът намира, че същото отговаря изцяло на изискванията на чл. 8 от Наредбата за ЕО, при което директорът на РИОСВ - Пловдив е преценил, че не е необходимо извършване на екологична оценка. Решението на административния орган попада в приложното поле на чл. 14, ал. 3 от Наредбата, като в мотивите е посочено, че при прилагането на плана не се предполага значително въздействие върху компонентите на околната среда и човешкото здраве, което отговаря изцяло на нормативното изискване.

             По изложените съображения Съдът намира, че оспореният акт е постановен след обсъждане на всички относими факти и обстоятелства от значение за случая. При издаването му административният орган излага подробни мотиви, съобразени с изложените в административната преписка становища от помощните органи по чл. 13 от Наредбата за ЕО, съдържа всички реквизити по чл. 14, ал. 2 от същата, поради което като законосъобразен, издаден от компетентен орган, при спазване на материалния закон и административнопроизводствените правила, без да се установява несъответствие с целта на закона, следва да бъде потвърден.

              С оглед изхода на спора и на основание чл. 143, ал. 3 от АПК на ответника по делото – РИОСВ-Пловдив се дължат поисканите разноски за юрисконсултско възнаграждение, за осъществено процесуално представителство по делото за един юрисконсулт, по арг. от 78, ал. 1, предл. първо от ГПК. Същите възлизат на 200 лв. /двеста лева/ и се присъждат на осн. чл. 78, ал. 8 от ГПК, ред. ДВ бр. 8 от 2017 г. и чл. 24 от Наредбата за заплащането на правната помощ, издадена на осн. чл. 37 от Закона за правната помощ.

             Воден от горното и на основание чл. 172, ал. 2 от АПК във вр. с чл. 143, ал.3 от АПК, Пловдивският административен съд, ХV състав

Р Е Ш И:

             ОТХВЪРЛЯ жалбата на „С. ЗА А. И Е. П.-Г.”, с БУЛСТАТ ***, с адрес: ***, представлявано от председателя В.И.К., против Решение № ПВ-21-ЕО/2018г. на Директора на Регионална инспекция по околната среда и водите-Пловдив.

            ОСЪЖДА „С. ЗА А. И Е. П.-Г.” с БУЛСТАТ ***, с адрес: ***, представлявано от председателя В.И.К., да заплати в полза на Регионална инспекция по околната среда и водите-Пловдив сумата в размер на на 200 лв. /двеста лева/.

              Решението може да се обжалва, в 14-дневен срок от съобщаването му, пред Върховния административен съд.

 

                                             АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ : /П/