Определение по дело №80/2021 на Административен съд - Ловеч

Номер на акта: 432
Дата: 17 май 2022 г. (в сила от 30 май 2022 г.)
Съдия: Йонита Цанкова Цанкова
Дело: 20217130700080
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 март 2021 г.

Съдържание на акта

П Р О Т О К О Л

 

2022 г., град Ловеч

 

 

Ловешки административен съд                 тричленен адм. състав

на 17.05.2022 г.

в публично заседание в състав:

 

      Председател: Йонита Цанкова

                                                    Членове: Димитрина Павлова                                                                        Любомира Кръстева

 

 секретар Десислава Минчева

прокурор Кирил Петров

сложи за разглеждане докладваното от съдия Цанкова

адм.д.80 по описа за 2021 г.

 

На именното повикване на второ четене в 13:30 часа се явиха:

ОСПОРВАЩИЯТ Областен управител на област Ловеч, редовно призован, не се явява, представлява се от юрк.С., с пълномощно от днес.

ОТВЕТНИКЪТ Общински съвет – Ловеч, представляван от председателя, редовно призован, не се явява, не се представлява.

ЗА ОКРЪЖНА ПРОКУРАТУРА Ловеч, редовно призована, се явява прокурор Кирил Петров.

 

          ПО ДАВАНЕ ХОД НА ДЕЛОТО:

ЮРК.С.: Да се даде ход на делото.

ПРОКУРОРЪТ: Да се даде ход на делото.

Съдът докладва, че по повод Разпореждане на съда от 15.04.2022 г. до ответника, с което му е указано изрично да предприеме действия по изменение на оспорените разпоредби, е постъпило писмо вх.№1664/26.04.2022 г. на ответния Общински съвет, в което изрично заявява, че е приел Решение №584/31.03.2022 г. за изменение на оспорения текст - чл. 51, ал. 1, т. 1 от Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Ловеч.  

Съдът е изпратил копие от същото писмо на ОбС – на Областен управител - Ловеч, като към писмото е приложена АП, съдържаща и Решение №584/31.03.2022 г. на Общински съвет – Ловеч, видно от което в §5 на цитираното Решение №584/31.03.2022 г. на Общински съвет - Ловеч са направени следените промени: 1. В т.1, първа хипотеза, в края на текста се поставя запетая и се добавя „срок 7 дни“; 2. В т.1, втората хипотеза, относно цена за бърза услуга се отменя.

Съдът е дал възможност на оспорващия Областен управител на област Ловеч изрично да ангажира становище предвид обстоятелството, че първоначалният и оспорен текст е изменен, дали поддържа жалбата.

Съдът докладва становище вх.№1814/11.05.2022 г. на Областен управител на област Ловеч, което буквално гласи следното: „Действително текстът на чл. 51, ал. 1, т. 1 от Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на община Ловеч е изменен в посока съобразяване с мотивите в подадената жалба, по която е образувано адм. дело № 80/2021 г. и което е вписано в мотивите на решението и с него „цената за бърза услуга да се отменя“. Но текстът, макар изменен остава незаконосъобразен“, поради което видно е, че със същото становище Областният управител поддържа жалба срещу нови текстове на Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на община Ловеч, след изменението с Решение №584/31.03.2022 г.  на ОбС – Ловеч.

Съдът докладва молба вх.№1720/29.04.2022 г. на Кмета на община Ловеч, на основание чл. 189, ал. 2 от АПК за встъпване като страна наред с административният орган.

Съдът указва на страните да ангажират становище. Първо на присъстващия процесуален представител  на  Областен управител във връзка с това – допустимост на жалбата, като указва на ПП на Областен управител да конкретизира молбата вх.№1814/11.05.2022 г., във връзка  с допустимост на настоящото производство и становище за встъпване като страна - Кмета на община Ловеч.

ЮРК.С.: Не възразявам Кметът на община Ловеч да встъпи в процеса. Действително има изменение, но всъщност това, което сме написали като становище след изпращане на Решение №584/31.03.2022 г. на ОбС – Ловеч, считаме че текстът на чл. 51, ал. 1 и т. 1 от Наредбата остава незаконосъобразен по отношение на първата хипотеза, която е свързана с това, че в решението става въпрос за предоставяне на „услуга“, а не на „такса“, а този „7 – дн. срок“, който е добавен е незаконосъобразен, тъй като срокът по този текст е регламентиран в друга Наредба - чл. 16, ал.2 от Наредбата за гробищните паркове.

ПРОКУРОРЪТ: Уважаеми съдии, считам, че като се има предвид първоначалната жалба за незаконосъобразност за конкретен  текст от Наредбата и становището на Областния управител, в което той признава и наличните доказателства, че този текст е изменен и то съобразно мотивите в жалбата, т.е. в случая имаме едно оттегляне на нормативен акт, поради което считам, че в тази хипотеза делото следва да бъде прекратено. Доколкото изразява несъгласие с новоприетия текст, считам че това би било основание за отделно производство, тъй като не би могло да се комбинира в конкретния случай от една страна произнасяне по първоначалната жалба, а и впоследствие и по новата жалба, на ново основание.

Съдът, като изслуша становището на страните, намира, че доводът на прокурорът за недопустимост на настоящата жалба е основателен на основание чл. 159, т. 3 от АПК.

Видно е, че първоначалният АА, а именно текстът на чл. 51, ал. 1, т. 1 от Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Ловеч е оттеглен, което е безспорно между страните. Видно е и от представената от ответника административна преписка вх.№1664/26.04.2022 г., като видно от Решение №584/31.03.2022 г. на ответния ОбС, в §5 от същото решение /на л. 2209 от делото/ в т. 1 са направени изменения  в следния смисъл:1. В т.1, първа хипотеза, в края на текста се поставя запетая и се добавя „срок 7 дни“; 2. В т.1, втората хипотеза, относно цена за бърза услуга се отменя“. При това положение и след като съдът е дал възможност на Областния  управител да конкретизира дали поддържа жалбата, изрично Областният управител е депозирал становище вх.№1814/11.05.2022 г., че признава, че текстът е изменен: „Действително текстът на чл. 51, ал. 1, т. 1 от Наредба за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на община Ловеч е изменен в посока съобразяване с мотивите в подадената жалба, по която е образувано адм. дело № 80/2021 г. и което е вписано в мотивите на решението и с него „цената за бърза услуга да се отменя“. Но текстът, макар изменен остава незаконосъобразен“, поради това съдът приема, че писменото становище вх.№1814/11.05.2022 г. има характер по същество на нова жалба, която следва да се разгледа в отделно производство с оглед обявления и процедурата за обжалване на нормативни АА, което става задължително чрез обявление в ДВ и стартиране на нова процедура след като Областният управител не е съгласен с приетия нов текст, след изменението с Решение №584/31.03.2022 г. на ОбС – Ловеч, то редът затова е да подаде самостоятелна жалба, като оспорването е безсрочно.

Ето защо настоящото дело към настоящия момент се явява без предмет с оглед оттегляне на оспорения текст, поради което следва жалбата да бъде оставена без разглеждане, а производството прекратено.

Водим от горното, съдът

ОПРЕДЕЛИ:

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ на основание чл. 159, т. 3 от АПК жалба вх.№847/09.03.2021 г. от Временно изпълняващ длъжността Областен управител на Област Ловеч, срещу чл. 51, ал. 1, т. 1 от Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Ловеч.

ПРЕКРАТЯВА производството по адм.дело №80/2021 г. по описа на Административен съд Ловеч.

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване с частна жалба пред ВАС в 7-дневен срок от днес за Областния управител и Окръжна прокуратура - Ловеч и от съобщението до останалите страни.

Протоколът е изготвен в с.з., което приключи в 13:46 часа.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ:

 

                                                                        ЧЛЕНОВЕ:1.

                                                                                        

        2.

 

                                                                            СЕКРЕТАР: